Spring naar bijdragen

Linksys wrt54g probleem

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  3912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Goeiedag medeleden,

Wij hebben nu minimaal 4 jaar al de router Linksys wrt54g, en we hebben bijna elke dag het probleem dat er wel 1 laptop of meerdere geen /:edit verbinding kunnen krijgen (draadloos). Wanneer we dat dus hebben halen we de voeding van de router er even 10 seconden uit en stoppen we het er weer in en dan werkt het weer voor een dag ongeveer en dan moeten we het weer opnieuw doen.

Hoe is dit mogelijk dat het zo vaak gebeurt? Misschien omdat de router al oud is? Ik weet het niet misschien kunnen jullie mij/ons helpen, want het is zeer vervelend..

greetz, Wous

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1
  • Reacties 18
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Actief:  

Bump

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heb je al eens de firmware geupdate?

is een kleine handeling die dit soort bugs eruit haalt. Zeker als je linksys al 4 jaar oud is raad ik dat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

Ja heb ik al gedaan (: geen effect. heb hem ook al op andere channel gezet zodat hij niet stoort met de buren maarja nog geen verbetering. Ik ben trouwens het weekend pas weer bij het apparaat.

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

• Bijdragen:  1279
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Is het met een statisch of dynamisch ip adres?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 1.3k

• Actief:  

Hoe bedoel je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

• Bijdragen:  2725
  • Waardering:   21
  • Actief:  

Dynamisch is dat je interne IP steeds veranderd, als je hem statisch hebt gemaakt kan dit niet gebeuren. Alhoewel ik niet denk dat daar het probleem in ligt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Ja dat snap ik wel maar bedoelt ie een die van een pc? Want daar ligt het niet aan is allemaal dhcp toegekend en max users daarvan is 100

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

• Actief:  

Ik ben ten einde raad, elke dag opnieuw moeten we de stroom eraf halen en er weer op zetten, want meestal doet 1 pc het maar en nadat we dus dat hebben gedaan doen ze het allemaal weer, maar ik wordt er een beetje gek van dat het elke dag weer moet.

Wat ik heb gedaan:

1. Reset button 30 seconden ingehouden, voor een harde reset

2. Nieuwste firmware opnieuw geinstalleerd

3. Via 192.168.1.1 alles naar fabrieksinstellingen gezet

4. Alle instellingen gecheckt naar potentiele fouten

5. uur wachten op een pc of het misschien gewoon wat langer duurt

6. Pc opnieuw opgestart/ Netwerkadapters uit/aan gezet, en DHCP lease vernieuwt

Geen 1 van deze dingen heeft geholpen, ik ben ten einde raad.

Misschien toch een nieuwe router kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1
  • Oud-beheerder

• Actief:  

Geef je PC's eens vaste IP adressen. (laat ze dus geen IP adres verkrijgen maar zet deze er vast in)

Heb je dan nog hetzelfde issue?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

Meestal kan ik niet eens verbinding maken dus dan heeft een statisch ip geen nut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Is je router interface menu traag wanneer andere niet kunnen verbinden met de router?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Actief:  

Soms krijg ik daar wel een timeout maar dat is niet specifiek wanneer anderen niet kunnen verbinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1
  • 3 weken later...

• Actief:  

Nou er is nog steeds geen verbetering, ik denk dat we maar beter een nieuwe router kunnen gaan kopen, ik zit er toch aan te denken omdat ie al zo oud is dat hij misschien niet meer 100% werkt.

Welke router zou ik het beste kunnen kopen?

EDIT: Ik kom er net achter dat ik eerst maar eens de helpdesk van Cisco (linksys) ga raadplegen :) Jullie horen van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

• Bijdragen:  268
  • Waardering:   6
  • Actief:  

Ik heb percies het zelfde probleem.. Ben benieuwd wat ze daar zeggen wous!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 6
  • 268

• Actief:  

Ik heb snelle reactie gekregen, vannacht het incident verstuurd nu al response:

Mijn email:

Beste support medewerker,

Ik heb hier nu minimaal 4 jaar de router Linksys WRT54G, en eigenlijk bijna elke dag hebben we last van dat er meerdere laptops, of andere draadloze wifi gebruikende apparaten niet kunnen verbinden of wel verbinden maar geen internet toegang. Onze oplossing is steeds; de voeding uit het stopcontact halen en na 30 seconden er weer in stoppen, daarna werkt het altijd weer helemaal goed. Dit is zeer vervelend want we moeten dit eigenlijk bijna elke dag opnieuw doen, zo lang er iets van 2 devices op het draadloze netwerk zijn aangesloten werkt het allemaal wel naar behoren en hebben we geen problemen maar met meer zijn er altijd wel devices die problemen hebben.

