Wous Geplaatst Januari 8, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Delen Geplaatst Januari 8, 2011 Goeiedag medeleden,Wij hebben nu minimaal 4 jaar al de router Linksys wrt54g, en we hebben bijna elke dag het probleem dat er wel 1 laptop of meerdere geen /:edit verbinding kunnen krijgen (draadloos). Wanneer we dat dus hebben halen we de voeding van de router er even 10 seconden uit en stoppen we het er weer in en dan werkt het weer voor een dag ongeveer en dan moeten we het weer opnieuw doen.Hoe is dit mogelijk dat het zo vaak gebeurt? Misschien omdat de router al oud is? Ik weet het niet misschien kunnen jullie mij/ons helpen, want het is zeer vervelend..greetz, Wous Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
Wous Geplaatst Januari 9, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Januari 9, 2011 Bump Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
Oud-beheerder Duken Geplaatst Januari 11, 2011 Bijdragen: 26218 Waardering: 2934 Prestatiepunten: 25046 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Februari 6 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Januari 11, 2011 Heb je al eens de firmware geupdate? is een kleine handeling die dit soort bugs eruit haalt. Zeker als je linksys al 4 jaar oud is raad ik dat aan. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Wous Geplaatst Januari 11, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Januari 11, 2011 Ja heb ik al gedaan (: geen effect. heb hem ook al op andere channel gezet zodat hij niet stoort met de buren maarja nog geen verbetering. Ik ben trouwens het weekend pas weer bij het apparaat. Sent from my iPod touch using Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
los-cuentos Geplaatst Januari 11, 2011 Bijdragen: 1279 Waardering: 11 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/28/09 Status: Offline Actief: Mei 18, 2020 Leeftijd: 31 Delen Geplaatst Januari 11, 2011 Is het met een statisch of dynamisch ip adres? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 11 1.3k
Wous Geplaatst Januari 11, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Januari 11, 2011 Hoe bedoel je? Sent from my iPod touch using Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
Robbert Geplaatst Januari 11, 2011 Bijdragen: 2725 Waardering: 21 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/22/07 Status: Offline Actief: Maart 10, 2018 Leeftijd: 29 Delen Geplaatst Januari 11, 2011 Dynamisch is dat je interne IP steeds veranderd, als je hem statisch hebt gemaakt kan dit niet gebeuren. Alhoewel ik niet denk dat daar het probleem in ligt. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 21 2.7k
Wous Geplaatst Januari 11, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Januari 11, 2011 Ja dat snap ik wel maar bedoelt ie een die van een pc? Want daar ligt het niet aan is allemaal dhcp toegekend en max users daarvan is 100 Sent from my iPod touch using Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
Wous Geplaatst Januari 16, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Januari 16, 2011 Ik ben ten einde raad, elke dag opnieuw moeten we de stroom eraf halen en er weer op zetten, want meestal doet 1 pc het maar en nadat we dus dat hebben gedaan doen ze het allemaal weer, maar ik wordt er een beetje gek van dat het elke dag weer moet.Wat ik heb gedaan:1. Reset button 30 seconden ingehouden, voor een harde reset2. Nieuwste firmware opnieuw geinstalleerd3. Via 192.168.1.1 alles naar fabrieksinstellingen gezet4. Alle instellingen gecheckt naar potentiele fouten5. uur wachten op een pc of het misschien gewoon wat langer duurt6. Pc opnieuw opgestart/ Netwerkadapters uit/aan gezet, en DHCP lease vernieuwtGeen 1 van deze dingen heeft geholpen, ik ben ten einde raad.Misschien toch een nieuwe router kopen? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
Oud-beheerder Duken Geplaatst Januari 16, 2011 Bijdragen: 26218 Waardering: 2934 Prestatiepunten: 25046 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Februari 6 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Januari 16, 2011 Geef je PC's eens vaste IP adressen. (laat ze dus geen IP adres verkrijgen maar zet deze er vast in) Heb je dan nog hetzelfde issue? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Wous Geplaatst Januari 16, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Januari 16, 2011 Meestal kan ik niet eens verbinding maken dus dan heeft een statisch ip geen nut. Sent from my iPod touch using Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
Releases Geplaatst Januari 16, 2011 Bijdragen: 2097 Waardering: 74 Prestatiepunten: 575 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 03/08/09 Status: Offline Actief: December 2, 2022 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Januari 16, 2011 Is je router interface menu traag wanneer andere niet kunnen verbinden met de router? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 74 2.1k
Wous Geplaatst Januari 16, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Januari 16, 2011 Soms krijg ik daar wel een timeout maar dat is niet specifiek wanneer anderen niet kunnen verbinden. Sent from my iPod touch using Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
Wous Geplaatst Februari 3, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Februari 3, 2011 Nou er is nog steeds geen verbetering, ik denk dat we maar beter een nieuwe router kunnen gaan kopen, ik zit er toch aan te denken omdat ie al zo oud is dat hij misschien niet meer 100% werkt. Welke router zou ik het beste kunnen kopen? EDIT: Ik kom er net achter dat ik eerst maar eens de helpdesk van Cisco (linksys) ga raadplegen Jullie horen van me Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
