Spring naar bijdragen

Upgrade of nieuwe?

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hallo,

Van mijn ouders mag ik waarschijnlijk geen nieuwe computer laten assembleren, ze zeiden upgrade hem maar is een stuk goedkoper...

Nu is mijn vraag is dit wel verstandig? Want sommige onderdelen in mijn computer kunnen best 5 jaar oud zijn :s

Mijn pc wordt ook steeds trager heb ik het gevoel...

Heb een log gemaakt met speccy en hiernaar geüpload.

Raden jullie me aan om wat te upgraden of gewoon een nieuwe te kopen?

En als ik zou upgraden wat moet ik dan upgraden?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10
  • Reacties 28
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Waarom zou je deze computer upgraden? Aan de specs te zien is deze computer gebouwd voor mid-range gaming en multimediawerk. En het ziet er ook naar uit dat deze pc daar nog best toe in staat is. Processor is nog vrij capable, maar...Nouja als je dan toch MOET iets nieuws hebben, upgrade je videokaart (Radeon HD5770/5750) naar een HD6870/6850 en je krijgt een zichtbare boost in games...Veronderstellend dat je hem daar daadwerkelijk voor gekocht hebt. Je computer wordt steeds trager? Download Ccleaner en verban wat brol uit je computer, verwijder een paar onnodige load-at-boot programma's en als dat niet help, formatteer je bootschijf en herinstalleer Windows 7.

EDIT: De installatiecode van Windows 7 is zichtbaar in die log. Haal die weg voordat een ander ermee weg is, of BREIN zich ermee bemoeit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Ohh ik zal hem zo even opnieuw oploaden zal de link vast verwijderen!

Nouja ik heb tuneup maar dit helpt ook niet echt.

En ik heb altijd Chrome en MSN en iTunes en steam en een game open staan. Nu loopt mijn pc om de zo veel tijd vast :s

Ik wil zo wie zo een SSD.

Maar de processor die is goed? Want die zit er al dik 4 jaar in volgens mij... Is deze nog een beetje future proof?

Send from my Asus Eee Pad using Tapatalk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

Dan moet ik nu toch even de vraag stellen, waarvoor gebruik je je pc?

En een SSD kan een inderdaad een fikse snelheidsboost opleveren en is in principe meer bestand tegen vertragingen omdat alles al vrij snel openvliegt als er één inzit (en hij de bootschijf is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Ik gebruik hem voor namelijk voor gamen. Maar kijk er ook best wel vaak een film op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

Om te gamen...Tsja...De Q8200 is nog steeds oké, maar in de toekomst (1-2 jaar?) ga je denk ik al wat lag beginnen krijgen. Je kan je CPU upgraden naar een andere CPU met Socket 775 als je er nog één vindt voor een degelijke prijs, of je kan natuurlijk ook je moederbord even een boost geven. Dan heb je (bijvoorbeeld) een Asus P8P67 PRO en een Intel Core i5 2500K, met een Radeon HD6870 als videokaart. Kan je €300 ophoesten voor de videokaar? Dan neem je 2x 6850 en je zet ze in CrossFire. Ik heb zo het idee dat je voeding niet té sterk is, dus dat kan ook wel een upgrade gebruiken. Zéker als je voor die CrossFire-setup gaat.

Alles in elkaar kost deze upgrade je ongeveer...€600?

Als je gewoon je processor wil upgraden, dan hangt het ervanaf waar je nog een CPU met Socket 775 kan krijgen. Erg moeilijk te vinden zal hij wel niet zijn, maar het zal wel iets moeilijker zijn om die tegen een behoorlijke prijs te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Ik moet dus een nieuwe moederbord, als ik betere CPU wil? Samen ongeveer €300-€400?

Video kaart ongeveer €300.

Zit ik alleen of mijn voeding wel sterk genoeg is ja als ik crossfire neem...

Maar is crossfire is dat nodig? Raad je dat aan?

EDIT:

Bijna de SSD vergeten. Die is ongeveer €80.

Dus brengt het op ongeveer €700 als ik crossfire neem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

Als je ongeveer €300 hebt voor een videokaart dan ja, dan raad ik twee 6850s in CrossFire aan. Scaling op de 6xxx series is relatief zeer goed.

Maar goed...Voor dat geld heb je al bijna een nieuwe, en als je die upgrades uitvoert is dat inderdaad waar. En je voeding...Voor CrossFire...800 Watt Corsair-kwaliteitsvoeding en die heb je niet al té goedkoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Tsja wat raad je me aan? De upgrades uitvoeren of een nieuwe kopen?

Want als ik upgrade ben ik ongeveer €700 kwijt als ik crossfire neem. En voor €100-€200 meer heb ik een hele nieuwe pc :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

Wat ik je aanraad is gewoon houden wat je nu hebt en de videokaart vervangen door een single 6870 :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

En dan over half/1 jaar hele pc gewoon upgrade geven?

En ik kan er gewoon een SSD in doen toch?

