Riet76 Geplaatst Augustus 20, 2022 Bijdragen: 10 Waardering: 3 Prestatiepunten: 333 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/16/22 Status: Offline Actief: December 18, 2022 Delen Geplaatst Augustus 20, 2022 Ik heb een vraag. Ik heb alle handleidingen gevolgd voor het installeren van PIA. Downloaden gaat goed. Seeden alleen niet. Alles blijft op 0 staan. Wat doe ik verkeerd? Ik ben geswitcht van utorrent naar qBittorrent zonder resultaat. Ik heb portforwarding aangevraagd en de betreffende poort ingevuld in qBittorrent. Moet ik nog iets aanpassen in mijn router? Nergens op internet vind ik de oplossing. Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 10
Vampire Inspector Geplaatst Augustus 20, 2022 Bijdragen: 209 Waardering: 244 Prestatiepunten: 4487 Dagen gewonnen: 14 Lid sinds: 04/21/20 Status: Offline Actief: Oktober 16, 2022 Delen Geplaatst Augustus 20, 2022 Deze post werd gewaardeerd door Duken! Vampire Inspector kreeg de badge 'Goede hulp' en 15 punten. @Riet76 Hoe schakel ik port forwarding in op mijn VPN? - Kennisbank / Technisch / Surfen en internet / Torrents - PIA Support Portal (privateinternetaccess.com) PDF Op je router hoef je niets aan te passen want je gebruikt immers een portforwarding binnen je VPN. Waar je wel op moet letten is dat de portforwarding dezelfde poort gebruikt als je binnen de torrent client hebt ingesteld. Let er ook op dat je firewall op je PC de poort moet toestaan. Of je client benaderbaar is kun je hier testen. Hoe schakel ik port forwarding in op mijn VPN? De port forwarding optie in onze applicatie kan voor verschillende toepassingen worden gebruikt. Bureaublad Als u port forwarding wilt inschakelen binnen de PIA-toepassing op de desktopclient, moet u eerst de VPN-verbinding uitschakelen. Nadat u dit hebt gedaan, selecteert u de optie 'Instellingen' die verschijnt na het openen van het vervolgkeuzemenu in de rechterbovenhoek van de VPN-client. Selecteer in de instellingen het tabblad Netwerk en vink het selectievakje 'Poort doorsturen aanvragen' aan. Wanneer u verbinding maakt met de serverlocatie van uw keuze die port forwarding aanbiedt, wordt automatisch een willekeurige poort toegewezen. Wanneer u een serverlocatie selecteert waarmee u verbinding wilt maken nadat u Port Forwarding hebt ingeschakeld, kan het zijn dat sommige opties grijs worden weergegeven en niet kunnen worden geselecteerd. Alleen specifieke locaties ondersteunen Port Forwarding en deze serveropties zijn de beschikbare servers om uit te kiezen. De locaties die Port Forwarding niet ondersteunen, hebben een pictogram ernaast dat waarschuwt dat Port Forwarding niet beschikbaar is met de serverlocatie. 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 244 209 14
Riet76 Geplaatst Augustus 21, 2022 Bijdragen: 10 Waardering: 3 Prestatiepunten: 333 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/16/22 Status: Offline Actief: December 18, 2022 Auteur Delen Geplaatst Augustus 21, 2022 (bewerkt) 23 uur geleden zei Vampire Inspector: @Riet76 Hoe schakel ik port forwarding in op mijn VPN? - Kennisbank / Technisch / Surfen en internet / Torrents - PIA Support Portal (privateinternetaccess.com) PDF Op je router hoef je niets aan te passen want je gebruikt immers een portforwarding binnen je VPN. Waar je wel op moet letten is dat de portforwarding dezelfde poort gebruikt als je binnen de torrent client hebt ingesteld. Let er ook op dat je firewall op je PC de poort moet toestaan. Of je client benaderbaar is kun je hier testen. Hoe schakel ik port forwarding in op mijn VPN? De port forwarding optie in onze applicatie kan voor verschillende