Dit is een populair bericht. shadowwatch Geplaatst Februari 17, 2012 Bijdragen: 1095 Waardering: 139 Prestatiepunten: 2 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/26/09 Status: Offline Actief: Januari 5, 2018 Leeftijd: 30 Dit is een populair bericht. Delen Geplaatst Februari 17, 2012 Hallo iedereen, ik ben bezig met een project wat ervoor moet zorgen dat wanneer ik op een knopje duw de pc aangaat en hierbij moet dan automatisch een plank naar voren komen waar een toetsenbord en muis op staan. Het leek me leuk om iedereen hier van op de hoogte te houden. Geen idee wanneer het af gaat zijn of hoelang het gaat duren heb al een aantal dingen gemaakt voor het systeem. BENODIGDHEDEN 1x Lego Mindstorms NXT robot.(met wat modificaties) 1x Computer 1x Toetsenbord (waarschijnlijk draadloos) 1x Muis (waarschijnlijk draadloos) 1x Knop waar alles op aangesloten wordt (ik heb hiervoor een arcade-button gekozen) Verder heb ik nog dingen nodig zoals hout en een rails waar de plank die naar voren toe moet komen op vastgemaakt wordt en alle kabels om het aan te sluiten natuurlijk. HET BOUWPROCES De aanknop Wat ik als eerste gedaan heb is de aan knop die in de computer zit eruit gehaald. Toen heb ik het kopje erafgehaald (dit is dus het stuk wat je induwt waardoor de computer aangaat) Vervolgens heb ik de kabels die je overhoud vastgemaakt aan de arcade knop.(zoals hieronder te zien) KLIK HIER De NXT brick Wat ik vervolgens gedaan heb is de Mindstorms NXT volledig uit elkaar gehaald. Het scherm was al kapot heb ik nog proberen te maken leek even te zijn gelukt maar daarna deed hij het weer niet dus deze heb ik er totaal vanaf gehaald. Wat ik vervolgens heb gedaan is een andere firmware op de NXT gezet (weet niet meer hoe die heet helaas). Deze firmware zorgt ervoor dat wanneer het programma dat ik gemaakt heb "!startup"heet het programma gestart word zodra de NXT aangaat. Dit was nog het makkelijke deel het probleem waar ik vervolgens tegen aanliep was dat de NXT op batterijen liep en ik wou dat die gewoon op de stroom aan te sluiten was. Ik heb toen deze guide gevolgd, dit werkte uiteindelijk niet voor me dus heb ik wat anders geprobeerd namelijk: rechtstreeks op het board gesoldeerd en dit werkte uiteindelijk wel. Hieronder het resultaat: KLIK HIER Ik heb de NXT brick nu uiteindelijk ook aangesloten gekregen op de arcade knop. Tevens heb ik met een lijmpistool wat draadjes vast gezet zodat ik het klepje wat normaal over de batterijen terug erover heen kan doen. Aangezien mijn soldeerbout niet geschikt was voor dit soort priegelwerk wat nodig was om de arcade knop op de NXT aan te sluiten heb ik vandaag voor €32 een nieuwe bout gehaald met een soldeer bout van 2,4 mm dik egt perfect voor dit soort dingen dus. Ik heb een filmpje gemaakt om jullie te laten zien wat het resultaat nu is. Het enige wat nu nog gedaan moet worden is de pc uit elkaar halen en inbouwen en het uitschuif systeem maken. DE COMPUTER UIT DE KAST HALEN. De computer wou ik natuurlijk niet gewoon in de kast laten zitten omdat er dan hier 2 computers naast elkaar staan en dat is niet zo handig qua ruimte die ik heb. Wat ik dus gedaan heb is de computer helemaal uit elkaar gehaald gewoon echt alles eruit. vervolgens heb ik de spullen eruit gehaald die ik vond dat niet nodig waren voor deze extra computer. (floppy drive & 1 dvd drive) Wat ik toen gedaan heb is een soort platform gemaakt zodat het moederbord op de boksen die onder mijn bureau staan, kan staan. KLIK HIER Bouwplan. Wat nu nog gedaan moet worden is de constructie bouwen waar het toetsenbord en de muis opstaan en deze aan mijn bureau bevestigen. Ook moet nog een constructie van de lego gebouwd worden die de plank naar buiten en naar binnen duwt. Eerst heb ik maar een bouwplan gemaakt voor de constructie die gemaakt moet worden. Hier kan ik nog niet aan beginnen omdat ik een setje schuifrails moet halen en in verband met carnaval zijn alle winkels vandaag dicht... Voor het bouwplan kijk hieronder. KLIK HIER Verder heb ik ook de lego constructie gemaakt dit is gewoon een simpel bouwwerkje. Eerst had ik het bedacht met een motor maar om hem wat mee power en wat zwaarder te maken heb ik hem uitbreid naar 2 motoren. KLIK HIER Wat ik als laatste gedaan heb is even gekeken waar dat ik het knopje wil laten komen dit is iets lager geworden dan dat ik eerst wou omdat het dan niet paste met de lades die er ook nog zitten. KLIK HIER UPDATE VOLGT ZO SNEL MOGELIJK! ps klik op KLIK HIER voor elk plaatje omdat het forum de grote van de plaatjes niet accepteert sorry voor dat ongemak. 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 139 1.1k
