Spring naar bijdragen

Windows 8 installeren op partitie met bestaande data

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja nu twee dagen bezig geweest met mijn pc weer aan de gang te krijgen. En gelukt, zwaar trots op mezelf natuurlijk :P

Maaruhh dat kwam dus omdat mijn c schijf weer hartstikke vol zit. Heb hier al eerder een topic over gemaakt. Maar ik dacht dan installeer ik gewoon W8. Toen vroeg ik mij af hoe dat moet.

Ik heb 3 schijven en verschillende partities. Nu is C te klein maar A heeft 500gb. Daar wil ik Windows dus op installeren. Maar op de schijf waar partitie A opstaat zijn ook partities (ex. B en D) waarop data staat die ik niet kwijt wil. Kan dit of verwijderd hij de gehele schijf? Hopelijk snappen jullie t een beetje wat ik bedoel :D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k
  • Reacties 19
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  3912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Om kort maar krachtig te zijn, wanneer je 1 bepaalde partitie kiest voor de installatie zal Windows de andere partities niet aanraken.

Mag ik vragen waarom je zoveel partities hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

• Actief:  

Okay dat is mooi:D

Ik heb er 6 dus valt nog mee.

1 Windows

1 voor games

1 voor backup

1 totaal lege

2 met van alles en nog wat.

Zo blijft er enigszins overzicht op de pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Sja, sommige mensen kiezen daarvoor. Zelf houd ik liever een goede mappenstructuur aan, of desnoods een hele andere harde schijf voor bepaalde zaken. Zo combineer ik backup met downloads op m'n externe HDD. Partitioneren is zo definitief... en als het fout gaat met de schijf, ben je even ver van huis dan als je niet gepartitioneerd had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Tja ik ben niet anders gewend dus heb er geen problemen mee.

Straks Windows 8 er maar is opzetten! W7 wordt dan wel gewoon verwijderd als ik W8 op een andere partitie /schijf zet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Tja ik ben niet anders gewend dus heb er geen problemen mee.

Straks Windows 8 er maar is opzetten! W7 wordt dan wel gewoon verwijderd als ik W8 op een andere partitie /schijf zet?

Nee. Tenzij je de schijf met windows formateerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

Anders heb je een dual boot. Is op zich ook geen ramp, lijkt me. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Aha okay dan installeer ik gewoon dualboot. Installeren en je hebt dualboot of gaat er meer aan vooraf?

Edit: NVM: http://www.extremetech.com/computing/143380-how-to-dual-boot-windows-8-and-windows-7 vrij gemakkelijk dus.

bewerkt door Freddytje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Sorry voor de dubbelpost maar anders wordt het topic als gelezen beschouwd.

Ik begin nu toch te twijfelen. Ik wil eigenlijk alleen W8 anders zit ik alsnog met een volle W7 schijf.

Als ik de C schijf (Windows 7 schijf) formatteer dan raak ik toch niks kwijt? En deze moet ik dus voor het installeren van W8 formateren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Als je niets in je program files hebt staan... al je geïnstalleerde bestanden plus de ruwe data die op die partitie staan, zijn weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja programma's maakt niet zoveel uit t gaat gewoon puur om de bestanden (word,pp etc). Dus die blijven gewoon bewaard als ik het goed begrijp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Nee. Formatteren = alles weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Sorry was een beetje onduidelijk in mijn laatste bericht. Zal de feiten even opsommen. Want heb nog een vraag.

SCHIJF 1: partitie a,b

SCHIJF 2: partitie c,d,e

SCHIJF 3: partitie e,f,g

Op schijf 2 (partitie C) staat nu mijn Windows. Deze formatteer ik (wanneer?) en dan blijven de partities A t/m G (exclusief C) ongewijzigd?

Daarna start ik de PC op (nadat C is geformatteerd?) en boot ik via de installatie CD. Daar klik ik op: UPGRADE of Aangepaste installatie. Ik neem aan dat ik dan aangepaste installatie moet aanklikken?

Daar zie ik staan dat zowel A (Is al leeg, niet geformatteerd) en C nu leeg zijn. Nu kan ik gewoon selecteren dat ik W8 wil installeren op de A partitie?

Na het installeren zie ik dus gewoon mijn bestanden weer terug, echter zullen niet alle programma's werken door het formatteren van de C schijf. Maar ik zal wel nog alle bestanden, mappen etc hebben die op de overige partities stonden. Klopt dat?

Hopelijk kan je me met mijn met laatste vragen helpen zodat ik gerust kan upgraden. Zou toch vervelend zijn als al mijn bestanden weg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Ik kom er net achter dat ik dus alleen aangepast kan installeren. Aangepast komt omdat er te weinig ruimte op de C schijf is.

Kies Aangepaste installatie als u:

· Alles op uw computer wilt verwijderen.

· Windows 8 wilt installeren op een afzonderlijk station voor een multiboot met andere besturingssystemen.

· Als er geen besturingssysteem op uw computer is geïnstalleerd.

