Spring naar bijdragen

Pc uitbreiden

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Oke dit is wat er nu in mijn pc zit en waar ik dus doodmoe van word...

Moederbord: 

CPU Type  AMD Athlon XP, 1145 MHz (11.5 x 100) 

Moederbordnaam  ECS K7SOM+ 

Moederbord Chipset  SiS 740 

Systeemgeheugen  480 MB (PC3200 DDR SDRAM) 

BIOS Type  AMI (09/13/02) 

Video kaart  A530 (32 MB) 

3D-Versneller  SiS 315 Integrated

Geluidskaart  C-Media CMI8738/C3DX Audio Device 

Geluidskaart  SiS 7012 Audio Device

en een harde schijf van 80 gig.

Aangezien ik de nieuwere spellen niet meer kan spelen (lijkt me logisch met zo'n verouderd systeem)

En ik GEEN verstand heb van hardware, vroeg ik me af wat ik hier mee kan.

Wat kan ik houden en wat moet ik zeker vervangen?

Ik weet al dat het moederbord een probleem word aangezien ik een hoop nieuwe dingen daar niet meer op aan kan sluiten.

Harde schijf is volgens mij ok.

dus mijn vraag is als ik een nieuwe kast samen zou stellen,

wat kan er dan het beste (bij) in.

Wel in een redelijk normale prijsklasse...(het duurste hoeft niet als het voor minder kan met goed resultaat  ;) )

Sorry voor het lange verhaal maar hoop dat jullie wat kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 8
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

ff update....

Heb de cdromspeler, speakers, keyboard en muis enzo er maar niet bij gezet... das allemaal oke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 8
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Altijd vervelend upgraden. Kost veel geld en uitzoek werk. Aan je huidige systeem te zien moet je inderdaad goed upgraden. Als ik het zo zie lijkt mij het beste om dit huidige systeem te verkopen op marktplaats als een "goede internet pc met alle benodigde software etc" Daar kan je dan mooi wat geld voor vangen.

Een nieuwe PC aanschaffen kan je zo duur doen als je zelf wilt. Er zijn videokaarten van 600 euro en complete PC's voor 500 euro en wel minder. Heel lastig om er als "leek" doorheen te kijken.

Hoeveel wil je uitgeven en hoe ver wil je gaan? Voor een prijsje van € 900,- kan je een mooie PC uitzoeken. Wel zelf configuren dan en zelf alles uitzoeken. Daar willen we je ook wel bij helpen natuurlijk.

Maar wat wil je uitgeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Leuke PC volgens hardware.info Prijs is ca €1000 maar dat is incl. 17"TFT boxen en andere onzin. Dit hoef je niet te nemen:

http://www.hardware.info/pcadvies.php?type=l

AMD Sempron 3300+ (2.0 GHz / Socket 754)

Een AMD Sempron processor is op dit moment de ideale keuze voor een budget systeem. Mede dankzij de geïntegreerde geheugencontroller bieden deze processors duidelijk betere prestaties dan de Celeron D's die Intel voor dit marktsegment beschikbaar heeft. De Semprons zijn tegenwoordig volledig compatible met 64-bit instructies, zodat je ook op dat vlak helemaal klaar bent voor de toekomst. Voor het low-budget PC Advies systeem kiezen we voor een 3300+ model op 2.0 GHz.

CPU-Koeler: Cooler Master Sussuro CPU-koeler

De Cooler Master Sussuro is een zeer betaalbare, maar echt fluisterstille CPU-koeler voor AMD processors. Dat je de koeler echt bijna niet hoort, doet verder niets af aan de koelcapaciteiten, die zijn prima. Zeker als je luidruchtige PC's verafschuwt is het zelfs bij een low-budget PC aan te raden om de standaard boxed cooler te vervangen voor de Sussuro.

Geheugen: 1 GB (2x 512 MB) DDR400

De laatste tijd zijn de prijzen voor geheugenmodules weer flink gedaald. Dankzij de lage prijzen is er zelfs voor een 1000 euro PC geen reden meer om voor minder dan 1 GB geheugen te kiezen. De geheugencontroller binnen de Sempron 3100+ processor biedt ondersteuning voor DDR400 geheugen, waar dan vanzelfsprekend ook onze keuze op valt.

Moederbord: ASUS K8N4-E Deluxe (nVidia nForce 4 Chipset)

De ASUS K8N4-E is één van de beste moederborden waarop de moderne nVidia nForce 4 chipset wordt gecombineerd met de Socket 754 processorvoet van de AMD Sempron. Hierdoor is het mogelijk om de moderne PCI-Express videokaarten te kunnen combineren met AMD's low-budget processor. De mogelijkheden en prestaties van het ASUS K8N4-E Deluxe moederbord zijn prima in orde.

