Spring naar bijdragen

Temperatuur in pc.

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Nadat ik gisteren mijn cpu cooler verwijderd had, om hem goed te stofzuigen. kwam ik er achter dat de koelpasta op sommige delen van de cpu verdwenen is. Dit verklaard misschien ook waarom ''speedfan'' cpu temperaturen aangeeft die soms op lopen tot boven de 90 graden, kan dit kloppen of wordt er iets op een verkeerde manier gemeten??

Zo ja, is het dan ook nodig deze koelpasta te vervangen?

thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 214
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

dat kan idd dar daardoor de temp te hoog wordt.

Koelpasta moet je altijd vervangen, het droogt uit en je kan het niet hergebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Bijdragen:  5712
  • Waardering:   113
  • Actief:  

Ik denk niet dat het door koelpasta komt. Althans, niet alleen. De koelerpasta zorgt voor een betere hechting tussen processor en koeler. Het zal een paar graden schelen, maar meer niet. Werkt de koeler wel? Download anders een ander om de temperatuur te meten, hmonitor oid (volgens mij was dat de naam) draden zijn allemaal correct aangesloten?

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

De koelerpasta zorgt voor een betere hechting tussen processor en koeler. Het zal een paar graden schelen, maar meer niet.

koelpasta zorgt ervoor dat de warmte weg kan van je processor, dit resulteert wel degelijk in lagere temperaturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Actief:  

ik heb even een screen shot gemaakt van de hw monitor voor wat duidelijkheid.

Zoals het er nu uit ziet staat mijn cpu bijna in brand...

De bedrading zit volgens mij goed, ik heb toen ik de koeler verwijderde de cpufan draad los gehaald en later weer vast gezet. Deze fan draait ook gewoon dus dat moet kloppen volgens mij.

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 214

• Actief:  

Ik weet het. Ik heb er tijdens het upgraden van mijn pc ook het een en ander over gehoord. Maar t scheelt echt geen 10 graden. Ik heb tenminste altijd aangenomen en gehoord dat het om een paar graden gaat. Ik denk dan met een max van 10. Maar dat hangt natuurlijk ook van t merk af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  2643
  • Waardering:   55
  • Prestatiepunten:  2134
  • Dagen gewonnen:  4
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik weet het. Ik heb er tijdens het upgraden van mijn pc ook het een en ander over gehoord. Maar t scheelt echt geen 10 graden. Ik heb tenminste altijd aangenomen en gehoord dat het om een paar graden gaat. Ik denk dan met een max van 10. Maar dat hangt natuurlijk ook van t merk af.

Een merknaam zal heus niet voor lagere temperaturen zorgen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Actief:  

Er zit verschil in qua merken, ik zeg niet dat een A merk beter is dan een B merk. Maar diverse tests hebben aangetoond dat er zeker verschil in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Even wat misverstanden uit de wereld helpen:

- Koelpasta helpt inderdaad om een zo optimaal mogelijk overdrachtsvlak te maken tussen de processor en de koeler. In de eerste plaats is dat om het probleem van twee metaaloppervlakten op elkaar op te lossen, want dat zorgt niet voor een goede warmteoverdracht.

- In de tweede plaats gaat het dan, bij de betere soorten koelpasta, om nog wat temperatuurverlaging door de pasta zelf. Dat komt doordat er daarin wat zilverdeeltjes of ander warmtegeleidend materiaal zijn verwerkt. Uiteraard wordt de pasta dan ook duurder dan daar waar het niet in zit.

- Een temperatuur van 90 graden is niet te verklaren door koelpasta, tenzij er totaal geen raakvlak meer is tussen de processor en de koeler, met de pasta daar nog tussen. Als de ventilator draait, kan dat komen doordat er helemaal geen koelpasta meer aanwezig is, en/of doordat de contactplaats van de koeler is kromgetrokken. Controleer dus of de koeler wel helemaal vastzit en goed sluit op de processor. Dat doe je door hem er eerst even af te halen en eropnieuw op te zetten. Dan kun je direct wat nieuwe koelpasta aanbrengen. Het oude verwijder je bij voorkeur met wat citroenzuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...