sc0ttty Geplaatst Februari 4, 2011 Bijdragen: 268 Waardering: 6 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 02/10/10 Status: Offline Actief: Januari 28, 2016 Delen Geplaatst Februari 4, 2011 Ik heb percies het zelfde probleem.. Ben benieuwd wat ze daar zeggen wous! Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 6 268
Wous Geplaatst Februari 4, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Februari 4, 2011 Ik heb snelle reactie gekregen, vannacht het incident verstuurd nu al response: Mijn email: Beste support medewerker, Ik heb hier nu minimaal 4 jaar de router Linksys WRT54G, en eigenlijk bijna elke dag hebben we last van dat er meerdere laptops, of andere draadloze wifi gebruikende apparaten niet kunnen verbinden of wel verbinden maar geen internet toegang. Onze oplossing is steeds; de voeding uit het stopcontact halen en na 30 seconden er weer in stoppen, daarna werkt het altijd weer helemaal goed. Dit is zeer vervelend want we moeten dit eigenlijk bijna elke dag opnieuw doen, zo lang er iets van 2 devices op het draadloze netwerk zijn aangesloten werkt het allemaal wel naar behoren en hebben we geen problemen maar met meer zijn er altijd wel devices die problemen hebben. Ik heb al wat dingen geprobeerdt maar geen 1 heeft nog gewerkt, wat ik heb gedaan zet ik even op een rijtje: 1. Reset button 30 seconden ingehouden, voor een harde reset 2. Nieuwste firmware geinstalleerd 3. Via 192.168.1.1 alles naar fabrieksinstellingen gezet 4. Alle instellingen gecheckt naar potentiele fouten (dhcp clients staat op 100 oid) 5. Lang wachten op een laptop dat hij het misschien deed na een bepaalde tijd 6. Pc opnieuw opgestart/ Netwerkadapters uit/aan gezet, en DHCP lease vernieuwt Ik ben ten einde raad, ik hoop dat u mij verder kunt helpen! Met vriendelijke groet, -------------------- Response: Geachte heer Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Cisco Consumer Support over uw WRT54G Om u verder te kunnen helpen hebben wij nog wat extra gegevens nodig. Graag had ik van u de volgende informatie: - Het exacte modelnummer inclusief (erg belangrijk!) het versienummer zoals beschreven op de sticker onderop het apparaat. U kunt dit vinden net tussen het Linksys logo en de 2 streepjescodes. Als er geen versie staat, is uw apparaat een versie 1.0 - Het serienummer van uw Linksys product - De huidige versie van de firmware (software) in uw apparaat: Zorg dat u verbinding heeft tussen computer en ons apparaat, bij voorkeur via een kabel. Log in op uw apparaat via http://192.168.1.1 Normaal laat u de gebruikersnaam blanco en gebruikt u als wachtwoord "admin". Sommmige apparaten hebben als gebruikersnaam ook "admin", probeer dit als een lege gebruikersnaam niet werkt. Als u rechtsbovenin kijkt staat daar de versie van de firmware die uw apparaat heeft. - De naam van de provider, en het type abonnement dat gebruikt wordt. Ook eventuele bijzondere instellingen die de provider heeft doorgegeven zijn van belang. - De instellingen van uw netwerkkaart: 1) ga naar start > configuratiescherm > netwerkverbindingen > lan-verbinding 2) klik met rechts op uw lan-verbinding, en kies "status". 3) Kies "ondersteuning" > "Details". Hier vind u de volgende gegevens: Automatisch (DHCP) of statisch (handmatig) IP verkrijgen, IP nummer, Subnet en Gateway. - De kleur van de lampjes op uw unit: welke branden, welke niet, en knipperen de lampjes of zijn ze constant? Ik wil u vragen de volledige namen van de lampjes en hun status hierbij te vermelden. - De namen en typen van andere apparaten in uw netwerk, zoals eventuele andere modems of routers van uw provider. Graag hierbij ook het type aansluiting: met een kabel of draadloos, en welke kabels in welk gat zitten. - Welke windows gebruikt u? Hierbij willen wij ook graag weten of er een "service pack" geinstalleerd is. U kunt dit vinden door via Start > Instellingen > Configuratiescherm op "Systeem" te klikken: u krijgt dan een lijstje met wat er op uw computer aanwezig is. Ik hoop u hiermee de benodigde informatie te hebben verstrekt. Mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet, Francois van Brussel Cisco Consumer support Is wel veel informatie dat ze nodig hebben zeg Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
sc0ttty Geplaatst Februari 4, 2011 Bijdragen: 268 Waardering: 6 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 02/10/10 Status: Offline Actief: Januari 28, 2016 Delen Geplaatst Februari 4, 2011 Pfoee inderdaad! Maar bedankt voor je post O0. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 6 268
Oud-beheerder Duken Geplaatst Februari 4, 2011 Bijdragen: 26218 Waardering: 2934 Prestatiepunten: 25046 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Februari 6 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Februari 4, 2011 Goed bezig wous, ik ben benieuwd. Maar hier hebben we allemaal wat aan. Ik heb ook zo een soort linksys. Straks krijg je een nieuwe door deze actie... dan weet ik ook wat ik moet doen Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Wous Geplaatst Februari 4, 2011 Bijdragen: 3912 Waardering: 206 Prestatiepunten: 17 Dagen gewonnen: 1 Lid sinds: 12/25/09 Status: Offline Actief: Augustus 10, 2020 Leeftijd: 29 Auteur Delen Geplaatst Februari 4, 2011 4jaar oud en dan nog een nieuwe krijgen? Denk het niet. Maar zou wel mooi zijn natuurlijk. Sent from my iPod touch using Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 206 3.9k 1
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie