Othuroyo Geplaatst Mei 3, 2012 Bijdragen: 29 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/20/09 Status: Offline Actief: Juli 8, 2012 Delen Geplaatst Mei 3, 2012 Wat is uw budget?Het budget is tot 500 exl btw. Ongeveer 600 dus met btwWat is het einddoel van uw pc?Het moet een pc worden waarop goed gewerkt kan worden, maar ook af en toe lekker gegamed.Heeft u verder specifieke eisen?Nee geen specifieke eisen. Goede geluidskaart misschien.Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?Ik wil het laten assembleren.MonitorIk heb al een SyncMaster 940 NWToetsenbordGraag een nieuw toetsenbordMuisGraag een nieuwe muisBoxenGraag nieuwe boxenKaartlezerNiet nodigMaakt u gebruik van draadloos netwerk?Ik maak gebruik van een draadloos netwerkGaat u overclocken?Ik ga niet overclockenWilt u een m-ATX of ATX systeem?Wat het beste en goedkoopste is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 29
Farid. Geplaatst Mei 4, 2012 Bijdragen: 5247 Waardering: 249 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/27/07 Status: Offline Actief: Februari 24, 2016 Delen Geplaatst Mei 4, 2012 Wat voor games ben je vooral van plan te willen gaan spelen?Als de games niet te zwaar zijn kan er gekozen worden voor een A8 3850Ik raad je aan om het randapparatuur te kopen via tweakers.net aangezien dit voordeliger is.Ook als je thuis nog beschikt over een DVD/CD drive of een HDD en deze nog wilt gebruiken, graag, dit scheelt namelijk in de kosten (gemiddeld 105 euro voor een nieuwe HDD)Hier heb ik mijn samenstellingIk zal later even onderbouwen 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 249 5.2k
Heisenberg Geplaatst Mei 4, 2012 Bijdragen: 5918 Waardering: 109 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/15/08 Status: Offline Actief: Juni 21, 2021 Delen Geplaatst Mei 4, 2012 Even een vraag:- Randapparatuur moet dat in het 600 euro budget of exclusief? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 109 5.9k
Othuroyo Geplaatst Mei 4, 2012 Bijdragen: 29 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/20/09 Status: Offline Actief: Juli 8, 2012 Auteur Delen Geplaatst Mei 4, 2012 Hey uitermate bedankt,Randapparatuur hoort in het budget. Ik bestel liever via azerty, omdat ik het daar zonder belasting kan kopen.Om de andere vraag te beantwoorden, ik heb nog wel een harde schijf. Deze laat ik echter in mijn huidige computer zodat ik die weer kan verkopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 29
Tom Geplaatst Mei 4, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Mei 4, 2012 afspraak DUKEN + 10 euro korting Mocht je er nog een tientje korting bij willen. Geldt alleen incl. assemblage, mocht je die onverhoopt toch niet in je bestelling plaatsen kun je boven de 500 euro van de volgende code gebruik maken: afspraak DUKEN + 5 euro korting 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Othuroyo Geplaatst Mei 4, 2012 Bijdragen: 29 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/20/09 Status: Offline Actief: Juli 8, 2012 Auteur Delen Geplaatst Mei 4, 2012 Uitermate bedankt !Waar zou ik dat bij kunnen plaatsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 29
Tom Geplaatst Mei 4, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Mei 4, 2012 In het veld "opmerkingen", die zie je verschijnen in het eerste scherm nadat je op "bestellen" hebt geklikt. Tijdens het bestelproces dus alleen even goed opletten, kan bijna niet missen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Othuroyo Geplaatst Mei 7, 2012 Bijdragen: 29 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/20/09 Status: Offline Actief: Juli 8, 2012 Auteur Delen Geplaatst Mei 7, 2012 Hartelijk bedankt, is er nog randapparatuur wat door jullie aanbevolen wordt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 29
Tom Geplaatst Mei 7, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Mei 7, 2012 Ligt eraan wat je aan die onderdelen wilt spenderen. Al een idee wat dat betreft? Liefst afzonderlijke budgetten of een voorkeur waar je het liefst meer aan uitgeeft: boxen, toetsenbord of muis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Othuroyo Geplaatst Mei 7, 2012 Bijdragen: 29 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/20/09 Status: Offline Actief: Juli 8, 2012 Auteur Delen Geplaatst Mei 7, 2012 560 kostte de samenstelling. Dan heb ik nog 40 euro over (even de korting niet meegerekend), dus 40 euro voor boksen, toetsenbord en een muis..Daarvan vind ik de boksen het belangrijkst, toetsenbord en muis heb ik eigenlijk nog wel klaar liggen. ( al zijn nieuwe altijd fijn ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 29
