Spring naar bijdragen

MANNENHARTEN – Torrent / Download / NZB


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  246
  • Waardering:   30
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03/27/12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

[table][th]

MANNENHARTEN

[/th][/table][table][th]Algemene informatie:[/th][th][/th][th]Extra informatie:[/th][th][/th]

[/table]

d6d1f__mannenharten1.JPG

Mark de Cloe

met: Barry Atsma (Dennis), Daan Schuurmans (Tim), Jeroen Spitzenberger (Wout), Georgina Verbaan (Susanne), Hadewich Minis (Laura), Katja Herbers (Nicole), Jon van Eerd (Roy Berger), Teun Kuilboer (Frank), Loek Peters, Kim Feenstra (Naomi), Sanne Vogel (Brigitte), Ton Kas, Marcel Musters, Dave Mantel (fotograaf), Fabian Jansen (Niels), Liliana de Vries (Maria)

Scenario: Simon Verhoeven (origineel), Maarten Lebens (bewerking). In de film Mannenharten volgen we de levens van zes mannen. Allen zijn ze op zoek naar de grote liefde of gewoon een beetje geluk in een tijd waarin mannen al lang niet meer weten hoe ze man moeten zijn en wat vrouwen nu eigenlijk van hen verwachten.

De sympathieke chaoot Wouter (Jeroen Spitzenberger) weet nog steeds niet wat hij beroepsmatig worden wil, als zijn vriendinnetje Nicole (Katja Herbers) hem vertelt dat hij vader wordt. Ondertussen worstelt Wouters (Daan Schuurmans) beste vriend Tim met cold feet over zijn aanstaande huwelijk met Laura (Hadewych Minis) met wie hij al sinds zijn schooltijd verkering heeft.

Muziekproducent en rokkenjager Dennis (Barry Atsma) probeert om te gaan met het blok aan zijn been Roy (Jon van Eerd), populair zanger van het levenslied en trambestuurder Frank (Teun Kuilboer) kan de scheiding met zijn ex Susanne (Georgina Verbaan) maar niet kan verwerken.

De paden van deze zes mannen kruisen elkaar in de sportschool waar zij een paar keer per week hun best doen om in vorm te blijven. Of misschien gewoon wel even de ingewikkelde buitenwereld willen ontvluchten.

Productie: Alain de Levita. Camera: Mick van Rossum. Montage: Moek de Groot. Art direction: Eric Bernhard. Muziek: Fons Merkies. Distributie: Dutch Filmworks. Mannenharten is de titelsong. Componist: BLØF & Nielson.

Persreacties:

Laura van Zuylen in ‘de Filmkrant’ van november 2013: “(…) Regisseur Mark de Cloe experimenteerde met verliefdheid in zijn verrassende en herkenbare Boy Meets Girl Stories-serie (2004). Hij nam risico met de montage in Het leven uit een dag (2009), die de strubbelingen van een uit elkaar gescheurd koppel volledig in splitscreen toont. Hij verbaasde met zijn cameravoering in Shocking Blue (2010), die in vreemde hoeken over het Hollandse bollenlandschap gleed. Maar van dat lef is in De Cloe’s remake van de Duitse mozaïekfilm Männerherzen (Simon Verhoeven, 2009) weinig terug te zien. De romantische komedie is braaf gedraaid en zet zelfs platitudes in als romantisch schaatsen in slow motion. Hoewel Mannenharten af en toe charmeert door zijn gebrek aan pretentie, Jeroen Spitzenberger in een rendierpak je vrolijk maakt en de acteurs prima zijn geregisseerd, kan ook onze goeie wil een rammelend script niet redden. De film lijkt zowel vrouw als man te willen bekoren door stereotypen van beide seksen over de ideale partner te combineren. Alle mannen zijn quasi-stoere, zachte eieren en alle vrouwen gewillige, lekkere wijven. De kerels verrassen hun vriendin impulsief met een kerstboom en in natte dromen vliegen de engelen in bh’s ons om de oren. In Barry Atsma zijn Mars en Venus werkelijk verenigd: hij is een casanova die met twee modellen in bed ligt, maar is ondertussen ook een worstelende componist, die heimelijk songteksten schrijft. Identiteitscrises van dertigers zijn misschien gestoeld op luxeproblemen, maar ongewild bewijst Mannenharten vooral dat je ze serieus moet nemen, want anders worden ze flauw. Helaas banaliseren de makers zelf die dilemma’s. Bovendien worden de hoofdpersonen niet door hun karakter, werk of hobby gedefinieerd, maar door die luxeproblemen. Zo blijven ze oppervlakkig. Als de makers zo makkelijk over de sores van de personages heen kunnen stappen, kunnen ook wij zonder moeite onze schouders ophalen. Hopelijk schrijft De Cloe zijn volgende film weer zelf. Wél weer over de liefde, maar dan zoals je er nog nooit naar had gekeken.”

