Spring naar bijdragen

[PSP] PSP geeft foutcode 80020148 bij game opstarten

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  12
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik heb een PSP 2004 data code 7c met systeemsoftware 3.71 M33.

Ik kreeg met final fantasy dissidia 012 de foutmelding "deze game kan niet worden gestart (80020148)'.

ben aan het googlen geslagen en kwam op de topic van duken.nl zelf psp ombouwen.

echter aan het begin loop ik al vast........

Ik heb de update in de map psp/game geplaatst, maar wanneer ik de update start krijg ik

ook hier de zelfde melding..."deze game kan niet worden gestart (80020148)...???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12
  • Reacties 26
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  2643
  • Waardering:   55
  • Prestatiepunten:  2132
  • Dagen gewonnen:  4
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

Pff heb lang mijn psp niet gebruikt maar toch ik denl dat jou firmware is verouderd vandaar die error. Ik zal later even voor je kijken.

Sent from my X10i using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Bijdragen:  128
  • Waardering:   1
  • Actief:  

had ik ook toen heb ik m maar verkocht want ik kon hem niet fixen XD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 128

• Actief:  

Zet je PSP helemaal uit. Houd nu de R-trigger (rechter schouder knop) ingedrukt terwijl je je PSP aan doet. Als het goed is kom je nu in het Recovery Menu.

Zorg ervoor dat je deze settings hebt:

Configuration

Skip Sony Logo: Enabled

Hide Corrupt Icons: Enabled

Game Folder Homebrew 1.50 Kernel

Autorun Program: Disabled

UMD Mode Sony NP9660

Fake Region : Disabled

Free UMD Region: Disabled

Hard Reset on homebrew: Disabled

Use VhsMenu: Enabled

XMB Usb Device: memory Stick

Advanced

Advanced Configuration

Plain Modules: Disabled

Execute BOOT.BIN: Disabled

Vervolgens download je dit bestandje dat ik geupload heb: http://www.multiupload.com/82PP61R9EO

Zet je psp in usb modus ga dan naar deze computer > memory stick en kopieer dan de map PSP uit het gedownloade bestand naar je memory stick. Ga uit usb modus en laat de updater draaien. Wacht totdat alles klaar is en zet je psp weer in usb-modus.

Download vervolgens dit bestandje dat ik geupload heb: http://www.multiupload.com/W9DY2HXZPW

Zet het volgens de onderstaande how to op je psp:

--How to Install--

First, you need to install CFW or HEN(ex. 5.00M33 , 6.20TN , 6.35PRO-B3) in your PSP.

1. copy UPDATE folder at ms0:/PSP/GAME/.

2. Put 6.35 official update at ms0:/PSP/GAME/UPDATE/635.PBP .

If you are a‚Œready installed 6.35, Step 2 is not necessary.

3. Run installer from xmb.

4. If you install this from 6.35PRO-B3.Reboot manually again after auto reboot.

Als het goed is kan je nu de nieuwste games spelen en is je PSP weer up to date.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

bedankt voor je snelle reactie,.....ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan...

wanneer ik de eerste update doe zie ik idd unpacking done... etc.....en lijkt alles goed te gaan....

(bij systeeminstellingen blijft er 3.71 m33 staan?)

vervolgens bij de tweede update zie ik ook unpacking done...en dan de melding

"this program requiers 4.00 m33 or higher"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

Hmm damn. Ik denk dat je de update fout uitvoert. Probeer het nog een keertje mocht het dan nog steeds niet lukken dan zal ik ff verder kijken voor je voor de juiste update packages. Probleem is redelijk simpel op te lossen, ik heb mijn psp alleen lang niet gebruikt waardoor ik alle bestandjes niet bij de hand heb.

Post samenvoeging: mei 01, 2011, 20:09:42

Probeer het volgende uit:

Configuration

UMD Mode Sony NP9660

Advanced

Advanced Configuration

Vervolgens download je dit bestandje dat ik geupload heb: http://www.mediafire.com/?ogymwuoxydonjai

Zet je psp in usb modus ga dan naar deze computer > memory stick en kopieer dan de map PSP uit het gedownloade bestand naar je memory stick. Ga uit usb modus en laat de updater draaien. Wacht totdat alles klaar is en zet je psp weer in usb-modus.

Download vervolgens dit bestandje dat ik geupload heb: http://www.multiupload.com/W9DY2HXZPW

Zet het volgens de onderstaande how to op je psp:

--How to Install--

First, you need to install CFW or HEN(ex. 5.00M33 , 6.20TN , 6.35PRO-B3) in your PSP.

1. copy UPDATE folder at ms0:/PSP/GAME/.

