Spring naar bijdragen

[Wii] Hoe maak ik een backup van de Wii?

DC80

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo Iedereen,

Onlangs geleden heb ik een een Wii gekocht. Dat ding is echt helemaal geweldig! Maar net als iedereen denk ik, vind ik de prijzen niet zo geweldig. Twintig euro gaat nog wel maar meer dan dat wordt hem gewoon niet.

Dit is voor mij reden genoeg om het besluit te nemen om hem om te bouwen. Daarom heb ik een soort stappenplan voor mezelf bedacht en daar heb ik wat hulp bij nodig. Het volgende wil ik ondernemen om hem om te bouwen:

Stap 1: Vanuit de achtergrond van mijn werk ben ik gewend om een backup te maken van alles wat ik doe of wijzig. De vraag die hier bij komt kijken is of het mogelijk is om een gehele (lees: kloon) backup te maken van de Wii. Dus niet alleen de "saved games" en "instellingen" maar ook de besturing die er achter zit. Mocht er iets fout gaan dan kan ik hem nog altijd herstellen naar een eerdere versie.

Stap 2: De nieuwe en/of additionele software installeren. Ook hier heb ik wel vragen over aangezien ik via google heel veel tegen kom waarvan sommige websites er niet echt schoon uit zien of ik krijg de indruk dat ze schoon lijken maar mogelijk niet zijn. Uiteraard zou ik het op prijs stellen dat het orginele behouden blijft)

Stap 3: Als alles klaar is dan wil ik alles testen. Hier zijn natuurlijk geen vragen over.

Stap 4: Alles is klaar en gereed voor gebruik.

Het systeem die ik op dit moment bezit ziet er ongeveer zo uit:

Firmwareversie: 4.3E

Internet mogelijkheden: geen (is wel ingebouwd maar ik heb geen draadloze router waar deze op aan te sluiten is, ook heb ik geen Wi-Fi USB connector hier voor (misschien morgen even voor kijken. Bekabeld is wel mogelijk maar ook hiervoor is de hardware niet aanwezig.)

Wat is er verder ingebouwd?: Wii Motion Plus (of zoiets)

Een korte samenvatting:

- Is het mogelijk om een backup (kloon) te maken van de Wii?

- Wat voor software zou ik moeten gebruiken om te softmodden (bij voorkeur dient het orgineel behouden te blijven)?

Graag zou ik horen wat de mogelijkheden hier voor zijn.

Met vriendelijke groet,

Iwan van Dam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  6680
  • Waardering:   258
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Je kan een NAND back-up maken van je Wii. Als je deze maakt kan je je Wii weer herstellen zoals die was toen je de back-up maakte. Ik weet niet hoe het dan met de savejes staat maar je kan voor de zekerheid ook je savejes nog kopiëren naar een SD-kaart en dan weer die savejes op je PC zetten. Om een NAND back-up te maken heb je BootMii nodig die je moet installeren via een softmod, op deze site staat een handleiding van een softmod: http://downloadtutorial.nl/nintendo-wii/6-softmodden/460-wii-softmodden-voor-elke-firmware

Lees hem ff goed door  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 258
  • 6.7k

Hoi zombymario,

Dank je wel, dit is wat ik zocht! In ieder geval is de backup belangrijk. De rest lijkt heel makkelijk dus ik zal eens zien of dit werkt. Helaas is het wel zo dat je een spel nodig hebt om dit te laten werken en zoals altijd zijn dat spellen die je niet speel of geen interesse in hebt :P.

Misschien is het een oplossing om te wachten op de volgende firmware upgrade? (waarschijnlijk niet:P).

In ieder geval bedankt voor deze informatie. Helaas kan ik geen feedback geven of het gelukt is, dit in verband met financiële middelen omdat je een spel nodig hebt van € 50,--.

Met vriendelijke groet,

Iwan van Dam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3

• Bijdragen:  5959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

probeer eens een spel te lenen van mensen in de buurt ofzo of 2e hands op marktplaats kopen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 139
  • 6k

Hoi Marciej123,

Dat had ik mezelf ook al bedacht. Ik moet nog even uitzoeken waar ik dat het beste kan doen hier. We hadden een videotheek hier maar die is inmiddels op de fles gegaan dus moet ik nog even een alternatief gaan zoeken.

Met vriendelijke groet,

Iwan van Dam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 3

• Bijdragen:  6680
  • Waardering:   258
  • Actief:  

Misschien is het een oplossing om te wachten op de volgende firmware upgrade? (waarschijnlijk niet:P).

Ik zal niet wachten. Meestal als de Wii een update krijgt word juist meer spellen geblokkeerd waarmee je de softmod moet starten.

Met Lego Batman kan je dus een softmod doen, misschien kan je dus hier ff kijken: http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=lego+batman+wii&g=0&qsf=1&postcode=2151PD&distance=&search.x=0&search.y=0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 258
  • 6.7k

• Bijdragen:  1905
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  347
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 1.9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...