Zita Veugen op nieuwerwets.tv d.d. 19 november 2013: “Het script van Mannenharten (Mark de Cloe) is gammel en helaas hebben de fabuleuze acteurs daarom te weinig handvatten om er een succes van te maken. Dit is een film waarin de liefde wordt gevierd maar die je er geen vertrouwen in zal geven.Tegen het einde van Mannenharten voert een emotionele montage de kijker langs alle ‘belangrijke momenten’ van de film. Dat deze op zo’n cruciaal punt niet vooruitblikt maar uit zijn eerste uur put is niet alleen oninteressant en overbodig, maar het licht het gebrek van de film perfect uit. Een goed uitgewerkt personage in een sterk plot behoort zowel voor als na de tijdspanne van de film een leven te hebben. Mannenharten lijkt echter al voor het eind van de film door zijn stof heen. Net als in Alles is Liefde (Joram Lürsen) en Love Actually (Richard Curtis) komen in Mannenharten verschillende romantische verhaallijnen samen. Helaas worden de personages in dit geval geforceerd naar elkaar toe geduwd. Dat doet af aan de geloofwaardigheid van alle ontwikkelingen. Ook visueel verrast Mannenharten niet: veel sluikreclame, veel clichés en af en toe dronken en onscherpe beelden. Alles wat niet lelijk is, is ook niet bijzonder. (…) Mannenharten pretendeert geen doorsnee romantische komedie te zijn omdat de relaties vanuit het perspectief van de man worden bekeken, maar dit aspect voegt in de praktijk niks origineels toe. Daarbij zijn alle vrouwen niets anders dan bloedmooi en beschikbaar. Zo is Laura gedegradeerd tot een afgemeten en kille vrouw die door het script gedoemd is tot zwijgen. Wanneer ze een scheet laat in het bijzijn van haar verloofde zijn de rapen gaar: iedereen weet dat de liefde hier is vervlogen. Tim gaat ervandoor met een machtig mooie yoga-instructrice, een beroep dat je blijkbaar genoeg poen oplevert voor een fenomenaal appartementje in Amsterdam. Susanne weet in de dierenwinkel waar ze werkt niet eens waar het voer voor knaagdieren staat. Melanie (Jelka van Houten) heeft tien jaar bij haar voordeur gestaan om te kunnen glimlachen wanneer Dennis er eindelijk aanbelt. Tim daarentegen is niet eens de baas van het reclamebureau waar hij voor werkt, maar wel hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor alle lopende projecten. Dat de vrouwelijke kant inhoudelijk te verwaarlozen is, legt ook de zwakte van het script bloot. De dialoog loopt niet soepel, voor zover de dialoog überhaupt loopt. Laura zwijgt dus vooral, Wouter gist enkel naar wat Nicole zou willen horen en Susanne laat Frank nooit uitpraten. Wel zegt ze zonder twijfel toe om met iemand die voor haar niet veel meer dan een stalker kan zijn naar de dierentuin te gaan. Tot overmaat van ramp spreekt iedereen elkaar voortdurend aan bij de voornaam – een overdreven gekunsteld gegeven dat ook nog eens betuttelend is naar het publiek. Als het te moeilijk zou zijn om alle namen te onthouden, dan moet je ze maar niet allemaal Tim, Frank of Niels noemen. Hoewel Mannenharten een puike verzameling acteurs heeft verzameld, slaat het op verschillende niveau’s de plank mis. De dialogen zijn onnatuurlijk en het plot staat vol gebreken. De beste moraal die Mannenharten de kijker schenkt is dat je op moet letten in het verkeer. Misschien is dat nog wel belangrijker dan de liefde.”