2. Put 6.35 official update at ms0:/PSP/GAME/UPDATE/635.PBP .

If you are a‚Œready installed 6.35, Step 2 is not necessary.

3. Run installer from xmb.

4. If you install this from 6.35PRO-B3.Reboot manually again after auto reboot.

Als het goed is kan je nu de nieuwste games spelen en is je PSP weer up to date.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

de update naar 4.01 is gelukt en staat nu ook als zodanig in systeeminformatie.

wanneer ik nu de update 6.35 uitvoer, dan krijg ik weer de melding "(80020148)"  ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

Kijk dan of je deze settings in recovery menu hebt staan:

Configuration

UMD Mode Sony NP9660

Advanced

Advanced Configuration

En probeer de update weer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

ik kan nu niet meer in het recovery menu komen,....zowel door opstarten met R trigger, als in het menu met de select knop...  ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

Kijk is welke firmware je op je PSP hebt en geef die is door. (Precies de volledige + alle extensies) Ik ben bang dat je inplaats van de custom firmware een official firmware update hebt gestart. Maar geen nood er zijn genoeg exploits :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

Syteemsoftware Versie 4.01

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

Dat is helaas official firmware. Ik zal even morgen de exploit voor je klaar maken zodat je weer naar custom firmware kan en de nieuwste games kan spelen. (Ben je btw in het bezit van een pandora batterij, dat zal alles wat makkelijker maken?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

nope,....geen pandora batterij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

nope,....geen pandora batterij

Ok, dan zal ik daar rekening mee houden. Je hebt wel geduld neem ik aan hé? De exploit zal niet in 1 keer lukken.

Probeer dit uit:

Benodigdheden:

- Je PSP helemaal opgeladen

- Een originele Memory Stick Pro Duo (Magicgate ondersteund) Word verder uitgelegd in dit topic

- USB-Kabel of een kaartlezer voor je Memory Stick Pro Duo

- Files die je later in de Tutorial moet downloaden

- Firmware 5.03 (Word nog uitgelegd)

Hier in dit schema is te zien of je PSP om te bouwen is klik op het schema om het te vergroten indien nodig. (Bij vragen kun je gerust een Reactie plaatsen!)schema.jpg

Hoe weet ik welke Firmware versie ik heb?

Doe je PSP aan. Je bent nu in de XMB. (XMB=Het menu)

Ga helemaal naar links. Je bent nu bij instellingen. Ga nu naar beneden totdat je bij Systeeminstellingen komt. Druk nu op X. Scroll nu naar beneden totdat je bij Systeeminformatie bent en druk op X.

***WAARSCHUWING***

Heb je een DATE CODE 8C of hoger? Of een PSP uit de 3000 serie? VOLG DEZE GUIDE DAN ABSOLUUT NIET! DIT ZAL JE PSP ONHERSTELBAAR BESCHADIGEN EN ZUL JE HEM NAAR SONY MOETEN STUREN!!!!!

***WAARSCHUWING***

Download deze files voordat we gaan beginnen:

- http://www.megaupload.com/?d=PAPXB1RN

En pak deze uit in een mapje op je bureaublad.

Heb je een firmware lager dan 5.03? Dan gaan we nu firmware 5.03 installeren. Open de gedownloade files. Je ziet er een mapje staan die UPDATE heet. Kopieer dit mapje op je memory stick naar ms0:/PSP/GAME. Als het goed is staat nu in het mapje GAME het mapje UPDATE. Start de update en volg de instructies. Zorg dat je batterij volledig opgeladen is om een brick te voorkomen.

Installeren van de files

Ben je zeker dan je firmware 5.03 hebt? Dan gaan we nu de exploit installeren. Als eerste moet je je memory stick volledig formatteren. Dat gaat zo:

Start je PSP op. Je zit nu in het menu als het goed is. Zorg dat er geen UMD in je PSP zit. (Spelletje) Ga helemaal links in het menu naar Instellingen en dan naar beneden totdat je bij Systeeminstellingen zit. Druk op X en scroll naar beneden totdat je Memory Stick formatteren ziet. Druk op X en laat het je memory stick formatteren.

Nu gaan we de standaard instellingen herstellen. Start je PSP op. Je zit nu in het menu als het goed is. Zorg dat er geen UMD in je PSP zit. (Spelletje) Ga helemaal links in het menu naar Instellingen en dan naar beneden totdat je bij Systeeminstellingen zit. Druk op X en scroll naar beneden totdat je bij Standaardinstellingen herstellen bent. Druk op X en laat hem alles herstellen.

