Spring naar bijdragen

Convert MKV bestanden met behoud van BR-kwaliteit?

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  61

Beste mensen, :)

Ik heb mij onlangs verdiept in het converten van MKV-files naar bijv. HD video AVI of HD video mpeg.

Het gaat mij om behoud van Blu Ray beeld -en audio kwaliteit, na het converteren (en schijven op dvd disc).

Ik heb de volgende vragen/opmerkingen (hierbij opgemerkt dat ik absoluut geen "kenner" ben):

1. Met convert-x-to dvd lukt het inderdaad, echter convert-x-to dvd heeft een maximale resolutie van 1280-720 (of zoiets) en dus niet full HD (1920-1280). Een beetje verlies van beeld kwaliteit dus. Klopt dat?

2. Met bijv. 4Videosoft4-software lukt het vrij goed. Welke output device raden jullie mij aan. Alhoewel naar "HD video AVI" veel sneller converteert, is HD video MPEG niet (veel) beter? Ik heb trouwens gemerkt dat ik de originele audio kwaliteit (DTS-sound) niet als output kreeg toen ik gisteren naar HD video MPEg ge-converteert heb. Slechts audio output "stereo". Wat doe ik fout.

3. Klopt het dat de aangeboden "mkv-converter"-software, allemaal trial periode is. Althans dat is mijn constatering na mij "wezenloos" gezocht te hebben naar "gratis" software.

Bedankt voor de reaktie, :D

Groet, ;)

jason13

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 2
  • Reacties 0
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...