· Als u niet kunt upgraden van de versie van Windows die op uw computer is geïnstalleerd.

Maar.. hij bedoelt dus alles verwijderen op de huidige Windows schijf en niet alles?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  

Installeer Windows wel op de C partitie en absoluut geen andere. In de toekomst kan je daar gezeur mee krijgen als het op een andere partitie staat omdat sommige software zich alleen op de C partitie laat installeren.

Verstuurd van mijn Nexus 4 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

Ja dan heb ik nog steeds het probleem dat deze te klein is.. Dan moet ik dus alles van D of E naar A verplaatsen omdat ik anders C niet kan samenvoegen. Want als ik het goed heb moeten de partities wel op dezelfde schijf staan om te kunnen samenvoegen, right?

CTRL + X en naar de A schijf.

En deze voeg (C en D) samen tijdens de installatie van W8. En dan installeer ik hem dus op C. Maar dan geld nog mijn vorige vraag

:Kies Aangepaste installatie als u:

· Alles op uw computer wilt verwijderen.

· Windows 8 wilt installeren op een afzonderlijk station voor een multiboot met andere besturingssystemen.

· Als er geen besturingssysteem op uw computer is geïnstalleerd.

· Als u niet kunt upgraden van de versie van Windows die op uw computer is geïnstalleerd.

Wat verwijderd hij dan allemaal?

bewerkt door Freddytje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  

Bij installatie op een partitie laat die de andere met rust. Maar het is en blijft Windows dus kan altijd wat fout gaan. Backups is pre.

Gewoon alles backuppen en logisch partitioneren.

Verstuurd van mijn Nexus 4 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

Okay, ja ik heb het grootste gedeelte gebackupped dus ik ga hem morgen Installeren.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Het is trouwens allemaal gelukt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Haha wat een onderwerp. Blij dat het allemaal is gelukt.

Ik werk gewoon met één partitie. Belangrijke data gaat naar Google Drive en games werken toch via steam... i love the cloud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Files 3.8 Nu Beschikbaar voor Download We zijn verheugd om aan te kondigen dat Files 3.8 nu beschikbaar is voor download! Deze nieuwste update van de populaire bestandsbeheerder voor Windows 10 en 11 introduceert een scala aan nieuwe functies die uw gebruikerservaring aanzienlijk zullen verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste vernieuwingen: Beheer Tags vanuit de Zijbalk U kunt nu eenvoudig tags beheren vanuit de zijbalk. Door met de rechtermuisknop op het taggedeelte te klikken, krijgt u de optie "Beheer tags" te zien. Hier kunt u tags aanmaken, verwijderen of bewerken, wat het organiseren van uw bestanden nog eenvoudiger maakt. Snelle Toegang tot Storage Sense Voor de frequente gebruikers van Storage Sense is er goed nieuws: Files 3.8 maakt het gemakkelijker om toegang te krijgen tot deze functie. U kunt Storage Sense openen via de Command Palette, een aangepaste snelkoppeling toewijzen, of met de rechtermuisknop op een schijf in de zijbalk of op de startpagina klikken. Ondersteuning voor Alternatieve Gegevensstromen Naast het lezen van alternatieve gegevensstromen, stelt Files 3.8 u nu ook in staat om deze te creëren. Met deze functie kunt u extra gegevens aan uw bestanden toevoegen zonder de primaire inhoud te wijzigen. Het aanmaken van alternatieve gegevensstromen is beschikbaar via het contextmenu (standaard uitgeschakeld), de Command Palette of een sneltoets. Nieuwe Acties Files 3.8 bevat nieuwe acties die toegankelijk zijn via de Command Palette of aangepaste sneltoetsen. Tot de nieuwe acties behoren het kopiëren van het pad naar de huidige map, het plakken van items vanuit het klembord als snelkoppelingen en het sluiten van alle tabbladen (Ctrl + Shift + W). Verbeteringen aan Archiveringsinstellingen De aangepaste instellingen voor bestandcompressie worden nu opgeslagen tussen sessies, waardoor uw archiveringsprocessen nog efficiënter worden. Overige Verbeteringen Hieronder vindt u de rest van de changelog: - De privacybeleid-URL is bijgewerkt. - De responsiviteit van de kaarten in de schijfwidget is verbeterd. - Een probleem opgelost waarbij een WSL-prompt soms tijdens het opstarten verscheen. - Een probleem opgelost waarbij het annuleren van slepen en neerzetten de geselecteerde items wist. - Een probleem opgelost waarbij bulk hernoemen de sorteervolgorde niet volgde. - De plaatsing van het contextmenu op de startpagina is gecorrigeerd. U kunt Files downloaden via de Microsoft Store via  deze link De app is ook gratis beschikbaar op de officiële website. We hopen dat u geniet van de nieuwe functies en verbeteringen in Files 3.8 en dat deze update uw bestandsbeheerervaring naar een hoger niveau tilt!

bikerbob

Geplaatst

Probeer eens opnieuw te registreren.
  • Recente prestatie

• ajeew heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...