Spring naar bijdragen

vob bestanden branden (Help: menu werkt niet??)

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hoi

Ik heb een dvd met vob, ifo en bup bestanden. Hoe krijg ik deze op dvd gebrand ??

Ik heb het reeds met DVD Shrink geprobeerd maar dan krijg ik op de tv het menu en kom ik niet meer verder. Menu werkt ook niet en kan niets selecteren, als ik op play klik dan valt de dvd gewoon uit. De hele film staat wel op het schijfje aan de grootte te zien.

mijn tweede poging was om via folder2iso er een iso bestand van te maken en deze met nero te branden, maar dit geeft hetzelfde effect op de tv. dit bestand kan ik echter wel openen met de vlc player. menu werkt ook niet, maar als ik de tijdlijn verder schuif kom ik wel bij de film.

ik dacht eerst dat er misschien een fout in het videobestand zat maar heb het nu met twee andere films die ik gedownload heb en wat vob, ifo en bup bestanden zijn  geprobeerd op deze manier en heb steeds hetzelfde probleem. we zijn ondertussen een aantal schijfjes verder en ik weet het ondertussen niet meer.

hoe krijg ik dit op een dvd gebrand zodat ik die gewoon op de tv kan zien en waarvan het menu gewoon werkt zodat ik de ondertiteling kan selecteren.

groetjes Ellis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 7
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  1191
  • Leeftijd:  55

Hoi,

Heb je de handleiding op de site al geraadpleegd? zo niet, kijk hier maar even; http://www.duken.nl/content/view/408/6/

Mocht je deze al wel kennen dan wil ik je verzoeken om precies te vermelden hoe je het comprimeren hebt aangepakt.

Marcel :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.2k

hoi

ik heb inderdaad deze gebruikt. DVD fab heb ik niet gebruikt omdat de bestanden gedownload zijn. Ik heb op full disc gedrukt en toen op back up. eigenlijk gewoon zoals het hier staat aangegeven, daarom dat ik er niets van snap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 7

excuses, het is deze handleiding die ik gebruikt heb

http://www.duken.nl/content/view/57/24/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 7

Hoi,

Omdat het een gedownload dvdbestand is zul je eerst op de knop "open files" moeten klikken en vervolgens de map met je film zoeken (in een soort verkenner schermpje) dubbelklik op de map waar je film in staat en selecteer alleen de map video. klik op open en dvdshrink zal gaan encoden. als dat is gebeurt geeft dvdshrink aan hoe groot de film is (of tot hoever hij het kan comprimeren) ook kun je dan kiezen welke onderdelen van de film gebrand moeten worden. Kijk maar eens bij de handleiding die ik je heb aanbevolen (ik heb die zelf gemaakt, vandaar)

vervolgens druk je op "backup" en het branden begint.

De knop "full disk" hoef je dus niets mee te doen.

Wedden dat het gaat lukken. (pfoe, klinkt wel heel arrogant. En dat ben ik niet eens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.2k

Hoi

Ik ben al blij dat ik niet met een heel verkeerd programma bezig was en dat ik dus in ieder geval op de goede weg ben. Ik ben in ieder geval daarmee al een stap verder. Ik heb de handleiding nog een keer gedaan met een avi file. Ik had een avi file van 700 mb met subtitles en heb daar met vobsub en winavi dvd files van gemaakt (wederom vob, bup en ifo). Deze film had dus geen menu.

Het is me gelukt deze te branden op de dvd en deze werkt gelukkig. dvd shrink heeft zelfs zelf een simpel menuutje samen gesteld met de scenes.

misschien dat het toch aan de gedownloade films ligt. nu vraag ik me af of het dus uberhaupt mogelijk zou moeten zijn met dvd shrink om het bestaande gekopieerde menu werkend en al over te nemen. of kan dat gewoon niet en moet ik het menu gewoon niet mee branden zodat ik gelijk bij de film kom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 7

nog een klein vraagje

is de methode met folder2iso en dan met nero burning rom (burn image) branden mogelijk, of is dat niet aan te raden of niet mogelijk ??

En moet het dan mogelijk zijn het menu werkend en al over te nemen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 7

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Helleu,

Ik snap niet waarom jullie het allemaal zo graag met DVD-shrink willen doen, want er is een veel makkelijkere manier: Nero.

Hiermee kun je je ifo, bup, vob, ect allemaal branden als "video-dvd".

Alsvolgt:

1. Open nero startsmart

2. Zet hem op expert

3. Ga naar video

4. Zoek de laatste pagina op

5. daar staat 'Burn video-files'.

6. open al je bestanden.

7. branden.

Klaar ben je :)

Edit: Let op je dubbelposten, dat heb je nu al een paar keer gedaan. Gebruik de "verander" knop, zoals ik nu ook doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

Hoi,

@ Robin

Je hebt voor 90% gelijk hoor! je hebt voor dvdshrink zelfs nero nodig.

Maarrrr. Films groter als 4.7 gig zullen eerst gecomprimeerd moeten worden en dat doet nero niet.

@ Morgaine

Avi bestanden omzetten naar dvd bestanden kunnen inderdaad nog wel eens lastig zijn voor dvdshrink en dat dat de reden is waarom niet alles wordt gekopieerd.

Folder2iso is zo'n programmaatje ook je bestanden weer overzet in iso bestanden en daarom de mogelijkheid geeft dat er kwaliteitverlies optreed.

Je kunt je avi ook in nero inladen en er een dvd van branden. en in nero kun je ook nog een menu aanmaken.

Kijk maar wat je zelf het makkelijkst vind (blijft toch allemaal een beetje persoonlijke voorkeur) er leiden in elk geval meerdere wegen naar Rome.

Kom je er niet uit! gewoon bijven vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...