Puma44 Geplaatst Juli 27, 2012 Bijdragen: 5 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/09/12 Status: Offline Actief: Juli 27, 2012 Delen Geplaatst Juli 27, 2012 Hey allen! ik zoek voor volgende week een nieuwe game pc. m'n ouwe word een beetje oud. en draait de laatste games niet super. heb al wat rondgekeken maar weet nog niet precies. heb wat ''profesionele'' advies nodig. Wat is uw budget? kan onder 1000 euro. maar liever rond de 700-800. Wat is het einddoel van uw pc? hij moet de laatste games op hoogste graphics kunnen zijn. hij moet de lang mee kunnen gaan meer dan 5 jaar sowieso. Heeft u verder specifieke eisen? de zwaarste games moet hij aankunnen. Wilt u uw pc zelf in elkaar zetten of is het de bedoeling dat de leverancier dat doet? het liefst door leverancier maar als het goedkoper is om zelf in elkaar te zetten dan doe ik dat. Wilt u, naast de pc zelf, nog overige randapparatuur in de vorm van onderstaande producten aanschaffen? nee Maakt u gebruik van draadloos netwerk? nee Indien u in het bezit bent van een monitor, welke resolutie heeft die? 1920x1080 Ik hoop dat ik hier me keuze kan maken Alvast bedankt voor hulp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 5
Tom Geplaatst Juli 27, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Juli 27, 2012 ...hij moet de laatste games op hoogste graphics kunnen zijn. hij moet de lang mee kunnen gaan meer dan 5 jaar sowieso... ...de zwaarste games moet hij aankunnen.Die twee dingen gaan niet samen. Een game-pc is vrijwel afgeschreven na 3 jaar. Afhankelijk van het doel van de pc kan een nieuwe desktop absoluut door sommige mensen langer dan 5 jaar worden gebruikt, maar dat geldt simpelweg niet voor gamers. Met de huidige snelste videokaarten zul je wellicht nog twee jaar alle nieuwe games op de maximale settings kunnen spelen, daarna gaat dat niet meer. Voor de processor geldt ongeveer hetzelfde, al gaat die iets langer mee op high dan de videokaart. Daarnaast, je hebt het budget niet voor een high-end game-pc. Dan moet je denken aan 1500 tot 1800 euro. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Puma44 Geplaatst Juli 27, 2012 Bijdragen: 5 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/09/12 Status: Offline Actief: Juli 27, 2012 Auteur Delen Geplaatst Juli 27, 2012 nee nou hoeft toch geen pc te kopen voor 1800 euro. weet zeker dat je voor 800 euro wel een pc kunt krijgen die games op hoogste graphics kunnen.en dat die pc over 5 jaar heus nog wel spellen aankan van die tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 5
Freddytje Geplaatst Juli 27, 2012 Bijdragen: 5712 Waardering: 113 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 06/21/09 Status: Offline Actief: April 21, 2018 Delen Geplaatst Juli 27, 2012 Luister nou naar Tom. Niemand kan voorspellen wat de game industrie doet. Over 5 jaar is misschien Quad HD 3D wel de standaard. Nou dan kan je nog zo'n pc hebben, echt goed lopen zal die dan niet meer. Future proof bestaat niet. Elke 2-3 jaar videokaart updaten. Processor gaat iets langer mee. Dus in principe kan je met een game pc zo'n 3 jaar doen en dan moet je upgraden. Niet alles vervangen, gewoon upgraden. Onderdeel voor onderdeel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 113 5.7k
Releases Geplaatst Juli 27, 2012 Bijdragen: 2097 Waardering: 74 Prestatiepunten: 575 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/08/09 Status: Offline Actief: December 2, 2022 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Juli 27, 2012 Om advies vragen omdat je het zelf niet weet en gelijk er tegen in gaan en betweterig doen. Daar kom je niet ver mee op dit forum Puma. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 74 2.1k
Dit is een populair bericht. Tom Geplaatst Juli 27, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Dit is een populair bericht. Delen Geplaatst Juli 27, 2012 nee nou hoeft toch geen pc te kopen voor 1800 euro. weet zeker dat je voor 800 euro wel een pc kunt krijgen die games op hoogste graphics kunnen.en dat die pc over 5 jaar heus nog wel spellen aankan van die tijd.Dat "weet zeker" is eigenlijk het enige waar ik me aan stoor. Als dat zo is, zou ik m'n eigen samenstelling maken en bouwen. Later, over een jaar of twee, kom je er dan achter dat je een probleem hebt, want:1) Je hebt geen SSD of hij is te klein en/of te traag.2) Je videokaart krijgt behoorlijke moeite met de games en je trekt ze zeker niet meer op hoge settings. Upgraden is mogelijk, maar kost ook geld.3) Je processor is niet meer krachtig genoeg om zelfs bij een nieuwe videokaart de prestaties te leveren die je zoekt. Gelukkig is dat niet het eerste probleem waar je tegenaan loopt.Met 800 euro kun je dus wel iets beginnen, maar houd er rekening mee dat je dan op termijn een SSD gaat moeten kopen - die zit er immers voor dat geld niet bij - en je videokaart moet vervangen. Daarnaast kan het zo zijn dat je processor niet meer voldoende trekt en je vast zit aan een upgradeset, betreffende het moederbord, CPU en geheugen. Een SSD en videokaart zal bij elkaar 350 tot 550 euro kosten, afhankelijk van de videokaart die je nodig hebt. Voor een upgradeset moet je rekening houden met 350 tot 400 euro. Dat kan dus wel en is met het oog op de tijd die een gamepc meegaat misschien ook wel het verstandigst, maar kost je over twee tot drie jaar dus weer eenzelfde smak geld. De behuizing, voeding en brander kun je dan in principe behouden, dat wel.Dat is overigens ook hoe de meeste gamers het doen. Ze vervangen eens in de zoveel tijd de binnenkant van de pc en nemen mee wat nog mee kan. In de meeste gevallen is dat naast wat ik net noemde ook een grote harde schijf. Ze kopen vervolgens een upgradeset plus videokaart en momenteel ook een SSD en dan kunnen ze weer een tijdje vooruit. Ik kan dus iets samenstellen voor 800 tot 1000 euro, maar dan moet ik wel van je horen dat je 't een beetje serieus neemt. 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Puma44 Geplaatst Juli 27, 2012 Bijdragen: 5 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/09/12 Status: Offline Actief: Juli 27, 2012 Auteur Delen Geplaatst Juli 27, 2012 hej tom mag ik jou pc is zien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 5
Tom Geplaatst Juli 27, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Juli 27, 2012 Wat heeft dat ermee te maken dan?Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.