Spring naar bijdragen

[Thuisnetwerk probleem] Map aanmaken werkt niet

Mr. B

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  9
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Goeiemorge allen,

Ik en mijn vriend zijn bezig met een thuisnetwerkje, de bedoeling is om die op te bouwen dat bestaat uit 2 computers.

De eerste is een Windows 7 met de naam: DATA-PC, de tweede is een Windows XP met de naam: BACK-UP.

Het delen van mappen, enz ging tot gister allemaal goed, maar nu komen we vast te zitten met het volgend probleem: We willen een map maken waarin als 1 gebruiker een mapje maakt de andere er niet in kan komen en ook andersom, ::)

Kan iemand ons uit de brand helpen?

Bij voorbaat dank,

Aardbei (en mijn vriend)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 9
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

maak een map aan, kies rechtermuisknop eigenschappen, dan het tabblad beveiliging.

Daar kun je lees schrijf rechten geven per map per gebruikersgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Bijdragen:  9
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  261
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Dat heeft jammer genoeg niets uitgehaald, door een map aan te maken krijg ik een foutmelding Toegang tot doelmap geweigerd U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.

En met de vraag dat wanneer een gebruiker een mapje aanmaakt op de thuisgroep betekent ook dat alleen die persoon het kan maken en bewerken, en de rest alleen het recht krijgen om het te lezen, verder nix. ;)

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen :)

Groet,

Aardbei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 9

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...