Spring naar bijdragen

Laptop voor studie

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  811
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Goedemiddag,

Budget: €700-1000

Ik moet voor mijn studie een nieuw laptop aanschaffen, ik hoop dat jullie me iets meer advies kunnen geven M.B.T. de keuze van de laptop. :)

Ik zat zelf aan een macbook pro te denken maar aangezien ik niet weet met welke programma's er gewerkt gaat worden, ga ik denk ik toch maar voor een Windows laptop.

Ik moet ook 3D teken en verschillende bouwkundige tekeningen kunnen maken.

verder de standaard dingen zoal office moeten goed draaien.

en een accu die een tijdje mee gaat is vereist.

alvast bedankt.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8
  • 811
  • Reacties 17
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Deze vevuld denk ik al je wensen:

http://www.notebooktotaal.nl/15cl35-gt555-full-quadcore-sandy-bridge-laptop-p-246.html

Specificaties

- 15.6 inch FULL HD LED Glare TFT, (resolutie 1920x1080) 

- NVIDIA® GeForce® GT555 2Gb + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)

- Intel® HD Graphics (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als de nVidia GT 555M wordt uitgeschakeld. 

- Intel® Coreâ„¢ i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads) 

- 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1) 

- 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)

- 500GB 7200 rpm, 16Mb cache (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven) 

- 8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM 

- 6 cell 4400mA batterij (hoge capaciteit 5600mA optioneel) 

- 2 x USB 3.0 + 2 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voorUSB 2.0 apparatuur) 

- UMTS - 3G Optioneel 

- HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV 

- Externe SATA aansluiting voor snelle schijven 

- Notebook keyboard incl Numeriek keypad 

- 2 jaar carry in garantie 

- BTO Draagtas + USB mini muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

P-Book 15CL35 FULL-HD Quad

De BTO P•BOOK 15CL35-GT555 gaming notebook ( W150HR ) met Quad Core processor beschikt over de nieuwe Intel Chipset ( codenaam Sandy Bridge ). Deze nieuwe technologie werkt met snellere processors en hoge datadoorvoer ( SATA-III 600 ). Dit en de combinatie met de snelle NVIDIA GT555 videokaart ( met 2GB GDDR3 eigen geheugen ) maken de 15CL35 een serieuze gaming & performance laptop. Om het geheel af te maken....een super helder FULL HD scherm met LED technologie!

Een FULL-HD scherm met 1920x1080 resolutie gekoppeld aan een supersnelle NVIDIA GT555M met 2GB eigen geheugen in combinatie met NVIDIA Optimus Technologie, zorgen voor een interessante combinatie van snelheid en draagbaarheid. Wanneer u behoefte heeft aan de snelle NVIDIA GT555 Videokaart dan is deze geactiveerd bij b.v. het spelen van spelletjes (3D), videobewerking en of andere zware grafische toepassingen. Heeft u de behoefte aan een lange batterij-duur dan kunt u er voor kiezen om de Intel videokaart te gebruiken, hiermee kan de batterij-duur bijna verdubbelen.

€855

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

Ja ziet er wel goed uit maar als ik op hardware.info kijk naar de grafiek van de accuduur en kijk naar de P-Book 15CL35 FULL-HD Quad dan zie je dat de accu niet heel lang mee gaat.

accubq.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8
  • 811
  • 2 weken later...

• Actief:  

Wat denken jullie van deze voorwaarden is het die €100 meer waard of kan ik net zo goed een laptop ergens anders kopen.Had net op tweakers gezocht en kan die modellen laptops ook niet vinden.

Aanschaf Laptop ISL:

In dit aanbod is rekening gehouden met:

.        Hardware.

.        2 jarige verzekering (niet verplicht).

.        Toegang tot het netwerk van de school.

.        Betalingsvoorwaarden.

.        Eventueel vervangende laptop tijdens langdurige reparatie(s).

.        2 jaar garantie; business next day.

Vergoeding tot €700

Keuze laptops ISL:

. Asus X53U-SX029V          - €359

. Asus X53E-SX103V          -  €469

. HP ProBook 4520s          -  €499

. Asus X53SJ-SX132V        -  €559

. Asus U30SD-RX121V     -  €599

. Asus X73SV-TY088V     -  €599

. Asus X53SV-SX288V     -  €649

. Asus X7BSV-V2G-TZ526V    -  €849

. Asus X5QSF-S1095V        -  €849

Aanschaf laptop elders (dan ISL)

Indien de cursist geen gebruik wenst te maken van de laptopregeling van ISL kan er elders een laptop worden aangeschaft.

Voorwaarden:

·        Leerling dient zelf zorg te dragen voor (eventueel verlenging) garantietermijn.

·        Leerling dient zelf zorg te dragen voor verzekering(en).

·        ICT-dienst verleent geen ondersteuning.

