Robin01 Geplaatst Augustus 25, 2012 Bijdragen: 56 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/31/11 Status: Offline Actief: Augustus 26, 2012 Delen Geplaatst Augustus 25, 2012 (bewerkt) Hallo allemaal,Bij het opstarten van Windows Vista laptop (Model: HP Pavilion dv6 Notebook pc) krijg ik de volgende melding:bootmgr ontbreekDruk Ctrl+Alt+Delete om opnieuw op te starten. Daarna gebeurt er niets.Ik ga dan vista opnieuw installeren.Ik heb op internet Vista recovery Disk gevonden en gebrand op een DVD schijf.Inhoud bestaat uit 3 mappen en 1 bestand :[bOOT], boot, sources, en bootmgr bestand.De bios heb ik ingesteld, booten vanuit CD/DVD/Als ik de pc boot vanuit mijn CD speler, gebeurt er niets.Ik blijf de melding: bootmgr ontbreek krijgen.Weet iemand hoe dit is op te lossen? Augustus 25, 2012 bewerkt door DukeNPDA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 56
IfElse Geplaatst Augustus 25, 2012 Bijdragen: 2643 Waardering: 55 Prestatiepunten: 2132 Dagen gewonnen: 4 Lid sinds: 08/17/10 Status: Offline Actief: Oktober 16 Leeftijd: 29 Was actief op: Windows Delen Geplaatst Augustus 25, 2012 Je moet in je bios de opstart volgorde veranderen. Eerst je cd dvd drive en daarna de schijf waarop windows staat. Dat is het probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 55 2.6k 4
Robin01 Geplaatst Augustus 25, 2012 Bijdragen: 56 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/31/11 Status: Offline Actief: Augustus 26, 2012 Auteur Delen Geplaatst Augustus 25, 2012 Ik ben in het bezit van Hp pavilion dv6 notebook pentium dual core cpu.Bij boot options heb ik de volgende instellingen: CD-ROM Boot. -enabledFloppy boot- disabledinternal Network AdapterBoot-disabledBoot OrderInternal cd/dvd driveUsb disketteUsb cd/dvd romUbs floppyNetwork adapterNote hard drive.Ziijn deze instellingen goed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 56
Glenneke1996 Geplaatst Augustus 25, 2012 Bijdragen: 608 Waardering: 20 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 06/28/09 Status: Offline Actief: Juni 3, 2018 Leeftijd: 28 Delen Geplaatst Augustus 25, 2012 Ja, maar de DVD moet bootable zijn. Ik heb ooit ook het probleem gehad dat mijn computer niet wou opstarten vanaf een recovery DVD. Als je hem zelf brand komt het vaak voor dat hij niet bootable is. Met IMGburn kan je bij de opties 'Bootable' aanvinken. Dus misschien is het best om de DVD opnieuw te branden met IMGburn. Zodat je dan vanaf de recovery DVD een opstartherstel kan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 20 608
Robin01 Geplaatst Augustus 25, 2012 Bijdragen: 56 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/31/11 Status: Offline Actief: Augustus 26, 2012 Auteur Delen Geplaatst Augustus 25, 2012 De bestand die ik heb gedownload is ISO format. En daarna gebruik ik Nero om het weg te schrijven naar dvd.Is deze stap goed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 56
Gast franswon Geplaatst Augustus 25, 2012 Delen Geplaatst Augustus 25, 2012 Normaal wel, als je de optie image branden in Nero gebruikt. Waarom DVD? Normaal is een CD-image voldoende om op te starten. Wat ook wel eens gebeurt: de cd die op een andere machine wordt gebrand is niet leesbaar. Probeer in zo'n geval op een zo laag mogelijke snelheid te branden met de optie verify. Dan word de schijf na het branden gecontroleerd op fouten. Hoge brandsnelheden geven soms slechte resultaten. Een ander merk schijfje wil ook wel eens wonderen doen, de schijfjes van Achdi super zouden op menig strand verboden worden omdat ze te doorschijnend zijn 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Robin01 Geplaatst Augustus 25, 2012 Bijdragen: 56 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/31/11 Status: Offline Actief: Augustus 26, 2012 Auteur Delen Geplaatst Augustus 25, 2012 Bedankt, nadat ik de brandsnelheid zo laag mogelijk heb ingesteld,kan ik booten vanaf mijn cd:).Nogmaals hartelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 56
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.