Spring naar bijdragen

Chello blokkeert het downloaden

lancaster

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Sinds afgelopen maandag kan ik zomaar opeens niet meer downloaden met het proggie Utorrent.

Dit ging voorheen altijd vlekkeloos.

Nu ben ik erachter gekomen dat Chello dit blokkeert.

Zijn er meer mensen die bij deze provider zitten en ook opeens met dit probleem zit ?

Ik heb namelijk zomaar opeens een nieuw IP nummer gekregen van Chello, een IP wat begint met 7 en ik las op internet dit verhaal :

Enige tijd geleden heeft UPC een nieuwe IP range in gebruik genomen. Het gaat hier op de range 77.248.x.x t/m 77.251.x.x.

Elke abonnee krijgt een eigen IP nummer toegewezen om te kunnen internetten. Deze IP nummers worden meestal voor onbepaalde tijd uitgegeven.

Sinds het uitgeven van IP nummers uit de 77 range zijn er vele klachten binnen gekomen van abonnee's die een IP nummer uit deze range hebben gekregen.

De klachten variëren van extreem trage connecties tot het totaal niet kunnen bereiken van bepaalde sites. Het blijkt dat abonnee's met een ander IP nummer wel zonder problemen bij de betreffende sites kunnen komen.

UPC heeft inmiddels toegegeven dat er problemen zijn met deze nieuwe range. Er worden twee soorten problemen onderkend:

* Bepaalde delen van de 77 range zouden in blacklists staan. Dit zou kunnen komen doordat de range in het verleden is misbruikt door malafide providers.

* Routing problemen aan de kant van UPC zelf

UPC is druk bezig met het oplossen van deze problemen. Zit je echter zelf in de 77 range en heb je nogsteeds problemen met het bereiken van bepaalde sites dan kun je dat melden in dit topic.

http://www.chelloo.com/upc/chelloocom-nieuws/problemen-met-nieuwe-ip-range-upc-t20810.0.html

Ik kan mijn IP helaas niet veranderen en Chello wilt dit ook niet voor me doen !

Ik ben dus mooi in de aap gelogeert met dit klote Chello !

Downloaden gaat niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 2
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

als je een router heb moet je waarschijnlijk op nieuw een static IP aanmaken en weer je poorten opezetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

Het ligt niet aan de router.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 2
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25040
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier is er nog veel info over te vinden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1262961//

Voor diegene die om de blokkade / het probleem :? heen willen:

1. Installeer uTorrent.

2. Ga naar uTorrent -> Preferences -> Connection, kies Socks4 bij Proxy Server en vul in: 127.0.0.1 met port 9050. Let erop dat Use proxy for peer-to-peer connections uit staat!

3. Ga naar uTorrent -> BitTorrent en vul je internet IP in bij IP/Hostname to report to tracker.

4. Op hetzelfde scherm zet Outgoing Encryption op Enabled.

Let wel op dat er nu een andere IP zichtbaar is voor de trackers waarmee je verbind. Dus private trackers die letten op je IP kan je beter niet gebruiken omdat je hoogst waarschijnlijk dan gebanned wordt.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...