·        Toegang tot netwerk en internet wordt niet gegarandeerd.

·        Leerling dient zelf zorg te dragen voor virusbescherming en firewall.

·        Leerling dient zelf zorg te dragen voor backup-faciliteiten.

Vergoeding tot €600

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8
  • 811

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://tweakers.net/pricewatch/280112/asus-k53sv-sx146v.html

Bashes 'em all. Ik heb 'm hier voor me staan voor een klant, prima dingetje hoor. Voelt erg stevig aan en een goede koeling voor je handen, zelfs in deze warme tijd! Wel veel troep op de HDD na één keer opstarten, maar opschonen is zo gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

http://tweakers.net/pricewatch/280112/asus-k53sv-sx146v.html

Bashes 'em all. Ik heb 'm hier voor me staan voor een klant, prima dingetje hoor. Voelt erg stevig aan en een goede koeling voor je handen, zelfs in deze warme tijd! Wel veel troep op de HDD na één keer opstarten, maar opschonen is zo gebeurd.

Ey Tom bedankt voor je reactie, even een vraag is de accu duur ook een beetje goed van deze notebook en is 3D tekenen mogelijk?

mvg Pcgamer,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8
  • 811

• Actief:  

De GPU is beter dan je voor dit budget mag verwachten, basisbewerkingen in programma's als CAD mogen geen probleem vormen. De accu is niet anders dan andere: op lage prestaties gaan ze gemiddeld een uur of 2,5 tot 3 mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

budget is trouwen  €700 - 1000 want ik krijg €700 als ik een van de laptops van ISL aanschaf en anders 600.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8
  • 811

• Actief:  

Mja, ik vind het zelf altijd zonde als je ze duurder dan een euro of 800/900 zoekt. De hardware wordt dan niet heel veel beter en je betaalt een smak geld meer. Pas vanaf een euro of 1500 wordt het weer interessanter, aangezien je dan bij gasten als BTO je eigen notebook samen kunt stellen met SSD's, hele zware GPU's en CPU's, etc. Het punt is dat de Asus een echt sterke notebook is voor die prijs, met specificaties die andere merken pas rond de 750 euro introduceren. Ik mag hopen dat je 't niet erg vindt om minder te betalen voor een goede machine.

Nogmaals, meer kan dus altijd, maar heb je het nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  

Wat je uiteraard kan doen met bijvoorbeeld zo'n Asus laptop wat Tom voorsteld.

De Asus aanschaffen, en later upgraden met een forse SSD en 8GB ram voor het AutoCAD werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

^ Dat dus. Kan vaak wel, al moet die SSD wel passen natuurlijk. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oke, maar even om terug te komen op ISL wat denken jullie zijn die voorwaarden van hun het waard om daar een laptop te nemen?

en zijn deze laptops goed?

. Asus X53U-SX029V          -  €359

. Asus X53E-SX103V          -  €469

. HP ProBook 4520s          -  €499

. Asus X53SJ-SX132V        -  €559

. Asus U30SD-RX121V      -  €599

. Asus X73SV-TY088V      -  €599

. Asus X53SV-SX288V      -  €649

. Asus X7BSV-V2G-TZ526V    -  €849

. Asus X5QSF-S1095V        -  €849

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8
  • 811

• Actief:  

Asus X53SV-SX288V-NL

Die zou ik dan nemen. Of, als het echt substantieel meer mag kosten voor een klein beetje extra prestaties, neem dan de Asus X5QSF-S1095V. Allebei 15,6". De Asus X7BSV-V2G-TZ526V heeft dezelfde specs als de X53SV-SX288V-NL, maar dan in een 17,3" omhulsel tegen het bedrag van de duurste 15,6".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

@ Tom

Is het mogelijk om hier Windows 64-bit op te draaien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8
  • 811

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  

Dat is geen enkel probleem.

Ik zou persoonlijk zoeken naar een laptop waar een scherm in zit met een 1600*900 resolutie of 1920*1080. Dit geeft echt een groot verschil met programma's zoals AutoCAD en dergelijk. Of ga je hem aansluiten op een extern scherm?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

X7BSV-V2G-TZ526V is 1920x1080. Als dat echt van zulk belang is, moet je dus voor die 17,3" gaan. Al doet de 15,6" het niet slechter dan het gemiddelde met 1366x768.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • 4 weken later...

• Actief:  

Heb de Asus N53SV nu een tijdje.

Net een stofdoek over de omlijsting gehaald en gelijk kleine krasjes op de omlijsting dit hoort toch niet zo snel te kunnen bij een nieuwe laptop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8
  • 811

• Actief:  

Mja... dan is een fotootje toch wel handig hoor. Hebben we het over krasjes als in "kan komen door de doek" of als in "komt door een scherp voorwerp"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• Tux ging een rang omhoog
      Samenwerker
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...