Spring naar bijdragen

Algemeen rooten - custom roms - thema's etc

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

ROOTING.jpg

Disclaimer In dit topic worden onderwerpen besproken die bij verkeert gebruik of verkeerde software schade  kan veroorzaken aan je mobiele telefoon. Het gebruik van instructie,s die hier door leden worden gepost zijn geheel op eigen risico.

ADB

ADB is de afkorting voor Android Debug Bridge, een tool die bij de SDK bijgevoegd zit en het mogelijk maakt om je android apparaat te besturen of bestanden te veranderen. Vaak wordt ADB gebruikt om

met theme wijzigingen te experimenteren - zoals bijvoorbeeld het veranderen van de batterij icoon.

CSC

CSC staat voor Country Specific Code, dit geeft aan voor welke provider of land de firmware bedoelt is. Wanneer je dus firmware flashed die een landcode/provider code I9100XEUKD1 heeft, zal in de firmware een BBC iPlayer zitten, aangezien het een generic UK firmware is.

De-Odex

De-Odex of Deodexing is een proces om in één APK bestand alle benodigde gegevens te stoppen.

Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk wijzigingen in Theme's aan te brengen, aangezien er geen bestanden/gegevens nodig zijn van het Dalvik Virtual Machine in het Android OS.

Wanneer je Custom Rom's gaat flashen zal je deze term vaak voorbij ziet komen en houdt gewoon in dat alle informatie in de Rom zelf zit en wijzigingen gemakkelijker kunnen worden door gevoerd.

Freezing

Frreezing is een functie in het programma Titanium Backup PRO die het mogelijk maakt om

programma's ontoegankelijk te maken voor het Android OS zonder het te hoeven verwijderen.

Dit heeft als voordeel dat wanneer het OS instabiel of forced closes gaat geven, je met één druk het bestand/programma weer toegangelijk maakt voor het OS.

Firmware

Firmware is de benaming van de software die in hardware ingeprogrammeerd is, meestal wordt in de fora gesproken over Stock-firmware wanneer ze bedoelen dat het de software is die standaard in jouw regio meegeleverd wordt op jouw toestel.

In de firmware zitten een drietal belangrijke componenten die onafhankelijk van elkaar gewijzigd kunnen worden door de fabrikant: CSC - MODEM - PDA. Al deze versie's van de componenten hebben een apart versie nummer

Flashen

Flashen is de term die gebruikt wordt om het "niet vluchtig" geheugen op basis van EEPROM techniek in één keer te wissen en daarna opnieuw te beschrijven. Vandaar de naam "FLASH" of wanneer het over de handeling gaat "FLASHEN". Flashen gebeurd altijd op "niet vluchtig" geheugen, dit is geheugen dat wanneer de spanning van het geheugen uit staat, het geheugen zijn informatie behoudt.

Flashgeheugen wordt onder andere gebruikt als BIOS-ROM in pc's, in MP3-spelers en USB-sticks.

Het wordt ook gebruikt in geheugenkaarten voor digitale camera's, mobiele telefoons en PDA's

Jig

Jig - {fig.} ~ s.o.'s memory -iemands geheugen opfrissen

De jig is een hardware-achtige manier om de de Samsung Galaxy S II te forceren om in download mode

te gaan, dit kan zeer van pas komen wanneer zaken zodanig verkeerd zijn gegaan dat zelf de knoppen combinatie niet meer werken.

Een leuke bijkomstigheid is dat de teller van hoe vaak een toestel is geflashed op nul gezet wordt en

de melding van 'Custom Firmware' veranderd in 'Official Firmware'. Omdat de garantie vervalt wanneer

je gaat flashen, is het hierdoor mogelijk de garantie weer te herstellen en je aanspraak kan maken

op de services van reparatie centra's.

De jig is een 'trigger' van 301K Ohm op pin 4&5 van de male micro usb en makkelijk verkrijgbaar.

Kernel

Het Android OS is gebaseerd op Linux versie 2.6 voor kernel systeem services zoals: Veiligheid, geheugen management, taken management, netwerk beheer en driver beheer.

Wanneer je naar onderstaand diagram kijkt, zie je dat veel belangrijke componenten van het Android OS in de kernel zitten. Meestal hebben update's van de firmware een verbeterde kernel, vandaar dat je vaak ook de mogelijkheid hebt om alleen de kernel te flashen naar een nieuwere versie - maar de rest van de componenten zoals Libraries, waar bijvoorbeeld de User Interface toebehoort te behouden.