En trouwens bedoel je niet een HD6970?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De Q8200 is daar niet tegen opgewassen. Dat gaat een enorme bottleneck opleveren, zeker met een HD 6970. Daarnaartoe upgraden is ten eerste zonde van de videokaart die je er eerder in hebt gestoken en ten tweede benut je slechts een gedeelte van die nieuwe kaart. Het is heel simpel: verwacht geen topprestaties van je systeem bij de laatste spellen. Upgraden is best mogelijk, maar dan heb je vrijwel niks meer van je oude pc over en kost het je dus een fractie minder dan de aanschaf van een nieuwe pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Dus je raad om gewoon niet te upgraden en nog gewoon nog half jaartje te wachten.

Of om gewoon een hele nieuwe te kopen.

Of begrijp ik het nou verkeerd? :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

Bij die pc is het upgraden gewoon klaar. Je zou kunnen proberen nog ergens een Q9550 of Q9650 op te sporen (denk aan koeling!), een kick-ass videokaart met bijbehorende voeding te plaatsen en er nog een paar reepjes geheugen bij te steken, maar of je daar wat mee wint... miniem, uitgezet tegen de prijs die je ervoor betaalt. Ik heb hier nog 2x1GB DDR2-5300 liggen, die mag je voor een paar euro nog wel van me hebben. De rest zou onzin zijn: het moederbord is al klein en heeft slechts 1 PCI-e slot waardoor CFX onmogelijk is, dus een grote voeding gaat niet passen en een HD6970 al helemaal niet. Houd het zoals het is en koop een nieuwe pc als je eraan toe bent.

Ik vind het eigenlijk al heel 'royaal', bij gebrek aan andere woorden, dat je van je ouders opnieuw mag upgraden. Die videokaart was toch vrijwel nieuw? In principe heb je nu een prima op elkaar afgestemde pc en zou hij flink wat games nog goed moeten kunnen draaien. Geef hem anders een onderhoudsbeurt: koop perslucht en spuit de ventilatoren en koelblokken/heatspreaders goed uit. Harde schijf opschonen en klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Niet àlles wat ik zei was onzin, ik zei niet dat hij moet crossfiren op dat mobo toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Als je ongeveer €300 hebt voor een videokaart dan ja, dan raad ik twee 6850s in CrossFire aan. Scaling op de 6xxx series is relatief zeer goed.

Dat was je stukje over CFX, eronder noem je nog mogelijkheden voor een voeding in het geval van CFX. ;) Ik moest heel duidelijk zeggen dat dat onmogelijk is, want straks koopt 'ie het en dan gaat het niet... Maar dat maakt niet uit, ik bedoelde niet te zeggen dat jij onzin lulde. :P Het merendeel wat je zegt klopt gewoon, ik geef mijn mening eromheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Okay.

Een SSD kan er wel gewoon ik neem ik aan of niet?

Maar kan ik bijvoorbeeld MW3/BF3 nog wel afspelen? Want dat zijn denk ik games die ik voornamelijk ga spelen de komende tijd :P

En het geheugen dat jij hebt, kan ik dat gewoon naast mijn 4gb doen?

En welke van deze 2 raad je aan?

http://link.marktplaats.nl/492503872

http://link.marktplaats.nl/489950168

Maar waarom de ventilatoren uitspuiten en de koelblokken/heatspreeders?

En ik moet al mijn HDD toch eens opruimen staat echt rot zooi op :s

Dan denk ik dat ik ergens rond juni een nieuwe ga kopen. Ben dan namelijk geslaagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

Niet kopen via Marktplaats, je weet nooit wat je binnenhaalt en je betaalt veel te veel. Goed kijken op Tweakers, dan vind je meestal wel wat. Voor zo'n processor zou ik nooit meer dan 80 euro neerleggen, al is het alleen maar om de leeftijd van die serie.

Het geheugen kun je er inderdaad naastzetten, al moet het natuurlijk nog wel passen. Heb je nog twee DIMMS over? Aan je log te zien dacht ik dat dat nog kon. Een SSD kan ook gewoon, geen probleem. Die zou ik wel meenemen naar je nieuwe systeem. Een 240GB zou dan het mooiste zijn, al zijn die erg duur. Met de videokaart zou ik niks meer doen als je al in zo'n korte termijn gaat vervangen. Mooi dat je even minder goed kunt gamen als je je examenperiode ingaat. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Op tweakers zijn ze ook alleen maar duurder dan €100.

Heb volgens mij maar 2 DIMMS en die zitten beide vol.

En om nou €300 neer te leggen voor een SSD... Misschien even kijken of mijn ouders een bijdrage willen leveren anders hou ik het denk ik op 64GB of een 128GB :P

EDIT:

Welke SSD raad je aan van 128GB? 256GB Wordt mij iets te duur.

EDIT2:

Raad je aan om de processor te koelen met een water koeling?

Dus bijvoorbeeld de waterkoeling en de Q9550 van deze persoon:

http://tweakers.net/aanbod/cat/user/14387

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

OCZ Agility/Vertex/Solid series. Neem gewoon de recentste (als er '3' achter staat zit je goed). Er zullen vast wel nog andere goeie zijn maar ik heb zelf de OCZ Agility 3 60GB-versie en ben er erg tevreden over, vandaar dat ik OCZ aanraad. Verder komt hij met een leuke 'My SSD is faster than your HDD'-sticker die natuurlijk altijd fijn is om in je vrienden/kennissen hun neus te drukken... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Okay. Zie dat ze 3.5" hebben en 2.5". En ik heb alleen 3.5" trays in mijn kast. Hebben ze hier een speciale tray voor waar die SSD in kan zodat ik die in mijn kast kan doen?