Marieke Kremer in ‘Sp!ts’ van 27 november 2013: “Het was een goed idee van Simon Verhoeven, schrijver en regisseur van de Duitse hitfilm Männerhertzen, om eens een romkom te maken waarin het mannelijke perspectief wordt getoond in plaats van het vrouwelijke. Dus niet ’vrouw worstelt met man die zich niet wil binden’, maar ’bindingsangstige man worstelt met de verwachtingen die zijn vriendin van hem heeft’. En niet ’vrouw probeert zich los te maken van haar heetgebakerde ex’, maar ’heetgebakerde man probeert met de moed der wanhoop zijn ex voor zich terug te winnen’. Maar wat een teleurstelling: de Nederlandse remake, Mannenharten genaamd, wil maar niet van de grond komen. Aan de hoofdrolspelers ligt dat niet. Zo is Barry Atsma prima op dreef als patserige versierder met een klein hartje, is Daan Schuurmans geknipt voor de rol van snelle reclamejongen die zich vlak voor zijn bruiloft afvraagt of hij wel echt houdt van zijn kille aanstaande en zorgt Jeroen Spitzenberger voor hilariteit in zijn rol van onvolwassen dertiger die de kost verdient door verkleed als rendier een fietstaxi te besturen. Daarbij is nieuwkomer Fabian Jansen aandoenlijk als verlegen ambtenaar en kunnen we andermaal zien dat Teun Kuilboer en opgekropte agressie goed samengaan.Door het slappe script waarmee de acteurs het moesten doen, zat een meesterwerkje er echter niet in. Grootste makken: het is te braaf en het kabbelt maar voort. Slechts zelden weet regisseur Mark de Cloe, die toch origineel uit de hoek kwam in eerdere films Het Leven Uit Een dag en Shocking Blue, zijn publiek te verrassen met een grap of een dialoog. En als hij al eens met iets onverwachts komt – Hadewych Minis laat in bijzijn van haar aanstaande een scheet waardoor ze wordt neergezet als onverschillig en onaantrekkelijk –, dan is het zelden leuk.Bijkomend probleem is dat de personages oppervlakkig blijven; we weten weinig meer over ze dan wat hun ’issue’ is. Nu is de mozaïekstructuur daar deels debet aan: vijf verhaallijnen moeten in anderhalf uur worden gepropt en dus is er nauwelijks ruimte voor uitwijdingen. Genreklassiekers als Love Actually en Alles Is Liefde lieten echter zien dat het wel kán, geloofwaardige figuren tot leven wekken in de weinige scènes die ze tot hun beschikking hebben.Goed, het aanzien van Jeroen Spitzenberger als getroebleerd fietsend rendier is bijna de prijs van het toegangskaartje waard. Wie tijdens deze donkere dagen voor kerst slechts één keer ’feel good’ wil gaan, kan echter beter nog even wachten tot Soof in de bioscoop verschijnt.”<p>Jos van der Burg in ‘Het Parool’ van 27 november 2013: “(…) De mannen in ‘Mannenharten’ zijn wandelende clichés. Ook voor bekende Nederlandse acteurs ligt het werk blijkbaar niet voor het oprapen. Hoe anders te verklaren dat zij zich lieten strikken voor de zouteloze romantische komedie ‘Mannenharten’? Het werkt bij romantische komedies als met voetbal: als het lukt, ziet het er bedrieglijk eenvoudig uit, maar als het mislukt, zien we hopeloos geploeter. Dat ‘Mannenharten’, de door Mark de Cloe (‘Boy meets girl stories’, ‘Het leven uit een dag’) geregisseerde remake van een Duitse succesfilm (‘Männerherzen’), aan boerenkoolvoetbal doet denken, is te wijten aan het script. Dat de film, anders dan gewoonlijk in romcoms, niet vanuit het perspectief van vrouwen, maar van mannen kijkt, is aardig bedacht maar geen garantie voor een geslaagde film. We volgen het liefdesleven van zes dertigers, die elkaar kennen van de sportschool. Ze staan allen voor een type: de twijfelaar (Daan Schuurmans), die het vlak voor zijn huwelijk Spaans benauwd krijgt, de gefrustreerde (Teun Kuilboer), die niet los komt van zijn ex, de nerd (Fabian Jansen), die niet aan de vrouw komt, de hunk (Barry Atsma), die bindingsangst heeft, het eeuwige kind (Jeroen Spitzenberger), dat geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft, en de depressieveling (Jon van Eerd), die zich wentelt in zelfbeklag. Dat deze mannen wandelende clichés zijn, is niet het grootste bezwaar. Erger is dat zo weinig gevat en sprankelend zijn. Waarom moeten we naar zes kerels kijken die weinig meer dan platitudes (‘je moet gewoon jezelf zijn’) te berde brengen? Hopelijk zijn deze zes mannen niet exemplarisch voor mannelijke dertigers, want dan krijgen we medelijden met de vrouwen in deze leeftijdscategorie. Doordat de mannelijke personages niet boeien, komen ook de vrouwelijke personages niet uit de verf. Gevangen in het slappe script lukt het actrices als Katja Herbers, Georgina Verbaan en Hadewijch Minis niet hun personages boven het karikaturale uit te tillen. Soms zien we een glimp van hun talent. Zoals bij Minis in de scène waarin Schuurmans het met haar uitmaakt: de mengeling van verbijstering, woede en paniek op haar gezicht is ontroerend. Het is hard zoeken naar zulke momenten.”

