Peter1985 Geplaatst December 27, 2013 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 12/27/13 Status: Offline Actief: Januari 2, 2014 Delen Geplaatst December 27, 2013 Beste allemaal,Sinds een maand of 2 heb ik ineens problemen om te branden imgburn. Daarvoor werkte het probleemloos.Ik heb diverse dingen geprobeerd, setting veranderen, terug naar vorige versie van imgburn, etc. Zelfs even uitgeweken naar clonecd maar sinds kort krijg ik ook daar foutmeldingen. Op een gegeven moment een paar verbatims aangeschaft, maar ook dat lost het probleem niet op wederom loopt imgburn vast rond de 48%. De drivers van mijn brander ge-update, maar het probleem blijft.Ik denk nu dat het wellicht mijn brander kan zijn. Ik heb een Dell laptop (xps15) van 3 jaar oud. Echter recentelijk nog een cd gebrand en dat ging foutloos.Mijn vraag is nu is het verstandig om een externe brander aan te schaffen en lost dat het probleem op?Voor de volledigheid dit is de foutmelding die ik krijg van imgburn:i/o errorDevice: [1:0:0] HL-DT-ST DV +- RW GT32N A203 (E:) (SATA)ScsiStatus: 0x02Interpretation: Check conditionCBD: 2A OO OO 1F 74 60 00 00 20 00Interpretation:Write (10) - Sectors: 2061408 - 2061439Sense Area: 70 00 03 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 0C 00 00 00 00SkInterpretation: Medium errorASC/ASCQ Interpretation: Write errorDe foutmeldingen die ik krijg lijken hier allemaal op.Groet,Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Oud-beheerder Duken Geplaatst December 28, 2013 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 2 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst December 28, 2013 Het lijkt inderdaad op een fout van je DVD branden. Maar dit moeten we wel uitsluiten.Ik neem aan dat je een ISO wilt branden? Zoja, dan gaan we eerst proberen om via een andere applicatie zoals free iso burner ( http://www.freeisoburner.com/ ) een ISO te branden. Kan je eens testen of dat wel goed werkt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Peter1985 Geplaatst December 28, 2013 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 12/27/13 Status: Offline Actief: Januari 2, 2014 Auteur Delen Geplaatst December 28, 2013 Ik probeer inderdaad een iso te brandenIk heb het zojuist geprobeerd en krijg de volgende foutmelding: Failed to write ISO image, Error: Hardware Error 8192. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
DukeNPDA Geplaatst December 28, 2013 Bijdragen: 1573 Waardering: 118 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/17/09 Status: Offline Actief: September 5, 2017 Leeftijd: 41 Delen Geplaatst December 28, 2013 Na wat gegoogle ;http://discussions.virtualdr.com/showthread.php?254377-Desktop-hangs-tried-Safe-Mode-without-Networking-stops-at-Mup-driver/page3Met als oplossing You could try running the System File Checker on the computer where you are trying to create the CD. That might fix the problem. You might need the Windows CD that goes with that computer however.Kan je dat proberen? Sent from my HTC One X using Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 118 1.6k
Peter1985 Geplaatst December 28, 2013 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 12/27/13 Status: Offline Actief: Januari 2, 2014 Auteur Delen Geplaatst December 28, 2013 Ik heb dat geprobeerd en ik krijg de melding dat er geen schendingen van de integriteit zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Peter1985 Geplaatst December 28, 2013 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 12/27/13 Status: Offline Actief: Januari 2, 2014 Auteur Delen Geplaatst December 28, 2013 Ik heb zelf ook even gezocht en ik denk dat ik op dezelfde pagina ben gekomen als Duken NPDA en heb dit gevonden:What is Error 8192 error code?The Error 8192 error code is the Hexadecimal data format of the error code generated. It’s the standard error message layout used by Windows and other Microsoft Windows compatible applications and device driver suppliers.This computer code may be used by the manufacturer to ascertain the error code caused. This Error 8192 error gives you a numeric number and also a technical description. In some cases the error could possibly have more factors in Error 8192 format .This additional hexadecimal code are the address of your storage locations in which the instructions are stored at the time of the error...What causes Error 8192 error code?The Error 8192 error may be caused by Microsoft Windows system malfunction. Corrupt system files are often a substantial danger to the health and wellbeing of any computer system.There can be many situations which may cause file errors. An incomplete installation, an incomplete file deletion, bad erasure of utilities or computer hardware. It may also be caused when a computer or laptop is infected by a virus or adware/spyware attack or by a poor shutdown of the personal computer. Many of the previously mentioned activities may very well end up in