De files die je net gedownload hebt bevatten de mappen PHAT en SLIM en het bestand h.bin. Ga naar Deze Computer en daarna naar de memory stick van je PSP. Druk op het mapje PSP en daarna op het mapje PHOTO. Is dat er niet dan kan het omdat je je memory stick niet geformatteerd hebt. Als je dat wel gedaan hebt en ze staan er niet in dan moet je ze zelf aanmaken. Als je de PSP-100x hebt dan sleep je in het mapje PHOTO het mapje PHAT. Als je de PSP-200x hebt dan sleep je in het mapje PHOTO het mapje SLIM. Als je dat gedaan hebt druk je op kruisje. En ga dan weer naar Deze Computer en druk daarna op de Memory Stick van je PSP. Sleep nu naar dat het bestandje h.bin dat je gedownload hebt. Start je PSP opnieuw op. Om er zeker van te zijn dat dat zo is doe je dit als volgt. Je houd de power knop van je PSP omhoog todat je PSP uit gaat.

De exploit starten

Doe je PSP aan. En ga in het menu naar Foto en daarna Memory Stick. Bekijk rustig de foto's die we erop gezet hebben bij de vorige stappen. Als het goed is crashed je PSP. En start hij opnieuw op. Nadat je PSP opnieuw opgestart is ga je je firmware checken. Als het goed is staat er niet alleen 5.03 maar bijvoorbeeld 5.03 HEN. Het is een onstabiele exploit dus blijven proberen. Heb je Doe je PSP aan en ga helemaal naar links totdat je bij Instellingen bent. Ga dan naar beneden totdat je bij Thema instellingen bent en druk op X. Druk weer op X en kies Classis. Ga nu één naar beneden en druk op X. Stel de kleur in op Elke Maand. Probeer nu weer de exploit uit. Lukt het nog steeds niet na 10x? Check dan of je de bestanden juist geïnstalleerd hebt.

Is de exploit gestart? Dan gaan we nu het volgende doen.

Download deze files: http://www.megaupload.com/?d=70JKW5L8

Na het downloaden pak je het uit. Ga in USB-Modus en doe je het mapje RECOVERY in ms0:PSP/GAME/RECOVERY

Ga nu uit USB-Modus en ga naar Games en daarna naar Memory Stick. Als het goed is zie je daar nu Recovery Flasher staan. Druk op X. Als het goed is start hij nu Recovery Flasher op.

Als het goed is start Recovery Flasher op. Als je de exploit niet gestart hebt doet Recovery Flasher het ook niet!

***WAARSCHUWING***

Heb je een DATE CODE 8C of hoger? Of een PSP uit de 3000 serie? GEBRUIK DEZE PROGRAMMA DAN ABSOLUUT NIET! DIT ZAL JE PSP ONHERSTELBAAR BESCHADIGEN EN ZUL JE HEM NAAR SONY MOETEN STUREN!!!!!

***WAARSCHUWING***

Als hij opgestart is druk je op Install CFW (Of version selected above) Belangrijk is dat je je PSP tijdens het installeren aan de oplaad hebt en hem niet uitschakeld! Doe je hem tijdens de installatie uit, dan moet je hem naar Sony sturen of een pandora batterij kopen.

Na de installatie start je PSP opnieuw op (Of het moet handmatig) Hij vraagt er om als je hem opnieuw moet opstarten of hij doet het zelf. Schrik niet als hij niet meteen aangaat. Dat is normaal. Als je PSP opstart is hij volledig omgebouwd. Gefeliciteerd. Nu gaan we wat instellingen veranderen. Als je PSP opstart zit je als het goed is al in het menu. Als je op Select druk in het menu komt er een ander menuutje tevoorschijn. We gaan daar nu wat instellingen veranderen. Zorg ervoor dat je deze instellingen hebt:

CPU CLOCK XMB 333/166

CPU CLOCK GAME 333/166

USB DEVICE Memory Stick

UMD ISO MODE m33 driver

ISO VIDEO MOUNT NONE

Ik raad je aan om niet met deze instellingen te kloten! Dit kan zorgen voor rare functies!

Als je alle instellingen naar hierboven ingesteld hebt druk je op EXIT. Je zult nu merken dat je PSP 3x zo snel is bij grote grafische games. Je PSP is nu helemaal omgebouwd. Je kan homebrew afspelen en gedownloade games.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

wow een wat een verhaal....ik ga er nu mee aan de gang,.....laat wel ff horen hoe het afloopt... ^-^

thanks.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

wow een wat een verhaal....ik ga er nu mee aan de gang,.....laat wel ff horen hoe het afloopt... ^-^

thanks.......

Klopt, alles is uitgebreid uitgelegt zodat er ook echt NIKS fout gaat. Want als je hemt brickt moet je een pandora batterij kopen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

exploit wil niet starten....

