Spring naar bijdragen

Poort router voordelen/nadelen.

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste mensen,

Aangezien ik niet zo goed wist onder welk toppic dit item valt,plaats ik het toch maar even hier neer.

Ik download alle speelfilms sinds kort via BitTornado.

Een programma waar ik zéér over te spreken ben,want je kunt er ontzettend veel op vinden.

Ik heb alles doorgelezen inzake de poort-instellingen van mijn router.

Hiermee gaat het downloaden in een razendsnel tempo.

Echter ben ik sinds 2 weken geleden en sinds gisteren tegen een probleem opgelopen.

Mijn internet op de vaste PC is opeens heel erg traag.

Dit was 2 weken geleden ook het geval.

Toen heb ik de software "HijackThis" geïnstalleerd die wat spyware heeft verwijderd net zoals "Hitman Pro".

Ook had ik even de poort van mijn router gesloten.

Na dit alles ging het internet weer als een speer.

Sinds gisteravond heb ik het probleem weer,en heb direct weer de poort van de router gesloten.

Mijn vraag is of het openen van de poort in de router invloed kan hebben op de snelheid van de internetverbinding ?

En wie weet er eventueel een handig tooltje om mijn PC eens goed mee na te laten kijken ?

Via de klantenservice hadden ze mij gevraagd om via "Uitvoeren" het woord "cmd" in te typen en dan " netstat ".

Via deze wijze kun je zien wie er allemaal meekijkt,en dit zou het probleem van de traagheid moeten wezen.

Indien jullie een logfile hiervan willen hebben,dan hoor ik het graag.

Wat zou ik hieraan kunnen doen ?

b.v.d.

Groetjes van Kevin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67
  • Reacties 17
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  346
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

zodra je je poort sluit doet hoogstwaarschijnlijk je download het niet meer (of heel traag).

het is simpel... als je download wordt je internet snelheid gebruikt dus heb je minder snelheid om op internet te gaan.

als je niet download kan je met je volledige snelheid surfen op het web zonder enkel probleem...

dus - poort sluiten + downloaden is lage download snelheid maar hoge surf snelheid

en  - poort open    + downloaden is snele download snelheid maar lage surf snelheid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 346

• Actief:  

Ja,dat klopt.

Ik wist dat als je aan het downloaden bent het internet trager is.

Echter ben ik niet aan het downloaden,en het internet is nog traag. ???

Ook heb ik eens de stekker van de router 10 seconden eruit getrokken en opnieuw ingestoken.

Helaas heeft dit tot nu toe ook weinig geholpen.

Ik ga sowieso morgen weer eens de Hijackthis-scan uitvoeren.

Allerlei andere tips zijn welkom.

b.v.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

is je internet dan lange tijd (paar daggen) traag of gewoon een uurtje het kan nammelijk ook zijn dat er storing is bij je provider dat heb ik meestal als me intenet traag gaat

en als je IE gebruikt kan je altijd nog firefox proberen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Ik heb ze allebei.

Zowel Internet Explorer als Firefox.

Verder heb ik diverse malen de klantenservice van mijn provider gebeld.

Ze hebben even gekeken,maar kwamen niets bijzonders tegen zoals werkzaamheden ed.

2 weken terug had ik hetzelfde probleem.

Ik heb toen per direct Hijackthis een scan laten uitvoeren.

De snelheid was toen weer normaal,maar sinds afgelopen Vrijdag is het dus weer trager.

Volgens de klantenservice zou het ook aan mijn router kunnen liggen,maar dat lijkt me sterk.

Deze heb ik nog niet zo gek lang.

Dan zou je volgens mij ook meer symptomen moeten ondervinden,toch ?

Ik kreeg van de klantenservice de opdracht om via "Uitvoeren" het woord "cmd" in te typen en dan "netstat"

Hier kan ik een logfile van maken indien dit meer duidelijkheid geeft.