Farid. Geplaatst Mei 7, 2012 Bijdragen: 5247 Waardering: 249 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/27/07 Status: Offline Actief: Februari 24, 2016 Delen Geplaatst Mei 7, 2012 Hier de samenstelling met muis/tobo en speakers. Zelf hebben wij thuis deze speakers ook en voor de 'normale' pc gebruiker voldoen ze prima!Zeg je van, tobo en muis heb ik nog wel dan verwijder je ze gewoon en bespaar je wat geld. Heb bij de muis/tobo echt voor basic genomen, omdat het budget gewoon niks beters toelaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 249 5.2k
Othuroyo Geplaatst Mei 7, 2012 Bijdragen: 29 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/20/09 Status: Offline Actief: Juli 8, 2012 Auteur Delen Geplaatst Mei 7, 2012 Ik vind het prima !Kan iemand dan nog een windows 7 torrent aanbevelen, die ik kan gebruiken voor de nieuwe computer. Naam volstaat ! Staan zoveel versies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 29
Farid. Geplaatst Mei 7, 2012 Bijdragen: 5247 Waardering: 249 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/27/07 Status: Offline Actief: Februari 24, 2016 Delen Geplaatst Mei 7, 2012 Bij TPB even zoeken op:Windows.7.ULTIMATE.SP1.ALL.EDITIONS.32-64.bit-MAFIAAEn anders gewoon intikken: Windows 7 64-bits.Let wel op dat je een 64 bits gebruikt anders kan je pc niet de volledige 8GB RAM gebruiken.Ik zou alleen nog wel even Tom naar laten kijken, just in case. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 249 5.2k
Tom Geplaatst Mei 7, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Mei 7, 2012 Ik ben het inderdaad niet eens met je samenstelling. Waar is bijvoorbeeld de videokaart? De grafische oplossing in die Llano-CPU volstaat niet voor echt gamen. Maar ja, ik heb ook de specifieke games niet zien staan... Wat wil je gaan spelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Othuroyo Geplaatst Mei 9, 2012 Bijdragen: 29 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/20/09 Status: Offline Actief: Juli 8, 2012 Auteur Delen Geplaatst Mei 9, 2012 Zoals bijvorobeeld de far cry 3 of de nieuwe call of duty die uit gaat komen wil ik wel kunnen spelen. Dat dat niet op de hoogste instellingen kan begrijp ik ook wel gezien het budget. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 29
Tom Geplaatst Mei 9, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Mei 9, 2012 Mja, ik stel voor dat Quinten of Marcel er dan nog naar kijkt, ik heb de komende tijd niet veel gelegenheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Dit is een populair bericht. Heisenberg Geplaatst Mei 9, 2012 Bijdragen: 5918 Waardering: 109 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/15/08 Status: Offline Actief: Juni 21, 2021 Dit is een populair bericht. Delen Geplaatst Mei 9, 2012 Oké laat ik het allemaal even op een rijtje zetten: * - Far Cry 3 wordt geen licht spel, daarvoor moet je zeker een hoger budget uittrekken wil je dat goed en vloeiend willen spelen. * - Je zegt dat je speakers het belangrijkst vind? Ik stel voor 600 euro uit te trekken voor de PC en dan achteraf een mooie 2.1 set te kopen. Maar goed, even afgaande op je huidig eisen. Je wensen komen later. Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld. Uitleg: Processor - Een AMD processor, aangezien Intel op dit moment voor jouw budget niet aantrekkelijk is. AMD is zeker geen slechte fabrikant en maakt goede prijs/prestatie processoren. Gekozen is voor een nieuwere generatie, deze heeft een lagere stroomverbruik waardoor er niet zo'n zware voeding nodig is. Bij deze processor hoort een AM3+ moederbord. Even inhoudelijk over de processor. Het is een quad-core processor, dat wilt zeggen een CPU (= processor) met 4 'kernen'. Even heel kort gezegd deze kunnen hetzelfde als wat een 'normale' processor kan met 1 core, maar dan 4x. Er zit natuurlijk een veel technischer verhaal achter maar dat is nu niet relevant. Deze