Patrickj Geplaatst Februari 26, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Delen Geplaatst Februari 26, 2021 Goedemiddag, Sinds een week lopen alle apps(netflix, videoland, amazon, npo) continu vast als we iets willen kijken. Bij Netflix kan je een test doen en die geeft continu 3 tot 5 mbps. Gewoon te weinig dus. Echter hebben we dit tot op heden nooit eerder gehad. de televisie op zolder krijgt bv. 30mbps, en de horizon box ook. iemand enig idee hoe ik dat op de televisie zelf ook weer voor mekaar kan krijgen? gaat om een LG uhd led 4k tv; 55UH615V Alvast bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Gast Geplaatst Februari 27, 2021 Delen Geplaatst Februari 27, 2021 Heb je al geprobeerd om het WiFi-netwerk volledig te "verwijderen" van je LG TV (vaak via Instellingen > Netwerk of vergelijkbaar)? Vervolgens kun je de TV opnieuw aanmelden op de WiFi. Misschien dat dit helpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Patrickj Geplaatst Februari 27, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Auteur Delen Geplaatst Februari 27, 2021 Die optie hebben we inderdaad geprobeerd, maar maakt geen verschil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Gast Geplaatst Februari 27, 2021 Delen Geplaatst Februari 27, 2021 Je komt veel WiFi probleemgevallen met LG Smart TV's tegen als je Google er even op naslaat, maar de meeste vinden een oplossing in het instellen van het Land waarin je woont in plaats van het aangevinkte Automatic in de instellingen. Wat ook wel veel als oplossing wordt gegeven is het instellen van kanaal 36 bij de 5 GHZ channel instellingen. Dat schijnt meestal op een kanaal boven de 100 ingesteld te staan. Kijk anders ook nog even naar het YouTube filmpje met wat probleemoplossingen, waarin ook bovengenoemde instellingen in genoemd worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Patrickj Geplaatst Februari 28, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Auteur Delen Geplaatst Februari 28, 2021 Filmpje had ik inderdaad gevonden. Maar er zit vooralsnog geen blijvende oplossing tussen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Oud-beheerder Duken Geplaatst Maart 1, 2021 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25038 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Donderdag om 08:02 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Maart 1, 2021 Wellicht zit je WiFi kanaal niet goed waar je TV staat? Of is het te druk op je 2.4 Ghz netwerk? Je TV heeft 5GHz-ondersteuning. Staat je WiFi punt hier ook op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Patrickj Geplaatst Maart 1, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Auteur Delen Geplaatst Maart 1, 2021 He @Duken, bedankt voor je reactie. Ik heb me inderdaad al zitten verdiepen hoe dat precies zit met 2.4GHZ en 5ghz. Heb deze netwerken niet gesplitst, en volgens Ziggo pakken alle apparaten automatisch het beste netwerk. Hoe kan ik checken of het te druk is op mijn 2.4 netwerk? Of mijn televisie naar 5ghz zetten? Want dat bedoel je toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Monkie Geplaatst Maart 1, 2021 Bijdragen: 3050 Waardering: 1336 Prestatiepunten: 4983 Dagen gewonnen: 185 Lid sinds: 03/17/17 Status: Offline Actief: Oktober 21 Was actief op: Macintosh Delen Geplaatst Maart 1, 2021 Daar heb je diverse apps voor. Een daarvan is bijvoorbeeld WifiInfoView. Daarmee kun je onder andere zien welke wifi-netwerken in de buurt welk kanaal gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1.3k 3.1k 185
