Spring naar bijdragen

Ernstig beveiligingslek in BitTorrent en µTorrent.

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  160
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ernstig beveiligingslek in BitTorrent en µTorrent.

Redactie van Security.nl op dinsdag 29 januari 2008 16:10

Een Italiaanse beveiligingsonderzoeker heeft in de BitTorrent en µTorrent software een ernstig beveiligingslek gevonden

waardoor een aanvaller het systeem kan overnemen.

De twee programma's behoren tot de populairste voor het uitwisselen van bestanden via het Torrent-netwerk.

Door een speciaal geprepareerd pakket naar de TCP poort te sturen waarop µTorrent luistert,

kan een aanvaller een buffer overflow veroorzaken en daarna willekeurige code op het systeem uitvoeren met alle gevolgen van dien.

Ook de BitTorrent client is kwetsbaar, omdat die een gedeelte van de µTorrent code gebruikt.

µTorrent gebruikers wordt aangeraden te upgraden naar versie 1.7.7, voor BitTorrent is versie 6.0.1 verschenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 160
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  1047
  • Leeftijd:  56

hoi

Is dit echt zo en is het niet zo dat de 1.7 niet een probleem kindje was van de utorrent?

Gewoon maar een vraagje hoor want je hoort er zo veel van.

En is het nu wel verstandig om het naar de 1.7 te upgraden?

Ik vraag dit omdat ik dus nog de gewone 1.6 heb.

Wie heeft hem al ge upgrade en is dat zonder problemen gegaan.

Want ik weet niet het verchil tussen de 1.6 en de 1.7.

Ik hoop dat je hier in kunt helpen.

yvon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1k

• Bijdragen:  983
  • Actief:  

Ik heb 1.7 en nog geen probleem gehad maar ik heb ook weer niet zo heel veel gedownload.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 983

hoi. vencinto

En wat is het verschil behalve dat de lek dus gedicht is hahah.

Maar wat is dan het verschil ?

yvon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

wouw nog iemand met 1.6. gebruik 1.6 nu al zo lang als die bestaat en heb er nog nooit problemen mee gehad

maar hoe die gast er bij komt dat bitorrent een populair programma is weet ik niet bijna op alle site waar ik kom heeft bijna iedereen utorrent, azureus of bitcomet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

wouw nog iemand met 1.6. gebruik 1.6 nu al zo lang als die bestaat en heb er nog nooit problemen mee gehad

Ja kaasbroodje ik heb hem ook al heel lang en heb jiij het wel verander of nog niet?

yvon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1k
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik draai ook nog versie 1.6, Nooit problemen mee gehad.

If it works, don't fix it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

heb het wel veranderd maar me ratio werd toen opeens niet meer goed bijgewerkt dus ging ik weer naar 1.6 daarna heb ik nooit een andere versie geprobeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Bijdragen:  806
  • Waardering:   5
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

Ik heb inderdaad ook al vaker gehoord dat 1.7 niet helemaal lekker draait, daarom heb ik pas gedowngrade naar 1.6 en het draait als vanouds :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 5
  • 806

• Actief:  

als er nog mensen zij die utorrent 1.6 zoeken hier kan je het downloaden

http://www.oldversion.com/program.php?n=utorrent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

hoi.

Nou ik hou het ook maar bij mij oude hoor .

yvon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1k

• Bijdragen:  2568
  • Waardering:   1
  • Leeftijd:  33

Op veel nederlandse trackers zeggen ze, dat je beter nu Azureus kan gebruiken dan Utorrent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.6k

• Actief:  

moet azu niet. heb het ooit geprobeerd maar vond het niet lekker werken en vreet veel meer van je pc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Bijdragen:  1157
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  

Geloof er niets van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 9
  • 1.2k

• Bijdragen:  4307
  • Leeftijd:  32

Ik kies nieuwsgroepen toch boven de torrents ;) Maar als er niks op nieuwsgroepen staat ga ik ook meestal met 1.6 downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 4.3k

• Bijdragen:  1157
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  

Ik kies nieuwsgroepen toch boven de torrents ;)

Daar sluit ik me bij aan!

Ik kan alles wat ik wil vinden op usenet dus :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 9
  • 1.2k

• Bijdragen:  1
  • Leeftijd:  47

Ik hoor hier iedereen over uTorrent, blijkbaar zijn er niet zoveel als ik die Bittorrent gebruiken. Ik heb al een tijdje geleden ge-updated naar Bittorrent 6.0.1 en deze werkt uitstekend. Is niets slechter dan Bittorrent 6.0. Dus als uTorrent 1.7 niet vlekkeloos werkt en je wilt toch zekerheid over de beveiliging is Bittorrent 6.0.1 zeker aan te raden.

Groetjes van Erwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• Tux ging een rang omhoog
      Samenwerker
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...