fritzthefox Geplaatst Februari 26 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Delen Geplaatst Februari 26 Ik weet niet of het toegelaten is om hier hulp te vragen voort mijn WDTVLiveHub ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
Content-Beheer Eater Geplaatst Februari 26 Bijdragen: 1642 Waardering: 305 Prestatiepunten: 54737 Dagen gewonnen: 96 Lid sinds: 08/31/18 Status: Offline Actief: 1 uur geleden Leeftijd: 67 Was actief op: Windows Content-Beheer Delen Geplaatst Februari 26 Als iemand je kan helpen mag dat altyd dus vertel je probleem en wie weet weet iemand de oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 305 1.6k 96
fritzthefox Geplaatst Februari 26 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Februari 26 Ik heb een tijdje geleden mijn WDTVLiveHub willen terugzetten op fabrieksinstellingen maar nu blijft hij haperen. Het aan-uuit lichtje vooraan blijft flikkeren en dit krijg ik op mijn t.v scherm ook heb ik geen verbinding meer met mijn computer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
Administrators William Geplaatst Februari 26 Bijdragen: 1127 Waardering: 676 Prestatiepunten: 8529 Dagen gewonnen: 63 Lid sinds: 09/03/19 Status: Offline Actief: 31 min geleden Was actief op: Windows Administrators Delen Geplaatst Februari 26 https://www.gebruikershandleiding.com/Western-Digital-WD-TV-Live-Hub/preview-handleiding-290534.html?page=0187 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 676 1.1k 63
fritzthefox Geplaatst Februari 26 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Februari 26 het probleem is dat ik niet op mijn harde schijf geraak,niet via mijn afstandsbediening en niet via mijn computer hij staat gewoon te flikkeren en dit scherm blijft gewoon staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
Administrators William Geplaatst Februari 26 Bijdragen: 1127 Waardering: 676 Prestatiepunten: 8529 Dagen gewonnen: 63 Lid sinds: 09/03/19 Status: Offline Actief: 31 min geleden Was actief op: Windows Administrators Delen Geplaatst Februari 26 netwerkkabel eruit halen, dan start ie door. Dan moet je even een handmatige ip adres instellen, zonder gateway in te stellen. Dan werkt ie weer met de kabel erin. (( Deze tip heb ik ook gekregen ]] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 676 1.1k 63
fritzthefox Geplaatst Februari 28 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Februari 28 Sorry,zou het mogelijk zijn om in een stappenplan uit te leggen wat ik juist moet doen want van een handmatige ip adres instellen, zonder gateway in te stellen heb ik als computerleek geen verstand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
qtr Geplaatst Februari 28 Bijdragen: 16 Waardering: 3 Prestatiepunten: 482 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/08/24 Status: Offline Actief: 10 uur geleden Was actief op: Windows Delen Geplaatst Februari 28 ChatGPT is your friend Voor Windows Open Netwerkcentrum Druk op Win + R, typ ncpa.cpl, en druk op Enter. Je ziet een lijst met netwerkadapters. Selecteer de juiste netwerkadapter Klik met de rechtermuisknop op je actieve verbinding (bijv. Ethernet of Wi-Fi) en kies Eigenschappen. Ga naar IP-instellingen Scroll naar Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4), selecteer het en klik op Eigenschappen. Handmatig IP-adres instellen Selecteer Gebruik het volgende IP-adres. Vul een IP-adres in, bijvoorbeeld: 192.168.1.100. Subnetmasker: 255.255.255.0. Laat de standaardgateway leeg. DNS-opties (indien nodig) Je kunt kiezen voor Geen DNS-server invullen of handmatig een DNS-server instellen, zoals 8.8.8.8. Bevestigen Klik op OK en Sluiten om de instellingen op te slaan. Voor Linux (via Terminal) Open de terminal Gebruik Ctrl + Alt + T of zoek "Terminal" in je menu. IP-adres handmatig instellen Voer de volgende opdracht in (vervang eth0 door je eigen interface, zoals wlan0 voor Wi-Fi): nginx KopiërenBewerken sudo ip addr add 192.168.1.100/24 dev eth0 Dit stelt het IP-adres in zonder een gateway. DNS (indien nodig) Als je DNS nodig hebt, voeg dan een regel toe aan /etc/resolv.conf: bash KopiërenBewerken echo "nameserver 8.8.8.8" | sudo tee /etc/resolv.conf Instellingen blijvend maken Open het configuratiebestand met: bash KopiërenBewerken sudo nano /etc/network/interfaces Voeg de volgende regels toe (pas eth0 aan indien nodig): nginx KopiërenBewerken auto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.1.100 netmask 255.255.255.0 Sla op en sluit af (Ctrl + X, Y, Enter). Herstart het netwerk nginx KopiërenBewerken sudo systemctl restart networking Na deze stappen zou je verbinding moeten werken zonder een gateway Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 16
