amd Geplaatst Oktober 2, 2010 Bijdragen: 3 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/28/10 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst Oktober 2, 2010 Hoi, Heb een vraagje over de master & slave instellingen op het moederbord. Ik heb even ge-googled maar er staat me te veel info waar ik niet echt wijs uit word. Ik heb een moederbord met maar een IDE aansluiting. Ik heb een IDE harde schijf, en een DVD brander die ik erop wil gaan aansluiten. Nu de vraag: Moet ik de hard-disk nu op de bovenste aansluiting aansluiten > Master (staat op stickertje) En de DVD brander op de middelste aansluiting aansluiten > Slave (staat op stickertje) De aansluiting beneden van de kabel is blauw van kleur, en komt overeen met de IDE aansluiting op het moederbord (dus die zit wel goed) Een collega van mij zegd dat het namelijk andersom moet. Dus DVD brander op master, en hard disk op slave. P.S. ik weet van de jumpers op de apparaten, en ook van de instellingen in het BIOS. Maar het gaat zich dus voornamelijk om de master slave instellingen. Bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 3
Oud-beheerder Duken Geplaatst Oktober 3, 2010 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25038 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Donderdag om 08:02 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Oktober 3, 2010 Het maakt niks uit welke je op master / slave zet. Bij het opstarten zal hij ze toekennen als primairy of secondary. In bios kan je aangeven welk apparaat er als eerst gebruikt moet worden bij het opstarten. Hiermee kan je bijvoorbeeld aangeven dat je CD-ROM als eerst moet laden zodat je bijvoorbeeld Windows van CD kan installeren. (voordat hij van de harddisk opstart) Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie