Spring naar bijdragen

Outlook Pst Bestand Op Nas --> Alle Emails Dubbel Binnen

jack2u

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  11
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik heb mijn PST file op een NAS staat zodat ik Outlook vanaf desktop en Laptop kan bereiken.

Na binnenhalen van mails op de laptop krijg ik ze nog een keer binnen als ik later op de desktop in outlook werk. Andersom ook zo. Gevolg is dat alle mails dubbel binnen komen en dat is irritant... :boos:

Ik heb geen 2 accounts ingesteld in Outlook (dat schijnt een veel voorkomend euvel te zijn).

Het probleem is opgelost als ik het vinkje 'een kopie van de berichten op de server achterlaten' weghaal, maar ik wil de mail ook kunnen blijven lezen via webmail of iPAD, en dan moet ie op de server blijven staan.

Wie kan me helpen...?

Thx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Bijdragen:  949
  • Waardering:   113
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik ben bang dat hier geen oplossing voor is, mogelijk is het mogelijk om met een andere mail client alleen niet-gelezen mails op te halen.

Maar met Outlook is het in ieder geval niet mogelijk, het haalt nou eenmaal al je mail van de mailserver af ongeacht als het al gelezen of niet gelezen is.

Tevens wanneer je iets leest in Outlook word hij op de mailserver zelf niet aangevinkt als gelezen alleen in Outlook op de betreffende computer.

Ik heb een linkje gevonden, ik werk zelf niet met outlook maar misschien is dit het gene wat je zoekt. (ActiveSync)

http://office.micros...A001108396.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 949

• Actief:  

Dank voor je snelle bericht, toch even een reactie/vraag: als ik m'n PST lokaal heb staan (bv alleen op desktop, zonder NAS) dat 'weet' Outlook welke berichten reeds zijn binnengehaald (ook al laat ik een kopie op de server van de provider) en de volgende keer haalt hij alleen nieuwe berichten op. Dus geen dubbele berichten in de PST file. Dan zou ik dus verwachten dat dit ook kan werken als m'n PST op een NAS staat...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Actief:  

Dank voor je snelle bericht, toch even een reactie/vraag: als ik m'n PST lokaal heb staan (bv alleen op desktop, zonder NAS) dat 'weet' Outlook welke berichten reeds zijn binnengehaald (ook al laat ik een kopie op de server van de provider) en de volgende keer haalt hij alleen nieuwe berichten op. Dus geen dubbele berichten in de PST file. Dan zou ik dus verwachten dat dit ook kan werken als m'n PST op een NAS staat...?

Outlook weet op dat moment welke mails in jouw Outlook zijn binnengehaald, dit weet hij ook als je bestand op een NAS staat.

Maar het gaat hierbij om 2 computers dus je laptop kan NIET zien welke bestanden jouw DESKTOP al heeft binnengehaald.

Zover mijn kennis gaat word dit namelijk niet door outlook aangegeven in de PST, mocht dit wel zijn zou het probleem kunnen liggen dat je geen schrijf rechten op de NAS hebt maar dat lijkt me niet het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 949

• Actief:  

Aha, nou, dat zou een verklaring kunnen zijn, helaas dan dus geen goede oplossing...

Ik las elders dat IMAP een handiger manier is om emails te 'managen'. Op zich ben ik altijd on-line met desktop en laptop dus er is niet echt een behoefte on off-line mails te kunnen lezen. Ik ga me eens even orienteren op IMAP, het moet nl wel mogelijk zijn voor mij om oude mails (zeg na 90 dagen op server) te archiveren op mijn PST bestand (op de NAS!). Zou dat werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 11

• Actief:  

IMAP zou een oplossing kunnen zijn, naar mijn weten word er bij IMAP ook direct de mails gedownload en zijn dus dan ook direct gearchiveerd op je computer.

Teven blijven de mails ook gewoon staan op je NAS, al weet ik niet zeker als bestanden die je verwijderd in outlook ook direct worden verwijderd van de NAS bij het synchroniseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 949

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...