Hook Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 5 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/15/11 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Hallo, Ik heb een beginnersvraagje :-\ Reeds meerdere malen was ik via google op zoek naar een te downloaden file ( bv. recent het boek "Basic Perspective Drawing : A Visual Approach" van John Montague ) dan vind ik dit wel doch steeds door vooraf tegen betaling lid te worden van een of andere "uitbater" zoals bv. Usenet. Nu heb ik daar in principe niets tegen maar .... - heeft iemand met Usenet of dergelijke ervaring ? - kan die bewuste file daar dan ook effectief worden gedownload of is dit maar schijn ? - welke is dan de beste "leverancier" : Usenet of een andere of bestaat er geen andere mogelijk ? (Via een torrent vind ik het niet) Alvast bedankt voor enige reactie. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 5
Zombymario Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 6680 Waardering: 258 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/09 Status: Offline Actief: Augustus 5, 2017 Leeftijd: 30 Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Usenet is waarschijnlijk dus de aanbieder van de server waarmee je download. Zoiets heet een payserver. Ik heb zelf geen ervaring met Usenet maar Eweka is ook heel goed en heeft een hoge retentie: http://www.eweka.nl/ Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 258 6.7k
Hook Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 5 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/15/11 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Hallo, Bedankt voor je snelle reactie. Neen, mijn payserver is Powernews, maar daar vind ik niet altijd wat ik zoek . Via Google krijg ik dus van die servers zoals Usenet voorgeschoteld waar dan mijn gezochte file wel zou te vinden zijn. Mvg Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 5
Zombymario Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 6680 Waardering: 258 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 01/18/09 Status: Offline Actief: Augustus 5, 2017 Leeftijd: 30 Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Dat is meestal dan niet waar, ze doen dat bij zo'n elk bestand dat via Google word gezocht 'dat zij dat hebben'' (denk ik) zodat je sneller denkt dat hun dat hebben zodat ze meer klanten krijgen. Kijk eens op NZBindex.nl of binsearch of je je download kan vinden. Of kijk anders ff op The Pirate Bay of monova.org of torrentz.eu Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 258 6.7k
Hook Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 5 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/15/11 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Hoi, OK - bedankt voor de tips - ga ik zeker eens proberen. Mvg Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 5
kaasbroodje Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 500 Waardering: 25 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/25/06 Status: Offline Actief: Mei 14, 2014 Leeftijd: 35 Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Om bestanden te zoeken kan je beter spotnet! gebruiken dan google Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 25 500
IfElse Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 2643 Waardering: 55 Prestatiepunten: 2133 Dagen gewonnen: 4 Lid sinds: 08/17/10 Status: Offline Actief: Dinsdag om 15:06 Leeftijd: 29 Was actief op: Windows Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Om bestanden te zoeken kan je beter Spotnet gebruiken dan google of www.spotplanet.org nog beter en sneller. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 55 2.6k 4
Hook Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 5 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/15/11 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Hallo, Ja Spotnet ken ik maar het probleem is eigenlijk dat het bestand dus via die server(s) niet te vinden is maar wanneer ik het op Google ingeef zou ik het dus wel kunnen vinden op o.a. Usenet maar daar zou ik dan eerst moeten betalen om lid te worden en dat bestand te kunnen ophalen. Nu ik vrees en denk dat Zombymario hier gelijk heeft dat dit dus maar een schijnvoorstelling is om leden te kunnen lokken en dat het betreffende bestand daar dan ook niet te vinden zal zijn. Bij Spotplanet - volgens DHRJ - zal ik ook eens gaan kijken. Alvast bedankt voor jullie reactie ! Mvg Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 5
kaasbroodje Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 500 Waardering: 25 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/25/06 Status: Offline Actief: Mei 14, 2014 Leeftijd: 35 Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Als je twijfelt kan je het beter niet doen er zijn genoeg site,s die je op zo een manier proberen te naaien. Ik heb op zulke site,s ook wel eens films gevonden die niet eens bestaan ??? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 25 500
IfElse Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 2643 Waardering: 55 Prestatiepunten: 2133 Dagen gewonnen: 4 Lid sinds: 08/17/10 Status: Offline Actief: Dinsdag om 15:06 Leeftijd: 29 Was actief op: Windows Delen Geplaatst Mei 15, 2011 Yup, websites zoals NZBClub etc zijn nep. Ze laten je betalen voor een gratis .nzb bestand die bestaat en in veel gevallen gewoon niet bestaat. Alle zou prima te vinden moeten zijn via www.nzbindex.nl of www.binsearch.info (Altijd goed om even op allebei te kijken, de ene heeft hem wel in de zoekmachine opgenomen en de andere niet) Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 55 2.6k 4
TereZz Geplaatst Mei 15, 2011 Bijdragen: 602 Waardering: 4 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/30/08 Status: Offline Actief: November 26, 2014 Leeftijd: 31 Delen Geplaatst Mei 15, 2011 NZBClub.com laat je niet betalen?? Gebruikte het vroeger weleens omdat deze het hoogste retentie had van de nzb zoekmachines Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 4 602
Hook Geplaatst Mei 16, 2011 Bijdragen: 5 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/15/11 Status: Offline Actief: Nooit Auteur Delen Geplaatst Mei 16, 2011 Hoi, Bedankt allemaal voor de nuttige raadgevingen Mvg Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 5
xipher Geplaatst Juni 12, 2011 Bijdragen: 267 Waardering: 191 Prestatiepunten: 1364 Dagen gewonnen: 7 Lid sinds: 05/19/08 Status: Offline Actief: Donderdag om 10:48 Leeftijd: 31 Was actief op: Windows Delen Geplaatst Juni 12, 2011 Waarom gebruikt men een payserver? Een Payserver heeft zijn voordeel ermee dat bestanden die langer op de server staan op te halen zijn. En de snelheid vaak hoger ligt dan de snelheid die jij kan gebruiken als jij een usenet account van je eigen internet provider gebruikt. Eweka, Download2Day, Giganews, EasyUsenet, Yabnews, Xsnews, Usenet.pro, Hitnews, UsenetXtreme zijn allemaal provider die een hoge retentie bieden. Usenet van je eigen internet provider: 1: Beperkte retentie (Aantal dagen dat de bestanden op de server mogen staan, vaak 30 dagen!) 2: Snelheid tot een max vaak van 512kb/s. Betaalde usenet provider: 1: Een hogere retentie tijd, tegen woordig al 1000 dagen maar de meeste zitten zo bij de 700 a 800 dagen. 2: Snelheid ligt hoger! Let wel op als je een betaalde dienst zou nemen. Je kan NOOIT sneller downloaden dan de snelheid die jij hebt bij je internet provider! Voor ADSL doe eerst even een speedtest en vraag de helpdesk welk pakket dan geschikt is, dit is altijd handig zodat je nooit te veel betaald wat je niet aan snelheid kan krijgen. Verder kan je bestanden zoeken via nzbindex.nl of binsearch.info Er zijn nog diverse forums waar dit ook uitgelegt staat, maar je kan ook spotnet of uspotted gebruiken. Verder staat ook niet alles op usenet, maar veel wel. Het is vaak zo mensen zoeken iets en iemand moet het maar net geupload hebben. Dat weet je helaas nooit. Veel succes ermee! Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 191 267 7
IfElse Geplaatst Juni 13, 2011 Bijdragen: 2643 Waardering: 55 Prestatiepunten: 2133 Dagen gewonnen: 4 Lid sinds: 08/17/10 Status: Offline Actief: Dinsdag om 15:06 Leeftijd: 29 Was actief op: Windows Delen Geplaatst Juni 13, 2011 Waarom gebruikt men een payserver? Een Payserver heeft zijn voordeel ermee dat bestanden die langer op de server staan op te halen zijn. En de snelheid vaak hoger ligt dan de snelheid die jij kan gebruiken als jij een usenet account van je eigen internet provider gebruikt. Eweka, Download2Day, Giganews, EasyUsenet, Yabnews, Xsnews, Usenet.pro, Hitnews, UsenetXtreme zijn allemaal provider die een hoge retentie bieden. Usenet van je eigen internet provider: 1: Beperkte retentie (Aantal dagen dat de bestanden op de server mogen staan, vaak 30 dagen!) 2: Snelheid tot een max vaak van 512kb/s. Betaalde usenet provider: 1: Een hogere retentie tijd, tegen woordig al 1000 dagen maar de meeste zitten zo bij de 700 a 800 dagen. 2: Snelheid ligt hoger! Let wel op als je een betaalde dienst zou nemen. Je kan NOOIT sneller downloaden dan de snelheid die jij hebt bij je internet provider! Voor ADSL doe eerst even een speedtest en vraag de helpdesk welk pakket dan geschikt is, dit is altijd handig zodat je nooit te veel betaald wat je niet aan snelheid kan krijgen. Verder kan je bestanden zoeken via nzbindex.nl of binsearch.info Er zijn nog diverse forums waar dit ook uitgelegt staat, maar je kan ook spotnet of uspotted gebruiken. Verder staat ook niet alles op usenet, maar veel wel. Het is vaak zo mensen zoeken iets en iemand moet het maar net geupload hebben. Dat weet je helaas nooit. Veel succes ermee! Vergeet niet dat een payserver een hogere compleetheid heeft, je hoef bestanden dus minder snel te repareren voordat je ze kan uitpakken etc... Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 55 2.6k 4
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie