Spring naar bijdragen

[Algemeen] Advies nieuwe PC onderdelen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hoort dat grote ding erop  :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k
  • Reacties 714
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ach, ik zie het al. Het is een Reaper X versie. Dat betekent dat je geheugen heel goed wordt gekoeld. Het grotere stukje zorgt er namelijk voor dat de hitte naar boven wordt gedwongen om vervolgens uit je computer geblazen te worden. Normaliter is dat alleen geschikt voor extreme overclockers, maar het is niet slecht voor andere mensen. Het is erg goedkoop, dus ik zou hier gewoon voor gaan, behalve als je ziet dat je huidige geheugenreepjes (bijna) klem zitten onder een ander component.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Actief:  

he ik heb een pc samengesteld.

Kunnen jullie eens beoordelen aub:

Moederbord: ASUS P5Q Deluxe

Geheugen: 2x OCZ 1200 MHZ 1GB =2GB

2x OCZ 1066 MHZ 1GB =2GB

Harde schijf: Samsung 1.000 GB

Processor: Intel Quad Core Q6600 Boxed

Videokaart: XFX 8800GT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 4

• Actief:  

Heb je dit al besteld? Dan heeft het eigenlijk weinig zin om er nog over te oordelen, maar ik weet wel een aantal verbeterpunten.

Mobo: Asus P5Q-E (de jouwe is ook goed, maar deze is iets goedkoper en niet echt slechter, of heb je daar DDR3 geheugen?)

Mem: Maakt niet zoveel uit, maar in ieder geval iets van 4GB (dus 2x2GB) DDR2 PC-8000 geheugen.

HDD: Is prima, neem aan dat je de Spinpoint F1 bedoelt?

CPU: E8500, beter voor games. Voor video-editing of aanverwanten een Q6600 / Q9450.

GPU: ATI HD4850 of HD4870, hangt ervan af hoeveel je gaat gamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • 3 weken later...

• Bijdragen:  3237
  • Waardering:   20
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik zoek een kwalitatief goede, maar wel goedkope processor die de nieuwste spellen easily kan draaie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Dan heb je het meest aan de Intel Core 2 Duo E8400 (of misschien voor een minder budget een E7200) , maar denk je niet dat de rest van je pc dan een upgade nodig heeft? Geheugen, videokaart, moederbord, harde schijf? Kortom, je zou waarschijnlijk beter doen aan een nieuwe computer, want een ATI Radeon Xpress 200 (om maar een voorbeeld te noemen) met een nieuwe processor zet niet zoveel zoden aan de dijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

heb net een nieuwe pc gekocht :S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Welke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

Ja, dan zou ik graag eventjes de naam van alle componenten willen hebben. Van de volgende dingen dus:

Moederbord

Processor

Videokaart

Geheugen

Harde schijf

Voeding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

waar kan ik dit vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Via apparaatbeheer of met Everest. Dat programma kun je vrij downloaden. Dan maak je even een scan en stuur je die via de mail naar mij. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Heb hem gemaild, ik post hem voor de zekerheid ook nog maar effe hier:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Versie                                            EVEREST v2.20.405/nl

Startpagina                                      http://www.lavalys.com/

Rapporttype                                      Rapport Assistent

Computer                                          BARTVDELSHOUT

Maker                                            Bart van den Elshout

Besturingssysteem                                Microsoft Windows Vista Home Edition 6.0.6001 (WinVista Beta)

Datum                                            2008-09-16

Tijd                                              18:36

--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:

Besturingssysteem                                Microsoft Windows Vista Home Edition

OS Service Pack                                  Service Pack 1

DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Computernaam                                      BARTVDELSHOUT

Naam gebruiker                                    Bart van den Elshout

Moederbord:

CPU Type                                          Unknown, 2300 MHz

Moederbordnaam                                    Onbekend

Moederbord Chipset                                Onbekend

Systeemgeheugen                                  1792 MB

BIOS Type                                        Award (05/14/08)

Scherm:

Video kaart                                      GeForce 8200

Video kaart                                      GeForce 8200

Monitor                                          Philips 190S (190S6)  [19" LCD]  (BZ  111309)

Multimedia:

Geluidskaart                                      Luidsprekers (Realtek High Defi

Geluidskaart                                      Realtek Digital Output (Realtek

Opslag:

IDE apparaat                                      NVIDIA nForce Serial ATA Controller