toepassingen worden gebruikt. Bureaublad Als u port forwarding wilt inschakelen binnen de PIA-toepassing op de desktopclient, moet u eerst de VPN-verbinding uitschakelen. Nadat u dit hebt gedaan, selecteert u de optie 'Instellingen' die verschijnt na het openen van het vervolgkeuzemenu in de rechterbovenhoek van de VPN-client. Selecteer in de instellingen het tabblad Netwerk en vink het selectievakje 'Poort doorsturen aanvragen' aan. Wanneer u verbinding maakt met de serverlocatie van uw keuze die port forwarding aanbiedt, wordt automatisch een willekeurige poort toegewezen. Wanneer u een serverlocatie selecteert waarmee u verbinding wilt maken nadat u Port Forwarding hebt ingeschakeld, kan het zijn dat sommige opties grijs worden weergegeven en niet kunnen worden geselecteerd. Alleen specifieke locaties ondersteunen Port Forwarding en deze serveropties zijn de beschikbare servers om uit te kiezen. De locaties die Port Forwarding niet ondersteunen, hebben een pictogram ernaast dat waarschuwt dat Port Forwarding niet beschikbaar is met de serverlocatie. Moet ik dan de instellingen op de router uitzetten? De rest had ik al zo ingesteld. Heb nu ook de instellingen in de firewall ingesteld. Voorheen hoefde dat niet zonder VPN. Augustus 21, 2022 bewerkt door Riet76 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 10
Dit is een populair bericht. Vampire Inspector Geplaatst Augustus 21, 2022 Bijdragen: 209 Waardering: 244 Prestatiepunten: 4487 Dagen gewonnen: 14 Lid sinds: 04/21/20 Status: Offline Actief: Oktober 16, 2022 Dit is een populair bericht. Delen Geplaatst Augustus 21, 2022 Als je UPnP binnen Qbittorrent aanstaat (standaard) zoals hierboven in het voorbeeld, en Qbittorrent is als programma binnen je firewall software toegestaan om zelfstandig poorten te openen dan hoef je verder geen handmatige poort toe te staan in je firewall software. Op je router hoef je geen port forwarding in te stellen, je maakt immers gebruik van een VPN met port forwarding. Zie de VPN maar als je router waar je een port forwarding op instelt. Het belangrijkste is checken of je poort vanaf het internet ook te benaderen is via https://portchecker.co/ of https://canyouseeme.org/ Als dit NIET het geval is dan is er iets mis met port forwarding binnen de VPN / firewall instelling op je PC (deze laatste zou je even kunnen uitschakelen om uit te sluiten dat het daaraan ligt. Ik heb verder geen ervaring met PIA en welke protocollen (denk aan TCP/UDP) over een port forwarding zijn toegestaan, maar TCP is in het geval van Qbittorrent wel de belangrijkste. 1 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 244 209 14
Riet76 Geplaatst Augustus 21, 2022 Bijdragen: 10 Waardering: 3 Prestatiepunten: 333 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/16/22 Status: Offline Actief: December 18, 2022 Auteur Delen Geplaatst Augustus 21, 2022 De poort is open. Nu maar afwachten of er iets geupload wordt. Bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 10
Vampire Inspector Geplaatst Augustus 21, 2022 Bijdragen: 209 Waardering: 244 Prestatiepunten: 4487 Dagen gewonnen: 14 Lid sinds: 04/21/20 Status: Offline Actief: Oktober 16, 2022 Delen Geplaatst Augustus 21, 2022 2 minuten geleden zei Riet76: De poort is open. Nu maar afwachten of er iets geupload wordt. Bedankt! Kijk, dat zijn goede berichten, fijn ook dat je het even hebt laten weten! Ik las trouwens hier dat het inderdaad prima zou moeten lukken met PIA💪 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 244 209 14