Ben van plan om deze te gaan kopen waarschijnlijk.

EDIT: Zie tray al op azerty staan. Kost €8.50.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

Helemaal goed. :) Diegene op Tweakers is blijkbaar erg betrouwbaar, dus da's ook prima.  Ik betwijfel of waterkoeling in je behuizing past, want dat blok is aan de maat.

Ik denk dat ik nog wel meer moet uitleggen over de CPU/GPU-relatie. Je koopt straks een snelle quad-core met het idee om beter te kunnen gamen. Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat je huidige processor te traag zou zijn voof een snelle videokaart en dat je die hand in hand dient te upgraden om tot het gewenste resultaat te komen. Naast de Q9550 past dus wel een grafische oplossing die je mee kunt nemen naar een eventuele nieuwe pc. Met alleen de nieuwe processor win je wel iets aan snelheid, maar het klopt wel dat de videokaart het meeste werk op zich neemt bij het gamen, vooral op 1080p en hoger. Ik waarschuwde je al voor de bottleneck bij het vervangen van de GPU, maar hetzelfde is waar voor het vervangen van alleen de CPU. In principe zou een HD 6870 icm de Q9550 de beste combinatie zijn die je op jouw moederbord kan maken, zo lang dat in je kast past tenminste. En zo kun je alles wel vervangen, want het ene manco oplossen leidt tot het ontstaan van een ander. Daarom was, en is, mijn advies om niks te veranderen aan je pc. De SSD is een ander verhaal, die biedt meerwaarde zonder tussenkomst van de power units.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Okay. Dus als ik iets upgrade blijf ik aan het upgraden. Maar red ik het met deze opstelling om de komende games nog goed af te spelen? Hoeft dan niet op Max.

SSD neem ik sowieso en neem ik ook mee naar nieuwe pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

• Actief:  

Dat ligt echt aan wat jij speelbaar vindt. Doe een stapje terug in resolutie tijdens gamen en zet de AA (anti-aliasing) en AF (antisotropic filtering) uit, dan kom je een heel eind met de FPS.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik kan tot mei/juni wel even een stapje terug doen. Dan kijk ik wel wat films :P

Bedankt voor alle hulp! Ben iig wat wijzer geworden zoals dat een CPU niet de snelheid oplost bijvoorbeeld :)

Dan zul je in mei/juni wel weer een topic zien van mij :P

Maar even een vraagje, heb dus games op een andere HDD staan, kan ik deze gewoon laten staan en dan gewoon spelen als ik wndows opnieuw installeer op de SSD of moet ik ze allemaal opnieuw installeren? Is namelijk ongeveer 300GB :s

En is de SSD gewoon plug and play? Dus hoef ik geen drivers te installeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 503
  • 5.3k
  • 10

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!

Mafketel

Geplaatst

Laat de Big Brother in je los in gratis Epic Games Store game.  Je huurders bespioneren, camera's plaatsen in hun woning en gesprekken afluisteren, in Beholder mag je heel ver gaan om gevaarlijke figuren te betrappen en te verlinken. Maar doe je dat ook, of laat je je geweten spreken, met het risico zélf de pineut te zijn? Big Brother is er niks bij in de gratis game in de Epic Store deze week. Het lijkt wel of de reality serie Big Brother tot leven gekomen is in de game die Epic Games deze week in de Store gratis weggeeft. In Beholder mag je helemaal los gaan met het bespioneren van iedereen die je ook maar een beetje verdenkt op 'opruiende gedachten'. In Beholder ben je beheerder van een gebouw vol huurders. Je werkt in dienst van De Staat, een totalitair regime dat graag controle uitoefent op haar onderdanen. Jij krijgt een vrijbrief om in opdracht van De Staat je huurders te bespioneren en iedereen die een bedreiging lijkt te vormen aan te geven. De oud-Oost-Duitse Stasie is er niks bij! Plaats afluisterapparatuur in de woningen van je huurders, doorzoek hun spulletjes als ze er even niet zijn en luister naar hun meest intieme gesprekken op zoek naar verborgen boodschappen. Geef je de vader van een gezin aan die verdachte handelingen verricht, of spaar je hem met mogelijk verregaande gevolgen voor jezelf?  Bij wie ligt je loyaliteit, bij het regime of degenen die dat juist proberen te ondergraven? Elke keuze kan verstrekkende gevolgen hebben die je terugziet in de uitkomst van het spel. Beland je zelf op de spreekwoordelijke brandstapel of offer je je principes en idealen op voor het grotere goed? Beholder speelt als Fallout Shelter, maar dan met een veel grotere focus op morele dilemma's en gevolgen .   Scoor Beholder nu gratis in de Epic Games Store
  • Recente prestatie

• Tux ging een rang omhoog
      Samenwerker
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...