Spring naar bijdragen

welke kiezen...


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03/20/07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

hey zoals al vermeld in ff voorstellen

ben ik dus een serieus bleuken in dit milieu'ken

ik heb ondertss u torrent en bittornado geinstalleerd op pc'ken

maar nu 't volgende

bij de keuze van film(s), moet je ergens op letten, een bepaalde voorkeur??

want 't enig dak ken en dan nog ma van isj te zien in een of ander boeksken is divx en .rar, .avi

en wat met ondertitelingen?? vind ge da gewoon op site's terug of hoe zit da?

ja is mss dom, mo 'k ben geen durverken e

hihii :redface:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
  • Reacties 1
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11/25/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

bedoel je mischien dit

CAM -

Een CAM release is meestal gemaakt met een VIDEO camera in een bioscoop. Soms wordt er gebruik gemaakt van een mini driepoot, maar vaak is dit niet mogelijk, dus beweegt de camera. Ook is de locatie van de filmer in de bioscoopzaal niet altijd optimaal, dus kan het best vanuit een hoek gefilmd zijn. Als de film op een goede manier gecropped is, is het moeilijk te zien, behalve als er tekst op het scherm staat. Het valt vaak op aan de hoeken aan de boven en onderkant van het scherm. Geluid komt van de microfoon in de VIDEO camera, dus geluiden uit de zaal zoals gelach bij een komedie, kan vaak gehoord worden gedurende de film. Door al deze omstandigheden is de kwaliteit matig tot slecht, maar soms hebben we geluk en is de zaal vrij leeg, en een helder geluid zal te horen zijn.

TELESYNC (TS) -

Een Telesync is van dezelfde kwaliteit als een CAM release, alleen maakt deze gebruik van een externe geluidsbron zoals bijvoorbeeld de aansluiting voor hardhorende mensen. Een directe geluidsbron wil niet zeggen dat de geluidskwaliteit goed is, omdat er een hoop achtergrondlawaai kan zijn. Veelal worden telesyncs opgenomen met een professionele camera in een nagenoeg lege bioscoop, zodat een betere kwaliteit kan worden verkregen. De kwaliteit varieerd ernstig, dus probeer altijd een sample te krijgen voordat je de gehele release download. Een hoog percentage Telesyncs zijn gewoon CAM's die verkeerd benoemd zijn.

TELECINE (TC) -

Een Telecine machine kopieërt de film digitaal van de filmband. Geluid en beeld zijn heel goed, maar door de te gebruiken machine en de daaraan verbonden kosten zijn ze vrij zeldzaam. De film is meestal in het juiste aspect alhoewel 4:3 telecines bestaan. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld Jurassic Park 3 TC. TC moet niet worden verward met TimeCode, wat een counter is die zichtbaar is op het scherm gedurende de film.

SCREENER (SCR) -

Een Pre VHS tape, verstuurd naar videotheken en andere locaties voor promotie doeleinden. Een screener wordt verstrekt op VHS tape, en is meestal in 4:3 formaat (full screen) alhoewel er soms een letterbox screener tussen zit. Het meest vervelende aan deze screeners is de "ticker", een bericht dat aan de onderkant door het scherm scrollt, met de copyrights en anti-piracy telefoonnummer. Vaak bevatten dit soort tapes een serienummer of andere markering waarmee men de bron kan herleiden. Het spreekt voor zich dat deze moeten worden verwijderd, vaak door middel van een zwarte markering over dat gedeelte. Soms is dit slechts voor een paar seconde, maar ook komt het voor dat dit gedurende de gehele film is en soms vrij groot kan zijn. Afhangelijk van de gebruikte apparatuur, kan de kwaliteit van de screener variëren van superkwaliteit wanneer deze is genomen vanaf een MASTER kopie, tot heel slecht wanneer gebruik is gemaakt van een oude videorecorder en slechte capture kaarten. Meeste screeners worden omgezet naar VCD en soms naar SVCD met wisselende resultaten.

DVD-SCREENER (DVDscr) -

Zelfde verhaal als een screener, maar deze keer van een DVD. Vaak letterbox formaat, maar zonder de extra's die op een retail DVD zouden staan. De "ticker" staat vaak in het beeld, zodat dit storend werkt. Als de ripper enige ervaring heeft, dan is een DVDscr heel goed van kwaliteit. Vaak worden deze omgezet naar SVCD of DivX/XviD.

DVDRip -

Een kopie van de Retail (verkoop) DVD. Wanneer mogelijk worden deze Pre Retail gereleased (zoals bijvoorbeeld Star Wars episode 2). De kwaliteit zou zeer goed moeten zijn. DVDrips worden gereleased in SVCD en DivX/XviD.