IDE apparaat                                      Standaard Dual Channel PCI IDE Controller

SCSI/RAID apparaat                                A2OWR4Q4 IDE Controller

SCSI/RAID apparaat                                Microsoft iSCSI-initiator

Harde schijf                                      WDC WD32 00AAJS-22B4A SCSI Disk Device

Harde schijf                                      Generic- Multi-Card USB Device

Optische Station                                  HL-DT-ST DVDRAM GH15F SCSI CdRom Device

Optische Station                                  XW4013O RYU054S SCSI CdRom Device

SMART Status harde schijf                        Onbekend

Partities:

C: (NTFS)                                        147142 MB (46370 MB vrij)

D: (NTFS)                                        147161 MB (147067 MB vrij)

Geheugencapaciteit                                287.4 GB (188.9 GB vrij)

Invoerapparaten:

Toetsenbord                                      HID-toetsenbordapparaat

Muis                                              HID-compliant muis

Netwerk:

Netwerkkaart                                      NVIDIA nForce Networking Controller  (192.168.1.102)

Peripherieapparaten:

Printer                                          Microsoft XPS Document Writer

Printer                                          Verzenden naar OneNote 2007

USB1 apparaat                                    Standard OpenHCD USB Host-controller [NoDB]

USB1 apparaat                                    Standard OpenHCD USB Host-controller [NoDB]

USB2 apparaat                                    Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller [NoDB]

USB2 apparaat                                    Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller [NoDB]

USB-apparaat                                      Samengesteld USB-apparaat

USB-apparaat                                      USB-apparaat voor massaopslag

USB-apparaat                                      USB-HID

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Mja, hij ziet het moederbord niet helemaal goed, maar dat maakt in dit geval even niet uit. Je hebt een Acer Aspire X3200, een wat goedkoper model, maar wel een nieuwe pc. Nadeel is echter wel dat je een wat slechtere processor en een wat verouderde videokaart hebt. Dat is geen probleem, maar het is wel redelijk prijzig die twee te vervangen. Ik heb een mailtje naar je verstuurd met de winkelwagen van Alternate, met deze componenten de goedkoopste en beste leverancier die je kunt krijgen. Houd echter wel rekening met je voeding, die is misschien niet sterk genoeg om dit te kunnen trekken! Je zou er ook nog 2GB geheugen bij kunnen steken, dan heb je echt een top-pc, maar dat is aan jou.

De componenten van de winkelwagen die ik verstuurd heb zijn trouwens de AMD X4 9850 en de Sapphire HD4850.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ok, maar de videokaart is volgens mij niet dringend aan vervanging nodig, aangezien ik mijn geld moet hebben van een zaterdagbaantje zal ik het hard nodige eerst moeten kopen. En eigenlijk zou ik denk ik liever een Intel processor nemen, aangezien die kwalitatief iets beter zijn, kan jij mij hier nog wat advies over sturen?

PS: Kreeg net dat mailtje, meteen winkelwagen leeg gemaakt, kun je hem aub opnieuw sturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Je kunt geen Intel nemen, want je hebt een AM2+ moederbord, wat alleen geschikt is voor AMD. Dit is de beste quad-core voor AMD. Je kunt ook een triple-core nemen, wat jij wilt. Dat scheelt iets in prijs, maar is wel merkbaar iets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ok, maar hoeveel scheelt dat dan tussen die Quad-Core en de Triple-Core?

Deze PC winkel zit bij mij in de buurt maar je bedoelt deze dus: http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?products_id=53794871

En aangezien de kast van mijn computer redelijk klein is ( 26 cm x 10 x 35) hoe weet ik dan zeker of deze processoren er in passen?

Maar ik mag aan nemen dat mijn koeler die Quad-Core of die Triple-Core wel aan kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

De processor is het probleem niet. Processoren zijn allemaal maar ongeveer 2 bij 2 centimeter. De videokaart geeft wel problemen. Die past niet. Laat dat dan maar lekker zitten en koop een processortje. Ik ben niet echt bekend met m-atx videokaarten en ik denk niet dat het veel vooruitgang op zou leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

De videokaart maakt me ook niet uit, maar de processor waar ik in mijn vorige post de link van liet zien kan ik dus het beste nemen???

