Spring naar bijdragen

Nieuwe monitor aanschaffen en grafische kaart vragen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  21
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Hallo allemaal,

1a) Op dit moment ben ik opzoek naar een nieuwe monitor maar ik heb wat tips nodig bij het aanschaffen.

1b) Ik wil ook graag weten wat voor monitor jullie hebben en wat je ervan vindt.

2a) Ik heb een ATI Radeon Hd 4850 1GB --> Plaatje http://ucables.com/img/pics1/DIAMOND-4650PE1G-ATI-R67963.jpg

er zit een VGA, DVI en HDMI poort in maar welke is het beste om te gebruiken voor optimale snelheid en beeldkwaliteit?

2b) Wat zijn de verschillen tussen VGA, DVI en HDMI?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 21
  • Reacties 15
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

DVI is qua beeldkwaliteit HDMI, alleen via HDMI kan (niet altijd alle kaarten) ook geluid.

VGA is qua beeldkwaliteit minder dan DVI of HDMI. Ik raad je een monitor aan met minimaal een DVI aansluiting.

Ik heb eerst een paar vragen:

- Wat is je budget?

- Hoe groot wil je je monitor hebben?

- Welke resolutie?

Ik heb de Samsung SyncMaster P2450.

Dit is een 24" scherm met 1x VGA, 1x DVI en 1x HDMI.

Resolutie is Full HD - 1920 x 1080

Ik vindt het een prima monitor, geen ghosting (als je bijvoorbeeld aan het gamen bent heb je geen last van dat je beeld vertraagt) en je hebt veel opties voor je scherm om in te kunnen stellen. Je hebt bijvoorbeeld de optie om je helderheid tijdelijk te verlagen als je in de nacht achter je beeldscherm zit, dit is rustgevend voor je ogen.

Het design is erg netjes afgewerkt met een stevige voet en glas rand om het scherm heen.

Foto:

7377.jpg

http://bepixelung.org/img/3/7/7/7377.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Heel erg bedankt voor je snelle reactie!

- Mijn budget is rond de €200.

- Ik zit erg vaak en lang achter de computer (werk en games), ik weet niet of 24" een goeie keus is.

- Ik zou graag het beste willen hebben wat je voor €200 kunt halen. Volgens mij is Full HD 1920 x 1080 het beste?

Samsung monitoren hebben mooie designs naar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 21

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als je naar de beste kwaliteit gaat kijken, gaat het zeker niet om resolutie, maar om het paneel wat in de monitor gebruikt is. Je hebt er een aantal, maar voor 200 euro kom je niet verder dan TN. Gelukkig is dat het beste paneel om mee te gamen vanwege de snelheid van dat ding, dus is die sowieso aan te raden voor jouw gebruik. "Het beste" is dus een nogal relatief begrip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

TN?

Okay, kan mijn video kaart Full HD kwaliteit leveren zodat ik alles uit de Samsung monitor kan halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 21

• Bijdragen:  2097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat kan prima Tony, graag zien we wel wat eigen speur werk en wat meer informatie.

Zo kunnen we je beter helpen, anders schotelen we je alles voor en daar heb je zelf ook weinig aan.  :friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 74
  • 2.1k

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

TN?

Okay, kan mijn video kaart Full HD kwaliteit leveren zodat ik alles uit de Samsung monitor kan halen?

Zoals Releases zegt, we hebben dan eerst meer informatie over je videokaart nodig (merk + type) :)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

Ik had informatie gegeven in mijn eerste post of is dat niet genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 21

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Je hebt gelijk, heb ik overheen gelezen. Excuses, de heren die verstand van beeldschermen hebben zullen je verder helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat een geweldige hulp trouwens in dit topic. Het voorbeeld ook hoe je voldoende info geeft  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

Wat een geweldige hulp trouwens in dit topic. Het voorbeeld ook hoe je voldoende info geeft  O0

Was dit sarcasme?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 21

• Bijdragen:  1573
  • Waardering:   118
  • Actief:  
  • Leeftijd:  41

Nee... juist niet. Dit is juist het voorbeeld

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 118
  • 1.6k

Dit topic was geen voorbeeld geweest als de leden van Duken mij niet zouden helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 21

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Met de 'eisen' die jij stelt kom je ongeveer op dit. Omdat je het over Samsung hebt heb ik Samsung aangekruist maar ik zou als ik jou was ook even kijken naar LG.

Zelf heb ik een samsung p2450. Leuk beeldscherm met geen ghosting voor een niet al te hoge prijs. €178.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

Is de kwaliteit van het materiaal van goede kwaliteit en duurzaam? (Samsung P2450)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 21

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Als je het niet erg vindt dat je monitor wiebelt is de P2450H een mooi ding! Het is van plastic (beetje dat glossy plastic) en het randje eromheen is doorzichtig. Je moet er maar van houden. Ga anders eventjes langs bij een elektronica zaak. Media Markt, iets in die richting, waar je de monitoren kan vergelijken.

Over duurzaamheid kan ik je niks vertellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!
  • Recente prestatie

• JaslyGer heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...