Gast Geplaatst Maart 1, 2021 Delen Geplaatst Maart 1, 2021 41 minuten geleden zei Patrickj: Ik heb me inderdaad al zitten verdiepen hoe dat precies zit met 2.4GHZ en 5ghz. Heb deze netwerken niet gesplitst, en volgens Ziggo pakken alle apparaten automatisch het beste netwerk. Hoe kan ik checken of het te druk is op mijn 2.4 netwerk? Of mijn televisie naar 5ghz zetten? Want dat bedoel je toch? Er is een uitleg beschikbaar van Ziggo om je modem aan te passen tussen 2.4 GHZ en 5 GHZ die je kan vinden op hun website. In de YouTube filmpjes van WiFi oplossingen op jouw LG tv wordt het meest gerefereerd naar die Automatische instellingen die je dan handmatig moet gaan aanpassen, maar in de meeste gevallen geven die dan toch een beter (sneller MB) resultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Patrickj Geplaatst Maart 1, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Auteur Delen Geplaatst Maart 1, 2021 Ziggo zelf zegt dat het hier niet aan kan liggen, doordat het dan bij alle apparaten zou moeten zijn, maar dat is niet helemaal waar begrijp ik dus? Kan het nog kwaad of je 2.4 en 5GHZ netwerken te splitsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Patrickj Geplaatst Maart 1, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Auteur Delen Geplaatst Maart 1, 2021 Zoiets alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat helpt niet😩 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Monkie Geplaatst Maart 1, 2021 Bijdragen: 3050 Waardering: 1336 Prestatiepunten: 4983 Dagen gewonnen: 185 Lid sinds: 03/17/17 Status: Offline Actief: Oktober 21 Was actief op: Macintosh Delen Geplaatst Maart 1, 2021 Heb je al geprobeerd om het Wifi-kanaal aan te passen? Als je kiest voor 5GHz, heb je dan nog steeds last van een slechte wifi verbinding? Hier is 2.4 en 5GHZ ook gesplitst en dat werkt prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1.3k 3.1k 185
Patrickj Geplaatst Maart 3, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Auteur Delen Geplaatst Maart 3, 2021 Op 1-3-2021 om 19:54 zei Monkie: Heb je al geprobeerd om het Wifi-kanaal aan te passen? Als je kiest voor 5GHz, heb je dan nog steeds last van een slechte wifi verbinding? Hier is 2.4 en 5GHZ ook gesplitst en dat werkt prima. He Monkie, dat ga ik nu proberen inderdaad. hoe bepaal ik welk apparaat ik op welk netwerk moet plaatsen? heb bv naast telefoons, laptops en televisies ook een slimme thermostaat en slimme verlichting.. die werken ook allemaal op wifi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Monkie Geplaatst Maart 3, 2021 Bijdragen: 3050 Waardering: 1336 Prestatiepunten: 4983 Dagen gewonnen: 185 Lid sinds: 03/17/17 Status: Offline Actief: Oktober 21 Was actief op: Macintosh Delen Geplaatst Maart 3, 2021 26 minuten geleden zei Patrickj: He Monkie, dat ga ik nu proberen inderdaad. hoe bepaal ik welk apparaat ik op welk netwerk moet plaatsen? heb bv naast telefoons, laptops en televisies ook een slimme thermostaat en slimme verlichting.. die werken ook allemaal op wifi Je komt er per apparaat snel genoeg achter of deze wel of geen 5ghz ondersteunt. Als dat zo is, dan kun je kiezen uit beide netwerken (2.4GHZ e 5GHZ). Heb je de keuze uit beide netwerken? Kies dan voor 5GHZ. Heb je bij een of meerdere apparaten enkel de keus uit 2.4ghz, dan ondersteunt dit apparaat geen 5GHZ. Maak dan verbinding met 2.4GHZ. Pas bij je 2.4GHZ netwerk eventueel het kanaal aan voor een betere verbinding. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1.3k 3.1k 185
Oplossing Gast Geplaatst Maart 3, 2021 Oplossing Delen Geplaatst Maart 3, 2021 1 uur geleden zei Monkie: Heb je de keuze uit beide netwerken? Kies dan voor 5GHZ. Heb je bij een of meerdere apparaten enkel de keus uit 2.4ghz, dan ondersteunt dit apparaat geen 5GHZ. Maak dan verbinding met 2.4GHZ. Pas bij je 2.4GHZ netwerk eventueel het kanaal aan voor een betere verbinding. Als jouw Modem ingesteld staat op 2.4 GHZ en al jouw aangesloten apparaten werken naar behoren behalve je LG TV moet je eerst even kijken welk kanaal er op dit moment gebruikt wordt binnen het 2.4 GHZ netwerk. Vaak staat dat ingesteld op kanaal 6 en dan zou je eerst eens kunnen proberen door dat te veranderen in 1 of 11. Mocht die aanpassing niet werken, dan kan je altijd nog schakelen naar het 5 GHZ netwerk. en dan wordt geadviseerd om daar binnen gebruik te maken van kanaal 36, omdat dit meestal ingesteld staat op een kanaal boven 100. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Patrickj Geplaatst Maart 4, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Auteur Delen Geplaatst Maart 4, 2021 He Skeleton, beide staan op automatisch. Dus neem aan dat ze dan het beste zoeken? Zie wel als ik inlog dat mijn tv als wel op de 5ghz zit, terwijl de rest op de 2.4ghz zit. Heb nu inderdaad geprobeerd 5ghz handmatig op kanaal 36 te zetten, vanavond eens kijken of dit helpt. Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Gast Geplaatst Maart 4, 2021 Delen Geplaatst Maart 4, 2021 31 minuten geleden zei Patrickj: Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet? Goede middag @Patrickj, Ik ben absoluut niet zo technisch onderlegt dat ik je daar een advies over kan geven, maar als ik alles bekijk wat voorbij is gekomen als tip om jouw feitelijke probleem op te lossen, namelijk (de plotselinge lagere snelheid van 3 tot 5 MB bij het afspelen van o.a. Netflix streams op jouw LG TV), dan zou ik het beperken tot het aanpassen van je kanaal van Automatisch naar een vast getal lager dan 100 in de 5 GHZ. (Je kan een aantal kanalen proberen als je maar onder de 100 blijft) Mocht je nog wat meer informatie willen hebben over het aanpassen van de WiFi, dan kan je op deze website nog even nalezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Oud-beheerder Duken Geplaatst Maart 4, 2021 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25038 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Donderdag om 08:02 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Maart 4, 2021 3 uur geleden zei Patrickj: Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet? Dat is ook een prima mogelijkheid. Had ik zelf vroeger ook altijd. Een wifi punt duken en wifi duken-5ghz dan wist ik er zeker van dat een device zoals TV verbonden blijft met een 5 GHz kanaal en niet stiekem toch van je 2.4 GHz gebruikt maakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Monkie Geplaatst Maart 4, 2021 Bijdragen: 3050 Waardering: 1336 Prestatiepunten: 4983 Dagen gewonnen: 185 Lid sinds: 03/17/17 Status: Offline Actief: Oktober 21 Was actief op: Macintosh Delen Geplaatst Maart 4, 2021 3 minuten geleden zei Duken: Dat is ook een prima mogelijkheid. Had ik zelf vroeger ook altijd. Een wifi punt duken en wifi duken-5ghz dan wist ik er zeker van dat een device zoals TV verbonden blijft met een 5 GHz kanaal en niet stiekem toch van je 2.4 GHz gebruikt maakt Same hier. Werkt prima. Heb 2 speakers en slimme lampen die enkel 2.4ghz ondersteunen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1.3k 3.1k 185
Patrickj Geplaatst Maart 8, 2021 Bijdragen: 427 Waardering: 10 Prestatiepunten: 317 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/07 Status: Offline Actief: Maart 6, 2023 Auteur Delen Geplaatst Maart 8, 2021 @Skeletor Heb 2.4 ghz handmatig op kanaal 11 gezet, en 5ghz handmatig op kanaal 36. Het hele weekend geen probleem gehad. Durf nog niet 100% te hopen dat het verholpen is, maar alle voortekenen zijn goed, thanks! 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 10 427
Gast Geplaatst Maart 8, 2021 Delen Geplaatst Maart 8, 2021 2 uur geleden zei Patrickj: @Skeletor Heb 2.4 ghz handmatig op kanaal 11 gezet, en 5ghz handmatig op kanaal 36. Het hele weekend geen probleem gehad. Durf nog niet 100% te hopen dat het verholpen is, maar alle voortekenen zijn goed, thanks! Vooralsnog klinkt dit al super positief @Patrickj en uiteraard hoop ik ook voor jou dat je met deze instellingen verder geen problemen krijgt met de WiFi snelheid op je LG TV. Ik kan me voorstellen dat het super vervelend is als je even denkt lekker naar een film of serie te kijken en de buffering gaat haperen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.