Spring naar bijdragen

Overclokken maar hoe :*( ?

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  122
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hallo, Jonges Heb weer Hulp nodig !

Ik ben van plan om mijn pc te gaan overclokken ik heb een : Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz

Maar heb al wat gedaan hier onder de screenshots heb ik in de bios 300 cpu freq en dram freq 667 Mhz gezet.

toen ik de pc over nieuw restart en ik kijk naar de styeem info. stond er: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.70 GHz 3.56GB maar ik heb op google gelezen dat ik 3.5 Ghz kan halen met overclokken heb ik het goed gedaan eigenlijk ? want ik wil graag 3 Ghz. Hier onder kan je screenshots zien.

naamloosfsx.th.jpg

afb000t.th.jpg

afb001w.th.jpg

afb002i.th.jpg

En is mijn CPU TEMP goed ?

Pc INFO : Manufacturer: System manufacturer

Processor: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz

Memory: 4096MB RAM

Hard Drive: 640 GB

Video Card: NVIDIA GeForce GTX 560

Monitor:

Sound Card: Headset (Sound Blaster Tactic(3D) Alpha)

Speakers/Headphones: Headset (Sound Blaster Tactic(3D) Alpha)

Keyboard: USB-hoofdhub

Mouse: USB-hoofdhub

Mouse Surface: SteelSeries Experience I-2

Operating System: Windows Xp

Motherboard: Asus p5kpl/EPU

Computer Case: Antec nine hundred tw0

Mvg Engin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 122
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ga jij eerst dit maar 'ns lezen voor je ergens aan begint:

http://nl.hardware.info/reviews/1076/core-2-duo-overklok-tutorial

Dan kijken of je wel een koeler hebt die de extra geproduceerde warmte kan afvoeren zonder dat de temperatuur onder full-stress te hoog komt. Ik vermoed dat je gewoon een stockkoelertje hebt. Als je alles snapt en de hardware het aankan, dan pas beginnen!

Maar het allerbelangrijkste: waarom? Overclocken is iets tijdelijks, zeker een hoge clock. Ik heb mijn E8400 al bijna drie jaar op 400 MHz boven de fabrieksclock (3.0GHz) staan, maar daar staat wel een Thermalright Ultra-120 Extreme bovenop met twee goede fans in push-pull en gecontroleerde temperaturen. Dat zul jij zeker niet redden, maar dan nog: waar heb je het voor nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

bedankt voor de ractie uhmm dat link heb ik al eens gelezen maar die fotos en wat andre namen van overcloken komen niet overheen met mijn bios meunu en dus staat er ook niet als tussen of ik heb het verkeerd. wrm wil ik overclokken ? uhmm ik heb mijn pc ook al 3 jaar... wil hem beetje sneller hebben... en ben ook een gamer. en over mijn cpu.. uhmm ik zal wet een foto poste van het binnenkant. weet de naam niet van de cooler. ik wast van plan om dit te gaan kopen. Cooler Master V8 - 120mm is dat een goede cooler voor de CPU ? rest heb ik  een 550 watt voeding. en een GTX 560. 4 gb ram.

Post samenvoeging: juli 26, 2011, 01:24:45

dus ik heb een rare bios dus weet het ook niet als ik het goed doe....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 122

• Actief:  

Een CM V8 is een prima koeler om mee te clocken. Een "snellere" pc zul je niet krijgen, in ieder geval niet tijdens het gewone office- en internetwerk. Mocht je toch wat willen, clock dan naar maximaal 3.0 GHz met het geheugen op 1:1. Staat allemaal in het bericht van de link die ik je gaf. Dat de types niet overeen komen maakt helemaal niks uit, je gaat nooit van je leven een overclocktutorial vinden met de precieze hardware die jij hebt. Gewoon goed lezen, dan zie je dat 90% heel herkenbaar is. Niet te gemakkelijk worden, toon zelf ook initiatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Is het mij nu wel gelukt :D ?

naamloosxg.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Kan ik denk ik nog hoger ;d ? maar je zegt dat de pc niet snel gaat wat gaat er dan beter ? gameplay ?

Mvg Engin En nog bedankt..

Post samenvoeging: juli 26, 2011, 20:14:54

me fps blijft wel staan man..........

hartje.gif

<3

maar ik laat effe me pc aan 1/2/3 uur :)

ik heb nu:

Core 0 :43c

Core 1 :40c

Core 2 : 40c

Core 3 :33c

Post samenvoeging: juli 26, 2011, 20:15:24

zonder call of duty

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 122

• Actief:  

Overclocken leidt inderdaad tot verhogingen van de FPS ingame, maar niet spectaculair. Ligt er ook aan op welke resolutie je gamet. In ieder geval, ik zie geen verschil in de clocksnelheid van je Q6600. Je hebt echter ook geen geweldig programma daarvoor, gebruik 'ns CPU-Z en RealTemp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Omg heb ik de verkeerde foto geupload -,-''

123vak.jpg

link: http://img851.imageshack.us/img851/9898/123vak.jpg

en...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 122

• Actief:  

Ja, hij staat nu inderdaad op 3.0GHz. Ik zou 'm eens stressen met Orthos en dan de temperatuur nauwkeurig in de gaten houden. Boven de 65 graden vind ik echt te warm worden, nu op idle komt 'ie al op 60.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

uhmm ik krijg dit naar 39 sec.....

http://img96.imageshack.us/img96/9216/12344j.jpg

staat op 333 fbs als ik hoger doe gaat de pc uit volgens mij dat die te heet word.

maar over dat screenshot. ik heb hem op 333 fbs staan als ik game en zo geen probleem. pc valt niet uit maar als ik hoger doe dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 122

• Actief:  

Als Orthos stopt, betekent het dat je clock absoluut niet stabiel genoeg is. Het ligt er een beetje aan welke stepping je CPU heeft, maar ik denk dat je toevallig een slechte overclocker hebt. Of je koeler zit niet goed vast of de fans draaien te langzaam.

Als je de tutorial gevolgd hebt, zul je ook begrepen hebben dat het totaal de bedoeling niet is om van een FSB van 300 MHz ineens naar een FSB van 333 MHz te gaan. Het gaat per 5 MHz. Maar goed, test eerst 'ns op een FSB van 310MHz. Als de CPU onder Orthos-stress dan 8 uur lang stabiel blijft, kun je nog 315 MHz proberen en weer 8 uur stressen. Is dat stabiel, stress dan 24 uur. Verder dan dat zou ik, met deze temperaturen in het achterhoofd, niet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• Tux ging een rang omhoog
      Samenwerker
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...