Floortje Smit in ‘de Volkskrant’ van 28 november 2013: “Volgens Mannenharten is dit de vleesgeworden vrouwendroom: een afgetrainde, rijke liedjesschrijver (Barry Atsma) die zich stiekem eenzaam voelt, al wordt hij omringd door ondergoedmodellen. Dit is een van de vijf personages die op zoek gaat naar de liefde in deze romantische (kerst)komedie. De gimmick van deze Love Actually-variant is dat mannen de hoofdrollen vertolken in een vrouwenfilm. Daarom zijn deze kerels waarschijnlijk die ongeloofwaardige mix van ideale man en types die je in de problemenrubriek van de vrouwenblaadjes zou tegenkomen. Leuke mensen zijn het niet, maar de dames gaan er blind voor. (…) Overduidelijk is er tijdens de montage nog gesnoeid in het woud van losse eindjes, maar nog steeds wil de film veel te veel vertellen over de overdaad aan personages. De goede acteurs en regisseur Mark de Cloe kunnen niet voorkomen dat zowel romantiek als komedie ver te zoeken is.”<p>Kijkwijzer: 9 jaar (angst, grof taalgebruik).

IMDb

Première: 29 november 2013 (113 bioscoopzalen)

K-100 minuten

[table][th]Directe links naar een NZB, Torrent of download bestanden zijn hier niet te vinden op Duken.nl. Discussiëren, overleggen en Tips zijn toegestaan. Zie onze huisregels.[/th][th][/th]

[/table]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 30
  • 246
  • 2 maanden later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02/26/14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Eater

