Spring naar bijdragen

nieuwe computer, hulp nodig

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

ok ik heb geprobeerd een nieuwe computer samen te stellen, zoveel mogelijk naar budget gekeken, en ik kwam uit op deze specs:

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_1156/ASUS/P7P55_LX/373951/?

http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_1156/Intel®/Core_en_trade_i5-760/454851/?tn=HARDWARE&l1=Processoren&l2=Desktop

http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_AMD_Radeon_HD6000/SAPPHIRE/HD6850/482436/?

http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR3-1333/Corsair/4_GB_DDR3-1333/468951/?

http://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Midi_Tower/Cooler_Master/Elite_430/428171/?

http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_tot_600_Watt/Corsair/CMPSU-600CX/476041/?

http://www.alternate.nl/html/product/DVD-reWriters_Serial-ATA/LiteOn/IHAS122/504069/?

http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA/Hitachi/HDS721010CLA332/389211/?

ok de vraag is: trekt die op iets, kan er iets beter of goedkoper ofzo?

en laatste: ik heb geen geluidskaart erbij want op het moederbord zit er één ingebouwd, is deze wel deftig? en ik ga waarschijnlijk mijn geluid halen via USB headset, heb ik dan uberhaupt wel een geluidskaart nodig?

Post samenvoeging: mei 01, 2011, 11:53:22

Nog vergeten: ik wil er een beetje mee kunnen gamen zonder resolutie te moeten verlagen om performance te krijgen.

ik kijk waarschijnlijk naar 1920*1200 monitoren, als het echt kleiner moet heb ik er geen probleem mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311
  • 3 weken later...
  • Reacties 14
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Actief:  

Bump

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Mja, ik had dit topic al eerder gezien... wat wil je nou eigenlijk? Je gooit een samenstelling neer die bestaat uit losse componenten waarvan het lijkt alsof je die uit een systeem-builder hebt gehaald en je vraagt vervolgens "is het goed zo?". Ja, alles past, dus in principe is het goed zo. Maar je vertelt 0,0 over wat je ermee gaat doen, wat je budget is, speciale wensen, etc. Er staat niet voor niets een enorm stickytopic in het board waar dit topic eigenlijk hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

whoops...zal beter opletten volgende keer

naja het budget is gewoon zo goedkoop mogelijk met redelijke componenten dus ik gooi gewoon bij elkaar wat mij lijkt dat de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft, ik wil hem gewoon zodat ik zeker nog een jaar of 2-3 meekan met de nieuwste games, daarom zeker niet op max want daar is het budget ook weer niet naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

En toch ga ik het je nog duidelijker vragen: wat is je budget precies? ;) Optimale prijs/kwaliteit is al een heel stuk in de richting van wat ik bedoel, maar je kunt zulke optimale systemen maken voor grofweg 500 euro, 800 euro, 1000 euro en 1300 euro. Voor 't gamen is een budget van toch wel minstens 800 euro aangeraden. Ik denk dat ik voor 850 euro een heel eind kom, inclusief assemblage dus. Dan moet je wel zelf voor het besturingssysteem zorgen. We zitten niet voor niets op een downloadforum. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

ik koop geen besturingssystemen...:)

Als ik er dan toch een getal op moet plakken...€800 inclusief muis en toetsenbord, exclusief monitor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

En voor het scherm? Neem ik die direct even mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

dat mag een €200 zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Dan valt er nu heel veel te vertellen... Ben een tijd voor je bezig geweest met vergelijken, proberen, aanpassen en richting de prijs werken en uiteindelijk ben ik tot een samenstelling gekomen. Om een goede game-machine neer te zetten, moet je namelijk uitgaan van een goede processor én een goede videokaart. Dat zijn geen goedkope componenten en bij elkaar maken ze al de helft van de prijs. Dat betekent dat je op andere zaken moet besparen en dat heb ik aan het eind ook maar gedaan. Het is vrijwel onmogelijk om nog een goede muis en toetsenbord te halen voor het budget wat over was en ik laat die twee dingen even achterwege. Besparen op het onderstaande systeem is mogelijk, maar mijns insziens niet verstandig.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B331959%5D=1&product%5B363903%5D=1&product%5B385562%5D=1&product%5B261472%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B245679%5D=1&product%5B260613%5D=1&product%5B309188%5D=1&product%5B386949%5D=1

Inclusief assemblage en BTW, exclusief verzending. We hebben een kortingscode die je bij deze samenstelling kunt gebruiken: "Actie DukeN, korting 10 euro". Die vul je in bij het bestellen onder het kopje opmerkingen. Zoals je ziet is 'ie op 800 euro uitgekomen, precies wat ik voorspelde. Dat bedoelde ik dus met die 50 euro extra: 't geeft wat ruimte voor die randapparatuur. Het kan minder, maar dat gaat dan over de voeding en de behuizing: niet echt slim om daar veel op te besparen. Ik wil je wel zeggen dat er rode fans in zitten. Mocht je dat niet willen, kan ik voor hetzelfde geld een andere kast in de lijst opnemen.

