Spring naar bijdragen

Nieuwe Nederlandse NZB Community Stockboxx


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   17
  • Prestatiepunten:  694
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02/01/22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei Bachus:

Let op!

- Website heeft geen geldig SSL certificaat
- Malwarebytes blokkeert de website wegens fishing

image.png.d06b8ef862d10cc0e9c777768f017f18.png

Je kan kiezen; website uitsluiten en net zoals de rest forem bezoeken of anders weg blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 17
  • 15

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  455
  • Dagen gewonnen:  5
  • Lid sinds:  04/28/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

5 uur geleden zei Bachus:

Let op!

- Website heeft geen geldig SSL certificaat
- Malwarebytes blokkeert de website wegens fishing

image.png.d06b8ef862d10cc0e9c777768f017f18.png

Het nadeel van veel van dat soort “programma’s” die eventueel een “free” versie beschikbaar hebben is dat ze al snel een false positive geven. In dit geval zit Malwarebytes er compleet naast en zijn we wél in het bezit van een geldig certificaat en zijn we als community volledig te vertrouwen.  
 
Uitsluiten aan je blokkade en wees welkom. Vertrouw je het niet, even goede vrienden ;) 

  • Heeft gewonnen! 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 18
  • 5

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  230
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  06/28/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

als je even de moeite neem om je site te testen via SSLabs zie je het volgende
image.png.1f09ef0d0dbb3bd809dcde789cbd02ea.png

Daarnaast draaien meerdere websites op die server met een shared IP.
als er op 1 van die sites een scriptje draait loop je als gebruiker gewoon een risico.

Het aannemen dat het om MalwareBytes false-positives geeft is gewoon dom, helemaal het advies om beveiligen uit te zetten.
Zorg eerst dat je zelf de zaken op orde hebt

 

 

bewerkt door Bachus
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 22
  • 1

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  455
  • Dagen gewonnen:  5
  • Lid sinds:  04/28/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

1 uur geleden zei Bachus:

als je even de moeite neem om je site te testen via SSLabs zie je het volgende
image.png.1f09ef0d0dbb3bd809dcde789cbd02ea.png

Daarnaast draaien meerdere websites op die server met een shared IP.
als er op 1 van die sites een scriptje draait loop je als gebruiker gewoon een risico.

Het aannemen dat het om MalwareBytes false-positives geeft is gewoon dom, helemaal het advies om beveiligen uit te zetten.
Zorg eerst dat je zelf de zaken op orde hebt

 

 

Ik adviseer niet om de beveiliging uit te zetten maar om het forum (de URL) toe te voegen aan de uitzondering. De melding die jij maakt is de 1e die we ontvangen . Echter is het wel bijzonder grappig dat we wel degelijk als trusted worden erkend. Zowel via jou aangeven website, als via de Spamhaus (en vergelijkbare websites)

image.png.2d1277be2c62ec2808b1205917ca465d.png

Verder ben ik er niet om in discussie te gaan en een wellus - nietus spelletje te spelen. Je kunt bij ons voldoende halen, wij halen niets bij een ander ;)

 

bewerkt door Stockbox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 18
  • 5
  • Content-Beheer

  • Bijdragen:  240
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  5744
  • Dagen gewonnen:  9
  • Lid sinds:  08/31/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

@Bachus Je hebt gelijk hoor blijf er maar lekker weg. Mensen die 2x na denken  weten wel beter en registreren zich er gewoon en komen er achter dat alles wel oke is.
Dus Bachus doe jou ding en laat anderen  met rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 28
  • 240
  • 9

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  157
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05/18/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

@Bachus  Je hebt helemaal gelijk ik zou er ook wegblijven goed dat er mensen zijn die ons waarschuwen voor dit soort sites.

Goed punt van je     Het aannemen dat het om MalwareBytes false-positives geeft is gewoon dom, helemaal het advies om beveiligen uit te zetten.
Zorg eerst dat je zelf de zaken op orde hebt

Raar dat de nieuwe leiding van duken het hier promoot was vroeger  wel anders erg jammer ik had van deze site meer professioneel optreden verwacht. En het afdoen met het piept of kraakt erg jammer veiligheid boven alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 4

  • Bijdragen:  786
  • Waardering:   215
  • Prestatiepunten:  27278
  • Dagen gewonnen:  76
  • Lid sinds:  12/12/23
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Duckkie:

@Bachus  Je hebt helemaal gelijk ik zou er ook wegblijven goed dat er mensen zijn die ons waarschuwen voor dit soort sites.