    Geplaatst

    Dog Man Dog Man, een unieke held die de kwaliteiten van zowel hond als mens verenigt, heeft zich ten doel gesteld om te beschermen en te dienen. Met zijn onvermoeibare vastberadenheid jaagt hij op de sluwe kattensuperschurk Petey de Kat. Deze buitengewone combinatie van eigenschappen geeft Dog Man een scherp instinct en een sterke moraal, waardoor hij steeds weer het onrecht in zijn wereld aanpakt. In de strijd tegen de duistere plannen van Petey de Kat, toont Dog Man niet alleen zijn fysieke kracht, maar ook zijn empathie en vindingrijkheid. Hij is niet zomaar een superheld; hij is een symbool van doorzettingsvermogen en rechtvaardigheid. Tijdens zijn avonturen leert hij dat vriendschap en samenwerking essentieel zijn in de strijd tegen het kwaad. Dog Man is niet alleen een figuur van vermaak, maar ook een inspiratiebron voor jong en oud. Zijn verhalen bieden niet alleen spannende actie, maar ook waardevolle levenslessen over moed, loyaliteit en het belang van het goede in onszelf. Terwijl hij de strijd aangaat met Petey de Kat, herinnert Dog Man ons eraan dat zelfs de meest onwaarschijnlijke helden grote daden kunnen verrichten. Sluit je aan bij zijn avontuur en ontdek de wereld van Dog Man, waar elke pagina een nieuwe kans biedt om te leren en te groeien. ------------------------------------------------------------------ Buffalo Kids Twee Ierse wezen ondernemen een avontuurlijke treinreis door Amerika, waar ze zowel schurken als helden tegenkomen. Tijdens hun zoektocht naar een nieuwe thuisplaats ontmoeten ze een buitengewone vriend die hun leven voorgoed zal veranderen. Deze reis is niet alleen een fysieke odyssee door uitgestrekte landschappen en bruisende steden, maar ook een emotionele tocht vol ontdekkingen en groei. De kinderen worden geconfronteerd met verschillende uitdagingen en gevaren, van onbetrouwbare medepassagiers tot onverwachte natuurrampen. Toch houdt hun vastberadenheid hen op de been. Elk avontuur brengt hen niet alleen dichter bij hun doel, maar leert hen ook waardevolle lessen over vriendschap, moed en doorzettingsvermogen. Hun nieuwe vriend, een kleurrijke en mysterieuze figuur, biedt hen niet alleen bescherming, maar ook wijsheid en steun. Samen ontdekken ze dat de ware betekenis van 'thuis' niet alleen een fysieke plaats is, maar ook de verbinding met anderen en de liefde die ze delen. Deze ontroerende reis door Amerika is een betoverend verhaal over hoop, doorzettingsvermogen en de kracht van vriendschap in de meest uitdagende tijden. Het benadrukt de veerkracht van de menselijke geest en de onschatbare waarde van samen zijn in moeilijke situaties. ------------------------------------------------------------------------------------------- The Last Showgirl Een ervaren showgirl moet haar toekomst zorgvuldig plannen wanneer haar show na dertig jaar plotseling sluit. Dit onverwachte einde markeert niet alleen het slot van een succesvolle carrière, maar ook het begin van een nieuwe fase in haar leven. Terwijl de lichten dimmen en de laatste applausgalm wegsterft, staan er belangrijke keuzes voor haar deur. In de wereld van het entertainment is het cruciaal om een solide plan te hebben voor de toekomst. Onze showgirl kan haar vaardigheden en ervaringen inzetten in verschillende richtingen. Misschien overweegt ze om haar passie voor dans en muziek les te geven aan jongere generaties, of haar eigen productie op te zetten, waarin ze anderen kan inspireren. Netwerken is essentieel; het onderhouden van contacten met oude collega’s en het verkennen van nieuwe samenwerkingen kan deuren openen naar spannende mogelijkheden. Daarnaast is het belangrijk om te investeren in persoonlijke ontwikkeling. Het volgen van cursussen op het gebied van financiële planning of marketing kan haar helpen om een stevige basis te leggen voor haar nieuwe onderneming. Ook kan ze nadenken over alternatieve carrières binnen de entertainmentindustrie, zoals choreografie, regie of zelfs schrijven. Met de juiste strategie en een positieve mindset kan deze showgirl niet alleen haar artistieke passie behouden, maar ook een bloeiende toekomst opbouwen in een voortdurend veranderende wereld. -------------------------------------------------------------------------------------- The Amateur Een cryptograaf van de CIA