Spring naar bijdragen

Fairuse policy of wat dan ook?

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  2643
  • Waardering:   55
  • Prestatiepunten:  2132
  • Dagen gewonnen:  4
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

Ik lees op verschillende fora etc dat ze last hebben van een fairuse policy? Hun onbeperkte abbonnement is dan dus niet zo onbeperkt.

Heb alleen kunnen vinden dat dit dus hun internet snelheid verlaagd omdat ze veel mb gebruiken. Maar hoezo dit bij een onbeperkt abonnement?

Komen er extra kosten bij als je te veel mb gebruikt ofzo?

Zou graag meer duidelijkheid hierover willen.

(Ps ben van plan om nog een abbonnement bij KPN te nemen, hebben ze daar een fair use policy?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4
  • Reacties 10
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

FUP houd in dat als je 10x zo veel gebruikt als de gemiddelde gebruiker dat je snelheid verlaagd wordt of je moet betalen per MB (verschilt per provider)

Je wordt gewoon genaaid met je kleren aan ze zeggen onbeperkt maar dat is niet zo. Veel mensen trappen er in omdat er onbeperkt staat maar als je de voorwaarden leest zie je dat je gewoon een FUP heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Bijdragen:  658
  • Waardering:   0
  • Actief:  

Ik zit bij Hi (kpn) met een internetabbonement Eindeloos Online. Dit is niet de duurste. Heb vorige maand gehad dat ik FUP (Fair Use Policy) heb overschreden. Toen werd mijn snelheid verlaagd (geen extra kosten). Het limiet van de FUP is 10 keer het gemiddelde gebruik (volgens mij van de maand daarvoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 658

• Bijdragen:  5250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Het is niet dat je genaaid word Kaas want het staat gewoon in de voorwaardes als je het abbo afsluit.

Het is alleen wie leest die lange voorwaardes nog van 3 A4tjes.

Op zich moet je dan toch wel aardig je best doen om over de FUP heen te komen, lees, veel lopen downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Valt mee volgens hi gebruikt de gemiddelde gebruiker 50mb dan heb je dus maar een fup van 500mb

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Actief:  

maar bij normaal internet gebruik, websites bezoeken email ophalen enz kom je daar niet snel aan.

Als je over die 500mb wil komen moet je echt al streaming gebruiken denk dan aan youtube of muziek streaming enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

Dit zijn de FUP voorwaarden van KPN, al spreken ze zichzelf redelijk tegen in de laatste zin.

Fair use Policy Internetbundels

(geldig vanaf 01-11-2010)

Deze Fair Use Policy (FUP) is van toepassing op Internet op je Mobiel bundels met een MB tegoed,

hierna genoemd ‘Internetbundels’.

De onderdelen van deze FUP vind je ook terug in artikel 1:7 lid 6 van de Algemene Voorwaarden

voor Mobiele Telecommunicatiediensten. Specifiek voor MB data bundels geldt daarnaast in

afwijking en aanvulling hierop het volgende:

1. Artikel 1:7 lid 6 onder f van de Algemene Voorwaarden voor Mobiele Telecommunicatiediensten

is niet van toepassing. De reden hiervoor is dat artikel 1:7 lid 6 onder f alleen bedoeld is voor

abonnementen zonder Internetbundel.

2. Het is niet de bedoeling dat Internettbundels voor de abonnementen waarop deze FUP van

toepassing is, gebruikt worden voor VOIP (Voice over IP) of SMSoIP (SMS over IP) diensten. In

aanvulling op de Algemene Voorwaarden voor Mobiele Telecommunicatiediensten behoudt KPN

zich daarom het recht voor om maatregelen te treffen in verband met het gebruik van VOIP- en

SMSoIP-diensten met gebruikmaking van Internetbundels van de abonnementen waarop deze FUP

van toepassing is.

Toelichting op artikel 1:7 lid 6 van de Algemene Voorwaarden voor Mobiele

Telecommunicatiediensten

Voor MB data bundels geldt geen vaste limiet aan de te gebruiken hoeveelheid

telecommunicatieverkeer, maar geldt dat dit gebruik redelijk dient te zijn. Als ‘niet-redelijk’ wordt

in een dergelijk geval in ieder geval, doch niet uitsluitend, aangemerkt (steeds rekening houdend

met de aard van de Aanbiedingsvorm):

a. bij Aanbiedingsvormen gericht op het gebruik in combinatie met een mobiele telefoon: gebruik

anders dan met een mobiele telefoon, zoals met een computer of als router;

Toelichting: de MB data bundels zijn bedoeld voor gebruik met je mobiele telefoon. Je mag deze

abonnementen dus niet gebruiken in combinatie met je computer of laptop, en ook niet als router

(i.e. Tethering).

b. gebruik met meer dan één randapparaat tegelijkertijd (router);

Toelichting: Je mag de MB data bundels alleen met je mobiele telefoon gebruiken, en er dus niet

meerdere telefoons, computers, laptops enzovoorts op aansluiten.

c. langdurig openstaan van verbindingen (babyfoon, gebruik als router), continue of vrijwel

continue gebruik;

Toelichting: de MB data bundels zijn bestemd bijv. voor het surfen op internet en het versturen of

ontvangen van e-mail, (inclusief zgn. push-emaildiensten). Continu downloaden valt daar bijv. dus

niet onder.

d. gebruik voor commerciële doeleinden zoals doorverkoop van de Dienst, dan wel het draaien

van een mail-, web- game-, chat-, file- of andere serverdienst op het betreffende randapparaat;

Toelichting: de MB data bundels zijn bestemd voor jouw persoonlijke gebruik, om met je mobiel te

surfen op internet. Je mag ze dus niet gebruiken voor commerciële doeleinden, zoals in

combinatie met de genoemde diensten.

e. gebruik voor andere dan persoonlijke of privé doeleinden, dan wel, bij Aanbiedingsvormen die

zijn gericht op zakelijk gebruik, gebruik voor ander dan regulier zakelijk gebruik;

Toelichting: de MB data bundels zijn bestemd voor jouw persoonlijke gebruik, om bijv. met je

mobiel te surfen op internet, email te versturen of te ontvangen, filmpjes/plaatjes te bekijken, etc.

Ander gebruik is niet toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

@Impy, als ik dus bijvoorbeeld me FUP van KPN haal, wat er dan gebeurt? Snelheidsverlaging, extra kosten of betalen per MB?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Ik zit bij Hi (kpn) met een internetabbonement Eindeloos Online. Dit is niet de duurste. Heb vorige maand gehad dat ik FUP (Fair Use Policy) heb overschreden. Toen werd mijn snelheid verlaagd (geen extra kosten). Het limiet van de FUP is 10 keer het gemiddelde gebruik (volgens mij van de maand daarvoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

kpn zal altijd je snelheid verlagen wanneer je deze overschreid bij herhaaldelijke overtredingen zullen ze contact met je opnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 101
  • 5.3k

• Actief:  

Hij zit bij Hi, dus daar heb ik dan denk ik niks aan?

kpn zal altijd je snelheid verlagen wanneer je deze overschreid bij herhaaldelijke overtredingen zullen ze contact met je opnemen.

Bedankt, ik weet genoeg. Slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 55
  • 2.6k
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...