Spring naar bijdragen

Geen NZB bestanden vinden


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  155
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06/03/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

Goedemiddag,

Ik heb bij Usetnet en bij XS News een account, echter probeer ik bij Spotnet en Spotlite NZB te vinden en te downloaden,

Echter zie ik niet veel nieuwe bestanden en als ik iets wil downloaden dan is de NZB niet te vinden.

Kunnen jullie me misschien helpen en wat tips geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  818
  • Waardering:   224
  • Prestatiepunten:  28487
  • Dagen gewonnen:  80
  • Lid sinds:  12/12/23
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

In de 1e plaats van harte welkom op Duken.nl @Marcel1962.

Om te kunnen helpen met probleemvragen is er toch wat meer informatie nodig, want uw uitleg geeft het idee dat u geen of nauwelijks ervaring hebt met het downloaden van Nieuwsgroepen.

Het hebben van een account bij een Newsserver en zoeken naar NZB bestanden op bepaalde community's is onvoldoende om iets daadwerkelijk binnen te kunnen halen. Welk programma gebruikt u om de NZB bestanden mee te downloaden (SABnzbd, NZBget, Grabit of Spotnet) . Op Duken.nl staan verschillende Handleidingen (SABnzbd)(NZBget)(Spotnet) die eerst eens gelezen moeten worden om te weten wat je precies moet doen om een NZB-bestand te kunnen downloaden.

U noemt Spotnet en Spotlite, maar hebt u het dan over de software versies of over de website indexer die dezelfde beschikbare inhoud laat zien zoals nzbserver.com. De software versies van Spotnet en Spotlite moeten handmatig geupdate (bijgewerkt) worden, want anders krijgt u nooit de nieuwe downloads te zien die dagelijks worden geupload. Als u een NZB hebt gevonden die uw wil downloaden moet dat bestand opgeslagen worden in een mapje dat makkelijk terug te vinden is. Na het opslaan van het NZB-bestand moet dat bestand geupload worden in het programma wat je gebruikt om te downloaden (bijv. SABnzbd of NZBget). Kortom laat even weten wat uw huidige ervaring is of neem even de tijd om wat handleidingen door te lezen en als er dan nog vragen zijn stel die dan gerust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 224
  • 818
  • 80

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  155
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06/03/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

10 uur geleden zei Drifter:

In de 1e plaats van harte welkom op Duken.nl @Marcel1962.

Om te kunnen helpen met probleemvragen is er toch wat meer informatie nodig, want uw uitleg geeft het idee dat u geen of nauwelijks ervaring hebt met het downloaden van Nieuwsgroepen.

Het hebben van een account bij een Newsserver en zoeken naar NZB bestanden op bepaalde community's is onvoldoende om iets daadwerkelijk binnen te kunnen halen. Welk programma gebruikt u om de NZB bestanden mee te downloaden (SABnzbd, NZBget, Grabit of Spotnet) . Op Duken.nl staan verschillende Handleidingen (SABnzbd)(NZBget)(Spotnet) die eerst eens gelezen moeten worden om te weten wat je precies moet doen om een NZB-bestand te kunnen downloaden.

U noemt Spotnet en Spotlite, maar hebt u het dan over de software versies of over de website indexer die dezelfde beschikbare inhoud laat zien zoals nzbserver.com. De software versies van Spotnet en Spotlite moeten handmatig geupdate (bijgewerkt) worden, want anders krijgt u nooit de nieuwe downloads te zien die dagelijks worden geupload. Als u een NZB hebt gevonden die uw wil downloaden moet dat bestand opgeslagen worden in een mapje dat makkelijk terug te vinden is. Na het opslaan van het NZB-bestand moet dat bestand geupload worden in het programma wat je gebruikt om te downloaden (bijv. SABnzbd of NZBget). Kortom laat even weten wat uw huidige ervaring is of neem even de tijd om wat handleidingen door te lezen en als er dan nog vragen zijn stel die dan gerust.

Beste, bedankt voor je reactie, ik zal trachten wat meer informatie te geven.

Ik heb nu een aantal download sites op mijn computer, waaronder Spotnet, Spotlite en Newslazer.

Ook heb ik 3 betaalde newsgroepen, Grabit, Usesnet en XS news, als ik bij Spotnet een bestand opzoek dan zie ik wel de link naar de NZB alleen kan ik deze nergens vinden.