Volgens alles zou het hiermee te maken moeten hebben.

Een vorm van spyware die dan invloed heeft op de snelheid van je internet.

Nu heb ik mijn PC voldoende beschermd,maar blijkbaar kan het altijd nog.

Vandaar dat mijn vraag was of de geopende poort in de router hiermee te maken kon hebben.

Ik zal de PC even controleren op spyware ed. met Hitman Pro en Hijackthis.

Andere tips,suggesties en tooltjes zijn ontzettend graag welkom.  :)

Alvast bedankt.  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67

• Actief:  

heb je ook al gekeken naar rootkits? http://beveilig.uwpc.info/rootkits.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Hartelijk bedankt voor de info.  O0

Ik heb hem eens een scan laten uitvoeren m.b.t. rootkits.

Hij is niets vreemds tegengekomen.

Natuurlijk ben ik nog niet van succes verzekerd.

Verder heb ik de poort eens gesloten,en Hijackthis laten lopen.

Opeens gaat het weer sneller.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik de poort van de router ook open had staan terwijl ik niet aan het downloaden was.

Ik neem aan dat ik deze weer het beste kan sluiten nadat ik klaar ben met downloaden ?

Of zou dit in de praktijk niet veel mogen uitmaken ?

Verder geeft hij via www.speedtest.nl een downloadsnelheid van 679.8 KByte/sec aan.

Dit voor de vaste PC.

Ik weet dat draadloos altijd iets langzamer gaat.

Is 679.8 KByte/sec een goede snelheid voor de vaste PC ?

Nogmaals ontzettend bedankt inzake het doorgeven van de link.

Groetjes van Kevin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67

• Actief:  

heb je al eens een andere poort geprobeert om te downloaden? gebruik zelf bijna altijd poort 55006 dan heb ik nergens last van of poort 80 die gebruik ik momenteel omdat je anders niet kan upoaden bij delighttorrent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Hartelijk bedankt voor de informatie.

Ik merk dat de snelheid opeens is toegenomen na het gebruik van Hijackthis.

Qua poortgebruik ben ik nog niet zo goed op de hoogte.

Ik ben pas overgeschakeld op BitTornado.

De handleiding m.b.t. openen van een poort heb ik op internet nagekeken.

Er wordt dan gevraagd welk type router je hebt enzo.

Zelf heb ik een "E-Tech Wireless Router" Type: "WLRT03"

Ik heb toen deze instellingen overgenomen:

Ports: 10000 ~ 10010 Both

Je kunt bij "Both" ook nog kiezen uit TCP & UDP

Daar achteraan moet je je IP-adres intoetsen bij "Redirect IP Address"

Rechts zie je een rijtje met de bekende poorten.

Achter de haakjes staat vermeld waarvoor het bedoeld is.

Dus b.v.: 7 (Echo)  21 (FTP)  80 (HTTP)

Ik moet dus het een en ander nog even goed nakijken m.b.t. het openen van de poort.

Dit heb ik nog niet vaak gedaan, maar met wat hulp zal het zeker wel lukken.  ;)

Alvast heel hartelijk bedankt voor de info. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67

• Actief:  

je kiest gewoon een poort die je zelf wil. het beste is om een hoog getal te nemen dan heb je kleinere kans dat er al een programma is die er gebruik van maatk. en bij TCP & UDP doe je ze gewoon allebei zo heb ik het gedaan en werkt perfect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Bedankt voor de reactie.

Het zal even goed kijken zijn voor me.

In het hele poort-gebeuren ben ik nog niet echt thuis,maar we komen er wel.  O0

Ik had gelezen dat ik voor mijn type router: "E-Tech Wireless Router WLRT03" de poort 10000~10010 moest instellen.

Als ik het echter goed begrijp,is dit niet noodzakelijk.

