Spring naar bijdragen

DNS PROBLEEM DNS Probe Finished No Internet


hookie

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

wie weet hoe het komt dat mijn internet verbinding steeds uitvalt met de mededeling DNS Probe Finished No Internet.

 

Bijvoorbaat mijn dank

 

Hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25038
  • Dagen gewonnen:  265
  • Lid sinds:  12/17/11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op welk besturingssysteem heb je dit en met welke browser? Is dit op Windows? Probleem is overigens op te lossen :)

Hebben andere apparaten in je netwerk hier ook last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2.9k
  • 26.2k
  • 265

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

ik gebruik windows 10 en ja op ale apparaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1
Gast Guardian

Hallo @hookie,

Dat is kennelijk een veelvuldig probleem en kan een aantal verschillende oorzaken hebben, maar moet op te lossen zijn. Ik zie dat je Chrome gebruikt als browser en ik heb een website gevonden waar een aantal oplossingen wordt gegeven. Dit is wel een Engelstalige website (Digitbin.com), maar ik heb hem even aangeklikt onder Vertaal deze pagina en je kan als het goed is nu behoorlijk lezen wat voor oplossingen er zijn als je even klikt op deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie maar heeft niets met Chrome te maken doet jet bij alle browsers 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25038
  • Dagen gewonnen:  265
  • Lid sinds:  12/17/11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2.9k
  • 26.2k
  • 265
Gast Guardian
11 uur geleden zei hookie:

Hallo,

Bedankt voor je reactie maar heeft niets met Chrome te maken doet jet bij alle browsers 

Je bent heel snel met je conclusie dat dit probleem niets met Chrome te maken heeft @hookie. De meeste meldingen van dit probleem hebben nagenoeg allemaal indirect met Chrome te maken. Heb je überhaupt 1 van de mogelijke oplossingen geprobeerd die op die website staan onder mijn linkje? Ik heb nog een website (IIncrediblelab.com) onder de vertaal optie gezet onder deze link waar ook een aantal oplossingen wordt beschreven die je ook zou kunnen proberen. Jouw oplossing zou daar zomaar tussen kunnen zitten, maar je zal die mogelijke oplossingen wel zelf uit moeten proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Administrators

  • Bijdragen:  1118
  • Waardering:   649
  • Prestatiepunten:  8193
  • Dagen gewonnen:  60
  • Lid sinds:  09/03/19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zou een stap meer doen.

Typ in CMD

Rechtermuisklik op Opdrachtprompt en kies Als Administrator uitvoeren

In het zwarte venster typ de volgende commando’s
Typ netsh winsock reset en druk op Enter
Typ netsh int ip reset en druk op Enter
Typ ipconfig /release en druk op Enter
Typ ipconfig /renew en druk op Enter
 Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter

Start de computer opnieuw op.

(eventueel) Heb je ook een router tussen je modem dan reset eerst modem dan router

bewerkt door Tuinbever
  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 649
  • 1.1k
  • 60
  • Administrators

  • Bijdragen:  1118
  • Waardering:   649
  • Prestatiepunten:  8193
  • Dagen gewonnen:  60
  • Lid sinds:  09/03/19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wel grappig dat vragen die op Duken worden gesteld ik bijna 1 op 1 terug vind op mijn Forums 😂

 

Nooit op een paard wedden dus ......

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 649
  • 1.1k
  • 60

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

ik heb alle aanbevelingen opgevolgd en nu kijken of het geholpen heeft iedereen bedankt vast.

Hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25038
  • Dagen gewonnen:  265
  • Lid sinds:  12/17/11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

10 uur geleden zei Tuinbever:

Wel grappig dat vragen die op Duken worden gesteld ik bijna 1 op 1 terug vind op mijn Forums 😂

Ja, maar blij dat er nog vragen gesteld worden. We kunnen tenslotte bijna alles vinden op google. Maaruh, welk forum? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2.9k
  • 26.2k
  • 265
  • Administrators

  • Bijdragen:  1118
  • Waardering:   649
  • Prestatiepunten:  8193
  • Dagen gewonnen:  60
  • Lid sinds:  09/03/19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

16 uur geleden zei Duken:

We kunnen tenslotte bijna alles vinden op google

Ja maar daar licht ook het probleem, Google is een top tool, maar wil je echt in die grote bibliotheek goed je weg kunnen vinden vereist dat wel enige kennis , het formuleren van de juiste zoekwoorden bijvoorbeeld. voor velen is dat nog wel een probleem, ook gelet op het maken van de juiste keuzes.. 😉

 

16 uur geleden zei Duken:

Maaruh, welk forum?

Zal je daar nog wel een pb over doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 649
  • 1.1k
  • 60

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

23 uur geleden zei hookie:

ik heb alle aanbevelingen opgevolgd en nu kijken of het geholpen heeft iedereen bedankt vast.

Hookie

heb alles geprobeerd wat jullie aandroegen maar iedere dag komt het weer terug.Ik zei dat het niets met chrome te maken had omdat ik al problemen er mee heb zonder dat ik chrome heb opgestart en als ik andere opstart doet ie het zelfde.

Als ik deze doe (netsh winsock reset) en opnieuw opstart is het weg maar alleen voor een dag volgende dag is het weer raak begint alleen 10 minuten nadat ik de computer heb opgestart.

 

Gr Hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

Op 1-5-2020 om 23:34 zei Duken:

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

nee niet mijn telefoon wel alle apparatuur die via wifi werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1
  • Administrators

  • Bijdragen:  1118
  • Waardering:   649
  • Prestatiepunten:  8193
  • Dagen gewonnen:  60
  • Lid sinds:  09/03/19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 2-5-2020 om 11:55 zei Tuinbever:

(eventueel) Heb je ook een router tussen je modem ? dan reset eerst modem dan router

Maar ook je modem een reset geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 649
  • 1.1k
  • 60
Gast Guardian
1 uur geleden zei hookie:

heb alles geprobeerd wat jullie aandroegen maar iedere dag komt het weer terug.

Goede middag @hookie, het is een vervelend probleem als je er mee te maken krijgt, maar er zijn minstens 10 mogelijkheden om het op te lossen waarvan de makkelijkste het eerst geprobeerd worden natuurlijk. Ik begrijp dat je de Opdrachtpromt optie hebt geprobeerd die niet succesvol schijnt te zijn en dan is er natuurlijk zoals boven aangegeven door @Tuinbever het resetten van je router en/of modem. Als dat ook niet werkt zal je toch die andere mogelijkheden uit moeten proberen, die beschreven staan onder de linkjes die ik heb gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat je daar alles al van geprobeerd hebt en ik zou dan toch gaan voor Oplossing 2: wijzig het DNS-adres in DNS openen die omschreven staat onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

23 minuten geleden zei Tuinbever:

Maar ook je modem een reset geven.

nee heb ik niet

 

8 minuten geleden zei Guardian:

Goede middag @hookie, het is een vervelend probleem als je er mee te maken krijgt, maar er zijn minstens 10 mogelijkheden om het op te lossen waarvan de makkelijkste het eerst geprobeerd worden natuurlijk. Ik begrijp dat je de Opdrachtpromt optie hebt geprobeerd die niet succesvol schijnt te zijn en dan is er natuurlijk zoals boven aangegeven door @Tuinbever het resetten van je router en/of modem. Als dat ook niet werkt zal je toch die andere mogelijkheden uit moeten proberen, die beschreven staan onder de linkjes die ik heb gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat je daar alles al van geprobeerd hebt en ik zou dan toch gaan voor Oplossing 2: wijzig het DNS-adres in DNS openen die omschreven staat onder deze link.

heb ik ook gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1
Gast Guardian
58 minuten geleden zei hookie:

heb ik ook gedaan

We hebben tot op dit moment nog niet gehoord hoe lang je dit probleem al hebt @hookie? Bestaat dit probleem al sinds je Windows 10 gebruikt of is het pas onlangs ontstaan na een Update van Windows, of ben je van modem verandert of van bekabeld Internet naar WiFi gegaan. Je bent lid sinds 30-09-2018 en je hebt dit probleem nog niet eerder ter sprake gebracht.

