Spring naar bijdragen

USB niet gezien in command prompt!

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo beste mensen!, :)

Ik heb zojuist een nieuwe PC gekocht. Waarbij ik érg op budget heb gelet, dus zo slim geweest om geen cd speler te kopen.

Nu wil ik windows van USB installeren. Opzich weet ik hoe dit moet, (al eerder gedaan), maar mijn USB word niet herkent.

Tenminste, wel in ''mijn computer'' en als ik de gewenste drive nummer in command prompt draai. Maar niet als ik de ''LIST DISK" command gebruik in command prompt.

Mijn externe harde schijf word wél herkent in deze lijst. Maar deze kan ik niet echt gebruiken, omdat alle bestanden er niet zomaar af kunnen (mijn huidige harde schijf is te klein).

Wat ik geprobeerd heb is; Formatteren USB, Converten usb (wederom door cmdprompt). Dus heb proberen naar NTFS te zetten. Formatteren lukt, converteren resulteert in ''kan niet'', zelfs als ik hem opdraag het te doen zodra hij opnieuw opstart.

mijn probleem: Ligt het aan dat het een FAT32 is? moet hij in NTFS dan? Hoe kan ik dit alsnog voor mekaar krijgen?

Of moet ik ergens een andere USB op de kop tikken?

Alvast bedankt!,

Groeten, Jon

Post samenvoeging: oktober 27, 2011, 16:19:51

Also: Op een computer van een vriend van me staat hij wel in de LIST DISK. Op mijn computer alleen in de list volume. Van daaruit kan je hem niet converteren helaas. :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25025
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat vreemd, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Booten vanuit USB moet ook toegelaten worden vanuit je Bios. Heb je dat aan staan?

Anders kan het ook een tijdelijke oplossing zijn om er een dvd spelertje op aan te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Het is inderdaad vreemd. In mijn Bios staat de USB aansluiting inderdaad bovenaan. Alleen daar heb ik niets aan zolang mijn usb niet naar ntfs gezet kan worden. Ik heb hem nu in een laptop van iemand anders gestoken, en daar werkt het hele riedeltje van formatteren naar ntfs wel. Als ik maandag mijn computer in elkaar heb ben ik benieuwd of hij ook daadwerkelijk werkt!

En anders zal ik inderdaad een dvd spelertje ergens vandaan halen,

Maar bedankt in ieder geval!

Groeten! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...