Spring naar bijdragen

Hoe werkt Blu-ray (speler) precies?

Spongie

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Ik ben bezig een Sony laptop aan te schaffen. Hierbij kan ik kiezen om een Blu-Ray speler & writer in te laten bouwen.

Nu ben ik heel erg benieuwd naar hoe dit werkt en wat ik er mee kan.

Momenteel kijk ik getapte films (.avi zeg maar de axxo varianten) op mijn computer met vlc of media player die aangesloten is met een normale kabel op mijn Samsung HD tv.

Mijn vraag is: Als ik de blu-ray speler laat installeren, wordt de kwaliteit dan enkel beter als ik een blu ray film aftap of zien axxo versies er ook mooier uit?

En: Zodra ik een blu-ray versie aftap, bijv. via de piratenhaven Avatar 1080p BluRay X264-AMIABLE

Kan ik deze dan enkel met de blu-ray speler optimaal bekijken? Oftewel, zonder Blu-ray speler kan deze niet afgespeeld/niet in goede kwaliteit afgespeeld worden?

Wordt de getapte film vervolgens afgespeeld met de blu-ray speler of gebruik ik hiervoor een programma (vlc?) die daarvoor de blu-ray speler gebruikt? Kan ik hierbij ook nog ondertiteling toe voegen of is dat niet mogelijk met blu-ray.

Als ik vervolgens de laptop met een HDMI kabel verbindt met de HD TV, blijft de Blu-ray kwaliteit dan hetzelfde?

Ik ben helaas een beetje een leek op het blu-ray gebied maar hou wel van mooie kwaliteit films.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1
  • Reacties 1
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Om het omtrent de blu-ray speler even kort te houden.

Op het moment dat er een blu-ray speler in je laptop of PC zit dan is die enkel bedoeld om lettelijk blu-ray schijven mee af te spelen. Dus de echte schijfjes die je bij de freerecordshop koopt etc.

Als je een blu-ray download dan kan je deze gewoon doormiddel van MPC-HC afspelen. VLC is hiermee erg bagger, als je de kleur en contrast met elkaar vergelijkt.

Tevens kun je dan via HDMI de laptop aansluiten op de TV indien je dit wilt. Blu-ray bestanden die vaak op .mkv of .m2ts extensies eindigen zien er kwalitatief 5x beter uit als een aXXo rip van de piraten haven. Voor mij geen dvd rips meer, enkel nog volle blu-rays of WEB-DLs.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, zo niet, dan zie ik de vragen wel verschijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...