Riet76 Geplaatst Augustus 21, 2022 Bijdragen: 10 Waardering: 3 Prestatiepunten: 333 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/16/22 Status: Offline Actief: December 18, 2022 Auteur Delen Geplaatst Augustus 21, 2022 1 uur geleden zei Vampire Inspector: Kijk, dat zijn goede berichten, fijn ook dat je het even hebt laten weten! Ik las trouwens hier dat het inderdaad prima zou moeten lukken met PIA💪 Het werkt 😀 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 10
Riet76 Geplaatst Augustus 26, 2022 Bijdragen: 10 Waardering: 3 Prestatiepunten: 333 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/16/22 Status: Offline Actief: December 18, 2022 Auteur Delen Geplaatst Augustus 26, 2022 Nog een vraag: elke dag zet PIA een nieuwe poort open. Dus die moet je dan weer invullen in utorrent. Is dat te omzeilen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 3 10
Vampire Inspector Geplaatst Augustus 26, 2022 Bijdragen: 209 Waardering: 244 Prestatiepunten: 4487 Dagen gewonnen: 14 Lid sinds: 04/21/20 Status: Offline Actief: Oktober 16, 2022 Delen Geplaatst Augustus 26, 2022 (bewerkt) @Riet76 Voor zover ik heb kunnen achterhalen is dat bij PIA helaas niet mogelijk en zul je iedere keer dat je PIA start een nieuwe port forwarding poort moeten instellen binnen de client software waarmee je download. Bij Mullvad en Windscribe schijnt een permanente port forwarding wel mogelijk te zijn. Tip: Mocht je Mullvad overwegen, betaal dan per maand, anders heb je geen mogelijkheid tot port forwarding. Augustus 26, 2022 bewerkt door Vampire Inspector 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 244 209 14
Vampire Inspector Geplaatst Augustus 27, 2022 Bijdragen: 209 Waardering: 244 Prestatiepunten: 4487 Dagen gewonnen: 14 Lid sinds: 04/21/20 Status: Offline Actief: Oktober 16, 2022 Delen Geplaatst Augustus 27, 2022 Ik kwam nog een mooi uitleg lijstje tegen op het Internet in welke gevallen port forwarding handig kan zijn in het gebruik van Torrent bestanden, maar zeker geen noodzaak is! Expliciete voorbeelden waarbij port-forwarding helpt bij het tot stand brengen van een verbinding: Downloader, gesloten poort <--- ---> Seeder, gesloten poort: Pech! Downloader, gesloten poort ---> Seeder, open poort: Instant! Downloader, open poort ---> Seeder, gesloten poort: Bummer. Moet wachten tot Seed je ziet en weer met je verbindt. Meestal tot 30min (of tracker verversingstijd) Downloader, open poort <---> Seeder, open poort: Instant! in beide richtingen Bij deze even met jullie gedeeld 🧛♂️ 1 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 244 209 14
Dit is een populair bericht. Vampire Inspector Geplaatst Augustus 27, 2022 Bijdragen: 209 Waardering: 244 Prestatiepunten: 4487 Dagen gewonnen: 14 Lid sinds: 04/21/20 Status: Offline Actief: Oktober 16, 2022 Dit is een populair bericht. Delen Geplaatst Augustus 27, 2022 Deze post werd gewaardeerd door Duken! Vampire Inspector kreeg de badge 'Nuttig' en 10 punten. Gratis tip. Kijk ook eens of je eigen IP adres lekt door je VPN Ga naar de volgende site: https://ipleak.net/#dnsleak:~:text=Torrent Address detection Klik op "Activate" Klik op "this magnet link" Als het weergegeven IP overeenkomt met die van de VPN, dan is het goed, zie je je het IP van je internet provider dan is de boel LEK 🧛♂️ 1 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 244 209 14
Oud-beheerder Duken Geplaatst Augustus 29, 2022 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25024 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Woensdag om 14:18 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Augustus 29, 2022 Dat is een serieus handige site! Gelukkig kwam mijn prive IP niet naar voren 1 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.