Als het van m'n ouders mag ga ik hem kopen :P

Zal wel lukken hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Ja, die kun je kopen. Als je wilt (ivm geld), kun je ook iets anders nemen, er zijn keuzes genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

enkel nog even met ouders overleggen, nog even wachten op salaris en dan kopen maar  :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Ik neem aan dat je weet dat het vrij moeilijk is een processor te vervangen? Dat in verband met koelpastatroep en koelerverwijdering. Weet waar je aan begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar iemand uit mijn straat zegt dat hij het wel kan, inbouwen door een bedrijf kost iets van € 70 per uur :S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

'Weet ik, dat kan je inderdaad aardig wat geld kosten. Nou ja, als dat allemaal geregeld is, zie ik geen beren meer op de weg (of hoe zeggen ze dat ook alweer?) en kun je wat mij betreft alles gaan regelen. Meer tips/waarschuwingen heb ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Heb je echt niets van tips ofzo, waar de processor in de kast zit, en hoe ik het het beste kan doen samen met mn maat  :friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 3.2k

• Actief:  

Je zult de processor denk ik niet zien zitten, er zit namelijk een koeler bovenop. Als het goed is zie je de koeler zo zitten, want die steekt er bovenuit. Als je het dan nog niet weet, meestal zit de processor een beetje aan de zijkant van het moederbord, dus tegen de bovenkant van de kast aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Files 3.8 Nu Beschikbaar voor Download We zijn verheugd om aan te kondigen dat Files 3.8 nu beschikbaar is voor download! Deze nieuwste update van de populaire bestandsbeheerder voor Windows 10 en 11 introduceert een scala aan nieuwe functies die uw gebruikerservaring aanzienlijk zullen verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste vernieuwingen: Beheer Tags vanuit de Zijbalk U kunt nu eenvoudig tags beheren vanuit de zijbalk. Door met de rechtermuisknop op het taggedeelte te klikken, krijgt u de optie "Beheer tags" te zien. Hier kunt u tags aanmaken, verwijderen of bewerken, wat het organiseren van uw bestanden nog eenvoudiger maakt. Snelle Toegang tot Storage Sense Voor de frequente gebruikers van Storage Sense is er goed nieuws: Files 3.8 maakt het gemakkelijker om toegang te krijgen tot deze functie. U kunt Storage Sense openen via de Command Palette, een aangepaste snelkoppeling toewijzen, of met de rechtermuisknop op een schijf in de zijbalk of op de startpagina klikken. Ondersteuning voor Alternatieve Gegevensstromen Naast het lezen van alternatieve gegevensstromen, stelt Files 3.8 u nu ook in staat om deze te creëren. Met deze functie kunt u extra gegevens aan uw bestanden toevoegen zonder de primaire inhoud te wijzigen. Het aanmaken van alternatieve gegevensstromen is beschikbaar via het contextmenu (standaard uitgeschakeld), de Command Palette of een sneltoets. Nieuwe Acties Files 3.8 bevat nieuwe acties die toegankelijk zijn via de Command Palette of aangepaste sneltoetsen. Tot de nieuwe acties behoren het kopiëren van het pad naar de huidige map, het plakken van items vanuit het klembord als snelkoppelingen en het sluiten van alle tabbladen (Ctrl + Shift + W). Verbeteringen aan Archiveringsinstellingen De aangepaste instellingen voor bestandcompressie worden nu opgeslagen tussen sessies, waardoor uw archiveringsprocessen nog efficiënter worden. Overige Verbeteringen Hieronder vindt u de rest van de changelog: - De privacybeleid-URL is bijgewerkt. - De responsiviteit van de kaarten in de schijfwidget is verbeterd. - Een probleem opgelost waarbij een WSL-prompt soms tijdens het opstarten verscheen. - Een probleem opgelost waarbij het annuleren van slepen en neerzetten de geselecteerde items wist. - Een probleem opgelost waarbij bulk hernoemen de sorteervolgorde niet volgde. - De plaatsing van het contextmenu op de startpagina is gecorrigeerd. U kunt Files downloaden via de Microsoft Store via  deze link De app is ook gratis beschikbaar op de officiële website. We hopen dat u geniet van de nieuwe functies en verbeteringen in Files 3.8 en dat deze update uw bestandsbeheerervaring naar een hoger niveau tilt!

bikerbob

Geplaatst

Probeer eens opnieuw te registreren.
  • Recente prestatie

• ajeew heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...