Spring naar bijdragen

Ben Ik Aansprankelijk?

E2U

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  43
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi allemaal,

Een vraag die me al een tijdje door het hoofd spookt en waar ik tot nu toe nog geen correct antwoord op heb kunnen vinden. Ik denk dat ik geen betere plek had kunnen vinden om mijn vraag te stellen dan hier, tenslotte zitten we allemaal in het wel gekende "download" wereldje.

Even erbij vermelden dat ik niet goed wist waar ik dit topic moest plaatsen, daarom heb ik het maar in de huiskamer gezet. Aangezien het iets of wat offtopic is en misschien ook zo beschouwd wordt, ik hoop dat ik hier niets verkeer doe.

Het zit dus zo ik download frequent films voor privé gebruik, daar maak ik me echter heel weinig zorgen over.

Maar ik upload ook zééér veel, waar ik me wel al wat meer zorgen over maak, en vooral de laatste tijd aangezien BREIN steeds meer het gebied van het usenet aan het filteren is.

Nu ik ben zelf van België maar ik gebruik een server in Nederland om te uploaden, deze server is eigendom van de persoon waarmee ik samen een usenet fora open hou. De server ligt bij zijn thuis en is aangesloten op het glasvezel netwerk bij zijn thuis, het persoonlijk internet abonnement bij zijn thuis dus.

Stel dat binnen een x aantal weken/maanden/jaren, BREIN de toegang krijgt om alle personen die geupload heeft op te sporen. Wie is dan precies aansprankelijk? De persoon van wie de server is of ik die vanuit belgie de server bestuurd via remote desktop?

Ik heb het hier over enkele 100'en GB's per maand aan upload...

En mag zoiets opgespoord worden of wat kunnen ze precies doen? Ik upload altijd onder SSL wat als 'veilig' beschouwd zou moeten worden.

Opzich voel ik mij voor de moment onveilig en heb ik het idee dat ik er misschien niet nu, maar binnen enkele maanden/jaren problemen mee ga krijgen en eventueel zware straffen opgelegd ga krijgen. (Als je ziet wat er tegenwoordig allemaal gebeurd met de nieuwe wetten die ze willen doorvoeren, brein die actief bezig is...)

Maar natuurlijk deel ik graag met mijn medemens.

Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven op mijn misschien wat onduidelijke vraag.

Als deze topic niet gehoord is mag deze gerust verwijderd worden, maar laat mij dan wel iets weten ;)

Alvast bedankt allemaal! En een fijn weekend :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 43
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Omdat je in Belgie woont weet ik niet wat daar wel en niet is toegestaan. Maar uit oogpunt van de Nederlandse wet (correct me if i'm wrong)

Het downloaden van Films is 100% legaal, geen probleem daar.

Het uploaden van Films is niet legaal, dus illegaal. Wat voor "straffen" er op staan zou ik niet weten. Ik kan mij ook niemand of een bericht herinneren waarin een persoon is aangeklaagd voor uploaden en een x bedrag heeft betaald.

Maar de uploader is verantwoordelijk niet een eigenaar van een PC. In dit geval ben jij de uploader. SSL is inderdaad veilig en zou ook helemaal geen probleem kunnen geven. Wel kan de provider een belletje geven over de vele GB's die geupload worden, maar de provider kan NIET zien wat voor data dit is. Wel de hoeveelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Bijdragen:  2643
  • Waardering:   55
  • Prestatiepunten:  2132
  • Dagen gewonnen:  4
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik denk eerder dat je een forse boete krijgt als je gepakt wordt aangezien je niemand hier ''beschadigd''. Ik denk dat jij niet aansprakelijk gesteld kan worden omdat BREIN niet actief is in België en de Nederlandse politie volgens mij ook niet zomaar iemand uit België oppakken. Als jij trouwens de enige bent die upload via de server dan is het vast wel mogelijk dat jij aansprakelijk word gesteld als die gene uit Nederland gegevens van de uploader op die server moet doorgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Actief:  

Ik denk eerder dat je een forse boete krijgt als je gepakt wordt aangezien je niemand hier ''beschadigd''. Ik denk dat jij niet aansprakelijk gesteld kan worden omdat BREIN niet actief is in België en de Nederlandse politie volgens mij ook niet zomaar iemand uit België oppakken. Als jij trouwens de enige bent die upload via de server dan is het vast wel mogelijk dat jij aansprakelijk word gesteld als die gene uit Nederland gegevens van de uploader op die server moet doorgeven.

Jij denkt dus dat ik eerder de schuld ga krijgen als de eigenaar zelf?

De server is tenslotte van hem, ik heb er alleen toegang tot...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 43

• Bijdragen:  608
  • Waardering:   20
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ja het is zijn server, maar jij hebt het gedaan. Brein werkt samen met Baf (Belgische versie van Brein), als je vroeger een film op video opzette kwam dat er altijd als eerste op. Je kan dus wel degelijk aansprakelijk worden gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 608

• Bijdragen:  2643
  • Waardering:   55
  • Prestatiepunten:  2132
  • Dagen gewonnen:  4
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Jij denkt dus dat ik eerder de schuld ga krijgen als de eigenaar zelf?

De server is tenslotte van hem, ik heb er alleen toegang tot...

Klopt wat Glenneke zegt, als de eigenaar zegt dat jij upload zal jij problemen krijgen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je zou theoretisch inderdaad aansprakelijk kunnen worden gesteld. In Nederland is het echter zo dat er consensus is bereikt over het vervolgen van individuele down- of uploaders: dat gebeurt niet. Natuurlijk is het zo dat dat in de toekomst mogelijk verandert, zeker als Brein meer overwinningen weet te forceren. Op den duur kan het zijn dat sommige personen als voorbeeld dienen en zij een enorme claim krijgen, zoals nu het geval is in de Verenigde Staten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Dan zal ik het uploaden toch maar afbouwen, bedankt voor de informatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 43

• Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Actief:  

Ik wil hier nog wel even aan toevoegen dat je in principe wel aansprakelijk bent, maar dat Brein het meestal houdt bij een eis om de site offline te halen en niet meer te uploaden en verder eisen ze geen schade vergoeding. Zo is het bijvoorbeeld gegaan met FTN2DAY dacht ik...

Bij FTD echter, stopten ze niet en werden ze voor de rechter gesleept etc. etc..

Maar als je dus direct voldoet aan hun "bevel" om te stoppen, krijg je meestal geen problemen verder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 193
  • 913

• Bijdragen:  608
  • Waardering:   20
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

En ik denk niet dat ze je zouden gaan aanklagen voor uploads in het verleden. Als Brein al individuen zou gaan straffen gaan ze denk ik niet iedereen die in het verleden veel heeft geupload aanklagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 608

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...