VHSRip -

Deze releases komen van een Retail VHS Tape. Het gaat meestal om skate/sport releases en XXX video's.

TVRip -

TV afleveringen die of van het kabelnetwerk of via satteliet box zijn gecaptured, of PRE-AIR afleveringen die van satelliet feeds die naar andere netwerken worden gestuurd een paar dagen voor de werkelijke uitzending (hier kunnen soms flikkeringen in voorkomen). Sommige programma's zoals WWF Raw Is War bevatten extra delen, en de "dark matches" en camera/commentaar test zitten in de rips verwerkt. PDTV is gecaptured van een digitale TV PCI kaart, waarmee veelal de beste resultaten worden verkregen, en releasegroepen verspreiden deze meestal in SVCD formaat. VCD/SVCD/DivX/XviD rips zijn allemaal ondersteund door de TVRips release scene.

WORKPRINT (WP) -

Een WorkPrint is een kopie van een film die nog niet af is. er kunnen scenes missen, muziek, en de kwaliteit kan variëren van heel goed tot heel slecht. Sommige WP's zijn heel anders dan de uiteindelijke release (bijvoorbeeld bij Men in Black waren er geen aliens maar acteurs te zien in hun plaats) en sommige andere WP's hebben extra scenes (Jay and Silent Bob). WP's zijn leuke aanvullingen op een collectie tot er een goede retail beschikbaar is.

DivX Re-Enc -

Een DivX Re-Enc is een film dat zijn oorsprong heeft van een VCD bron, en gehercodeerd is naar een klein DivX bestand. Veel gevonden op fileshare netwerken, en zijn veelal gelabeld als film.naam.groep(1 of 2) etc. Bekende groepen zijn SMR en TND. Deze films zijn meestal niet de moeite waard om te donloaden mits je zo onzeker bent of je de film wel wilt hebben en daarom een 200 MB kopie download om eerst te beoordelen. Beter deze releases te vermijden.

Watermarks -

Veel films komen van Aziatische Silvers/PDVD (zie hieronder) en deze zijn getagged door de mensen die voor deze releases verantwoordelijk zijn. Meestal zijn het letters/initialen of een klein logo in één van de hoeken. Meest bekend zijn de "Z" "A" en "Globe" watermerken.

Asian Silvers / PDVD -

Dit zijn films gereleased door oosterse bootleggers, en meestal gekocht door een groep zodat ze deze als hun eigen release kunnen uitgeven. Silvers zijn goedkoop en eenvoudig te verkrijgen in een hoop landen, en daarom ook makkelijk om zo'n release te maken. Dat is ook de reden dat er zoveel releases zijn, voornamelijk van kleinere release groepen die meestal niet lang bestaan. PDVD's hebben dezelfde inhoud als de DVD. Ze hebben ondertitels, en de kwaliteit is vaak beter dan de Silvers. Ze zijn geript als een normale DVD, maar veelal gereleased als VCD.

Scene Tags en hun betekenissen :

PROPER -

Vanwege regels in de scene, is degene die de eerste Telesync released, de winnaar van de release race (als voorbeeld). Echter als de kwaliteit vrij slecht is, en een andere groep released een Telesync van hogere kwaliteit, dan wordt de tag PROPER toegevoegd om te vermijden dat deze als duped (kopie) aangemerkt wordt. PROPER is de meest subjectieve tag in de scene en veel mensen zullen in discussie gaan of de PROPER release beter is dan de originele release. Veel groepen releasen PROPERS omdat ze wanhopig zijn omdat ze de race verloren hebben. Een reden van de PROPER tag moet altijd vermeld worden in de NFO.

LIMITED -

Een gelimiteerde film is vaak een film met een korte looptijd in de bioscoop, en veelal in minder dan 250 bioscopen te zien. Vaak worden de kleinere films (van kleine maatschappijen) gereleased als Limited.

INTERNAL -

Een Internal release wordt gedaan om diverse redenen. Oudere DVD release groepen maken een hoop INTERNAL releases, en ze worden niet gedupe'd (gekopieërd). Ook de theater rips van mindere kwaliteit worden als INTERNAL gereleased, zodat hun reputatie als releasegroep niet beschadigd. Een INTERNAL release is beschikbaar via de bekende wegen, maar kunnen niet worden geruild zonder een aanvraag van de Site ops. Sommige INTERNAL releases komen toch terecht op IRC/Nieuwsgroepen en andere wegen van filesharing, het hangt een beetje af van de titel en de populariteit.