vindt zichzelf in een benarde situatie wanneer een groep terroristen zijn vrouw vermoordt. Vastbesloten om wraak te nemen, besluit hij zijn unieke vaardigheden in te zetten om zijn eigen belangen te behartigen. Hij manoeuvreert zich slim in een positie waarin hij de CIA onder druk zet om hem te trainen en vrij te laten. Met zijn diepgaande kennis van codes en versleuteling weet hij de leiding van de organisatie te overtuigen van zijn waarde, terwijl hij tegelijkertijd zijn ware motieven verhult. De cryptograaf is niet alleen een meester in het ontcijferen van geheimen, maar ook in het manipuleren van de mensen rondom hem. Zijn doel is helder: hij wil de terroristen die zijn leven verwoest hebben, uitschakelen. Terwijl hij zich voorbereidt op deze gevaarlijke missie, moet hij balanceren tussen zijn loyaliteit aan de CIA en zijn verlangen naar wraak. De training biedt hem niet alleen de mogelijkheid om zijn vaardigheden te verfijnen, maar ook om cruciale informatie te vergaren over zijn vijanden. In een wereld waar vertrouwen schaars is en de grenzen tussen goed en kwaad vervagen, staat hij voor een morele keuze. Zal hij de regels blijven volgen, of zal zijn verlangen naar wraak hem leiden naar een pad van geen terugkeer? Het verhaal van deze cryptograaf onthult de duistere kanten van zowel de mens als de organisatie waarvoor hij werkt. ------------------------------------------------------------------------------------ Drop Na jaren van alleenstaand moederschap besluit een weduwe eindelijk weer op date te gaan. De spanning van deze avond is voelbaar; een chique diner in een sfeervol restaurant lijkt de perfecte setting voor een nieuwe start. Maar wanneer haar telefoon plotseling begint te trillen, verandert de romantische sfeer in een nachtmerrie. Anonieme, dreigende berichten overspoelen haar scherm en ze voelt de angst opkomen. Wie is de afzender en wat willen ze van haar? Terwijl ze probeert te genieten van het gezelschap van haar charmante date, groeit de twijfel in haar geest. Is hij wel de man die hij lijkt te zijn? Of is hij misschien de bron van de bedreigingen? De vragen blijven door haar hoofd spoken, waardoor ze zich steeds ongemakkelijker voelt. De sprankeling van de avond verdwijnt en het vertrouwen in haar beoordelingsvermogen wordt op de proef gesteld. In een wereld waar technologie zowel verbinding als bedreiging met zich meebrengt, staat deze moeder voor een cruciale keuze. Moet ze haar intuïtie volgen en de date beëindigen, of kan er nog iets moois ontstaan uit deze onzekere situatie? De avond, die begon met hoop op een nieuwe liefde, verandert in een zoektocht naar waarheid en veiligheid. Het is een herinnering aan de kwetsbaarheid van het leven en de uitdagingen die het met zich meebrengt. ------------------------------------------------- Food For Profit De film onthult de complexe relatie tussen de agrifoodsector en de politiek. Aan de hand van een diverse groep internationale experts wordt een diepgaande analyse gemaakt van de vele uitdagingen die gepaard gaan met intensieve veehouderij. Een van de belangrijkste onderwerpen is de verontreiniging van ons water, veroorzaakt door de enorme hoeveelheden mest en chemicaliën die in de landbouw worden gebruikt. Dit heeft niet alleen gevolgen voor het milieu, maar ook voor de volksgezondheid. Daarnaast wordt de uitbuiting van migranten in de agrarische sector belicht, waar vaak onder erbarmelijke omstandigheden wordt gewerkt. Biodiversiteitsverlies is een ander kritisch probleem dat aan bod komt. De monocultuur die geregeerd wordt door grootschalige landbouwpraktijken bedreigt de verscheidenheid aan flora en fauna die essentieel is voor een gezond ecosysteem. Bovendien wordt er ingegaan op de groeiende bezorgdheid rondom antibioticabestendigheid, die een direct gevolg is van het overmatig gebruik van antibiotica in de veeteelt. Deze film is een dringende oproep tot bewustwording en verandering. Het biedt niet alleen inzicht in de schadelijke gevolgen van de hedendaagse landbouwmethoden, maar moedigt ook aan tot een kritische reflectie over ons voedselconsumptiepatroon en de politieke keuzes die hierbij gemaakt worden. ------------------------------------------------------------------------------------- The Count Of Monto-Christo Na veertien lange jaren van