Videokaart: ATI Radeon X1600 Pro 128 MB PCI-E

Als videokaart voor het budget systeem kiezen we deze maand voor een kaart gebaseerd op de ATI Radeon X1600 Pro 3D-chip. Deze moderne chip biedt mogelijkheden voor de allernieuwste 3D-games (inclusief HDR in combinatie met FSAA) en biedt uitstekende videokwaliteit, dankzij ATI's AVIVO systeem. De prestaties zijn in vergelijking met nVidia's GeForce 6600 reeks zeer goed te noemen. Een uitstekende keuze voor het budget systeem.

Diskdrive: Multifunctionele cardreader

Anno 2005 kunnen we eindelijk wel concluderen dat een diskdrive geen toegevoegde waarde meer heeft binnen een nieuwe PC. Wel raden we aan om als alternatief een cardreader in de PC te plaatsen. Zo kun je eenvoudig diverse soorten geheugenkaartjes rechtstreeks uitlezen.

Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 160 GB SATA

Voor het low-budget systeem kiezen we een Hitachi Deskstar T7K250 harddisk met een opslagcapaciteit van 160 GB. Deze harde schijf combineert goede prestaties met een goede prijs. Vanzelfsprekend maakt dit type harddisks gebruik van de moderne Serial ATA interface.

CD/DVD-Rom: Geen

Aangezien de gekozen DVD-brander natuurlijk ook probleemloos CD's en DVD's kan lezen, plaatsen we geen losse DVD-Rom drive in het low-budget systeem.

CD-Writer: BenQ DW1655 16x Double-Layer DVD-Brander

De BenQ DW1655 maakt gebruik van zogeheten SolidBurn-technologie. Deze techniek zorgt ervoor dat de brander constant de brandsnelheid en laserintensiteit bijstelt om zo een zo goed mogelijk brandresultaat te behalen. Dat blijkt uitstekend te werken: bekijken we de resultaten van de vierendertig schijfjes waarmee we de voorloper van deze brander in Hardware.Info Magazine #6/2005 hebben getest, dan komen we uit op een gemiddelde kwaliteitsscore van 78,3 punten, het beste van alle branders in de genoemde test. Zonder uitzondering worden alle 16x dvd+r en 16x dvd-r ook daadwerkelijk op maximaal 16x gebrand. Booktype management is mogelijk dankzij de meegeleverde BenQ-software, maar de fabrikant is zelfs aardig genoeg om alle soorten + schijfjes standaard al als dvd-rom te branden. De brander wordt geleverd samen met de Nero 6 Suite-software en enkele eigen BenQ-utilities. De nieuwe versie DW1655 biedt daarnaast Lightscribe functionaliteit en dus uitermate geschikt voor de Hardware.Info PC Advies systemen.

Geluidskaart: On-board Geluidskaart

Het on-board geluid van het gekozen moederbord is prima voor dit low-budget systeem.

Speakers: Creative Inspire P380 2.1-kanaals Speakerset

De Creative Inspire P380 is een scherp geprijsde 2.1-kanaals speakerset met een prima geluid. Ideaal dus voor bij een low-budget systeem.

Muis: Logitech Optical Pilot Wheelmouse

Toetsenbord: Logitech Deluxe Access Keyboard

Monitor: Belinuea 10 17 20 17-inch TFT-monitor

Uit onze recent tests blijkt dat de Belinua 10 17 20 op dit moment één vast de beste betaalbare 17" TFT-monitoren is. Het scherp heeft een reactietijd van 8 ms. en behaalt goede scores in onze tests op helderheid, contrast en snelheid. Daarnaast heeft de monitor ondanks de scherpe prijs een DVI-aansluiting en een mooi design.

Kast: Procase Zirco + 350W Voeding

De Procase Zirco behuizing combineert een mooi design en voldoende inbouwmogelijkheden met een zeer scherpe prijs. Voor het mid-range systeem raden we de behuizing aan in combinatie met een 350 W voeding.

Zonder de monitor, muis spreakers etc kom je op een nette prijs uit van 750 euro. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

En dat is nou een prijs waar ik wel wat mee kan!

Bedankt voor de info!

Ben er wijzer van geworden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 8

• Bijdragen:  4321
  • Waardering:   20
  • Actief:  
  • Leeftijd:  41

't ligt er een beetje aan wat je wil doen!!??

wil je ook echt gamen?? en films bekijken op je pc??

misschien inderdaad gewoon een nieuwe pc kopen!!

je kunt wel en je geluidskaart en je video-kaart en intern-geheugen vergroten!!

maar ik ben bang dat je toch beter een nieuwe moet gaan halen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 20
  • 4.3k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...