Spring naar bijdragen

VGA naar DVI verloop kabel

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  188
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hallo,

Ik heb op mijn pc een monitor aangesloten via een DVI kabel, nu wil ik nog een 2de monitor aansluiten die ik toevallig nog op zolder had staan, die monitor heeft een VGA aansluiting.

Helaas heeft mijn pc geen VGA aansluiting, is het mogelijk om met een of andere verloopstekker toch mijn 2de beeldscherm aan te sluiten?

Alvast bedankt,

P.S. dit is mijn pc: http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_07com/01_desktop/productdetails/80006686/acer_predator_g3610_i5_3450_8g_2t_dvd_hd7670_2g_wlan/dt_sjzeh_004/default.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

VGA is analoog, HDMI/DVI zijn digitaal, dus best lastig, er zijn wel kabels om ze met elkaar te verbinden, maar meestal niet zo'n succes. Een goedkope 2e videokaart met VGA inbouwen lijkt me een betere oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

• Actief:  

VGA is analoog, HDMI/DVI zijn digitaal, dus best lastig, er zijn wel kabels om ze met elkaar te verbinden, maar meestal niet zo'n succes. Een goedkope 2e videokaart met VGA inbouwen lijkt me een betere oplossing.

Bedankt voor je snelle reactie! Dan hou ik het maar bij 1 monitor, die 2de was maar als extraatje voor mn school werkstukken :P maar om daar nu een aparte videokaart voor in te laten bouwen hoeft niet.

Nogmaals bedankt voor je hulp :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Actief:  

Hoeveel aansluitingen heb je nu op je videokaart?

Volgens de website die je hebt opgegeven zijn het 1 hdmi en 1 dvi.

Dus dat zou betekenen dat je nu de hdmi over hebt...

Hier is iets voor hdmi>vga http://www.miniinthe...bel_p78537.html

Dit lijkt mij wat je zoekt, maar ik weet niet precies hoe je het wilt en of de aansluitingen wel kloppen...

Ik gebruik toevallig een vga>dvi adaptertje, dus als je dat zoekt is dit handig: http://www.dixons.nl...-converter.html

Wel gek dat ie 15 euro kost, de mijne was 5, ook van de dixons...

Ik moet zeggen dat ik het verder wel eens ben met franswon dat digitaal heel anders is dan analoog maar ik moet zeggen dat mijn vga>dvi adaptertje hte prima doet!

Foto0403.jpg

Foto0404.jpg

dus ik zou zeggen probeer het uit voor die paar eurotjes, bij de lokale elektronica zaak hebben ze vast wel wat.

bewerkt door AEW
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 41
  • 279

• Actief:  

Dankje voor je reactie! Een elektronicazaak is hier niet echt heel dichtbij dus ik bestel hem wel via internet, kun jij of iemand anders me misschien zeggen of de site (www.minniinthebox.com) betrouwbaar is? Heb er namelijk nog nooit van gehoord :P

EDIT: dom van me, kan ik gewoon zelf ook googelen ^^ zie er wel goeie reviews over dus denk dat ik hem daar bestel, nogmaals iedereen bedankt voor de hulp!

bewerkt door b0wnedbymy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Actief:  

Haha, geen dank en graag gedaan, ik heb geen idee of die site betrouwbaar is, ik had m gewoon gebruikt omdat dat het eerste was dat ik tegenkwam. ^_^

Je kan ook nog even googelen of het eventueel nog ergens anders te kopen is, misschien zelfs tegen een zachter prijsje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 41
  • 279
  • 4 weken later...

• Actief:  

Ik heb de kabel binnen maar mijn computer herkent de 2de monitor niet, iemand een idee hoe dit kan?

post-66551-0-06698400-1350391723_thumb.p

bewerkt door b0wnedbymy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je gebruikt zo te zien op je 2e beeldscherm een te hoge resolutie die niet ondersteund word. Kan je een foto maken van hoe je het nu aangesloten heb en welke schermen met welke poort etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

post-66551-0-93571800-1350405631_thumb.j

De witte DVI kabel is van mijn "hoofdbeeldscherm", de zwarte is de hdmi -> VGA

De andere foto is de VGA in het 2de beeldscherm.

post-66551-0-61806800-1350405614_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Probeer voor het 2e scherm eens eens de laagste resolutie dat je kan aanklikken en werk van daaruit naar een steeds hogere resolutie totdat je weer een foutmelding krijgt.

Ik vind sowieso een HDMI >VGA kabel wel heel vreemd...

You cannot convert HDMI to VGA without some serious digital to analog conversion equipment. You cannot use a simple passthough device like you can do with a DVI-I to VGA cable adapter. You will need to use an HDMI cable and a monitor that has an HDMI or DVI-I/D connector.

http://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Audio-Video-Monitors/Monitor-connected-via-HDMI-to-VGA-connector-not-working/td-p/520503

HDMI is een digitaal signaal. In een bepaalde code communiceren twee apparaten met HDMI via een digitaal signaal met elkaar om het beeld door te geven. VGA is een analoog signaal. Via een VGA verbinding gaat het signaal op een analoge manier naar het beeld. Je kan dus niet een kabel maken met aan de ene kant een HDMI plug en aan de andere kant een VGA plug, hoewel je deze kabels wel eens op bepaalde Chinese webshops of op Ebay ziet staan. Deze kabels werken niet. Vergelijk het met een koperen buis. Dit is je kabel. Door een koperen buis kan water (VGA signaal) lopen. Maar als je deze koperen buis aansluit op je gasfornuis (HDMI) dan kan je er niet ineens op koken!