STV -

Straight To Video zijn films die de bioscoop niet hebben gehaald, en meteen op video/DVD worden uitgebracht. Veel sites staan deze releases niet toe.

ASPECT RATIO TAGS -

Dit zijn *WS* voor Wide Screen (letterbox) en *FS* voor Full Screen (4:3 formaat).

REPACK -

Als een groep een slechte release uitbrengt volgt er meestal een repack waarmee de problemen worden verholpen.

NUKED -

Een film kan worden genuked voor verschillende redenen. Individuele sites nuken een release omdat de release hun regels overtreden (zoals "geen Telesyncs") maar als er iets echt mis is met de film (geen geluid voor 20 minuten, CD2 is niet de juiste film/game etc), dan volgt er een globale nuke, en mensen die dit bestand ruilen tussen sites verliezen hun credit/reputatie. Ffilms die Genuked zijn kunnen nog steeds op usenet/p2p sites terecht komen, maar het is altijd een goed idee om te bekijken waarom er een nuke opgezet is in de eerste plaats. Als een groep in de gaten heeft dat er iets mis is met hun release kunnen ze een nuke aanvragen.

Nuke Redenen :

Dit is een lijstje met de meest voorkomende redenen dat een film wordt genuked (meestal een DVDRip),

BAD A/R = slechte aspect ratio, met andere woorden mensen lijken te dik/dun.

BAD IVTC = slechte omgekeerde telecine, met andere woorden framerate conversie was niet goed gedaan.

INTERLACED = zwarte lijnen tijdens beweging, omdat veldvolgorde incorrect is.

DUPE -

Dupe is vrij simpel. Iets wat al is uitgebracht, hoeft niet opnieuw te worden uitgebracht zonder een goede reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Girev