Modem

Modem is essentieel de radio firmware van je telefoon. Bij het updaten van de radio firmware zitten

over het algemeen geen nieuwe features, maar zal de verbetering vaak liggen in het verbeteren van

het signaalontvangst, oplossen van connectiviteitproblemenen en batterijduur verlengen.

PDA

PDA is de daadwerkelijke Android OS image welke op de telefoon geflashed wordt.

Rooten

Rooten is simpelweg de telefoon toegang geven tot de root van het besturingssysteem. Rooten kan worden bereikt door een aanpassing aan de kernel te maken. De meeste ROM's en kernels die je download, hebben al root rechten.

Rom

Een custom rom is een aangepaste versie van android waar bv nutteloze apps uit zijn gehaald, batterij langer mee gaat, je telefoon sneller wordt, soms een ander thema en nog veel meer.

Must have root apps

Adfree: zorgt er voor dat reclame niet word weergeven in apps (werkt niet met alle apps)

Titanium Back up: Handig programma om back up,s te maken van je apps en stock apps te verwijderen 

LBE Privacy GuardStel in wat voor permissies een APP mogen gebruiken

APPS Die je veilig kan verwijderen

Met titanium backup kan je veel APPS verwijderen maar ook APPS die absoluut niet verwijderd mogen worden. Hier kan je zien wat veilig verwijderd kan worden

https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US&key=0Ag43oj7rLQP4dENZcmhGN0ZUa3pHSENVeXlqUm5vV0E&single=true&gid=0&output=html

En onthoud goed voor dat je iets veranderd aan je telefoon maak altijd een back up

Mocht je echt op safe willen spelen dan kan je op ebay naar een JIG zoeken dan is het mogelijk om je telefoon in de downloade mode te krijgen ook als het niet meer lukt met de knoppen combinatie. Ga je er 1 kopen lees dan goed of hij werkt met je telefoon, ze zijn niet duur die van mij koste 7€ inc verzend kosten 

Leden die ervaring hebben met rooten, custom roms en thema,s

DHRJ - Sony Xperia X10

Duken - HTC Desire

Impy - Samsung Galaxy S2 - Galaxy Ace - HTC Wildfire

Kaasbroodje - Samsung Galaxy S2

Marciej123 - HTC Desire

Robinjuuh - HTC Wildfire

Sander HTC Desire HD

Ik weet niet van iedereen wie er ervaring mee heb als je het heb kan je het door geven dan zet ik je naam er bij en met welk toestel je ervaring heb

Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500
  • Reacties 32
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  458
  • Waardering:   0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  25

hoe lang duurt het ongeveer om een htc desire z te rooten kost het maar een uurtje of ben je er 8 uurtjes mee kwijt :P

Post samenvoeging: juli 20, 2011, 21:21:58

let op:als je een custom rom zet dan gaat je garantie wel weg (en daarom ga ik dat niet doen) O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 458

• Actief:  

Dat is zo maar het is het risico waard geloof me.

Het is mogelijk om je garantie gewoon te houden bij mijn mob kan je alleen zien dat er een costum rom opstaat als je op start in downloade mode staat gewoon dat alle software origineel is  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mooi topic! Mijn Desire is ook geroot ivm de apps2sd. Ben er erg tevreden over, maar heb de standaard theme nog. Deze werkt momenteel nog naar wens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Bijdragen:  1088
  • Waardering:   11
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Handig Topic!  O0

Heb ondertussen mijn wildfire geroot met cyangogenmod 7.0.3 erop  ^-^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.1k

• Bijdragen:  5959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nice topic ;) maar add me maar even met de HTC desire :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 139
  • 6k
  • Oud-beheerder

• Actief:  

Trouwens is het niet, Custom idpv costum roms? Die addfree app gaan we trouwens even proberen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Bijdragen:  5712
  • Waardering:   113
  • Actief:  

Leuk topic!  En ik heb mn HTC Wildfire ook geroot ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  2643
  • Waardering:   55
  • Prestatiepunten:  2132
  • Dagen gewonnen:  4
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

hoe lang duurt het ongeveer om een htc desire z te rooten kost het maar een uurtje of ben je er 8 uurtjes mee kwijt :P

Post samenvoeging: juli 20, 2011, 21:21:58

let op:als je een custom rom zet dan gaat je garantie wel weg (en daarom ga ik dat niet doen) O0

Maak je toch een back-up van de standaard ROM na het rooten. Als je weer garantie nodig hebt, restore je je oude firmware en ga je hem unrooten. Ik hoef me geen zorgen te maken over garantie, want de originele firmware kan ik er gemakkelijk weer op updaten dmv een regio code die achter op mijn telefoon staat.