Ik ben nog een oplossing tegengekomen die ook zeer aannemelijk klinkt en die heeft betrekking op het updaten of vernieuwen van je Netwerkadapters (Ethernetkaart) waarbij het waarschijnlijk verstandig is om even naar de website te gaan van jouw Ethernet Stuurprogramma (waarschijnlijk Realtek PCIe GBE Family Controller) en daar handmatig de nieuwste driver te downloaden. Je kan uiteraard ook in Apparaatbeheer klikken op stuurprogramma's bijwerken, maar dat is geen garantie dat je dan ook de beste en laatste Driver krijgt. Als je een toelichting wil met afbeeldingen kan je die even bekijken onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

Nee klopt heb er sinds een  paar weken last van waardoor is een goede vraag geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

Op 3-5-2020 om 17:51 zei Tuinbever:

Maar ook je modem een reset geven.

NEE HEB IK NIET

Op 1-5-2020 om 23:34 zei Duken:

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

inmiddels wel 2 x gedaan helpt alleen soms voor een dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

voorlopig werkt alles nog gewoon weet alleen niet wat het heeft opgelost.

Maar iedereen bedankt voor de hulp.

 

hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1
Gast Guardian
2 uur geleden zei hookie:

voorlopig werkt alles nog gewoon weet alleen niet wat het heeft opgelost.

Maar iedereen bedankt voor de hulp.

hookie

Hopelijk blijft het nu goed werken en is er een beetje sprake van een probleem dat nu is opgelost nadat je toch wat mogelijke oplossingen hebt uitgeprobeerd. Misschien heb je inmiddels een update gekregen van je OS of je Browser en heeft daar de oplossing in gezeten. Laten we hopen op een beetje mazzel en blijft het probleem nu weg. 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

23 uur geleden zei Guardian:

Hopelijk blijft het nu goed werken en is er een beetje sprake van een probleem dat nu is opgelost nadat je toch wat mogelijke oplossingen hebt uitgeprobeerd. Misschien heb je inmiddels een update gekregen van je OS of je Browser en heeft daar de oplossing in gezeten. Laten we hopen op een beetje mazzel en blijft het probleem nu weg. 😁

nou te vroeg gejuicht doet het weer niet.althans via de ethernet kabel niet via WiFi wel en met een dongle ook ,rara

Ook niet altijd maar nu wel

 

groeten Hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1
Gast Guardian
Op 9-5-2020 om 16:02 zei hookie:

nou te vroeg gejuicht doet het weer niet.althans via de ethernet kabel niet via WiFi wel en met een dongle ook ,rara

Ook niet altijd maar nu wel

groeten Hookie

Goede middag @hookie,

Ik heb ondertussen ook al aardig het internet afgestruind en tal van topics nagelezen over dit probleem en tussen een hoop regels door lees ik ook dat de Kabel vanaf de Hoofdaansluiting naar de Modem ook voor problemen kan zorgen. Als je bijvoorbeeld je modem al een paar keer in je handen hebt gehad en gedraaid terwijl die kabel daar nog aan vast zat, is het mogelijk dat er kleine breukjes ontstaan die al tenminste voor een tragere internet snelheid kunnen zorgen en vervolgens ook tot jouw problemen kunnen lijden bij de verschillende binnen je netwerk aangesloten apparaten. Kijk eens of er iets verandert als je die kabel vervangt voor een nieuwe, maar probeer deze kabel wel zo kort mogelijk te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  09/30/18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  73

heb het nu gevonden hoop ik.in het menu van de modem stond iets aan 

DDNS weet niet wat het betekend maar sinds dien doet ie het gewoon 

knock on wood haha bedankt allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 22
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...