Goed punt van je     Het aannemen dat het om MalwareBytes false-positives geeft is gewoon dom, helemaal het advies om beveiligen uit te zetten.
Zorg eerst dat je zelf de zaken op orde hebt

Raar dat de nieuwe leiding van duken het hier promoot was vroeger  wel anders erg jammer ik had van deze site meer professioneel optreden verwacht. En het afdoen met het piept of kraakt erg jammer veiligheid boven alles.

Wat een vreemde ophef weer allemaal en waarom nu ook meteen afgeven op de leiding van Duken.nl, die alleen het beste voor hebben met leden die informatie zoeken en eventueel hulp nodig hebben.

Ik ben even een kijkje gaan nemen wat er op de website van Malwarebytes wordt verteld over het SSLcertificaat en ik lees daar het onderstaande ;

Hoe te controleren of een site een SSL-certificaat heeft 
https:// 
Controleer of het adres van de website begint met de afkorting "HTTPS". HTTPS staat voor Hyper-Text Transfer Protocol Secure.

Hangslotpictogram 
Een website met een SSL-certificaat zou een hangslotje moeten hebben in de adresbalk. u kan op het hangslotje klikken om meer te weten te komen over de SSL-uitgevende instantie, de vervaldatum en de eigenaar van de website.

Groene adresbalk 
De groene adresbalk was een SSL-indicator voor websites met EV SSL-certificaten. Grote browserontwikkelaars zoals Apple en Google beschouwen het nu echter als verouderd.

Gereedschap 
Sommige websites en browserextensies kunnen controleren of een website een geldig SSL-certificaat heeft. u kan bijvoorbeeld de URL van een website invoeren in SSL Shopper'sSSLChecker om meer te weten te komen over de certificering.

Ik ben helaas geen IT-technisch wonder, maar als ik Stockboxx open in mijn Opera-browser en klik op het slotje krijg ik te lezen Verbinding is beveiligd en als ik  Stockboxx open in Microsoft Edge en op het slotje klik, krijg ik ook daar te lezen Verbinding is beveiligd en als ik op het certificaat embleem klik krijg ik de gegevens te zien van het afgegeven SSL-certificaat dat aangeeft;

Uitgegeven op

zondag 23 juni 2024 om 11:35:29

Verloopt op

zaterdag 21 september 2024 om 11:35:28

Tenslotte heb ik de 4e tip (Gereedschap) even opgevolgt en de uitkomst daarvan kan iedereen zien onder deze link.

Ik neem in dit geval als bijna leek aan dat ik met deze gegevens met een gerust hart deze website zou moeten kunnen betreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 215
  • 786
  • 76

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  157
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05/18/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

@Drifter Wat een niveau hier in deze conversatie van een bepaald persoon.

En een leiding hoort zich neutraal op te stellen.

Aangezien je zelf aangeeft geen ICT kennis te hebben kan je er beter niks over zeggen. Aangezien er ook nog een server is waar de boel op draait .
Er waren meerdere virus programma's die meldingen gaven over deze site.

En dan ook nog de boel hier promoten om lid te worden terwijl de problemen niet zijn opgelost.
Dan is het je eigen risico om er lid van te worden. Maar om gelijk te gaan brullen als gekken als het gemeld wordt  toont van geen enkel  niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 4

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  230
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  06/28/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei Drifter:

Ik ben helaas geen IT-technisch wonder, maar als ik Stockboxx open in mijn Opera-browser en klik op het slotje krijg ik te lezen Verbinding is beveiligd en als ik  Stockboxx open in Microsoft Edge en op het slotje klik, krijg ik ook daar te lezen Verbinding is beveiligd en als ik op het certificaat embleem klik krijg ik de gegevens te zien van het afgegeven SSL-certificaat dat aangeeft;