processor draait op 3,6 GHz wat meer dan zat is. Daarnaast beschikt deze processor over een zogeheten "Turbo" functie. Dan kan de processor zichzelf automatisch een hogere klok-frequentie geven dan waar die standaard maximaal op draait. Dit is maximaal bij deze processor 3,8 GHz, dit is te merken wanneer de processor flink aan het werk wordt gezet. De standaard koeling is voldoende voor jouw doeleinden omdat je niet gaat overclocken. Het is dan ook zinloos om extra geld uit te geven aan een processor koeler. Het enige nadeel van de standaard koeling is dat die wat meer lawaai maakt als je de processor flink aan het werk zet. Je kunt hem wel standaard laten begrenzen op bijvoorbeeld 70% waardoor het geluid gering blijft. Er zit standaard een beveiliging op dat wanneer de processor te heet wordt dat de koeler 100% gaat draaien. Verder heeft de processor een lage TDP van max. 95 watt waardoor je pc zuiniger is. Een prima processor voor je doeleinden. Moederbord - Een AM3+ moederbord van ASRock. ASRock is een prima fabrikant dat zich de laatste anderhalve jaar flink heeft bewezen. Ikzelf heb ook langere tijd een AM3 moederbord van ASRock in bezit gehad en ik ben was daar zeer tevreden over. Het beschikt over de nieuwe functies zoals SATA-600, dit is erg fijn omdat het daardoor met nieuwere harde schijven en SSD's (- hier later meer over) beter kan 'communiceren'. De verbinding met SATA-600 apparaten is een stuk sneller dan SATA-300. Even een simpele vergelijking: Van USB 2.0 naar USB 3.0. En daar beschikt het ook over, USB 3.0 aansluitingen. Verder voldoende mogelijkheden om videokaarten / geluidskaarten en andere insteekkaarten te plaatsen. Ook plaats voor maximaal 32GB intern geheugen dat kan draaien op zo'n 1866 MHz. Videokaart - Aangezien je aangaf toch graag de nieuwste spellen te spelen (weliswaar op een lage resolutie) heb ik gekozen voor de nieuwere generatie ATI, de 7000 serie. Deze 7750 is een prima kaart voor zijn geld. Ik heb hier een linkje naar een website die deze kaart reviewt. De pagina waar ik naar gelinkt heb is van het spel Battlefield: Bad Company 2. CoD - Black Ops 2 zullen waarschijnlijk ongeveer dezelfde specificaties hebben als dit spel. Je kunt zien dat het prima speelbaar is zolang je de resolutie en instellingen niet te hoog gooit. Aangezien het een nieuwere generatie is, is de videokaart ook zuiniger. Met 28nm kan je prima door met een 430 watt voeding. Gezien je niet gaat overclocken heb je ook niet meer nodig dan dat. Verdere componenten: 4GB Intern geheugen, ja het is misschien geen 8GB maar die 20 euro kan je weer in je zak steken voor je speakers. 8GB ga je niet gebruiken tenzij je veel virtueel werkt. Mocht je dat gaan doen, dan zou ik zeker te weten het budget verhogen met 200 euro en langer wachten. Maar gezien jouw doeleinden is dat helemaal niet nodig. Windows 7 64-bits zal die 4GB meer dan voldoende vinden. Ook met meerdere (zware) applicaties ga je daar een nihil verschil merken, dus daarom zonde om daarvoor meer uit te geven als je een gering budget hebt. Mocht je toch naderhand wat meer intern geheugen willen hebben. Je kunt naar de lokale PC-boer gaan en 4GB DDR3 1333 MHz aanschaffen en erin prikken. Je behuizing is van het merk Bitfenix, een merk dat ik laatste tijd goed in de gaten houd. Ik lees (heel) veel reviews over behuizingen omdat ik er zelf eentje wil aanschaffen. Maar om even naar jouw toe te koppelen, Bitfenix heeft een prima kast gemaakt voor een hele mooie prijs. Mocht je mij niet geloven, kijk even naar dik 15 minuten durende filmpje, wat nog vrij kort is voor TinyTomLogan maar goed. Daar zul je zien wat Bitfenix goed heeft gedaan, je moet rekening houden dat deze kast geen dikke 100+ euro is maar 30 euro. Een silver Award van TTL is echt super goed, weinig kasten krijgen überhaupt een Award bij hem. Hele kritische man en heb bijna al zijn video's bekeken, hij ziet niks over het hoofd.Verder standaard DVD-brandertje, heb je die eigenlijk nodig? Anders kan je nog 16 euro besparen. Een 500GB 7200 RPM harde schijf voor opslag. Ik zou zeker niet te veel investeren in een grotere harde schijf. Ze zijn echt heel duur op dit moment en die 50 euro kan je zeker besparen. Mocht je naderhand vinden dat 500GB te weinig is, dan koop je een 1TB