Ik heb al wat dingen geprobeerdt maar geen 1 heeft nog gewerkt, wat ik heb gedaan zet ik even op een rijtje:

1. Reset button 30 seconden ingehouden, voor een harde reset

2. Nieuwste firmware geinstalleerd

3. Via 192.168.1.1 alles naar fabrieksinstellingen gezet

4. Alle instellingen gecheckt naar potentiele fouten (dhcp clients staat op 100 oid)

5. Lang wachten op een laptop dat hij het misschien deed na een bepaalde tijd

6. Pc opnieuw opgestart/ Netwerkadapters uit/aan gezet, en DHCP lease vernieuwt

Ik ben ten einde raad, ik hoop dat u mij verder kunt helpen!

Met vriendelijke groet,

--------------------

Response:

Geachte heer

Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Cisco Consumer Support over uw WRT54G

Om u verder te kunnen helpen hebben wij nog wat extra gegevens nodig. Graag had ik van u de volgende informatie:

- Het exacte modelnummer inclusief (erg belangrijk!) het versienummer zoals beschreven op de sticker onderop het apparaat. U kunt dit vinden net tussen het Linksys logo en de 2 streepjescodes. Als er geen versie staat, is uw apparaat een versie 1.0

- Het serienummer van uw Linksys product

- De huidige versie van de firmware (software) in uw apparaat:

Zorg dat u verbinding heeft tussen computer en ons apparaat, bij voorkeur via een kabel.

Log in op uw apparaat via http://192.168.1.1

Normaal laat u de gebruikersnaam blanco en gebruikt u als wachtwoord "admin". Sommmige apparaten hebben als gebruikersnaam ook "admin", probeer dit als een lege gebruikersnaam niet werkt.

Als u rechtsbovenin kijkt staat daar de versie van de firmware die uw apparaat heeft.

- De naam van de provider, en het type abonnement dat gebruikt wordt. Ook eventuele bijzondere instellingen die de provider heeft doorgegeven zijn van belang.

- De instellingen van uw netwerkkaart:

1) ga naar start > configuratiescherm > netwerkverbindingen > lan-verbinding

2) klik met rechts op uw lan-verbinding, en kies "status".

3) Kies "ondersteuning" > "Details". Hier vind u de volgende gegevens:

Automatisch (DHCP) of statisch (handmatig) IP verkrijgen, IP nummer, Subnet en Gateway.

- De kleur van de lampjes op uw unit: welke branden, welke niet, en knipperen de lampjes of zijn ze constant? Ik wil u vragen de volledige namen van de lampjes en hun status hierbij te vermelden.

- De namen en typen van andere apparaten in uw netwerk, zoals eventuele andere modems of routers van uw provider. Graag hierbij ook het type aansluiting: met een kabel of draadloos, en welke kabels in welk gat zitten.

- Welke windows gebruikt u? Hierbij willen wij ook graag weten of er een "service pack" geinstalleerd is. U kunt dit vinden door via Start > Instellingen > Configuratiescherm op "Systeem" te klikken: u krijgt dan een lijstje met wat er op uw computer aanwezig is.

Ik hoop u hiermee de benodigde informatie te hebben verstrekt.

Mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Francois van Brussel

Cisco Consumer support

Is wel veel informatie dat ze nodig hebben zeg :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

• Bijdragen:  268
  • Waardering:   6
  • Actief:  

Pfoee inderdaad! Maar bedankt voor je post  O0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 6
  • 268
  • Oud-beheerder

• Actief:  

Goed bezig wous, ik ben benieuwd. Maar hier hebben we allemaal wat aan. Ik heb ook zo een soort linksys. Straks krijg je een nieuwe door deze actie... dan weet ik ook wat ik moet doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

4jaar oud en dan nog een nieuwe krijgen? Denk het niet. Maar zou wel mooi zijn natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 206
  • 3.9k
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...