Ik zal zoals je voorstelde de handleidingen doornemen, maar misschien kan je me ook nog wat verder op weg helpen, zodat ik toch wat meer bestanden kan gaan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  818
  • Waardering:   224
  • Prestatiepunten:  28487
  • Dagen gewonnen:  80
  • Lid sinds:  12/12/23
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het is belangrijk om even te vertellen welk programma u gebruikt om de bestanden mee te downloaden. Doet u dat met Spotnet zelf of met Grabit, want beide programma's willen nogal veelvuldig verzaken in het compleet binnen halen van content.

Als u een programma als SABnzbd gebruikt hebt u de minste problemen om alle content te downloaden. U kan bijv. wat ik eerder al aangaf een NZB bestand aanklikken op bijv. clubnzb.com door de spot (omschrijving) te openen en dan te klikken op de blauwe knop met de tekst Download. Het NZB bestand wordt dan in uw browser opgeslagen in een mapje (Downloads) wat u zelf kan instellen in uw Browser instellingen. U kan ook instellen met welk programma het NZB bestand geopend moet worden door op het NZB-bestand te gaan staan met uw muispijl en dan rechtsklikken en vervolgens "openen met" en dan aanklikken en aanvinken dit bestand altijd openen met deze App. Als je dan voortaan ergens een NZB bestandje hebt gedownload hoef je dat alleen nog maar dubbel te klikken met de muis en wordt het programma geopend en gaat ook direct beginnen met downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 224
  • 818
  • 80

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  155
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06/03/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

Bedankt zover voor je uitleg, alleen kan ik veel bestanden niet vinden.

Ik probeer ook bestanden te vinden via Spotnet, als ik dan iets vind wat ik wil binnen halen dan zie ik NZB bestand, daar klik ik dan op en word dan doorwezen naar NZB maar daar is het bestand niet te vinden.

Om dit moment heb ik 2 betaal services waar ik mee probeer te downloaden.

 

Hoop dat je me wat verder op weg kan helpen.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  3050
  • Waardering:   1335
  • Prestatiepunten:  4980
  • Dagen gewonnen:  184
  • Lid sinds:  03/17/17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Wat ook handig kan zijn om te vermelden: Je maakt gebruik van 2 Payservers om te downloaden. Het is belangrijk dat deze Payservers niet afhankelijk zijn van dezelfde backbone.

Simpel gezegd: Beide Payservers moeten niet afhankelijk zijn van dezelfde supermarkt. Op een download kan namelijk een takendown zitten.

Mocht het zo zijn dat je een betreffende download door dit takedown-verzoek niet meer binnenkrijgt, dan zullen beide Payservers met dezelfde backbone hier vroeg of laat last van hebben.

Via deze website kun je zien welke Payservers van welke backbone afhankelijk zijn. Ook zie je direct welke takeldown policy er wordt toegepast.

Met een programma als SABnzbd kun je tevens ook instellen met welke Payserver er als eerste moet worden gedownload. Mocht Payserver A een download niet (volledig) binnenkrijgen, dan neemt Payserver B het over.

 

Edit: Ik had een eerder bericht waarin je vermelde welke Payservers je gebruikt, even over het hoofd gezien. Usenet (Omicron backbone) en XS News (Abavia backbone)

 

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1.3k
  • 3.1k
  • 184

  • Bijdragen:  818
  • Waardering:   224
  • Prestatiepunten:  28487
  • Dagen gewonnen:  80
  • Lid sinds:  12/12/23
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Marcel1962:

Bedankt zover voor je uitleg, alleen kan ik veel bestanden niet vinden.

Ik probeer ook bestanden te vinden via Spotnet, als ik dan iets vind wat ik wil binnen halen dan zie ik NZB bestand, daar klik ik dan op en word dan doorwezen naar NZB maar daar is het bestand niet te vinden.

Om dit moment heb ik 2 betaal services waar ik mee probeer te downloaden.

 

Hoop dat je me wat verder op weg kan helpen.