Ik heb ook geen map PHOTO.. ??....een map PHOTO aangemaakt en SLIM erin gesleept, maar kan ze niet via het menu openen..... ik heb wel een map PICTURE en map SLIM in map PICTURE gesleept maar ook dan geen gifs te bekennen.....daarna de map ChickHEN gesleept in map PICTURE,.....daar kan ik de gifs bekijken, maar PSP schakeld uit ipv opnieuw opstarten...heb ik nou een 20x geprobeert, maar helaas blijf bij susteeminformatie 5.03 staan zonder HEn erachter.................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

Kan je me even vertellen bij welke stap je gebleven bent? Dat zal het wat makkelijker maken om te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

ik heb het hele lijstje diverse keren vanaf het begin opnieuw gedaan,maar werkt niet..

na het formateren is er in map PSP geen map PHOTO te vinden,...wanneer ik zelf een map PHOTO aanmaak en de map SLIM er in sleep en vervolgens  in het menu PHOTO/memorystick kijk worden staan er geen afbeeldingen in.

Wanneer ik de map ChickHEN uit de map SLIM in de map PHOTO plaats kan ik de afbeeldingen wel openen via PHOTO/momorystick,......dit heb ik ....... keer gedaan, maar al wat er gebeurt is dat de PSP eruit klapt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

ik heb het hele lijstje diverse keren vanaf het begin opnieuw gedaan,maar werkt niet..

na het formateren is er in map PSP geen map PHOTO te vinden,...wanneer ik zelf een map PHOTO aanmaak en de map SLIM er in sleep en vervolgens  in het menu PHOTO/memorystick kijk worden staan er geen afbeeldingen in.

Wanneer ik de map ChickHEN uit de map SLIM in de map PHOTO plaats kan ik de afbeeldingen wel openen via PHOTO/momorystick,......dit heb ik ....... keer gedaan, maar al wat er gebeurt is dat de PSP eruit klapt...

Dat is goed, na een paar keertjes als hij ''gecrashed'' is zou je HEN firmware moeten hebben. Het lukt niet in 1x soms.

ËDIT:

Dit komt letterlijk uit mijn tutorial hierboven... Probeer het uit, blijven proberen is belangrijk! Ik ben bang dat je iets fout met bestandjes hebt gedaan.

Doe je PSP aan. En ga in het menu naar Foto en daarna Memory Stick. Bekijk rustig de foto's die we erop gezet hebben bij de vorige stappen. Als het goed is crashed je PSP. En start hij opnieuw op. Nadat je PSP opnieuw opgestart is ga je je firmware checken. Als het goed is staat er niet alleen 5.03 maar bijvoorbeeld 5.03 HEN. Het is een onstabiele exploit dus blijven proberen. Heb je Doe je PSP aan en ga helemaal naar links totdat je bij Instellingen bent. Ga dan naar beneden totdat je bij Thema instellingen bent en druk op X. Druk weer op X en kies Classis. Ga nu één naar beneden en druk op X. Stel de kleur in op Elke Maand. Probeer nu weer de exploit uit. Lukt het nog steeds niet na 10x? Check dan of je de bestanden juist geïnstalleerd hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

hij crash idd wel,.....dat heb ik inmiddels tientallen keren gedaan, maar nog altijd blijf bij systeemsoftware Versie 5.03 staan.....

Post samenvoeging: mei 02, 2011, 10:37:24

ik kan geen spiegeleieren meer zien  :s :) , maar ik heb nu weer wat nieuws,....bij het de laatste afbeelding krijg ik de melding "er is onvoldoende beschikbaar systeemgeheugen"

....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Actief:  

Je maakt mij gek. Wat is er met jouw PSP haha :P Ik zal ff voor je verder kijken. Het is belangrijk dat je op firmware 5.03 blijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

er gek van worden herken ik wel...... :crazy: ik blijf  'm nog op 5.03 houden,......

ik heb wel alvast een aansteker en wat benzine gepakt,.........om 'm ritueel te verbranden..... :duivel: hahaha.....nah i'll stay tuned.....ik ben al erg blij dat je de moeite neemt.... O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 12

• Bijdragen:  1

Bedankt voor de gehele uitleg. Ik liep eerst ook vast bij waar je nu ook vastloopt. Maar bij mij hielp het om h.bin in de root te zetten en toen verliep de crash in 1x goed. Ik zou het proberen als ik jou was. Succes alvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1

• Actief:  

Bedankt voor de gehele uitleg. Ik liep eerst ook vast bij waar je nu ook vastloopt. Maar bij mij hielp het om h.bin in de root te zetten en toen verliep de crash in 1x goed. Ik zou het proberen als ik jou was. Succes alvast.

Ik zat dat precies ook te denken... Probeer dat nog is! And report ;) Anders kan je de benzine gaan gebruiken :P
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...