Spring naar bijdragen

Google Drive


Albert50

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  960
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-07-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Weet iemand de juiste instelling op na een herinstallatie Google Drive in te stellen. Heb op de D schijf een bestaande map staan die in wil synchroniseren met Google Drive.
Ik wil spiegelen, maar als het pad aangeef dan krijg ik de volgende foutmelding

Het pad naar (de google drive map) kan niet worden toegevoegd, omdat het al is toegevoegd door (mijn google email adres)

Heb ook deze vraag al Google gesteld maar daar kom ik niet echt verder mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 19
  • 2
  • Content-Beheer

  • Bijdragen:  592
  • Waardering:   161
  • Prestatiepunten:  19.509
  • Dagen gewonnen:  58
  • Lid sinds:  12-12-23
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hallo @Albert50, misschien is het verstandig om eerst je bestaande account uit te schakelen in Google Drive op onderstaande manier en daarna opnieuw te koppelen.

Zo ontkoppel je een account in Google Drive:

  1. Klik op je computer op het Drive voor desktop-menu. Instellingen. Voorkeuren. Geavanceerde instellingen .
  2. Scroll naar het account dat je wilt ontkoppelen.
  3. Klik op Account ontkoppelen.
  4. Klik in het pop-upvenster op OK.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 161
  • 592
  • 58

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  960
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-07-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

@Drifter heb dat geprobeerd, helaas werkt dat niet. Zelfs het opnieuw installeren werkt niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 19
  • 2
  • Content-Beheer

  • Bijdragen:  592
  • Waardering:   161
  • Prestatiepunten:  19.509
  • Dagen gewonnen:  58
  • Lid sinds:  12-12-23
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei Albert50:

@Drifter heb dat geprobeerd, helaas werkt dat niet. Zelfs het opnieuw installeren werkt niet

Heb je ook al geprobeerd een andere map te synchroniseren?, misschien werkt het als je de map gewoon een andere naam geeft.

Bestanden synchroniseren met Drive

  1. Open Google Drive op je computer .
  2. Klik op Instellingen. Voorkeuren.
  3. Klik aan de linkerkant op Mappen op je computer.
  4. Selecteer een optie: Mappen synchroniseren met Drive: Bestanden die je wijzigt in de gesynchroniseerde map, worden getoond in Drive.

Ik heb een pagina op Seniorweb gevonden waar redelijk uitvoerig Google Drive wordt besproken, waar je misschien iets aan hebt. Het zou misschien ook kunnen dat je Google Drive even met een programma als Revo Uninstaller Pro moet verwijderen, want daarin zit de mogelijkheid om echt alle restanten en mappen te verwijderen waar Google Drive iets in opslaat op de PC. Dan heb je kans dat er bij een nieuwe install geen problemen optreden als je dan weer je map gaat synchroniseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 161
  • 592
  • 58

  • Bijdragen:  226
  • Waardering:   583
  • Prestatiepunten:  4.585
  • Dagen gewonnen:  16
  • Lid sinds:  27-07-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  123
  • Was actief op:  Windows

Ja bedankt Drifter.

Een erg bekend probleem omdat ik via 3 computers mijn drive ooit heb benaderd en daar nu ook 3 computers zie staan terwijl ik " gewoon" 1 drive wil met de info, foto's en backup bij elkaar.
Ik kom er wel uit maar blijft een rommeltje... Ik ga je eens kijken bij de bovenstaande link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 583
  • 226
  • 16

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  960
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-07-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Drifter:

Het zou misschien ook kunnen dat je Google Drive even met een programma als Revo Uninstaller Pro moet verwijderen, want daarin zit de mogelijkheid om echt alle restanten en mappen te verwijderen waar Google Drive iets in opslaat op de PC. Dan heb je kans dat er bij een nieuwe install geen problemen optreden als je dan weer je map gaat synchroniseren.

Heb bovenstaande al gedaan, helaas heeft dit niet geholpen. Zal komende week eens je andere raad gaan opvolgen. Alvast heel erg bedankt voor je hulp en het meedenken😀
Hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 19
  • 2

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  960
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-07-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 30-6-2024 om 16:19 zei Drifter:

Heb je ook al geprobeerd een andere map te synchroniseren?, misschien werkt het als je de map gewoon een andere naam geeft.

Bestanden synchroniseren met Drive

  1. Open Google Drive op je computer .
  2. Klik op Instellingen. Voorkeuren.
  3. Klik aan de linkerkant op Mappen op je computer.
  4. Selecteer een optie: Mappen synchroniseren met Drive: Bestanden die je wijzigt in de gesynchroniseerde map, worden getoond in Drive.

@Drifter Heb een nieuwe map aangemaakt en deze laten synchroniseren, het lijkt nu wel goed te gaan. Zal deze week verder gaan met testen. Hou je op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 19
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...