fritzthefox Geplaatst Februari 28 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Februari 28 sorry - wat is de Win + R toets? -waar vind ik het hetIP-adres - mijn WDTV Live Hub is nu aan het netwerk en aan mijn T.V aangesloten,moet dit zo blijven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
fritzthefox Geplaatst Maart 2 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Maart 2 Op 28-2-2025 om 18:53 zei fritzthefox: sorry - wat is de Win + R toets? -waar vind ik het hetIP-adres - mijn WDTV Live Hub is nu aan het netwerk en aan mijn T.V aangesloten,moet dit zo blijven sorry maar ik ben echt een leek op computergebied,68 jaar en vanaf mijn 15e gaan werken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
qtr Geplaatst Maart 3 Bijdragen: 16 Waardering: 3 Prestatiepunten: 482 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/08/24 Status: Offline Actief: 10 uur geleden Was actief op: Windows Delen Geplaatst Maart 3 Op 28-2-2025 om 18:53 zei fritzthefox: sorry - wat is de Win + R toets? -waar vind ik het hetIP-adres - mijn WDTV Live Hub is nu aan het netwerk en aan mijn T.V aangesloten,moet dit zo blijven Win toets is de toets met het Windows logo. Meestal links onderaan op je toetsenbord, tussen CTRL en ALT. (ligt aan je toetsenbord) Om het lokale ipadres van je PC te zien: WEER win toets + R Typ: CMD Je ziet een zwarte box, tik in: IPCONFIG Achter IP4Adress zie je je lokale ipadres Verder: even teruglezen in deze mail. PS ik ben 70, dus het kán wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 16
qtr Geplaatst Maart 3 Bijdragen: 16 Waardering: 3 Prestatiepunten: 482 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/08/24 Status: Offline Actief: 10 uur geleden Was actief op: Windows Delen Geplaatst Maart 3 Op 28-2-2025 om 18:53 zei fritzthefox: - mijn WDTV Live Hub is nu aan het netwerk en aan mijn T.V aangesloten,moet dit zo blijven Deze was ik nog vergeten: Als je alle stappen hebt doorlopen even alles resetten (opnieuw opstarten) is de meest voor de hand liggende optie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 16
fritzthefox Geplaatst Maart 4 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Maart 4 is dit de zwarte box?als ik IPCONFIG intik achter C/userswilfr gebeurt er nietys? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
qtr Geplaatst Maart 4 Bijdragen: 16 Waardering: 3 Prestatiepunten: 482 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/08/24 Status: Offline Actief: 10 uur geleden Was actief op: Windows Delen Geplaatst Maart 4 Je moet even met je muis in het zwarte scherm tikken, zodat er een blinkend streepje achter userswilfr komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 16
fritzthefox Geplaatst Maart 5 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Maart 5 Sorry maarik blijf maar met de muis in het zwarte scherm tikken maar er gebeurt niets? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
qtr Geplaatst Maart 5 Bijdragen: 16 Waardering: 3 Prestatiepunten: 482 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/08/24 Status: Offline Actief: 10 uur geleden Was actief op: Windows Delen Geplaatst Maart 5 Geen blinkend streepje te zien? (cursor) Probeer even als administrator CMD uit te voeren dan: Druk op Win + S en typ cmd. Klik met rechtermuisknop op "Opdrachtprompt" "Als administrator uitvoeren" te klikken. Cmd opent nu met administratorrechten. Is er nu wel een knipperende cursor te zien? Dan kun je beginnen met IPCONFIG als boven beschreven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 16
fritzthefox Geplaatst Maart 6 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Maart 6 ik krijg dit met het blinkend streepje achter CONFIG maar verder verandert er niets? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
qtr Geplaatst Maart 6 Bijdragen: 16 Waardering: 3 Prestatiepunten: 482 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/08/24 Status: Offline Actief: 10 uur geleden Was actief op: Windows Delen Geplaatst Maart 6 Heb je IPconfig ingevoerd i.p.v. Config? Heb je na het intypen van IPconfig op <ENTER> gedrukt? Ik krijg de indruk dat je mijn hulp niet op prijs stelt, of je neemt me in de maling (gelukt) Wat mij beteft: I rest my case Advies: Haal er iemand bij de de basiskennis van computer heeft, succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 16
fritzthefox Geplaatst Maart 21 Bijdragen: 17 Waardering: 1 Prestatiepunten: 422 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/07/22 Status: Offline Actief: Maart 21 Was actief op: Windows Auteur Delen Geplaatst Maart 21 sorry als je denkt dat ik je in de maling neem,maar dit is echt zo niet,werk vanaf mijn 15de en heb geen computerkennis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1 17
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.