Pctje Geplaatst Juli 27, 2011 Bijdragen: 2626 Waardering: 29 Prestatiepunten: 261 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/20/08 Status: Offline Actief: November 4, 2021 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Juli 27, 2011 Algemene informatie: [table] [td]Release datum:[/td] [td]26 August 2011 datum[/td] [td]Platform:[/td] [td]Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360[/td] [td]Genre:[/td] [td]First person shooter[/td] [td]Uitgever:[/td] [td]Codemasters[/td] [td]Systeemeisen:[/td] [td]Niet bekend.[/td] [td]Multiplayer elementen:[/td] [td]Ja[/td] [td]Ontwikkelaar:[/td] [td]Guildford Studio[/td] [/table] verhaallijn: Het spel speelt zich af in de nabije toekomst. Jackson, een ex-soldaat wordt gerekruteerd door "The Network". Een geheimzinnige organisatie die als initiële bedoeling had om conflicten voor Amerika op te lossen. Conflicten waar zelfs de UN zich niet mee mag moeien, brengen deze organisatie op welke manier dan ook tot een goed eind. Jackson zal in contact komen met The Target, een mysterieuze organisatie die aan de bron ligt van een aantal oorlogen. Van zichelf is Bodycount een straight forward shooter die zich op enkele punten wil distantiëren van de concurrentie. Met de keuze van kleuren en de sfeer haalde ik al een eerste punt aan. Het is ook in deze shooter mogelijk om haast alle gebouwen met de grond gelijk te maken, maar dat blijkt volgens de makers niet de bedoeling te zijn. Ze raden aan om de gebouwen eerder als tactisch aspect te zien. Zo is het mogelijk om een muur te raken, schuilplaatsen weg te blazen, of zelfs stukken gebouw te vernietigen en tegelijk daarmee de vijand te verslaan. Op die manier is geen enkele tegenstander achter welk object lang veilig. Maar dat geldt natuurlijk omgekeerd ook. Ook het cover systeem is anders dan wat we van de meeste shooters gewoon zijn. Je blijft hier niet plakken tegen objecten waarachter je je kunt verbergen en nog kunt blijven bewegen. Hier druk je gewoon de linker schouderknop in en dan sta je op die plaats vast. Zolang je de knop ingedrukt houdt, sta je achter dat specifieke voorwerp in dekking. Je kunt niet meer bewegen, maar je hebt toch nog alle vrijheid om on-the-spot meer vooruit of achteruit te leunen, te hurken en zelfs rond je te kijken. Het was in het begin zeker wat gewoon worden, maar het hielp me wel na vele malen proberen om één van de demolevels tot een goed einde te brengen. Puur aanvallen heeft in deze game weinig zin. De vijanden hebben een behoorlijke AI, waardoor je bij ondoordachte aanvallen nogal vlug het level zal mogen hervatten. Het is zelfs zo dat er in die mate aandacht aan de AI geschonken werd, dat de vijand maar weinig op dezelfde manier zal reageren. Ze zijn zelfs geprogrammeerd met een klein aantal groepstactieken, of ze achtervolgen je eens ze je hebben zien lopen om je desnoods in de rug vol lood te schieten. Ze blijven dus in tegenstelling tot meeste concurrerende games niet braaf staan wachten op hun plaatsje tot ze afgemaakt worden. Waar de makers ook erg op hebben gelet, is de manier hoe de tegenstanders reageren op explosies veraf of dichtbij. Wat het geheel weer een stuk herspeelbaarder maakt. Er zijn in de singleplayer met "The Network" en "The Target" twee oorlogvoerende fracties tegen elkaar bezig. Op een bepaald moment in het verhaal kom je er helemaal alleen voor te staan. Tijdens de levels die volgen zul je niet telkens afwisselend de éne of de andere partij tegenkomen. In vele van de maps zullen beide fracties het in dat level tegen elkaar en tegen jou opnemen. De AI is ook hier zodanig opgebouwd dat je hen gerust ongemerkt wat tegen elkaar kunt laten vechten. Althans totdat er één van de personen sneuvelt of ze zich gezamenlijk op jou storten. Ook van die verslapte aandacht van de vijanden onderling kun jij als speler tactisch gebruik maken. Extra informatie: Bodycount wordt aanschouwd als de opvolger van Black. Een shooter van EA die in 2006 uitkwam voor de PlayStation 2 en de Xbox. Dit was het vorige spel van producer Stuart Black. De plannen voor Black 2 en de samenwerking met EA werden stopgezet, om met een groot deel van het team voor Codemasters het spel Bodycount te maken. Tijdens de ontwikkeling liep het echter ook nu weer niet allemaal van een leien dakje. Na een kleine tumultueuze periode een jaar terug, verliet Black nu ook Codemasters en daarbij het team dat Bodycount ontwikkelde. Hoewel de pers er toen het zoveelste 'gamestudio in gevaar'-verhaal van wilde maken, werkte de rest van het team het spel gewoon verder af. Andy Wilson, de huidig producer van Bodycount, vond dat niet meer dan normaal. "Er werkten 110 personen aan het spel. Het zou nogal grof zijn tegenover die 110 om ermee op te houden omdat één man uit het project stapt", aldus Wilson. Volgens de ontwikkelaar van de nieuwe shooter Bodycount is het verhaal één van de belangrijkste aspecten van een game. Dit hebben ze geleerd na het maken van Black, waar vrijwel geen verhaal in zat. Dus ze zullen zeker hun best doen voor een goed verhaal. bron: www.eurogamer.nl Trailers & screenshots Links naar de NZB / Torrent of download zijn hier niet te vinden. Zie onze huisregels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 29 2.6k
Oud-beheerder Duken Geplaatst Juli 27, 2011 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 8 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Juli 27, 2011 En weer een centrale topic! Daar ben ik zo blij mee! +REP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Marciej123 Geplaatst Juli 27, 2011 Bijdragen: 5959 Waardering: 139 Prestatiepunten: 262 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/02/09 Status: Offline Actief: December 29, 2023 Leeftijd: 30 Delen Geplaatst Juli 27, 2011 Lijkt me een pro game! Sent from my HTC Desire using Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 139 6k
Markey54 Geplaatst Juli 27, 2011 Bijdragen: 1663 Waardering: 26 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 06/05/09 Status: Offline Actief: Oktober 24, 2014 Leeftijd: 29 Delen Geplaatst Juli 27, 2011 Ziet er goed uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 26 1.7k
Pctje Geplaatst Juli 27, 2011 Bijdragen: 2626 Waardering: 29 Prestatiepunten: 261 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/20/08 Status: Offline Actief: November 4, 2021 Leeftijd: 33 Auteur Delen Geplaatst Juli 27, 2011 Ik weet zelf niet wat ik van het spel moet vinden.. Grafisch vind ik het spel niet echt super ofzo.. Maar aan de andere kant is het wel weer eens iets heel anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 29 2.6k
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.