http://www.hdmi-kabels.com/hdmi-naar-vga/

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

Bedankt voor je reactie Farid, ik heb nu de hdmi aansluiting van mijn PC vrij, is het mogelijk als ik deze kabel: http://www.bol.com/nl/p/hq-hdmi-naar-dvi-kabel-1-5-meter/9000000006423844/ aansluit op mijn hdmi poort en dan dit beeldscherm als 2 de beeldscherm gebruik : http://www.bol.com/nl/p/philips-196v3l1ab5-monitor-18-5-inch-1366-x-768-5ms-dvi-vga/9000000012160524/ (goedkopere optie)

Of kan ik beter een nieuwe monitor kopen met een hdmi aansluiting zodat ik geen verloopkabel hoef te gebruiken? (duurdere optie)

bewerkt door b0wnedbymy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Actief:  

Wat je kan doen is inderdaad een HDMI > DVI kabel kopen

Voor 1.5 meter betaal je zo'n 8 euro

Edit: omdat ik niet goed op de foto keek, zag ik de DVI aansluiting over het hoofd.

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

Het beeldscherm wat ik hier nog heb (die met de VGA aansluiting waar dit topic mee begon) is al redelijk oud, dus ik denk dat ik deze koop ( http://www.bol.com/n...00000012160524/ ) en die aansluit met deze kabel ( http://www.allekabel...-dvi-kabel.html ) Is dat mogelijk?

Mijn hoofdbeeldscherm heeft een VGA en een DVI aansluiting en hij zit nu op de DVI aansluiting.

Het 2de beeldscherm wil ik dus gaan verbinden met de HDMI -> DVI kabel.

Kan dat?

bewerkt door b0wnedbymy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Actief:  

Ja dat is mogelijk ja.

Ik vraag me alleen af wat de reden is voor het beeldscherm dat je nu heb uitgekozen?

Voor zo'n 10-20 euro meer heb je een groter beeldscherm en een hogere resolutie (1080P/FullHD)

Ga je de speakers die in het beeldscherm zitten dat je zelf hebt uitgekozen ook werkelijk gebruiken?

Wil je echt 'future-proof' zijn raad ik je een beeldscherm aan met HDMI. Mijn vraag is dan ook wat is je budget voor een nieuw beeldscherm en zijn er eisen aan verbonden?

- resolutie

- grootte in inch "

- maximale prijs

- speakers bij het scherm (ja/nee)

- aantal/welke aansluitingen

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

Dat is inderdaad wel handig, ik heb er niet heel veel verstand van maar mijn vraag is: Kan mijn computer deze 2 beeldschermen op die resolutie dan wel nog aan?

Mijn hoofdbeeldscherm dat ik nu heb: http://www.mediamark...711,289237.html

Dit is mijn pc: http://www.paradigit...04/default.aspx

Welk beeldscherm raad jij me aan als 2de beeldscherm van die lijst van in je vorige reactie?

Edit toevoeging:

De speakers die erin zitten ga ik niet gebruiken, ik had meer op de prijs gelet.

Hij hoeft niet future-proof te zijn, ik ga hem gebruiken als een "hulpbeeldscherm" waar ik af en toe een excel bestandje op bewerk of een website op laat open staan.

18,5 inch is voldoende, iets groter mag ook.

De prijs mag tot 150 euro.

Speaker heb ik niet nodig.

Aansluitingen: Het liefst een hdmi maar een dvi is ook goed.

bewerkt door b0wnedbymy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Actief:  

Even een quote vanuit mijn mailbox:

De speakers die erin zitten ga ik niet gebruiken, ik had meer op de prijs gelet.

Hij hoeft niet future-proof te zijn, ik ga hem gebruiken als een "hulpbeeldscherm" waar ik af en toe een excel bestandje op bewerk of een website op laat open staan.

18,5 inch is voldoende, iets groter mag ook.

De prijs mag tot 150 euro.

Speaker heb ik niet nodig.

Aansluitingen: Het liefst een hdmi maar een dvi is ook goed.

met deze info ben ik op het volgende gekomen:

Samsung Syncmaster S22A350H

- €121.99

- 21.5"

- 1080P

- VGA en HDMI

LG IPS225V

- €134.99

- 21.5"

- 1080P

- VGA, DVI en HDMI

- IPS-panel voor een betere kleurweergave tegenover TN-panelen. zie hier een video over op H.info. ook kan je op Google nog meer vinden over IPS

Verder zou je in dit lijste nog kunnen kijken naar de selectie beeldschermen die ik heb gemaakt.

bewerkt door Farid.
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Actief:  

Bedankt voor je advies Farid.

Als ik een keuze heb gemaakt zal ik deze post editen.

Nogmaals bedankt voor je hulp!

EDIT:

Ik heb een nieuwe monitor bij de mediamarkt gehaald met een hdmi aansluiting, alles werkt prima.

post-66551-0-15442100-1350585088_thumb.j

bewerkt door b0wnedbymy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 188

• Actief:  

Fijn om te horen dat het gelukt is! :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...