-
Recent nieuwsbericht
-
Willekeurig topic
-
Nu op het forum
fritzthefox
sorry - wat is de Win + R toets? -waar vind ik het hetIP-adres - mijn WDTV Live Hub is nu aan het netwerk en aan mijn T.V aangesloten,moet dit zo blijvenqtr
ChatGPT is your friend Voor Windows Open Netwerkcentrum Druk op Win + R, typ ncpa.cpl, en druk op Enter. Je ziet een lijst met netwerkadapters. Selecteer de juiste netwerkadapter Klik met de rechtermuisknop op je actieve verbinding (bijv. Ethernet of Wi-Fi) en kies Eigenschappen. Ga naar IP-instellingen Scroll naar Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4), selecteer het en klik op Eigenschappen. Handmatig IP-adres instellen Selecteer Gebruik het volgende IP-adres. Vul een IP-adres in, bijvoorbeeld: 192.168.1.100. Subnetmasker: 255.255.255.0. Laat de standaardgateway leeg. DNS-opties (indien nodig) Je kunt kiezen voor Geen DNS-server invullen of handmatig een DNS-server instellen, zoals 8.8.8.8. Bevestigen Klik op OK en Sluiten om de instellingen op te slaan. Voor Linux (via Terminal) Open de terminal Gebruik Ctrl + Alt + T of zoek "Terminal" in je menu. IP-adres handmatig instellen Voer de volgende opdracht in (vervang eth0 door je eigen interface, zoals wlan0 voor Wi-Fi): nginx KopiërenBewerken sudo ip addr add 192.168.1.100/24 dev eth0 Dit stelt het IP-adres in zonder een gateway. DNS (indien nodig) Als je DNS nodig hebt, voeg dan een regel toe aan /etc/resolv.conf: bash KopiërenBewerken echo "nameserver 8.8.8.8" | sudo tee /etc/resolv.conf Instellingen blijvend maken Open het configuratiebestand met: bash KopiërenBewerken sudo nano /etc/network/interfaces Voeg de volgende regels toe (pas eth0 aan indien nodig): nginx KopiërenBewerken auto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.1.100 netmask 255.255.255.0 Sla op en sluit af (Ctrl + X, Y, Enter). Herstart het netwerk nginx KopiërenBewerken sudo systemctl restart networking Na deze stappen zou je verbinding moeten werken zonder een gateway -
Recente prestatie
-
Recente actieve topics
-
Populaire bijdragers
-
Willekeurige films
-
Willekeurige link
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.