onrechtmatige opsluiting op een eilandgevangenis, ontsnapt Edmond Dantès en transformeert hij in de mysterieuze Graaf van Monte Cristo. Vals beschuldigd van staatsverraad, heeft hij zijn tijd in de cel doorgebracht met het voeden van zijn verlangen naar wraak op de mannen die hem verraden hebben. Met zijn nieuwe identiteit en een fortuin dat hij heeft verworven, komt Dantès terug in de samenleving, vastbesloten om de schuldigen te straffen. Zijn reis is niet alleen een zoektocht naar vergelding, maar ook een diepgaande ontdekking van de menselijke natuur en de gevolgen van wraak. De Graaf is een meester in het strategisch manipuleren van de mensen om hem heen, en hij gebruikt zijn intellect en middelen om zijn vijanden op geniepige wijze te ondermijnen. De transformatie van Edmond Dantès in de Graaf van Monte Cristo is niet alleen een verhaal over wraak, maar ook een les over vergeving en de prijs van wrok. Terwijl hij zijn plannen uitvoert, wordt hij geconfronteerd met de ethische dilemma’s van zijn acties en de impact op de levens van onschuldigen. Dit verhaal, vol suspense en emotie, verkent thema's als onrecht, verraad en de zoektocht naar rechtvaardigheid, waardoor het een tijdloos meesterwerk blijft dat de lezer dwingt na te denken over de ware aard van wraak en verzoening. ----------------------------------------------------------------------- The Chosen Een groep jonge volwassene ontvangt bijzondere krachten van God en besluit samen te werken om de wereld te beschermen. Deze helden, elk met unieke gaven, hebben de taak om de balans tussen goed en kwaad te bewaren. Terwijl ze hun nieuwe vermogens verkennen, komen ze oog in oog te staan met individuen die hun gaven gebruiken voor kwade doeleinden. Hun missie is niet alleen om deze vijanden te bestrijden, maar ook om de mensheid te inspireren en te verenigen in de strijd tegen onrecht. Te midden van deze uitdagende strijd bereiden ze zich voor op een nog grotere dreiging: de komst van een antichristfiguur, een sinistere kracht die de wereld in chaos wil storten. Terwijl ze hun vaardigheden ontwikkelen en hun strategieën aanscherpen, leren ze ook belangrijke lessen over vriendschap, opoffering en de ware betekenis van hun krachten. Deze jonge helden zijn niet alleen aan het vechten tegen kwaad; ze zijn ook bezig met een innerlijke reis, waarin ze hun eigen zwakheden en angsten onder ogen moeten zien. Hun verhaal is er een van hoop en vastberadenheid, met de boodschap dat zelfs in de donkerste tijden de kracht van het goede kan zegevieren. Samen staan ze sterker, klaar om de uitdagingen die voor hen liggen aan te gaan, en de wereld te beschermen tegen de opkomende duisternis. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Fabula In een klein stadje is de vijftiger Jos een crimineel die zich in een diep dal bevindt. Tot zijn grote frustratie is hij volledig buitenspel gezet. Zijn dochter toont geen enkel respect, zijn vrouw heeft hem het vertrouwen ontnomen, en zelfs zijn vrienden lachen hem openlijk uit. Terwijl hij wanhopig probeert een drugsdeal te redden die volledig is ontspoord, wordt hij steeds dieper in de duisternis van zijn eigen fouten getrokken. Jos voelt een onverklaarbare straf over zich heen hangen. Maar wat of wie is de oorzaak van zijn ellende? Is het de zwaarwegende last van zijn eigen keuzes, of zijn het de mensen om hem heen die hem zijn falen laten voelen? Terwijl de druk toeneemt en de gevolgen van zijn daden zich opstapelen, begint hij te beseffen dat de echte vijand niet buiten, maar binnenin hemzelf schuilt. In deze zoektocht naar antwoorden komt Jos oog in oog te staan met zijn eigen demonen. De vraag is niet alleen wie hem straft, maar ook of hij de kracht heeft om zijn leven weer op te bouwen. Met elke beslissing die hij neemt, lijkt de weg naar verlossing verder weg, maar misschien is het juist deze crisis die hem de kans biedt om zichzelf opnieuw uit te vinden. In de schaduw van zijn verleden ligt een sprankje hoop op een nieuwe toekomst. --------------------------------------------------------------------- Charlie Chaplin The Spirit Of A Tramp Een indringende blik op het leven van Charlie Chaplin onthult de diepgewortelde familiebanden en de Romani-erfenis die hem inspireerden tot het creëren van zijn iconische personage, de Vagabond. Chaplin