Post samenvoeging: juli 21, 2011, 12:07:57

Trouwens is het niet, Custom idpv costum roms? Die addfree app gaan we trouwens even proberen :)

Het is idd Custom en de app heet AdFree Android, te vinden in de Market.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Bijdragen:  1420
  • Waardering:   1
  • Actief:  

De HTC Senstion is nog niet te rooten toch? Die heeft een locked bootloader, dus dat gaat denk ik lastig worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 1.4k

• Actief:  

De HTC Senstion is nog niet te rooten toch? Die heeft een locked bootloader, dus dat gaat denk ik lastig worden..

Ik heb ook een locked bootloader, en rooten kan. De HTC Sensation heeft dacht ik wel, temporary root die weg gaat na een reboot.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Actief:  

Klopt ja type foutje thnx voor het melden  ;)

Weet iemand nog een leuke rom voor de S2 met een mooi thema? Heb nu litening rom met john doe thema maar wil wat anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Klopt ja type foutje thnx voor het melden  ;)

Weet iemand nog een leuke rom voor de S2 met een mooi thema? Heb nu litening rom met john doe thema maar wil wat anders

Ik had het al eerder gezegt, maar ik weet niet of het al beschikbaar is voor de SGS2. Een MIUI ROM. Na wat thema's lijkt het niet meer op een iPhone en natuurlijk een andere launcher, want de iPhone like launcher is lelijk.

Misschien kan je aan het artikel iets over un-rooten en bootloaders toevoegen. Bekende ROMs zoals CyanogenMod en MIUI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Actief:  

Dat zal ik later er bij zetten maar ik weet niet of het handig is om info over hoe je moet rooten/unrooten er bij te zetten ik weet namelijk niet of dit bij alle telefoons het zelfde gaat. Ik heb alleen ervaring met het rooten van de SGS2 via odin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Het lukt me maar niet thema's op mijn mobiel te krijgen (cyanogenmod 7.0.3)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.1k

• Actief:  

Zou je misschien wat meer info kunnen geven? Wat heb je geprobeerd welk thema heb je geprobeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Als ik op xda kijk voor thema's van de wildfire snap ik er niks van en ben dan bang dat ik het verknooi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.1k

• Actief:  

Als ik op xda kijk voor thema's van de wildfire snap ik er niks van en ben dan bang dat ik het verknooi

wat voor bestanden zijn de themas? Zijn ze voor cyanogenmod 7 en de wildfire?

Sent from my X10i using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Actief:  

Als je de link post kunnen we het misschien uitleggen

Sent from my SGS2 using tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.1k

• Actief:  

Maak via CWM even een backup van je ROM, vervolgens kan je met CWM de .zip van de thema flashen met CWM. Je moet even kijken wat voor soort scripting CWM nodig heeft en die juiste .zip ervoor downloaden, anders zal de thema niet geflasht worden. Als het goed is, is de thema dan geïnstalleerd, zo niet dan moet je hem via de Theme Chooser in je app drawer kiezen. Als je telefoon na het flashen alleen blijft rebooten kan je je backup via CWM weer terug zetten ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Actief:  

Heb vandaag Skyrom met red theme geïnstalleerd

Rom: skyrom 2.2

Theme: Red

Launcher: go launcher ex

Theme: Honycomp red

Theme: Future world

SC20110725-174619.png

SC20110725-174625.png

SC20110725-174636.png

SC20110725-174642.png

SC20110725-174646.png

SC20110725-174650.png

SC20110725-174701.png

SC20110725-174706.png

SC20110725-174717.png

SC20110725-175251.png

SC20110725-175338.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

Ik heb transparency MOD. Dan zijn apps transparant en zie ik mijn achtergrond :P. Ik post binnenkort wel even wat plaatjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4
  • Oud-beheerder

• Actief:  

Damn kaas, jij hebt echt zo een beetje elke week een andere Gui. Word je niet een beetje dwaas van het opnieuw instellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Pff... als ik dit zo lees moet ik nog een hoop leren/lezen voordat ik aan het rooten begin. De - voor mij - onbekende termen vliegen me om de oren... Ik wil het in ieder geval wel doen met de laagste kans op het kwijtraken van de garantie, dus met een JIG, als ik het zo lees. Maakt 't nog ff lastiger. :P Er zijn een hoop Engelstalige sites die prima info verschaffen, maar weet iemand een Nederlandse waar alles (goed!) staat uitgelegd? Op een hoop, bijvoorbeeld PC-totaal en zo, staat maar half brakke info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• Tux ging een rang omhoog
      Samenwerker
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...