Gast Hazara Geplaatst Juni 22, 2006 Delen Geplaatst Juni 22, 2006 heey k wil call of duty 2, graag met mijn eigen vrienden spelen hoe kan k een eigen server maken (graag in stappen uitleggen, want k heb het nog nooit eerder gedaan) (Call of Duty 2, heb k niet gekocht, maar gedownload) Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Oud-beheerder Duken Geplaatst Juni 23, 2006 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 7 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Juni 23, 2006 Hier is een handleiding: http://www.dutygaming.com/CallofDuty/2/Multiplayer/server/opzetten/ Call of Duty 2 Eigen server opzetten! Ik heb gemerkt dat het niet zo makkelijk is om een eigen server te runnen.Daarom maak ik dit bestandje zodat iedereen gemakkelijk een server kan opzetten. Je moet van te voren wel rekening houden met de volgende feiten: - Goede internetverbinding (Speedtest.nl) Mijn download snelheid is 600Kbyte per seconde en mijn upload is 75Kbyte per seconde. Dat is genoeg want mijn server is low ping. Verder moet je een goede computer hebben. We kunnen beginnen: Stap 1: is alleen voor mensen die een modem hebben. Als je dit niet hebt kan je deze stap overslaan! -login op je modem open de poort 28960 door hem te linken naar het ip adres van de computer waar jij de server op wil laten draaien: Ik heb een sitecom DC-214 en moet het volgende invullen:1- private port public port UDP/TCP ip adress 28960 28960 UDP ip adres van de pc ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2- private port public port UDP/TCP ip adress 28960 28960 TCP ip adres van de pc vergeet niet je modem te saven voordat je het afsluit! Stap 2: Zorg dat er geen mods in je call of duty 2 mappen zitten (bekijk ook je main map!) Stap 3: Zorg dat je server cracked is zodat er meer spelers op af komen. Een patch om de server cracked te maken kan je HIER downloaden.( naam: Private server patch) Voer het bestand uit als het goed is kan je hem patchen en komt er het volgende te staan: Stap 4: Er is een goede mod die ik je niet wil besparen. De naam is: z_worm_message mod. Dit zorgt ervoor dat er links onderin komt te staan wat de volgende map is en wat de regels van de gameplay is. Ook kan je om de paar minuten iets over de server vertellen, zeggen wie de admins zijn, je clan website geven of iets dergelijks. De mod is HIER te downloaden. Het bestand dat er bij hoort moet je HIER downloaden. Het mod bestand moet je in je main folder zetten van call of duty 2. Het bestand (met de naam: dedicated) moet je openen met kladblok. Stap 4: Als je het bestand geopend hebt moet je alles wat ik in hoofdlettes heb geschreven aanpassen. Je kan natuurlijk nog veel meer aanpassen. Je moet dan rekening houden met het volgende: 0 betekend “uitâ€Âen 1 betekend “aan†dus als je zegt mp44 “0†dan heb je geen mp 44 in je server. Als je hiermee klaar bent stop je ook dit bestand in de main map van call of duty 2. Stap 5: Om je server goed te besturen kan je een rcon commander downloaden (goed aan te raden werkt zeer goed uit eigen ervaring) Je kan het HIER downloaden. Stap 6: start nu in een eigen server op via call of duty 2 multiplayer. Je hoeft de naam enz nu niet aan te passen want dat zit allemaal al in dat dedicated bestand. Kies een willekeurige map en druk op start server. Je krijgt nu een consule te zien. Dit moet even opstarten. Als hij klaar is typ je het volgende in: set rcon_password “jouw rconpassword (hetzelfde als in die deicated file)†en je drukt op enter. Stap 7: Je start nu rcon4callofduty op. Bij server ip zet je jouw eigen ip neer te vinden op http://www.myip.nl. (LET OP: mensen die ene modem hebben moeten het netwerk ip invullen van de computer waar de server draait) Bij “poort†vul je 28960 in. Bij “rcon†jou gekozen rcon password. Nu druk je op connect. Als het goed is laat het de server. Ga nu naar het tapblad “Misc†Onderaan heb je de keuze “exec dedicate.CFG. Druk hier op als het goed is zegt hij nu “execing dedicated.cfg Stap 8: Ga nu naar het tapblad server. Druk op Populate from server. Als het goed is laat hij nu de naam van de server wat je opgegeven hebt in het cfg bestand. Je bent klaar. De server moet nu te vinden zijn. -Let wel dat jij zelf als je een modem hebt moet conecten naar het netwerk ip en niet naar het public ip. Dit moeten de andere wel! -Je kan met het progje rcon4 COD2 dingen aanpassen en uploaden naar de server (“send current to serverâ€Â) dit word dan NIET aangepast op het CFG file. Belangrijke opmerkingen: -Elke keer als je de server opstart moet je eerst in de consule “set rcon_password “jouwrcon†intypen anders kan je niet connecten met het rcon 4COD2 progje. Ook moet je elke keer dedicated.cfg uitvoeren. -rcon commands vind je bij de volgende link: http://anarchyrules.co.uk/cod2/server%20commands.html -Mijn eigen dedicated server vind je met deze ip: 213.10.41.241:28960 (om te kijken of hij nou echt zo goed is! Veel Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie