Spring naar bijdragen

Intel HD4000 en extra PCIe grafische kaart

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Hallo Allemaal,

Ik heb op mijn moederbord (Asus P8Z77-M) een Intel Core i5 processor met ingebouwde Intel HD 4000 Graphics geïnstalleerd.

Nu wil ik er een extra grafische kaart bij zetten.

Ik heb al een ATI Radeon 5450 (die ik nog had liggen) geprobeerd, maar dat scheen niet te kunnen (op Helpmij.nl)...

Weet iemand of er überhaupt een grafische kaart is, die kan samenwerken met de Intel HD 4000 kan samenwerken?

Ik hoop dat dat gaat.

Alvast bedankt!

Gr. Rik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 66
  • 1.2k

• Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

De 5450 staat qua prestaties ongeveer gelijk met een HD4000...waarom zou je die dan willen gebruiken?

Anyways, normaal moet je gewoon in een PCIe slot een extra grafische kaart kunnen bijhoren en dan moet de Intel HD adapter automatisch worden uitgeschakeld. Wil je eens sturen waar het staat dat dat niet kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Oke, ik wil er gewoon 1 bij om eens te kijken hoe dat samenwerkt.

Eigenlijk gewoon een projectje ;)

Hier de link van mijn topic op Helpmij.nl: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/722127-Intel-HD4000-amp-ATI-Radeon-5450-laten-samenwerken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 66
  • 1.2k

• Actief:  

Oh, je hebt het daarover...ik heb dat 'samenwerken' niet letterlijk genoeg opgevat, sorry daarvoor! Nu, je kan een Intel GPU en een AMD/NVIDIA videokaart wel laten 'samenwerken'. Daarmee wordt dan bedoeld dat de monitor sowieso wordt aangesloten op de chip van het moederbord, en dan wordt de Intel HD4000 gebruikt voor video-encoding en de dedicated videokaart wordt dan ingeschakeld voor taken zoals gaming en dergelijke. Maar sowieso is de HD4000 beter dan de 5450 op alle vlakken behalve videogeheugensnelheid en geen van beiden is geschikt voor gaming of videobewerking, vandaar zag ik het nut niet.

Hmm...er was een nieuwe techniek genaamd 'Lucid Virtu' dacht ik, waarmee je in theorie een NVIDIA GPU en een AMD GPU kon laten samenwerken...of zoiets, ik ben het fijne ervan vergeten. Ik zou normaal het opzoekingswerk voor jou doen, maar dan ben ik net even te druk voor. Ik geef je vanavond een gedetailleerdere uitleg als je wil, of anders kan je zelf aan de slag met het woord 'Lucid Virtu'. Wat ik je wel kan zeggen is dat die functie in het moederbord thuishoort, dus daar moet je al compatibel zijn. Ik kan je niet garanderen dat het kleine stukje dat hier in deze post staat al juist is, het moet echt nagekeken worden, dus neem hier niets van serieus, behalve de naam, opnieuw, Lucid Virtu.

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Hoi Rooo1o,

Ik ben laatst wel een programma op mijn PC tegengekomen met de naam "Lucid Virtu".

Die heb ik opgestart, maar weet niet wat ik ermee kon...(Hij staat nog wel op de PC)

Als je zou willen, zou je mij dan vanavond wat extra informatie willen geven?

Ik hoop het.

Alvast Bedankt,

Rik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 66
  • 1.2k

• Actief:  

Zal er ff een beetje over opzoeken als ik wat tijd krijg, kan je op rekenen.

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Oké, in 1 woord: Fantastisch!!!