Marcel

Ik begrijp uit dit verhaal dat u de meeste problemen hebt met het vinden van het NZB bestand wat ergens opgeslagen moet zijn op uw PC nadat u dat op Spotnet hebt aangeklikt of op een andere NZB downloadsite. Ik heb al geprobeerd uit te leggen dat u een Downloadmapje moet maken op bijv. Data (D:) en dat moet instellen in uw Browser of Spotnet om het aangeklikte NZB bestand in op te slaan. Vanuit dat mapje kan het NZB-bestand dan aangeklikt worden om te downloaden.

Ik heb helaas te weinig tijd om het hele NZB downloadproces hier uit te leggen en kan verder alleen adviseren om een degelijke omschrijving door te lezen van stap tot stap. Een goede endegelijke omschrijving kunt u hier vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 224
  • 818
  • 80

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  155
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06/03/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

Goedenavond,

 

Ik wil graag de volgende vraagstellen, ik doe meestal bestanden downloaden via Spotlite, als ik een bestand hebt gevonden dan zie ik een link staan naar NZB index, NZB.cc, Binseach en Misterbin, allen op geen site staat het bestand om te downloaden.

Doe ik iets verkeerd in deze, als server heb ik Usesnet xsnews.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  818
  • Waardering:   224
  • Prestatiepunten:  28487
  • Dagen gewonnen:  80
  • Lid sinds:  12/12/23
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

11 uur geleden zei Marcel1962:

Goedenavond,

 

Ik wil graag de volgende vraagstellen, ik doe meestal bestanden downloaden via Spotlite, als ik een bestand hebt gevonden dan zie ik een link staan naar NZB index, NZB.cc, Binseach en Misterbin, allen op geen site staat het bestand om te downloaden.

Doe ik iets verkeerd in deze, als server heb ik Usesnet xsnews.

Beste @Marcel1962, ik heb deze nieuw gestelde vraag met je 1e vraag samengevoegt, want het heeft geen nut om in 2 vragen te proberen dezelfde oplossing te vinden voor jouw probleem. 

Het is duidelijk dat je een beginner bent en gebruik maakt van Spotlite, maar je hebt je duidelijk niet goed ingelezen in het hele NZB downloadproces. Onder deze link staat de volledige handleiding van Spotlite (aan de onderzijde van de pagina staat ; Naar het volgende hoofdstuk >)

Lees dat nu eerst eens goed door, of maak gebruik van mijn eerder gegeven tips om een programma als SABnzbd of NZBget te installeren op de PC en je NZB downloads te zoeken en aan te klikken op de Webversie (Indexers) van Spotnet of probeer een account te krijgen op een Nederlandse NZB Community als ze de registratie open gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 224
  • 818
  • 80

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  312
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08/26/21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

hoi Marcel, misschien is die site waar je de nzb's zoekt niet meer goed, dat had ik destijds ook met nzbserver.com 

via https://www.clubnzb.com/ lukte het toen wel, misschien is dat voor jou ook de oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 12

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  282
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  06/23/21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  150
  • Was actief op:  Windows

Beste Marcel

Waarschijnlijk kan dit opheldering bieden, daar de storing op de indexers al enige tijd voortduurd
Zie update

spacer.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 7
  • 2
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  818
  • Waardering:   224
  • Prestatiepunten:  28487
  • Dagen gewonnen:  80
  • Lid sinds:  12/12/23
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het probleem is aanzienlijk duidelijker geworden nadat ik een PM heb ontvangen van Marcel1962, met de inhoud dat het probleem zich voordeed bij content die langer dan 2000 dagen geleden waren gepost. Die posts waren wel zichtbaar, maar niet meer te downloaden met het abonnement op zijn newsserver vanwege de leeftijd. Dit probleem heeft opzich ook niets te maken met het huidige probleem bij de Indexers. Ik heb Marcel1962 nu op verzoek een linkje gegeven naar een overzicht van Beste Usenet providers 2024.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 224
  • 818
  • 80

  • Bijdragen:  3050
  • Waardering:   1335
  • Prestatiepunten:  4980
  • Dagen gewonnen:  184
  • Lid sinds:  03/17/17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Dat maakt het inderdaad een stuk duidelijker. :) Zelf gebruik ik al een aantal jaar Newshosting naar tevredenheid.

Handig om te vermelden: Newshosting heeft momenteel een leuke deal. De eerste 12 maanden betaal je $1,99 per maand (gefactureerd als $23,88). Daarna betaal je $ 3,99 per maand (gefactureerd als $47,88).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1.3k
  • 3.1k
  • 184

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...