Dan mijn expertisegebied van de laatste tijd: de monitor. Je hebt de laatste tijd zeer goede schermen voor een lage prijs. Ik was eerst van plan om daar wellicht wat geld op te besparen, maar 200 euro is een erg mooie prijs voor wat ik je hier ga laten zien. Je kunt kiezen uit de Dell U2311H, de Samsung P2470HD of de Samsung 2443BW. De Dell heeft een IPS-paneel, wat wil zeggen dat de kleur- en zwartweergave veel echter is dan op een (standaard) TN-paneel die beide Samsungs hebben. Nadeel is vaak de hoge responstijd, maar in dit geval valt dat mee, zoals je kunt lezen. De P2470HD heeft een ingebouwde DVB-C-tuner, wat betekent dat je 't scherm ook als volwaardige TV kunt gebruiken. Wellicht een leuke optie. De 2243BW is een standaard scherm, maar wel met de hoogste resolutie van allemaal. Voordeel is de grotere werkruimte, nadeel uiteraard dat de videokaart meer aan de bak moet met lagere framerates tot gevolg. Voor puur gamen is een 1080p-scherm echter de beste keus: 16:9, uitstekende resolutie en vaak goedkoop. Die heb ik er niet bij staan, maar dat is bewust. Vaak grijpen mensen te snel naar dat soort oplossingen zonder eerst de "speciale" gevallen te hebben bekeken. Mijn keuze zou de Dell zijn, alleen al vanwege het paneel. De review die ik je linkte, voegt wel heel veel toe.

Ik hoop dat je eruit kunt komen met de informatie die ik je nu verstrekt heb. Technische details kon ik beter achterwege laten, omdat deze post dan veel te uitgebreid zou worden. Mocht je dus nog vragen hebben over één of meerdere componenten, één van de schermen of wil je andere monitoren zien, geef dat dan gerust aan. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

ok, dit had je nou ook weer niet hoeven doen, maar erg bedankt! euhm, het is wel op een Nederlandse site en mijn vader zegt dat, aangezien ik in Belgie woon, ik dan nog eens 21% extra btw moet betalen bovenop de gewone 21% btw, klopt dit?

als dat niet klopt ga ik in de vakantie werken en tegen september zal ik hem hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Nee, dat klopt niet. Binnen de EU, weet je nog? Alleen de verzending is iets duurder, maar dan heb je het over een tientje. Hardware is in België sowieso iets hoger geprijsd, voor zover ik weet. De monitor kun je wel beter in België halen als ze daar ongeveer hetzelfde kosten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Prachtig, dan doe ik het...bedankt voor je hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Maar eigenlijk is dit een beetje dom... Je gaat in september bestellen? Wat ik dan ook schrijf, dat haalt dus totaal niet uit. Hardwareprijzen veranderen met de dag. De houdbaarheid van een samenstelling is ongeveer twee weken, zeker geen maanden. Het is natuurlijk leuk om je een idee te geven van wat mogelijk is, maar je moet nooit om een samenstelling vragen als je het geld nog niet eens hebt. Dat wist je waarschijnlijk niet, maar dan weet je het nu. ;) Het enige wat ik je nu had hoeven vertellen, is dat het inderdaad mogelijk is om een game-pc samen te stellen voor 800 euro. De rest doet er gewoonweg nog niet toe. Kom nog 'ns terug als je op het punt van bestellen staat. Pas dan kunnen we goed, gericht advies geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

omg je hebt die samenstelling gebouwd voor mij en dan was het niet eens nodig --' sorry man, had ik het geweten had ik gezwegen!

mjah, we zullen zien wat er in september allemaal uit is hé, als ik het goed heb komt de Radeon serie met nieuwe GPU's omstreeks oktober/november...als ik dan toch moet herbouwen eind september kan ik wel nog een maand extra wachten als de 7000s goed zijn :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 49
  • 311

• Actief:  

Punt is dat je het toch niet weet wat er op de markt gaat komen. ;) Maar goed, het is niet heel erg. Nu weet je in ieder geval een beetje over wat het belangrijkst is aan een samenstelling. Qua monitor zit je gewoon goed, ik denk niet dat er zo gauw al een vervanger komt voor de U2311H, aangezien die nog niet heel oud is. En mocht het wel gebeuren, dan is de opvolger meestal ook geschikt. Maar niet altijd. Nou ja, kom eind augustus nog 'ns terug met de samenstelling die ik je nu heb gegeven. Dan kijken we of er nog iets mee te doen is en wat er dan eventueel vervangen zou moeten worden, of dat we iets heel nieuws maken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• Tux ging een rang omhoog
      Samenwerker
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...