Dit is een populair bericht. oʞᴉlʞ Geplaatst Juli 16, 2017 Bijdragen: 507 Waardering: 416 Prestatiepunten: 4 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/03/17 Status: Offline Actief: September 28, 2017 Leeftijd: 158 Dit is een populair bericht. Delen Geplaatst Juli 16, 2017 (bewerkt) Ik ben altijd benieuwd naar welke browser plugin(s) iedereen gebruikt Ikzelf ben een fan van Firefox en gebruik in totaal 10 plugins welke bijna allemaal bedoeld zijn om online privacy en veiligheid te waarborgen, hier mijn lijstje met een korte uitleg bij elke plugin: 1. Popup Blocker (Strict) De beste popup blocker, zelfs tegen de meest hardnekkige popups welke soms toch nog door de adblockers heen komen. 2. uBlock Origin Naar mijn weten de beste Adblocker 3. Decentraleyes Soms wanneer je een adblocker gebruikt kan die ervoor zorgen dat pagina's niet goed functioneren, Decentraleyes helpt daarbij, zodat wanneer nodig vervangt decentraleyes "third party" content, wat vaak ads en andere troep is, met lokale lege content zodat pagina's alsnog goed kunnen laden en er normaal uit zien. 4. Self Destructing Cookies Alle cookies worden automatisch verwijderd met deze plugin, je kan aangeven van welke sites ze wel bewaard mogen worden, en hoe, alleen tot je de browser sluit of gewoon voor altijd. 5. NoScript Stopt ALLE scripts op elke website, totdat je handmatig aangeeft dat je het script toe laat, sites laden hierdoor niet altijd direct op de juiste manier, het kost dus even tijd om deze goed in te stellen voor de sites die je gebruikt. Maar het is het wel waard aangezien sites sneller laden en je minder kans hebt op virussen en andere problemen. 6. Random Agent Spoofer Deze plugin kan je Browser en gebruikte OS (Windows/Mac/Linux) veranderen op elke website, zodat ze niet zo makkelijk kunnen zien welke browser en/of OS je gebruikt. 7. HTTPS Everywhere Deze zorgt ervoor dat je op elke website waar mogelijk een HTTPS (beveiligde) verbinding hebt. 8. pwgen Een kleine plugin welke een willekeurig wachtwoord genereerd, zodat je niet steeds een wachtwoord hoeft te bedenken, en je niet op elke website hetzelfde wachtwoord gebruikt, zodat wanneer iemand je wachtwoord vind van een van de websites waar je lid bent, hij niet direct op al je accounts kan inloggen. 9. Greasemonkey Hiermee kan je scripts laden welke sites aanpassen en/of extra functies geven. Je kan bijvoorbeeld de kleuren op een website veranderen, of bijvoorbeeld in de youtube interface download knopjes plaatsen etc. Meer uitleg over deze plugin hier. 10. Turtl Bookmarking Deze plugin werkt samen met Turtl (turtlapp.com) en helpt je je bookmarks online op te slaan in de the cloud, maar wel encrypted. Met Turtl kan je al je wachtwoorden, notities en bookmarks bijhouden veilig in 1 app, helemaal encrypted en is te benaderen vanaf zowel pc als mobiel. Juli 18, 2017 bewerkt door kliko 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 416 507
Oud-beheerder Duken Geplaatst Juli 16, 2017 Bijdragen: 26218 Waardering: 2934 Prestatiepunten: 25056 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 20 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Juli 16, 2017 Die zal ik ook even aanvullen. Goed om te lezen wie wat gebruikt. Ik gebruik Google Chrome met: Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder https://chrome.google.com/webstore/detail/nimbus-screenshot-screen/bpconcjcammlapcogcnnelfmaeghhagj Doet wat het zegt, makkelijk en snel screenshots en videoś maken van een pagina. Lastpass .... Ghosterty ... Uitleg volgt... even de kleine uit bed halen 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
oʞᴉlʞ Geplaatst Juli 16, 2017 Bijdragen: 507 Waardering: 416 Prestatiepunten: 4 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/03/17 Status: Offline Actief: September 28, 2017 Leeftijd: 158 Auteur Delen Geplaatst Juli 16, 2017 Oke, die Nimbus kende ik nog niet, die is er blijkbaar ook voor Firefox Die ziet er erg handig uit, gelijk geinstalleerd, thanks 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 416 507
