Spring naar bijdragen

Bios wachtwoord vergeten laptop

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  60

Gisteren is mij gevraagd of ik eventueel een laptop van Dell zou kunnen opstarten, of beter gezegt kraken. Daar de persoon het pasword niet meer weet.

Het is een Dell Latitude CPi A400Xt designt for MS Win 2000 Proffessional / Win NT Workstation 4.0 / Win 98. wat de persoon niet er heeft bij verteld is welk OS er juist opzit, blijkt dat het niet echt daarzit. Anders zou ik gewoon de hd wissen en een ander OS opzetten.

Kan echter geen schermafdruk/foto bijstoppen van het opstartscherm, omdat die echt onleestbaar is door het feit dat de letters niet duidelijk genoeg zichtbaar zijn daar deze maar een scherm heeft van 13.5 inch (raar maar het is echt zo).

dit is wat er opkomt bij het opstarten:

This computer system, #VV4DS**D35B, is protected by a password authentication system. You cannot acces the data on this computer without the correct password.

Pleas type in the primary or administrator password and press ENTER.

Deze laptop is waarschijnlijk beveiligt met een BIOS wachtwoord, waardoor het waarschijnlijk komt dat ik ook niet in de setup kan komen. de vraag is dus: bestaat er alsnog een manier om dit probleem te omzeilen of moet ik de persoon het spijtige nieuws vermelden dat deze laptop waarschijnlijk naar een servicepunt van Dell zal moeten gedaan worden om dit probleem op te lossen of dat hij beter de laptop kan vergeten en zich een nieuwe aanschaffen. Er staat geen echt belangrijke informatie of bestanden op de Laptop, alle info zou mogen gewist worden.

Dank bij voorbaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 784
  • 1.6k
  • 55
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25041
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat kan, de Laptop dient stoomloos te worden en de batterij van de laptop en het moederboard dient verwijderd te worden.

De laptop batterij is geen probleem... maar de batterij van je moederboard voor het bewaren van je CMOS settings (zoals wachtwoord) is lastiger.

Deze moet ook eruit en dan een dagje wachten... de laptop vergeet dan zijn bios settings zoals het wachtwoord.

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik denk eerder dat het om een encryption programma gaat die actief draait. Dit ivm de data op de hardeschijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Bijdragen:  1570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Actief:  
  • Leeftijd:  60

Thx allemaal, zal het de persoon melden als ik de laptop teruggeeft, software matig had het nog niet zo overkomelijk geweest maar om het met hardware te doen ben ik niet zo handig en laat ik het liever over aan mensen die er verstand van hebben. In ieder geval bedankt voor de informatie, en hierbij anzie ik deze vraag dan ook als gesloten. thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 784
  • 1.6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...