Spring naar bijdragen

Geen internet na vervangen modem (Ziggo)


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  119
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08/13/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Hallo allemaal,

Ik heb van Ziggo een nieuwe modem ontvangen vanwege snelheidsverhogingen. Heb deze keurig aangesloten (ook aan een router voor draadloos internet) zoals het hoort, maar heb geen (draadloos) internet. De telefoon werkt wel gewoon en als ik de pc gewoon via een ethernetkabel direct met de modem verbindt werkt alles prima. Hetzelfde probleem heb ik als ik de oude modem van Ziggo weer aansluit.

Een harde reset van de modem en router lost het probleem voor even op. Na ongeveer 5 minuten valt de verbinding dan weer weg. De computer geeft vaak aan dat het waarschijnlijk een probleem is met de DNS server/instellingen. De computer geeft het volgende aan:

"geen communicatie mogelijk tussen windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server)

Het probleem zit dus in de router neem ik aan. Wie kan me helpen? De modem is overigens van Cisco en de Router is van Sitecom.

Alvast bedankt!

WuLLe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 119
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Lid sinds:  12/17/11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Klinkt inderdaad als een router probleem.

Wat voor Router heb je? Je kan deze een keer terug zetten naar de fabrieks instellingen? Wellicht dat deze nog verkeerd is geconfigureerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2.9k
  • 26.2k
  • 265

  • Bijdragen:  119
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08/13/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

De router is van Sitecom. Welk type precies zou ik even op moeten zoeken (zit momenteel op het werk) maar volgens mij iets van Sitecom WL-...

Door de harde reset/reboot worden de instellingen terug gezet naar de fabrieksinstellingen dacht ik? Dit heb ik al meerdere malen gedaan:

modem van het stroom > kabel naar de router eruit > router reset > router van het stroom > 10 minuten wachten > modem aan het stroom en wachten tot de juiste lampjes branden > router aan het stroom en wachten tot de juiste lampjes branden > modem en router weer verbinden > pc aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 119

  • Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04/19/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

hoe lang heb je de router aangesloten gehad de 1e keer dat je hem aansloot?

hij haalt dan namelijk zijn updates binnen die ziggo door pushd

dit kan enige tijd in beslag nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5.3k

  • Bijdragen:  119
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08/13/06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

De eerste keer denk ik ongeveer een uur à anderhalf uur. Daarna heb ik weer het één ander geprobeerd en dus ook de router losgekoppeld


Post samenvoeging: januari 14, 2011, 08:48:32

Even een update:

Dacht dat ik de oplossing gevonden had door nieuwe firmware van de Sitecom WL-579 te installeren in de router interface. Deze firmware stond op de site van Ziggo, maar volgens mij ben ik nu nog verder weg van een verbinding met internet dan voorheen.

Windows geeft de draadloze router wel weer (volle ontvangst) maar het heeft nu ook een andere naam (Sitecom12345) dan eerst (Ziggo23129). Eerst stond er: "verbonden" en "geen internettoegang". Nu staat er ook niet meer dat de router "verbonden" is.

Denk dat ik maar iemand van Ziggo laat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 119

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...