:goed: :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 66
  • 1.2k

• Actief:  

Goed...wat Lucid Virtu nu doet, is inderdaad de onboard GPU en de dedicated GPU laten van plaats wisselen waar nodig. Voor video-encoding wordt de onboard GPU gebruikt want die is veel energiezuiniger en gewoon beter in die taak, voor zware grafische taken wordt de discrete GPU aan de slag gezet. Werken ze echt 'samen'? Nee. Dat heb ik hierboven verkeerd gezegd, vandaar ook dat ik erbij zei dat ik mis kon zijn. Het is op zich een handige functie als je met beide dingen geregeld bezig bent, maar er is wél een performance-hit in games als die Lucid Virtu software in gebruik staat. Lees hier meer: http://www.anandtech...ridge-platforms

De reden dat ik je nu toch gewoon naar een site stuur, is simpelweg omdat de technische uitleg mijn petje te boven gaat. Ik sta ver genoeg om de basisfunctie te snappen, maar verder/beter dan in deze post kan ik het vooralsnog niet uitleggen. Eerst een paar jaar hogeschool informatica doen en dan ga ik van meer nut zijn voor deze site.

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Oké, dat is duidelijk, Rooo1o.

Ik ga eens even op die site kijken.

In ieder geval, bedankt voor de informatie.

En als ik nog vragen heb, stel ik ze hier wel.

Maar sowieso bedankt!

EDIT: Het werkt WOOHOO!!

Deze gaat op slot :lol:

bewerkt door rikdegraaff
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 66
  • 1.2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Files 3.8 Nu Beschikbaar voor Download We zijn verheugd om aan te kondigen dat Files 3.8 nu beschikbaar is voor download! Deze nieuwste update van de populaire bestandsbeheerder voor Windows 10 en 11 introduceert een scala aan nieuwe functies die uw gebruikerservaring aanzienlijk zullen verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste vernieuwingen: Beheer Tags vanuit de Zijbalk U kunt nu eenvoudig tags beheren vanuit de zijbalk. Door met de rechtermuisknop op het taggedeelte te klikken, krijgt u de optie "Beheer tags" te zien. Hier kunt u tags aanmaken, verwijderen of bewerken, wat het organiseren van uw bestanden nog eenvoudiger maakt. Snelle Toegang tot Storage Sense Voor de frequente gebruikers van Storage Sense is er goed nieuws: Files 3.8 maakt het gemakkelijker om toegang te krijgen tot deze functie. U kunt Storage Sense openen via de Command Palette, een aangepaste snelkoppeling toewijzen, of met de rechtermuisknop op een schijf in de zijbalk of op de startpagina klikken. Ondersteuning voor Alternatieve Gegevensstromen Naast het lezen van alternatieve gegevensstromen, stelt Files 3.8 u nu ook in staat om deze te creëren. Met deze functie kunt u extra gegevens aan uw bestanden toevoegen zonder de primaire inhoud te wijzigen. Het aanmaken van alternatieve gegevensstromen is beschikbaar via het contextmenu (standaard uitgeschakeld), de Command Palette of een sneltoets. Nieuwe Acties Files 3.8 bevat nieuwe acties die toegankelijk zijn via de Command Palette of aangepaste sneltoetsen. Tot de nieuwe acties behoren het kopiëren van het pad naar de huidige map, het plakken van items vanuit het klembord als snelkoppelingen en het sluiten van alle tabbladen (Ctrl + Shift + W). Verbeteringen aan Archiveringsinstellingen De aangepaste instellingen voor bestandcompressie worden nu opgeslagen tussen sessies, waardoor uw archiveringsprocessen nog efficiënter worden. Overige Verbeteringen Hieronder vindt u de rest van de changelog: - De privacybeleid-URL is bijgewerkt. - De responsiviteit van de kaarten in de schijfwidget is verbeterd. - Een probleem opgelost waarbij een WSL-prompt soms tijdens het opstarten verscheen. - Een probleem opgelost waarbij het annuleren van slepen en neerzetten de geselecteerde items wist. - Een probleem opgelost waarbij bulk hernoemen de sorteervolgorde niet volgde. - De plaatsing van het contextmenu op de startpagina is gecorrigeerd. U kunt Files downloaden via de Microsoft Store via  deze link De app is ook gratis beschikbaar op de officiële website. We hopen dat u geniet van de nieuwe functies en verbeteringen in Files 3.8 en dat deze update uw bestandsbeheerervaring naar een hoger niveau tilt!

bikerbob

Geplaatst

Probeer eens opnieuw te registreren.
  • Recente prestatie

• ajeew heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...