DukeNPDA Geplaatst Februari 17, 2012 Bijdragen: 1573 Waardering: 118 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/17/09 Status: Offline Actief: September 5, 2017 Leeftijd: 41 Delen Geplaatst Februari 17, 2012 Super Cool! Morgen even rustig doornemen. TopVerstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 118 1.6k
shadowwatch Geplaatst Februari 18, 2012 Bijdragen: 1095 Waardering: 139 Prestatiepunten: 2 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/26/09 Status: Offline Actief: Januari 5, 2018 Leeftijd: 30 Auteur Delen Geplaatst Februari 18, 2012 Ik heb nog even flink doorgezocht voor een oplossing op mijn probleem en na goed nadenken over welke producten deze techniek nog meer gebruiken (denk aan afstandbediening, xbox360 controller) heb ik de oplossing gevonden bij een filmpje van een xbox 360 controller mod. Het is een hele simpele oplossing en zal kijken of ik het morgen nog voir het stappen kan maken en hier uploaden. (ga al weg om 11uur sochtends en ben pas om 5 uur smorgens terug ofzo dus word waarschijnlijk wat later carnaval he:D) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 139 1.1k
shadowwatch Geplaatst Februari 19, 2012 Bijdragen: 1095 Waardering: 139 Prestatiepunten: 2 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/26/09 Status: Offline Actief: Januari 5, 2018 Leeftijd: 30 Auteur Delen Geplaatst Februari 19, 2012 UPDATED!!zie startpost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 139 1.1k
Oud-beheerder Duken Geplaatst Februari 19, 2012 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 11 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Februari 19, 2012 Stoer project kerel! Heb dat soort gekkigheid vroeger ook altijd willen doen, maar het kwam er gewoon nooit van. Ik spande draadjes aan mijn deurknoppen zodat er dingen bewogen als er gasten binnen kwamen etc. Maar dit kan ik erg waarderen! Hou ons op de hoogte, ziet er nu al leuk uit met het filmpje. Overigens bak ik er ook wel een sticky van als hij word bijgewerkt etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
shadowwatch Geplaatst Februari 19, 2012 Bijdragen: 1095 Waardering: 139 Prestatiepunten: 2 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/26/09 Status: Offline Actief: Januari 5, 2018 Leeftijd: 30 Auteur Delen Geplaatst Februari 19, 2012 Ja ik heb dit vroeger altijd al willen doen toen ik nog 13 was ofzo en nu dit jaar ben ik een beetjr met dit soort dingen gaan testen. Ik zal iedere keer update als ik weer een stap verder ben in het project.Owja klein update dan heb de pc nu helmaal uit elkaar liggen en ben bezig met inbouwen is morgen hopenlijk af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 139 1.1k
shadowwatch Geplaatst Februari 21, 2012 Bijdragen: 1095 Waardering: 139 Prestatiepunten: 2 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/26/09 Status: Offline Actief: Januari 5, 2018 Leeftijd: 30 Auteur Delen Geplaatst Februari 21, 2012 UPDATED!!zie startpost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 139 1.1k
shadowwatch Geplaatst Februari 26, 2012 Bijdragen: 1095 Waardering: 139 Prestatiepunten: 2 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/26/09 Status: Offline Actief: Januari 5, 2018 Leeftijd: 30 Auteur Delen Geplaatst Februari 26, 2012 De benodigde spullen neemt mijn vader morgen mee dan word het afgemaakt en zal een laatste update volgen:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 139 1.1k
Rikkert. Geplaatst Februari 26, 2012 Bijdragen: 5261 Waardering: 503 Prestatiepunten: 466 Dagen gewonnen: 10 Lid sinds: 10/24/09 Status: Offline Actief: Oktober 15, 2022 Leeftijd: 28 Delen Geplaatst Februari 26, 2012 Zie het topic nu pas, en ik vind het een leuk plan Lijkt moeilijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 503 5.3k 10
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.