werd geboren in Londen in 1889, in een muzikale familie die vaak met financiële problemen kampte. Zijn jeugd was gekenmerkt door armoede en ontberingen, wat hem al vroeg leerde om te overleven in een harde wereld. Deze ervaringen zouden later de basis vormen voor de melancholie en humor in zijn films. Wat minder bekend is, is de invloed van zijn Romani-afkomst. Chaplin's moeder had Romani-bloed, wat een belangrijke rol speelde in zijn creativiteit en zijn vermogen om zich in te leven in de zwakkeren in de maatschappij. De Vagabond, met zijn versleten hoed, grote schoenen en onhandige charme, belichaamt de worstelingen en dromen van de gewone man, iets wat sterk resoneerde met het publiek tijdens de tumultueuze jaren van de vroege 20e eeuw. Chaplin's unieke mix van komedie en sociaal commentaar maakt zijn werk tijdloos. Zijn levensverhaal, doordrongen van persoonlijke en culturele invloeden, biedt niet alleen inzicht in de man achter de camera, maar ook in de universele thema’s van veerkracht en menselijkheid die zijn films kenmerken. Het is deze combinatie van persoonlijke ervaring en artistieke expressie die Chaplin tot een van de grootste cineasten aller tijden maakte. --------------------------------------------------------------------------------------- Ghost Trail Hamid sluit zich aan bij een clandestiene organisatie die de vlucht van Syrische regimeleiders volgt. Gedreven door de pijnlijke herinneringen aan zijn verleden, heeft hij één doel voor ogen: zijn voormalige beul confronteren. Dit pad leidt hem naar Frankrijk, waar zijn zoektocht naar gerechtigheid een nieuwe dimensie krijgt. In het geheim werkt Hamid samen met een team van vastberaden activisten en voormalige slachtoffers. Ze verzamelen informatie, analyseren bewegingen en leggen netwerken bloot, allemaal in de hoop de verantwoordelijken voor hun lijden te straffen. De spanning is te snijden terwijl ze de sporen van de dictatoriale figuren volgen die hun land hebben verwoest. De confrontatie met zijn torturer is niet alleen een persoonlijke strijd voor Hamid, maar ook een symbolische strijd voor talloze anderen die het slachtoffer zijn geworden van het regime. Terwijl hij zich voorbereidt op deze cruciale ontmoeting, groeit de druk. De gevolgen van zijn acties kunnen niet alleen zijn leven, maar ook de levens van vele anderen beïnvloeden. In een wereld waarin onrecht vaak ongestraft blijft, is Hamid's missie een krachtig voorbeeld van veerkracht en de onverzettelijke zoektocht naar waarheid. Dit verhaal benadrukt de noodzaak om de stemmen van de slachtoffers te laten horen en hen de kans te geven om hun verhaal te vertellen, zelfs in de meest onwaarschijnlijke omstandigheden. ---------------------------------------------------------------------------------- Kaiju No8 Mission Recon Een team van vrijwilligers van de Defensie verzamelt zich met een gedurfde missie: de strijd aangaan tegen een leger van meedogenloze Kaiju. Deze enorme, monsterlijke wezens bedreigen niet alleen de veiligheid van onze steden, maar ook de levens van de mensen die daar wonen. De vrijwilligers, bestaande uit ervaren soldaten, strategen en civiele experts, bundelen hun krachten om een doordacht plan te ontwikkelen. Ze gebruiken geavanceerde technologie en innovatieve tactieken om de Kaiju te bestrijden. Daarnaast is er een sterke focus op samenwerking met lokale gemeenschappen, die cruciale informatie en ondersteuning bieden. Het team traint intensief, waarbij ze verschillende scenario's simuleren om hun vaardigheden te verfijnen. Elk lid brengt unieke expertise mee, van gevechtstechnieken tot crisismanagement. Deze diversiteit in ervaring zorgt voor een dynamisch en veerkrachtig team, klaar om de uitdaging aan te gaan. Met vastberadenheid en moed staan deze vrijwilligers aan de frontlinie van de strijd tegen de Kaiju. Hun inzet gaat verder dan alleen het verdedigen van ons land; ze vertegenwoordigen de hoop en veerkracht van de mensheid. Terwijl de dreiging van de monsters steeds dichterbij komt, is het de vastberadenheid van deze helden die ons verbindt in de strijd voor een veilige toekomst. De klok tikt, en de tijd om actie te ondernemen is nu.
  • Recente prestatie

    • jagger032 ging een rang omhoog
      Leerling
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...