the removal or corruption of Windows system data files. That damaged system file will cause missing or incorrectly connected information and data files needed for the correct functioning of the application...Maar goed ik heb mijn laptop dus een check uitgevoerd en er is niets gevonden. Heeft iemand een idee? Zou ik een nieuwe installatie moeten doen of is het toch mijn brander?Voor de volledigheid tot ongeveer 2 maanden geleden ging het foutloos. Ik heb niets veranderd aan mijn besturingssysteem. Het lijkt dus of het probleem uit het niets kwam. Nu ik er over nadenk sinds die tijd kan adaware ook geen volledige scan doen, want loopt dan vast. Een snelle kan wel. Dus ik heb wel paar keer de laptop op de harde wijze moeten uitzetten. Kan het daar wellicht mis zijn gegaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Oud-beheerder Duken Geplaatst December 30, 2013 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 2 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst December 30, 2013 Helaas, ik ben ook niet verder gekomen. Wellicht is het dan toch je brander. Maar dat weten we niet zeker. CD's branden gaat tenslotte wel goed en een DVD brander gaat niet zomaar stuk....Scan je PC anders eens met HitmanProhttp://www.surfright.nl/nl/hitmanpro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Peter1985 Geplaatst December 30, 2013 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 12/27/13 Status: Offline Actief: Januari 2, 2014 Auteur Delen Geplaatst December 30, 2013 Heb ik zojuist gedaan. Er waren wat tracking cookies gevonden, maar dat vinden AVG en Malware ook wel eens en verwijderd. Wel heb ik iets op internet gevonden, maar ik weet niet of het betrouwbaar is. Er zijn een aantal sites die claimen een reparatie tool te hebben en sommige sites geven aan dat het in m'n register niet goed zou zitten.Van alle sites komt deze 'betrouwbaar' over alleen weet ik ook dat sommige droomoplossingen weleens een nachtmerrie kan worden. Heeft iemand ervaring met deze site. Er zijn uiteraard andere sites die zeggen de oplossing te hebben. http://computerfixerrorsfree.com/windows-free-iso-burner-hardware-error-8192.phpOmdat ik heel veel lees dat het in het register zou zitten overweeg ik een nieuwe installatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Peter1985 Geplaatst Januari 1, 2014 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 12/27/13 Status: Offline Actief: Januari 2, 2014 Auteur Delen Geplaatst Januari 1, 2014 Beste mensen,Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik heb een 'nieuwe' installatie geprobeerd. Hiermee bedoel ik niet een volledige nieuwe installatie door alles leeg te maken, maar door in de lopende windows versie de cd er in te stoppen. Na alle updates te hebben uitgevoerd heb ik opnieuw geprobeerd te branden met imgburn maar die stopt nu bij 37% en een iets andere foutmelding. Naast de gewijzigde CBD en andere write sectors zijn ook, de SK Interpreatation: illegal request en de ASC/ASCQ: invallid address for write veranderd.Tevens met free iso burner geprobeerd. Deze komt nu tot 2,27% en geeft dan dezelfde foutmelding.Wat moet ik nu? Nu een harde re-install doen of toch een nieuwe externe brander overwegen?Ik ben een beetje radeloos dus suggesties zijn van harte welkom.Groet,Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Oud-beheerder Duken Geplaatst Januari 2, 2014 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 2 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Januari 2, 2014 Hoi peter,je bent alweer druk bezig geweest dus. jammer dat de herinstallatie geen oplossing heeft kunnen bieden. We kunnen nu alsnog niet met 100% zekerheid zeggen of het ligt aan het OS. Aangezien oude bestanden blijven bestaan bij een her-installatie.Een externe branden aanschaffen zou hetzelfde probleem kunnen geven. Wat ik zou doen is bij een winkel een externe branden kopen, als die het goed doet weet je dat het een hardwarematig probleem is / was. En kan je heb houden. Als hij hetzelfde probleem heeft dan moet je de unit terug brengen. Je weet namelijk dan dat het software matig is en een schone installatie van belang is.Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Peter1985 Geplaatst Januari 2, 2014 Bijdragen: 7 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 12/27/13 Status: Offline Actief: Januari 2, 2014 Auteur Delen Geplaatst Januari 2, 2014 Inmiddels ben ik verder gegaan en heb de schijf geformatteerd en een volledig nieuwe installatie gedaan. Net geprobeerd en krijg weer dezelfde foutmelding. In het weekend zal ik een externe brander kopen. Moet ik nog ergens op letten of moet ik daarvoor een nieuwe topic starten? Ik heb gekeken bij Alternate en daar staan een aantal goede merken. Ik zie er een paar van Asus staan zijn dat goede of moet ik voor de externe lite-on gaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 7
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.