Als je deel 2 van het certificaat bekijkt zij je dat er een mismatch is op de servername
en dat Apple, Mozilla, Windows, Android en Java de server niet vertrouwen.
Daar komt dan ook bij dat op de server ergens een phishingscript staat/loopt (aldus Malwarebytes)

De zwakke schakel in de beveiliging is de server zelf.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 22
  • 1
  • Administrators

  • Bijdragen:  411
  • Waardering:   420
  • Prestatiepunten:  7311
  • Dagen gewonnen:  52
  • Lid sinds:  09/03/19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Laten we het simpel houden:

wanneer je op een website komt en een melding krijgt, maak dan zelf de afweging of je verder wilt gaan of niet. We weten allemaal dat mooie content vaak niet zomaar open en bloot te vinden is. Het kan gebeuren dat je een false positive krijgt, net zoals bij software.

Houd er ook rekening mee dat Google en andere partijen vaak verzoeken krijgen om bepaalde domeinen te blacklisten door middel van een registratie in een vorm van een blacklist. Met de opkomst van AI bots zal dit steeds vaker gaan gebeuren.

Zo'n discussie kan interessant zijn, maar is niet echt van groot belang. Uiteindelijk gaat het erom dat je zelf een weloverwogen beslissing maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 420
  • 411
  • 52

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  455
  • Dagen gewonnen:  5
  • Lid sinds:  04/28/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

*Update

Zondag avond 20u gaat de deur voorlopig weer dicht. Wil je lid worden? Meld je snel aan.

Registratie voorwaarden:

1: Registreer zonder VPN, Mobiel internet, Proxy of openbare WiFi.

2: Validatie van account door Admin. Account naderhand onbekend? Zie punt 1.

3: Werking email is geen garantie. Bewaar je gegevens dus goed.

 

Na goedkeuring vragen wij je jezelf een kleine introductie te geven in het toegewezen forum. Dit doen we zodat men zijn/haar account definitief activeert. Na introductie promoveer je naar member en heb je toegang tot het volledige forum met alle content. Let er op dat je binnen 1 week!! na het aanmaken van het account deze actie uitgevoerd heb en voorkom het verwijderen van je inactieve account.

 

bewerkt door Stockbox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 18
  • 5

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  99
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02/12/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 17-5-2024 om 18:10 zei Stockbox:

Aankondiging

1e én 2e pinksterdag 2024 zal vrije registratie mogelijk zijn tussen 08:00 en 23:00u

  • Registratie met VPN áán is toegestaan.
  • Na registratie vind er admin approval plaats. Deze tijd proberen we te beperken tot max. 1 uur.
  • Je ontvangt niet altijd een email. Kom zelf dus even monitoren.

Let er op dat na je goedkeuring een kleine voorstel ronde dient uit te voeren. Indien dat voldaan is zal je automatisch promoveren en toegang krijgen tot het volledige forum.

Tot dan!

 

Let er op dat na je goedkeuring een kleine voorstel ronde dient uit te voeren. Indien dat voldaan is zal je automatisch promoveren en toegang krijgen tot het volledige forum.

dat doet mij denken aan de tijd van pirates planet daar was het ook zo maar mooi dat er weer een forum is !!!  Registreer zonder VPN nee bedankt  niet in deze tijd 

 

bewerkt door 1418
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 4

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  99
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02/12/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

14 uur geleden zei Stockbox:

Waarom we die voorstel ronde doen staat een bericht erboven uitgelegd. Je echte naam en wat voor werk je doet hoeven we uiteraard niet te weten, maar het toont wel vaak het type content waar je naar opzoek bent. We merken namelijk dat er ook registranten zijn die zich niet voorstellen. Dat zijn uiteindelijk gebruikers die na registratie niet meer terug keren om wat voor reden dan ook. Als we al die "dode" accounts zouden behouden is dat enkel vervuiling van de Database en heb je een forum met 2000 leden waarvan er 1000 inactief zijn.