    Geplaatst

    Een Overzicht van de Geschiedenis: De Evolutie van Videogamegraphics door de Jaren Videogames hebben sinds hun ontstaan een enorme transformatie ondergaan, van simpele, pixelachtige omgevingen naar complexe en meeslepende werelden die de verbeelding prikkelen. Voor veel gamers biedt het herbeleven van oudere titels in combinatie met hun moderne versies een duidelijk bewijs van deze indrukwekkende vooruitgang. In dit artikel bekijken we de evolutie van graphics binnen verschillende populaire franchises en onderzoeken we hoe technologische ontwikkelingen de spelervaring hebben beïnvloed. Indiana Jones – Van Pixelachtige Avonturen naar Fotorealistisch Realisme **Een Vergelijking van Graphics: Indiana Jones and the Emperor's Tomb (2003) vs. Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)** De oorspronkelijke game, "Indiana Jones and the Emperor's Tomb," viel op door zijn beperkte graphics en geluidseffecten, waardoor spelers hun fantasie moesten gebruiken. Daarentegen biedt "Indiana Jones and the Dial of Destiny" verbluffende karakteranimaties en gedetailleerde wapens, waardoor de iconische archeoloog tot leven komt als nooit tevoren. - **Karakteranimatie**: De animaties in de nieuwere game zijn vloeiend en sluiten perfect aan bij de prestaties van acteur Harrison Ford. - **Historische Nauwkeurigheid**: "Dial of Destiny" besteedt veel aandacht aan historische details, wat de betrokkenheid van spelers vergroot. De Invloed van Technologische Vooruitgang op Immersie en Gameplay De sprongen in graphics maken een diepere onderdompeling in het universum van Indiana Jones mogelijk. Verbeterde audiokwaliteit en animaties tillen de gameplay naar een hoger niveau, wat spelers nog meer bij de actie betrekt. Deze transitie laat zien hoe technologie klassieke games nieuw leven inblaast, waardoor ze relevant blijven in de snel veranderende wereld van gaming. Warhammer 40,000: Space Marine – Van Tactische Gevechten naar Epische Oorlogen **Een Vergelijking van Visuals: Space Marine (2011) vs. Space Marine 2 (2023)** De originele "Space Marine" verraste gamers met zijn vermogen om talloze vijanden tegelijk op het scherm te tonen. Echter, "Space Marine 2" tilt dit naar nieuwe hoogtes met duizenden tegenstanders, indrukwekkende omgevingsdetails en epische gevechtscenario's. - **Vijanden**: De spanning van het bestrijden van massale horden wordt versterkt door superieure graphics. De Evolutie van Visuele Fidelity De vooruitgang in textuurdetails, belichting en deeltjeseffecten maakt het verschil tussen de twee titels evident. Spelers ervaren nu de cinematografische schaal van oorlogvoering in "Warhammer 40,000," wat eerder niet mogelijk was. Naarmate de franchise evolueert, zullen verdere technologische doorbraken waarschijnlijk de verwachtingen van spelers definiëren in dit epische universum. Harry Potter – Van Eenvoudige Betoveringen naar Meeslepende Hogwarts **Een Vergelijking: Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) vs. Hogwarts Legacy (2023)** De nostalgische ervaring van het verkennen van Hogwarts in "Harry Potter and the Chamber of Secrets" is onvergetelijk, maar "Hogwarts Legacy" herinterpreteert deze magie met adembenemende details. - **Omgevingsrealisme**: De indrukwekkende weergave van Hogwarts versterkt de verkenning en creëert een bijna tastbare ervaring. Immersie en Verkenning Grafische verbeteringen verdiepen de betrokkenheid van spelers, waardoor zij zich volledig kunnen onderdompelen in de omgeving en het avontuur. De verbeteringen maken het verkennen van Hogwarts niet alleen nostalgisch, maar ook spannend voor zowel nieuwe als oude fans. Tekken – Van Scherpe Polygonen naar Vloeiende Animaties **Een Vergelijking: Tekken (1994) vs. Tekken 8 (2024)** De originele "Tekken" had moeite met zijn beperkte graphics en animaties. In tegenstelling tot de voorganger toont "Tekken 8" nu vloeiende animaties en gedetailleerde karaktermodellen, terwijl het de unieke essentie van de serie behoudt. - **Karakterontwerpen**: Elk personage behoudt zijn unieke uitstraling, waarbij moderne updates zijn vermengd met nostalgische elementen. Balanceren van Nostalgie en Modernisering Het vinden van een balans tussen het behouden van de charme van het verleden en modernisering heeft de ontwikkeling van "Tekken" gekarakteriseerd. "Tekken 8" blijft trouw aan zijn oorsprong terwijl het de visuele aspecten naar een hoger niveau tilt. Meer dan Graphics: Gameplay, Verhaal en de Spelerservaring **Case Studies**: Hoe verbeterde graphics andere elementen van het spel versterken. Grafische upgrades hebben een aanzienlijke impact op gameplay en verhaalvertelling. Een voorbeeld is "Final Fantasy VII Remake," dat verbeterde visuals biedt die emotionele betrokkenheid vergroten. Daarnaast maakt "Prince of Persia" gebruik van de bijgewerkte graphics om gameplay-ervaringen te verbeteren. - **Meeslepende Werelden**: "S.T.A.L.K.E.R. 2" illustreert hoe rijke graphics een geloofwaardige en meeslepende omgeving kunnen creëren die de gameplay verbetert. De Grenzen van High-Fidelity Graphics Hoewel graphics aantrekkelijk zijn voor spelers, kan een te grote focus op visuele kwaliteit leiden tot prestatieproblemen en inconsistenties in gameplay. De essentie van gameplay en verhaal blijven cruciaal voor een succesvolle titel. Naarmate grafische technologieën zich ontwikkelen, moet de industrie blijven streven naar een balans tussen gameplay en visuele verbeteringen om verrijkte spelerservaringen te creëren. Conclusie De ontwikkeling van pixelgraphics naar fotorealistische omgevingen symboliseert de opmerkelijke evolutie van videogames. Visuele vooruitgang versterkt immersie en gameplay, maar een opgelegde balans met aandacht voor verhaal en spelerservaring is essentieel om gaming als kunstvorm te behouden. De toekomst belooft spannende mogelijkheden terwijl technologie blijft hervormen hoe wij spelen en interageren met onze favoriete titels. Bonussectie: Een Korte Blik op Racegames **Test Drive (1987) vs. Test Drive Unlimited: Een Visuele Revolutie in Racen** De vergelijking tussen het originele "Test Drive" en "Test Drive Unlimited" laat zien hoe de sprong van 2D-graphics naar fotorealistische weergaven het racegenre heeft getransformeerd. Deze evolutie onderstreept het belang van 3D-omgevingen en realistische voertuig dynamiek. - **Impact van 3D Graphics**: Deze transitie heeft nieuwe mogelijkheden voor gameplay gecreëerd, wat heeft geleid tot meeslepende ervaringen die voorheen ondenkbaar waren. De voortdurende evolutie van graphics in videogames weerspiegelt niet alleen technologische vooruitgang, maar ook een dieper inzicht in de spelerservaring. Terwijl we vooruitkijken, zal de zoektocht naar een balans tussen verbluffende visuals, meeslepende verhalen en boeiende gameplay de toekomst van gaming blijven definiëren.  
  • Recente prestatie

    • zorba1965 heeft zojuist een badge verdient
      6 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...