PeaceFreak Geplaatst Juni 7, 2013 Bijdragen: 1232 Waardering: 66 Prestatiepunten: 301 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/16/07 Status: Offline Actief: Augustus 29, 2022 Leeftijd: 31 Delen Geplaatst Juni 7, 2013 Hallo Allemaal,Ik gebruik nu al ruim een jaar Google Chrome op mijn Win 7 laptop.Echter is het RAM gebruik enorm gestegen.Ik heb ongeveer 15 tabs constant open staan.Ook 's nachts, want dan is de laptop aan het downloaden.Als ik dan wakker wordt is het geheugengebruik van Chrome bijna verdubbeld.Hoe kan dit??Ik heb al grondig op Google gekeken, en toen vond ik het volgende:Start Chome met een aanpassing in de "opstartregel", door dit aan de snelkoppeling toe te voegen:--purge-memory-button --winhttp-proxy-resolverEchter als ik dan klik op de memory button, crasht mijn hele browser.Dit helpt dus ook niet...En overstappen naar een andere browser gaat niet, vanwege mijn 2.000+ favorieten...Dus ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.Want dit is niks...Groeten, RikPS. Ik heb de volgende laptop: http://tweakers.net/pricewatch/317796/acer-aspire-v3-571g-53216g75mass.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 66 1.2k
Marciej123 Geplaatst Juni 8, 2013 Bijdragen: 5959 Waardering: 139 Prestatiepunten: 262 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/02/09 Status: Offline Actief: December 29, 2023 Leeftijd: 30 Delen Geplaatst Juni 8, 2013 heb je je favorieten gesynct met je google account? (gmail) dan raak je sws niks kwijt, En probeer firefox eens, daar kan je favorieten ophalen van andere browsers tijdens de installatie, en ja daar valt Chrome ook onder. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 139 6k
Wous Geplaatst Juni 8, 2013 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Delen Geplaatst Juni 8, 2013 Ik denk dat het probleem ligt bij een bepaalde extensie of meerdere extensies. Je kunt het geheugengebruik per tab bekijken door rechtsboven op die 3 horizontale streepjes te drukken en dan op "View background pages" te klikken of een Nederlandse vertaling hiervan.Hier zul je kunnen zien waarmee chrome het meeste geheugen gebruikt. Ik zou dus de grootste extensies die je niet of bijna nooit gebruikt uitschakelen. Ga hiervoor naar 'extra' en dan 'extensies'.Sent from my iPhone using Tapatalk 2 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
PeaceFreak Geplaatst Juni 8, 2013 Bijdragen: 1232 Waardering: 66 Prestatiepunten: 301 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/16/07 Status: Offline Actief: Augustus 29, 2022 Leeftijd: 31 Auteur Delen Geplaatst Juni 8, 2013 @Marciej123: Oke, ik heb inderdaad alles gesynced, dus ik kan niets verliezen.Ik ga het eens proberen.@Wous: Ook naar de extensies ga ik kijken.Ik plaats straks nog wel even een bericht met de voortgang.Dank jullie wel voor de antwoorden!Gr. Rik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 66 1.2k
PeaceFreak Geplaatst Juni 8, 2013 Bijdragen: 1232 Waardering: 66 Prestatiepunten: 301 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/16/07 Status: Offline Actief: Augustus 29, 2022 Leeftijd: 31 Auteur Delen Geplaatst Juni 8, 2013 Nou, ik kom net thuis. Heb vanmorgen Firefox aangezet met ongeveer 15 tabs open, verdeeld over twee Firefox vensters. Nu is het geheugengebruik als volgt: Beetje veel toch... Hoe los ik dit in hemelsnaam op. Kan nog wel van 6GB ram naar 8GB... Maar of dat de oplossing is, ik denk het niet... Gr. Rik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 66 1.2k
Wous Geplaatst Juni 9, 2013 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Delen Geplaatst Juni 9, 2013 Ik denk dat daar maar 1 oplossing voor is: niet zoveel tabs tegelijk aan zetten.Elke tab gebruikt namelijk op zichzelf weer een bepaald aantal geheugen. En als je er 15 aan hebt staan vergt dat veel geheugen.Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
PeaceFreak Geplaatst Juni 9, 2013 Bijdragen: 1232 Waardering: 66 Prestatiepunten: 301 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/16/07 Status: Offline Actief: Augustus 29, 2022 Leeftijd: 31 Auteur Delen Geplaatst Juni 9, 2013 Hmm, dat is vervelend. Maar als dat het enige kan zijn, moet ik het daarmee doen. In ieder geval bedankt allen voor jullie hulp. Ik heb ook even een topic op Tweakers gemaakt, voor de zekerheid Gr. Rik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 66 1.2k
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.