USB 3.0 externe harde schijf aan voor opslag. Het hoeft toch niet snel te zijn, dus dat kan zeker. USB 3.0 is een snelle verbinding, een stuk sneller dan je gewend bent bij USB 2.0. Het gekozen moederbord ondersteund dit ook (blauwe poorten USB poorten). SSD - Ja dit verdiend nog wel een kopje. Je zal waarschijnlijk wel denken, wat is dat ding? Een SSD is even heel kort en totaal niet-technisch gezegd flash-geheugen. Wat houd dit in: Geen draaiende mechanisme waardoor de acces-time (= De tijd dat je opslagmedium nodig heeft om iets te 'bereiken/vinden') is echt super veel sneller dan bij een harde schijf. Niet geloven: Reguliere harde schijf = Reizen met het OV SSD = Reizen met een Formule 1 race-auto op een lege rechte weg Aangezien SSD's niet de goedkoopste oplossingen zijn heb ik gekozen voor een OCZ Agility 3 60 GB. Nu zullen er wijsneuzen komen die zeggen: Ja maar de Samsung 830 is véél sneller. Ja dat klopt, ook een stuk duurder. Je zult versteld zijn wat deze OCZ schijf je kan bieden. Met de nieuwste firmware heeft die ook geen last meer van vastlopers / crashes (eigen ervaring!, werk er nu ongeveer een half jaar mee). Nadeel is wel 60GB, dus puur alleen bedoeld voor je besturingssysteem, zware programma's en een enkel game. Je harde schijf is dus het opslag medium voor alle overige downloads / bestanden / overige programma's. Omdat er nog genoeg ruimte was met je budget heb ik dit gekozen. Je zult er zeker weten geen spijt van krijgen. Alleen via je moederbord wel AHCI aanzetten, maar daar kun je eventueel later nog wel een topic aanmaken op DukeN Hardware-board. Ik zal je dan uitleggen waarom je dat moet doen in plaats van IDE. Ook automatisch defragmenteren en slaapstand uitzetten. Opstart tijd met een SSD is toch ongeveer 10 seconden. Opstarten van gehele CS6 pakketen van Adobe binnen luttele seconden. Office Word / Excel? Klik en het is er. Alles gaat sneller, zelfs browsen. Je hebt dan nog circa 40 euro over voor speakers en/of een toetsenbord-muis setje. Ik zou dat soort apparatuur bij een aparte winkel bestellen waar de goedkoopste prijs is. Voorbeeld: http://tweakers.net/pricewatch/277153/altec-lansing-vs2721.html#tab:prices Prima 2.1 setje voor zijn prijs. Kun je aanschaffen van het geld dat je nog over hebt. Daarnaast zit er nog assemblage bij. Nog vragen? Kom maar op! 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 109 5.9k
marcelvn Geplaatst Mei 9, 2012 Bijdragen: 949 Waardering: 113 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/12/08 Status: Offline Actief: Juni 16, 2017 Leeftijd: 29 Delen Geplaatst Mei 9, 2012 Op 9-5-2012 om 18:58 zei Tom: Mja, ik stel voor dat Quinten of Marcel er dan nog naar kijkt, ik heb de komende tijd niet veel gelegenheid. Bedoel je niet Marc en Quinten?, we hebben marcel en marc (marcelvn en marciej). Zie veel mensen die zich vergissen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 113 949
Tom Geplaatst Mei 9, 2012 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Mei 9, 2012 Eerlijk gezegd bedoelde ik jou. Volgens mij weet jij er ook wel aardig wat van, of niet? @Quinten: hele goede post weer! Had daar zeker geen tijd voor, netjes op papier gezet man. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
marcelvn Geplaatst Mei 10, 2012 Bijdragen: 949 Waardering: 113 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/12/08 Status: Offline Actief: Juni 16, 2017 Leeftijd: 29 Delen Geplaatst Mei 10, 2012 Op 9-5-2012 om 21:48 zei Tom: Eerlijk gezegd bedoelde ik jou. Volgens mij weet jij er ook wel aardig wat van, of niet? @Quinten: hele goede post weer! Had daar zeker geen tijd voor, netjes op papier gezet man. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Ik weet er veel van af maar ik hou me toch liever bezig met netwerk configurate, software en randapparatuur, dat is waarom ik bijna geen bijdrage's lever aan zulke topics Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 113 949
Oud-beheerder Duken Geplaatst Mei 10, 2012 Bijdragen: 26218 Waardering: 2934 Prestatiepunten: 25045 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Donderdag om 09:19 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Mei 10, 2012 Pff wat een nette post man! Petje af Quinten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.