Betreft het registreren zonder VPN etc. daar zijn de meningen over verdeeld. Ik snap het punt van onveilig gevoel. Maar als downloader ben je in NL nog relatief veilig. Je kan bij ons registreren, bedanken  voor een film en de bestandsnaam/nzb tot je beschikking hebben...maar dat wil niet betekenen dat je daadwerkelijk de download gemaakt heb. Daarnaast gebruiken wij het IP enkel om misbruik van registratie tegen te gaan. We waren én zijn niet het eerste forum waarbij haters aanwezig zijn. Zie meerdere berichten in dit topic. Troll accounts worden aangemaakt, misbruik wordt gepleegd en dat kan je grotendeels enkel tegenhouden door IP uniek te registreren. De IP adressen worden enkel gebruikt ter verificatie en worden d.m.v. een script elk uur gewist. Na registratie is gebruik van VPN of wat voor smaak dan ook geen probleem.

SB dat is wel zo  en ja en nee met zo script / De IP adressen  elk uren gewist / als je thuis bent in de script weet je ook wel beter. ik snap jou punt wel om mensen kunnen verwijderen  voor uploaden zal het anders zijn ga ik van uit. maar mooi dat er weer een forum is voor de mensen goed werk!!!!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 4

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  102
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08/10/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Macuser, nergens last van en krijg geen enkele melding over Phising. Heb ook met Malwarebytes getest en idem.  Hoop drama om niets. Heerlijke site trouwens. Eindelijk weer iets nieuws uit de lage Landen.❤️

  • Haha 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 4

  • Bijdragen:  40
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  587
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  08/13/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Heb ook geen enkele melding gekregen,( Phising ) Super Forum met de grootsten der groten ( Posters ) .

Dat is uiteraard mijn mening, en over meningen kun je verschillen.

Dus verder ga ik er oook niet over discuseren .

Topper daar en hoop dat we er nog heel lang van kunnen genieten.❤️

 

         Groetjes Billy the Kid 

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 40
  • 1

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  215
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04/01/22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Sinds een paar dagen werkt de site van Stockboxx hier niet meer zijn ze alweer uit de lucht ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 4

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  455
  • Dagen gewonnen:  5
  • Lid sinds:  04/28/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

We zijn er nog gewoon. Zijn ook niet weg geweest. Wat geeft je pagina aan als je ons wilt bezoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 18
  • 5
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  147
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10/05/17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Op 3-8-2024 om 13:56 zei Bachus:

Let op!

- Website heeft geen geldig SSL certificaat
- Malwarebytes blokkeert de website wegens fishing

image.png.d06b8ef862d10cc0e9c777768f017f18.png

Misschien handig je malware bytes eens goed te updaten. Scanners hier zeggen ssl en geldig up to date

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  455
  • Dagen gewonnen:  5
  • Lid sinds:  04/28/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

Beste,

Momenteel ervaren wij een downtime van het forum. Helaas heeft het datacenter van onze host problemen waardoor veel websites down zijn. Hopen dat snel opgelost is.

SB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 18
  • 5

  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   12
  • Prestatiepunten:  669
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  05/02/19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoop dat jullie er snel weer zijn,dank je voor het melden

bewerkt door witkop
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 12
  • 43
  • 1

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  455
  • Dagen gewonnen:  5
  • Lid sinds:  04/28/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

5 uur geleden zei Stockbox:

Beste,

Momenteel ervaren wij een downtime van het forum. Helaas heeft het datacenter van onze host problemen waardoor veel websites down zijn. Hopen dat snel opgelost is.

SB

Voor ons lijken op moment van schrijven de problemen weer opgelost. We hopen dat het zo blijft.

SB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 18
  • 5

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  102
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09/03/24
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

https://stockboxx.top/index.php?/login/

Web Page Blocked!

You have tried to access a web page which belongs to a category that is blocked.

Wat nu?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5

  • Bijdragen:  786
  • Waardering:   215
  • Prestatiepunten:  27278
  • Dagen gewonnen:  76
  • Lid sinds:  12/12/23
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hallo @edb2, als je een account hebt, maar nu deze melding krijgt, kan je even proberen of het wel lukt nadat je onderstaande hebt gedaan.

Cache en cookies : het wissen van de cache en cookies van uw browser kan het probleem mogelijk oplossen als het te maken heeft met verouderde of beschadigde gegevens die in de browser zijn opgeslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 215
  • 786
  • 76

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...