oʞᴉlʞ Geplaatst Juli 16, 2017 Bijdragen: 507 Waardering: 416 Prestatiepunten: 4 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/03/17 Status: Offline Actief: September 28, 2017 Leeftijd: 158 Auteur Delen Geplaatst Juli 16, 2017 Overigens over die Ghostery, ik heb die ook een tijd gebruikt maar ik vind die toch een beetje vaag wat betreft ze nou precies doen in je browser... Ik vraag me af hoe die ghost rank werkt bijvoorbeeld, wat voor data ze precies collecten etc. maar ze zijn daar een beetje vaag over op hun website; Op hun websites heb je van die vage statements, ik heb ze er even bij gepakt zoals Quote Transparency is the pillar upon which Ghostery is built. We tell you as often as we can what information we collect, why we collect it, and how we use that information. En dan vooral "We tell you as often as we can what information we collect, why we collect it, and how we use that information." En dan later in de privacy policy dit: Quote Data Retention: We will retain your Personal Data for as long as needed to provide you services you requested. However, we will retain your Personal Data as long as necessary to comply with our legal obligations, resolve disputes, enforce our agreements, or as required by law. Ik vraag me dus echt af over welke Personal Data ze het dan hebben welke ze collecten bijvoorbeeld. En dit stukje begrijp ik ook geen moer van wat ze ermee bedoelen: Quote Do Not Track (DNT): Because there is not yet a consensus on how companies should respond to web browser-based DNT mechanisms, Ghostery does not respond to any browser-based DNT signals. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 416 507
Oud-beheerder Duken Geplaatst Juli 16, 2017 Bijdragen: 26218 Waardering: 2934 Prestatiepunten: 25056 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 20 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Juli 16, 2017 Mmmm dat wist ik niet. Ik gebruik de extensie al jaren. Maar heb de richtlijnen nooit gelezen. Ziet er niet heel netjes uit, ik zal even kijken in jou lijst was een mooi alternatief kan zijn in Chrome . Bedankt voor de info kliko. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Meh Meh Geplaatst Juli 16, 2017 Bijdragen: 4260 Waardering: 1414 Prestatiepunten: 3088 Dagen gewonnen: 88 Lid sinds: 03/20/17 Status: Offline Actief: Maart 4, 2023 Delen Geplaatst Juli 16, 2017 Fantastisch artikel man! Mijn respect. Mijn primaire browser is Chrome. Ik gebruik vele extensies voor web developers, waaronder SEOquake, Server IP, Web Developer en LastPass. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1.4k 4.3k 88
Monkie Geplaatst Juli 16, 2017 Bijdragen: 3053 Waardering: 1338 Prestatiepunten: 5019 Dagen gewonnen: 185 Lid sinds: 03/17/17 Status: Offline Actief: December 25, 2024 Was actief op: Macintosh Delen Geplaatst Juli 16, 2017 Zelf gebruik ik de browser Vivaldi. Als add-ons gebruik ik: uBlock Origin, Privacy Badger, I don't care about cookies en 1Password. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 1.3k 3.1k 185
koffieleut Geplaatst Juli 23, 2017 Bijdragen: 56 Waardering: 16 Prestatiepunten: 196 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/23/17 Status: Offline Actief: Juli 23, 2022 Leeftijd: 37 Delen Geplaatst Juli 23, 2017 Google Chrome en friefox gebruik ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 16 56
oʞᴉlʞ Geplaatst Juli 23, 2017 Bijdragen: 507 Waardering: 416 Prestatiepunten: 4 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/03/17 Status: Offline Actief: September 28, 2017 Leeftijd: 158 Auteur Delen Geplaatst Juli 23, 2017 1 hour ago, koffieleut said: Google Chrome en friefox gebruik ik De vraag was met welke plugins Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 416 507
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.