Misschien moet ik het ook maar eens proberen met poort 80.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67

• Actief:  

je kan beter een andere poort gebruiken dan 80 die wordt niet toegelaten op alle trackers. gebruik deze momenteel alleen omdat ik anders niet kan download/uploaden bij delighttorrent. normaal gebruik ik 55006 of 55007

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Welke poort kan ik nu het beste openen ?

Welke cijfers moeten worden ingetypt tussen 0~0 bij "Ports" ?

Ik ben hier namelijk nog niet echt goed in thuis.

Of bestaat er een Nederlandstalige handleiding inzake poortinstellingen ?

Zelf heb ik "E-Tech Wireless Router WLRT03"

b.v.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67

• Actief:  

je kan gewoon een poort kiezen die je zelf wil.tenzij je lid ben van een private tracker dan moet je kijken welke poorten je niet mag gebruiken.

gewoon 2 keer het zelfde invullen.

anders kan je ook hier kijken http://delighttorrent.org/community/showthread.php?tid=26

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Hartelijk bedankt.

Ik ga me hier eens goed in verdiepen.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67

• Actief:  

graag gedaan als je er niet uitkomet roep je maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Ik had de informatie via deze website gevonden: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/E-Tech/WLRT03/BitTornado.htm

Hier stond vermeld dat je bij Bittornado poorten tussen de 10000 en 10010 moet openen.

Ik heb een hogere poort gepakt,maar dan blijft het balletje geel.

De site is ook speciaal bedoeld voor mijn type router.

Als ik deze getallen 10000~10010 doe intypen, dan wordt na een paar minuten het balletje groen.

Dit is in principe ook de bedoeling.

Alleen waarom naderhand mijn internet trager wordt en ik hiervoor HiJackthis moet gebruiken om mijn internet sneller te laten gaan,is mij even een compleet raadsel.  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 67

• Actief:  

waarschijnlek is er dan nog een programma die gebruik maakt van de zelfde poort (denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!

Mafketel

Geplaatst

Laat de Big Brother in je los in gratis Epic Games Store game.  Je huurders bespioneren, camera's plaatsen in hun woning en gesprekken afluisteren, in Beholder mag je heel ver gaan om gevaarlijke figuren te betrappen en te verlinken. Maar doe je dat ook, of laat je je geweten spreken, met het risico zélf de pineut te zijn? Big Brother is er niks bij in de gratis game in de Epic Store deze week. Het lijkt wel of de reality serie Big Brother tot leven gekomen is in de game die Epic Games deze week in de Store gratis weggeeft. In Beholder mag je helemaal los gaan met het bespioneren van iedereen die je ook maar een beetje verdenkt op 'opruiende gedachten'. In Beholder ben je beheerder van een gebouw vol huurders. Je werkt in dienst van De Staat, een totalitair regime dat graag controle uitoefent op haar onderdanen. Jij krijgt een vrijbrief om in opdracht van De Staat je huurders te bespioneren en iedereen die een bedreiging lijkt te vormen aan te geven. De oud-Oost-Duitse Stasie is er niks bij! Plaats afluisterapparatuur in de woningen van je huurders, doorzoek hun spulletjes als ze er even niet zijn en luister naar hun meest intieme gesprekken op zoek naar verborgen boodschappen. Geef je de vader van een gezin aan die verdachte handelingen verricht, of spaar je hem met mogelijk verregaande gevolgen voor jezelf?  Bij wie ligt je loyaliteit, bij het regime of degenen die dat juist proberen te ondergraven? Elke keuze kan verstrekkende gevolgen hebben die je terugziet in de uitkomst van het spel. Beland je zelf op de spreekwoordelijke brandstapel of offer je je principes en idealen op voor het grotere goed? Beholder speelt als Fallout Shelter, maar dan met een veel grotere focus op morele dilemma's en gevolgen .   Scoor Beholder nu gratis in de Epic Games Store
  • Recente prestatie

• Tux ging een rang omhoog
      Samenwerker
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...