Spring naar bijdragen

C schijf te klein geworden.

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  94
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  264
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo iedereen die dit leest,

Mijn probleem is dus dat mijn C partitie veels te klein is geworden mede door allerlei progs die "save" mappen oa op mijn C wegzetten of andere onderdelen van Software die zonodig persé iets in Prog.Files een map willen plaatsen (ook veel email berichten). Uiteraard installeer ik zelf alles handmatig op mijn D maar dan nog zoals ik al zei; achter de schermen doen die software progs toch zelf nog dingen wegzetten op mijn C.

Enfin ik ben aan de slag gegaan om info hierover te vinden. Want eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om mijn harde schijf te formatteren waardoor al mijn bestanden weg zijn.

Nou heb ik gelezen dat je zeker de map Mijn Documten (waar inderdaad een heleboel staat) kan verplaatsen naar bijv. de D schijf (die heeft gelukkig nog ruimte zat). Alleen is dat niet zo makkelijk als het klinkt. Er zijn n.l. een aantal prgs (oa. outlook expres ) waarvoor je in het register ook dingen moet veranderen om Windows te laten weten dat de locatie verplaatst is. Dat zou je dan moeten doen met behulp van het programma Junction, nou ik heb erover gelezen en dat gaat me echt boven de pet, de commando's die je daar voor moet intypen dat durf ik niet, zeker in het register niet.

M.a.w. ik durf het niet want ik snap dat prog. Junction niet.

Ik heb dit probleem hier ook opgezocht en 1 bericht gevonden die hetzelfde had, alleen dat bericht was uit 2008 en kon niet meer opgereageerd worden.

DukeN gaf hier een link op voor partition magic die ook niet meer werkte.

Er werd nog een suggestie geopperd over het verplaatsen van Mijn Documenten maar daar had ik me dus al in verdiept (zie hierboven).

Ik hoop dat er dus een mogelijkheid bestaat om mijn Partitie C te vergroten (dat deel haal ik dan af van mijn D partitie) zonder dat ik mijn data verlies en/of werkende installatie conflicten krijg. Of dat er een voor mij simpelere manier bestaat om Mijn Documenten te verplaatsen naar de D zonder dat in ingewikkeld moet doen in het register.

Bij voorbaat dank voor het lezen en of voor eventueel meedenken,

gr. Oita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 94
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  

Als eerst kun je je c schijf een beetje opruimen.

Dit kun je doen door wat programma's/spellen te verwijderen die niet meer gebruikt worden met Your Uninstaller

Je kan ook dingen verwijderen die wat onnodige ruimte in beslag nemen, zoals Geschiedenis, cookies etc. en het register opschonen. Dit kun je doen met Ccleaner

Je kan ook nog je C schijf defragmenteren, hiermee wordt de schijf wat minder vol omdat je pc mappen en bestanden 'opruimt' als het ware.

*Dikgedrukte programma's zijn programma's die ik aanraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Bijdragen:  658
  • Waardering:   0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Treesize free maakt voor jou een heel handig overzichtje waarin je kan zien welke bestanden het meeste ruimte innemen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 658

• Actief:  

Zo ben ik op het programma Easeus Partition Master gekomen, dat lijkt me wel wat.

Resized je partities zonder data verlies.

Dus ik ga vanacht eerst een volledige back-up maken (is tie wel een paar uur mee bezig) en dan denk ik dat ik met dat programma aan de gang ga. Het is engels talig maar ik denk dat ik er wel uitkom.

Zo niet dan horen julle me hier weer  :(.

En als het wel lukt horen jullie het ook  O0

gr. Oita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 94

• Actief:  

Nou uiteindelijk heb ik het nog niet hoeven doen, want ik heb toch nog aan 9 Gb weten te verwijderen van de C dus nu heb ik daar 14,5 Gb over aan vrije ruimte en dat is genoeg om het besturingssysteem soepel te laten verlopen.

Maar evengoed blij met dat programma van Easeus want mijn C gaat ongetwijfeld weer dichtslippen. Dus eens moet het ervan komen dat ik de C groter moet maken.

gr. Oita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 94

• Bijdragen:  5712
  • Waardering:   113
  • Actief:  

Heb je ook nog steam? Of iets dat je download mappen op C zet? Anders kan je deze altijd verplaatsen. Dat heb ik ook met mijn steam gedaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

• Actief:  

Nee mijn download mappen heb ik niet op mijn C staan (op de D) en steam heb ik ook niet (eerlijk gezegd weet ik niet eens wat het is, nah ik heb eens gehoord dat de nieuwe Worms iets met steam heeft  ???).

Ik heb van "Mijn Documenten"  enkele mappen verplaatst video, tekst, muziek en mijn afbeeldingen (dat scheelde die 9 GB). Overige mappen blijf ik af want dan moet je in je register iets veranderen ivm de gewijzigde locatie.

Kan dan wel met behulp van dat Junction prg. maar zoals ik al schreef dat durf ik niet aan.

gr. Oita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11
  • 94

• Bijdragen:  5712
  • Waardering:   113
  • Actief:  

Oh, nee dan zit het wel goed denk ik :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 113
  • 5.7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...